Witam. Mam problem z hamulcami tylnej osi w CC900 . Jest za duża różnica w sile hamowania,ponad 40%. Może ktoś wie co może poprawić hamowanie lewego koła.
Re: ( Fiat Cinquecento ) DUZA RÓŻNICA W HAMOWANIU TYLNEJ OSI
Witaj.
1. Dobre odpowietrzenie hamulców.
2. Przeczyszczenie/rozruszanie tłoczków w bębnach . Wymiana tłoczków które na oko wydają się być sprawne często rozwiązuje problem
4. Rozruszanie szczęk hamulcowych.
5. Przeczyszczenie wszystkich bebechów w bębnach.
6. Sprawdź czy tarcza kotwiczna nie jest pognita i odkształcona.
7. Przeczyść/przesmaruj / wymień rozpieraki
Na samym końcu jeśli te zabiegi nie poprawią działania hampelków zajmij się pompą hamulcowa. Czasami pada/przepuszcza jedna sekcja. To jest jednak mało prawdopodobne.
Co do regulatorów siły hamowania tylnych hampelków krążą mity ,że się psują i wtedy jedno koło hamuje gorzej lub słabiej.
1 na 1000 takich regulatorów się psuje.
Ten kto się na tym zna i wie jaka jest jego budowa i działanie wie ,że awaria tego elementu to jak trafić 6-tkę w lotka
Re: ( Fiat Cinquecento ) DUZA RÓŻNICA W HAMOWANIU TYLNEJ OSI
Dzięki za info.
Tłoczek , rozpieraki były wymieniane. SZczęki wyglądaja na dobre. Chyba tarcza kotwiczna jest przerdzewiała. Chciałam powiedzieć ,że ręczny na obu kołach jest taki sam.(dobry). To może jednak coś z hydrauliką?
Pozdrawiam
Re: ( Fiat Cinquecento ) DUZA RÓŻNICA W HAMOWANIU TYLNEJ OSI
Powodzenia z wymiana tych korektorów.
Kasy to od groma kosztuje a nic to nie da.
Pewnie... można wymienić dla lepszego samopoczucia.
Typowa rada mechanika.
Nigdy nie zepsują sie dwa na raz.
Na hamulcach CC/SC zjadłem zęby więc wiem, że korektor/nie dwa na raz, siadaja raz na 1000 przypadków.
Gdyby blokowało tylne hample wczesniej od przednich to wtedy jest mozliwość,że korektor się zablokował.
Re: ( Fiat Cinquecento ) DUZA RÓŻNICA W HAMOWANIU TYLNEJ OSI
Ktos wspominal o korektorach sily hamowania, one faktycznie dzialaja na tyl, ale... podzial obwodow ukladu hamulcowego jest diagonalny, tzn., przod prawa strona wspolpracuje z lewa tyl. A roznica sily hamowania miedzy kolami 40% przy jak twierdzisz sprawnych elementach w/w ukladu hamulcowego to przyczyna moze tylko tkwic w hydraulice.Korektory mozna zamienic miejscami i zobaczyc jaki bedzie efekt.Sprawdz przewody hydrauliczne moze ktorys jest przygiety lub sklepany co moze wplywac na cisnienie w ukladzie.
Re: ( Fiat Cinquecento ) DUZA RÓŻNICA W HAMOWANIU TYLNEJ OSI
panowie cc900 posiada dwa korektory siły hamowania zamontowane przy pompie hamulcowej ,osobny na koło tylne lewe i osobny na koło tylne prawe , i jak napisał Bartek dziwne żeby uszkodziły się dwa naraz , oczywiście uszkodził się jeden stąd różnica sił hamowania , korektory zawsze wymieniamy w komplecie i tak powinny być sprzedane .
Re: ( Fiat Cinquecento ) DUZA RÓŻNICA W HAMOWANIU TYLNEJ OSI
Dzięki za podpowiedzi.
Tylne koło się nie blokuje. Jedno ma miejszą siłę hamowania.
Lewe 0,74kN prawe 1,26kN.
Oczywiście po naprawie napiszę co było przyczyną.
Re: ( Fiat Cinquecento ) DUZA RÓŻNICA W HAMOWANIU TYLNEJ OSI
cc 900 ma korektory przy pompie , natomiast cc 900 wan zamiast korektorów przy pompie może mieć regulowane korektory przy kołach tylnych ,sterowanie są od wahaczy tylnych .
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Fiat Cinquecento ) Zawieszenie-układ hamulcowy-układ kierowniczy-układ jezdny.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.