Dołączył: 29 Lis 2010 Posty: 65 Skąd jesteś (miejscowość / region): Syców Posiadane auto: Renault Kangoo 1.9 D 65 KM 2000 r. Renault Master 3.0 DCi 140 KM 2006 r.
Piwa: 0/1
Wysłany: Pon 29 Lis 2010, 22:33
Temat postu:
2.5 D czy 2.8 iTD
Witam. Jestem tu nowy i pilnie potrzebuję Waszej pomocy. Co kupić: boxer 1997 r. 2.5 D 86 KM - licznik zatrzymał się na 250 tkm ( i tyle mial 2 lata temu w trakcie wymiany rozrządu) więc przyjmijmy, ze ma ok 300 tkm - pali na strzał i nie kopci. Czy Ducato 2000 r. 2.8 iTD 122 KM 250 tkm - przy gwałtownym dodaniu gazu tylko lekko czarny dym i za chwilę nie kopci. Jakie żywotności mają takie silniki? Jak z awaryjnością? Z góry dzięki
2.5D tylko jedzie,to dobry silnik do jezdzenia wokół komina np.do sklepu meblowego.2.8 iTD daje frajde z jazdy,co do puszczenia tego dymku to każdy puści chmurke jak mu depniesz porządnie.Jak nie ten 2.8 to szukaj innego ale nie pakuj się w zwykłego diesla bo mu zarzucisz na pake troche towaru i bedziesz sie męczył po górkach.Jednostki 2.8 mają opinie dobrych silników.
mialem 2,5 tdi chodzil fajnie teraz mam 2,8 jtd chodzi podobnie ale strasznie wrazliwy na paliwo wlejesz cos z jakiejs stacji i zaraz regulator sie przytyka
Dołączył: 29 Lis 2010 Posty: 65 Skąd jesteś (miejscowość / region): Syców Posiadane auto: Renault Kangoo 1.9 D 65 KM 2000 r. Renault Master 3.0 DCi 140 KM 2006 r.
Piwa: 0/1
Wysłany: Wto 30 Lis 2010, 09:55
Temat postu:
Re: ( Fiat Ducato ) 2.5 D czy 2.8 iTD
Oba mają ładowność 1.5 i mam zamiar nawet trochę więcej ładować Straszą mnie, że ten 2.8 iTD jest bardziej awaryjny, ze 2.5 D to zwykły i mało awaryjny Diesel. I mam dylemat bo mam trasy z górkami
Oba mają ładowność 1.5 i mam zamiar nawet trochę więcej ładować Straszą mnie, że ten 2.8 iTD jest bardziej awaryjny, ze 2.5 D to zwykły i mało awaryjny Diesel. I mam dylemat bo mam trasy z górkami
Kasiura i wybór twój,ale szybko się przekonasz o tym co napisałem,2.5 zwykly diesel będzie widział góre szybciej od ciebie,wierz mi w to kolego.Mieszkam w rejonie górskim i miałem okazje jeżdzić zwykłym 1.9 oraz 2.5 i jeśli miałbym tym jezdzić na co dzień to dziękuje bardzo za takie auto(już się najezdziłem kiedyś LT 28 2.4D i nigdy zwykłego diesla).Jeżdze do Niemiec na wystawki i mam do czynienia z chłopakami co śmigaja dukaciakami 2.8 iTD i nie chcą z innymi silnikami,a dlaczego bo ten jedzie czy pusty czy pełny,zapinasz 5 i przelecisz całe Niemcy,najlepiej to wez sie przejedz i tym zwykłym dieslem i tym z turbo a wtedy sam zdecydujesz co kupić,co do awarii tych 2.8 to nie słuchaj bzdur,jak zalejesz u pana Staszka w stodole nie wiadomo czego to bedziesz miał wydatki typu wtryski itp.,jak bedziesz tankował na normalnych stacjach i normalne paliwo to bedziesz jezdził i sie cieszył(części dzisiaj opór w rozsądnych cenach,a więc problemu nie ma,jakby co to mam 2 gości co cie zawalą częściami za grosze do kazdego busa....wtrysk 200zł).Raz jechałem kiedyś małym niskim boxerem tylko ,że 1.9 to myslałem że mnie cos trafi po górach,ciężarowki trabia,mrugają światłami i wyprzedzają,a na pace miałem tylko ze 300-350kg.Ostatnio w moim Jumperku cos sie porobiło,już wiem co bo siadł przepływomierz i Niemcy od Frankfurtu do Zgorzelca przejechałem prawym pasem razem z ciężarówkami,szybciej górki widział jak ja(jakby zwyklym dieslem jechał) ,gdzie normalnie mimo,że motor 2.2HDI to cisnął prawie jak ten 2.8 ITD czy HDI ,jeżdze z kolega w parze na 2 auta on ma 2.8 boxera i w normalnych warunkach za daleko mi nie ucieknie.Powiem ci jeszcze więcej,kolega który ma tego Boxera posiada jeszcze LTka 2.5 SDI (zwykły diesel) i jak kupował Boxera to miał on służyć za auto po Polsce do wożenia ważyw na targ ale,że LTek mu padł to pojechał Boxerem,a że jechalismy akurat na Bawarie a tam teren górzysty to miał okazje porównać zwyklego dieselka i boxera,porównanie skończyło sie na tym,że to LTek wozi warzywa wokół komina a Boxer lata na Niemcy..(cyt.kolegi...tym to sie leci jak osobowką,trzeba to wyprzedzasz a nie sie zastanawiasz czy aby napewno dam rade).
Do KUBAL 1,kolego zgadzam się z tobą,2.5 tdi i 2.8 tdi za wielkiej róznicy nie będzie,ale kolega chce kupić 2.5 zwykłego diesla a to już inna bajka.
Dołączył: 29 Sty 2016 Posty: 8 Skąd jesteś (miejscowość / region): Nowy Sącz Posiadane auto: kia sportage 4WD 2.0 128 KM 2001r
Piwa: 0/0
Wysłany: Czw 04 Maj 2017, 20:06
Temat postu:
Re: ( Fiat Ducato ) 2.5 D czy 2.8 iTD
Motor 2,5D nie do zajechania, zależy gdzie jeździsz i ile ładujesz. Pewno że im więcej koników tym lepiej. Jeżeli teren typowo górski to moc lub jej brak może denerwować. Wszystko ma wady i zalety.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Fiat Ducato ) Oceń swoje auto - opinie i testy użytkowników
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.