Re: ( Fiat Stilo ) Czy jest jakaś procedura wymiany filtra paliwa w JTD?
Zgodnie z opisami podgrzewacz jest w każdym typie - i w 8V i w 16V. Są dwie złączki na "module" z filtrem. Jedna od czujnika temperatury paliwa a druga właśnie od podgrzewacza elektrycznego.
A tak trochę obok tematu: 8V i 16V - jakie to są wersje mocowe?...
Dołączył: 26 Paź 2009 Posty: 864 Skąd jesteś (miejscowość / region): ZACHODNIOPOMORSKIE Posiadane auto: było stilo MW jest croma 150kM
Piwa: 39/1
Wysłany: Pią 03 Gru 2010, 01:23
Temat postu:
Re: ( Fiat Stilo ) Czy jest jakaś procedura wymiany filtra paliwa w JTD?
fteller napisał:
Wow
No to trochę tego jest rzeczywiście. Myślałem, że z unijetów to tylko 85KM i 115KM (8V) są. A te silniki, które wymieniliście to uni- czy multijety?
Pozdrawiam
B.
wejdż na stronę fota sa katalog części tam jeszcze są 90km i 126km według tego co podają multijet to 100,120 i 150km, ale klikając na literkę "i" przy każdym z silników to po 4 zawory na cylinder mają tylko te od 126km w górę
Re: ( Fiat Stilo ) Czy jest jakaś procedura wymiany filtra paliwa w JTD?
jarson190 napisał:
..."i" przy każdym z silników to po 4 zawory na cylinder mają tylko te od 126km w górę
nie wiem jak 126 (w sumie to nie widzialem takiego) - wiem jednak ze jest 136 KM 8V - czyli 100kW (taki podkrecony 116KM, tyle ze nikt nie potrafi dokladnie powiedziec czym one sie roznia)
Dołączył: 16 Lip 2017 Posty: 3 Skąd jesteś (miejscowość / region): Radom Posiadane auto: Fiat Bravo 1,9 multiJET 16V 2007
Piwa: 0/0
Wysłany: Nie 16 Lip 2017, 17:41
Temat postu:
Woda w paliwie, więc w filtrze i w zbiorniku oraz całym ukła
Woda bierze się z niepełnego zbiornika paliwa z różnic temperatur (w nocy i w dzień). Woda skrapla się z powietrza na ściankach zbiornika i spływa po nich na dno w paliwo. (no jeszcze jeśli nie wlałeś jakiegoś syfu, z jakichś baniek itp.)Trzeba nie jeździć z pustym zbiornikiem tylko lać do pełna. A jeśli już jest woda w zbiorniku, to rozpuści ją zwykły denaturat. Można w zbiornik przed zimą wlać ze szklankę i będzie spokój... i dobry napęd w zimę z niską temperaturą blokady zimnego filtra... a woda w paliwie w znikomych ilościach jest nawet na świadectwie jakości, ale w tak znikomych ilościach, że to nie wpływa na nic...
frantastic napisał:
W moim JTD mechanik (mam do niego zaufanie), robił to conieco inaczej. Wypiął na dole filtru kostkę z czujnika obecności wody w paliwie. Następnie wykręcił cały filtr z jego górnej części. Żadne przewody elektryczne czy paliwowe z górnej części nie były odłączane. Następnie przełożył czujnik obecności wody do nowego filtru, zalał filtr świeżym paliwem i trzymając go tak by nie przewracać i nie wylać paliwa wkręcił, zapiął kostkę czujnika wody i gotowe. Samochód odpalił jak zwykle i nie próbował gasnąć po takiej wymianie.
Według mnie to czy woda jest w paliwie zupełnie nie zależy od producenta filtra. Wystarczy wytrzeć by był szczelny korek wlewu paliwa do zbiornika oraz gumową uszczelkę na nim (po jej zdjęciu) bo to właśnie tamtędy dostaje się wilgotne powietrze i skrapla. Jeżeli korek jest zupełnie czysty to może już zdezelowany i do wymiany. Warto też tankować do pełna i dwa razy w roku wlać preparat wiążący wodę np. STP. Pozdro
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Fiat Stilo ) Nadwozie.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.