Fiat

ogłoszeniaceny używanychwiadomościdealerzyforumczęścioponyksiążkilinkitapetyopiniedekoder VIN
  FAQ    Szukaj    Użytkownicy    Regulamin    Grupy    Czat    Rejestracja 
  Profil    Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości    Zaloguj    iboi - ogłoszenia

( Fiat Cinquecento ) DUZA RÓŻNICA W HAMOWANIU TYLNEJ OSI


Idź do strony 1, 2  Następny
 
postów na stronie: 10 20 50
   Forum FIAT Forum Strona Główna -> ( Fiat Cinquecento ) Zawieszenie-układ hamulcowy-układ kierowniczy-układ jezdny.
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Teresa

Czytelnik



Dołączył: 02 Lut 2008
Posty: 5

Posiadane auto: fiat cc 900 happy 1997
Piwa: 0/0
Wysłany: Sob 02 Lut 2008, 18:58
Temat postu:

DUZA RÓŻNICA W HAMOWANIU TYLNEJ OSI


Witam. Mam problem z hamulcami tylnej osi w CC900 . Jest za duża różnica w sile hamowania,ponad 40%. Może ktoś wie co może poprawić hamowanie lewego koła.
Powrót do góry
Bartek84

Auto Maniak



Dołączył: 26 Gru 2006
Posty: 1348
Skąd jesteś (miejscowość / region): Śląsk
Posiadane auto: BMW E46 330i, VW Passat 2,5 TDI
Piwa: 3/0
Wysłany: Sob 02 Lut 2008, 19:12
Temat postu:

Re: ( Fiat Cinquecento ) DUZA RÓŻNICA W HAMOWANIU TYLNEJ OSI


Witaj.
1. Dobre odpowietrzenie hamulców.
2. Przeczyszczenie/rozruszanie tłoczków w bębnach . Wymiana tłoczków które na oko wydają się być sprawne często rozwiązuje problem

4. Rozruszanie szczęk hamulcowych.
5. Przeczyszczenie wszystkich bebechów w bębnach.
6. Sprawdź czy tarcza kotwiczna nie jest pognita i odkształcona.
7. Przeczyść/przesmaruj / wymień rozpieraki

Na samym końcu jeśli te zabiegi nie poprawią działania hampelków zajmij się pompą hamulcowa. Czasami pada/przepuszcza jedna sekcja. To jest jednak mało prawdopodobne.

Co do regulatorów siły hamowania tylnych hampelków krążą mity ,że się psują i wtedy jedno koło hamuje gorzej lub słabiej.
1 na 1000 takich regulatorów się psuje.
Ten kto się na tym zna i wie jaka jest jego budowa i działanie wie ,że awaria tego elementu to jak trafić 6-tkę w lotka Smile


Ma ktoś jeszcze jakies inne pomysły?
Powrót do góry
milarkadiusz

Przyjaciel Portalu



Dołączył: 18 Mar 2007
Posty: 313


Piwa: 0/0
Wysłany: Sob 02 Lut 2008, 19:17
Temat postu:

Re: ( Fiat Cinquecento ) DUZA RÓŻNICA W HAMOWANIU TYLNEJ OSI


a moze ci kiedys reczny przyblokowal i masz z jednej storny faktyzcnie wiele bardziej zuzyta okladziny

jesli nei pimaga wczesniej wypisane zabiegi to trzeba bedzie wymienoc szczeki a w ostatecznosci bebny

probuj moze sie uda
_________________
CC 900 wtrysk - postrach drog w opolu
Powrót do góry
Teresa

Czytelnik



Dołączył: 02 Lut 2008
Posty: 5

Posiadane auto: fiat cc 900 happy 1997
Piwa: 0/0
Wysłany: Sob 02 Lut 2008, 22:13
Temat postu:

Re: ( Fiat Cinquecento ) DUZA RÓŻNICA W HAMOWANIU TYLNEJ OSI


Dzięki za info.
Tłoczek , rozpieraki były wymieniane. SZczęki wyglądaja na dobre. Chyba tarcza kotwiczna jest przerdzewiała. Chciałam powiedzieć ,że ręczny na obu kołach jest taki sam.(dobry). To może jednak coś z hydrauliką?
Pozdrawiam
Powrót do góry
czarczar

Auto Maniak



Dołączył: 10 Mar 2007
Posty: 800
Skąd jesteś (miejscowość / region): Olsztyn

Piwa: 32/1
Wysłany: Nie 03 Lut 2008, 17:39
Temat postu:

Re: ( Fiat Cinquecento ) DUZA RÓŻNICA W HAMOWANIU TYLNEJ OSI


do wymiany korektory siły hamowania oś tył
Powrót do góry
skype status
Reklama








Wysłany: Nie 03 Lut 2008, 17:39
Temat postu:

reklama


Powrót do góry
Bartek84

Auto Maniak



Dołączył: 26 Gru 2006
Posty: 1348
Skąd jesteś (miejscowość / region): Śląsk
Posiadane auto: BMW E46 330i, VW Passat 2,5 TDI
Piwa: 3/0
Wysłany: Nie 03 Lut 2008, 18:51
Temat postu:

Re: ( Fiat Cinquecento ) DUZA RÓŻNICA W HAMOWANIU TYLNEJ OSI


Powodzenia z wymiana tych korektorów.
Kasy to od groma kosztuje a nic to nie da.
Pewnie... można wymienić dla lepszego samopoczucia.
Typowa rada mechanika.
Nigdy nie zepsują sie dwa na raz.

Na hamulcach CC/SC zjadłem zęby więc wiem, że korektor/nie dwa na raz, siadaja raz na 1000 przypadków.

Gdyby blokowało tylne hample wczesniej od przednich to wtedy jest mozliwość,że korektor się zablokował.
Powrót do góry
czterosuw

Przyjaciel Portalu



Dołączył: 02 Kwi 2007
Posty: 360
Skąd jesteś (miejscowość / region): Polska Polnocna

Piwa: 1/0
Wysłany: Nie 03 Lut 2008, 20:31
Temat postu:

Re: ( Fiat Cinquecento ) DUZA RÓŻNICA W HAMOWANIU TYLNEJ OSI


Ktos wspominal o korektorach sily hamowania, one faktycznie dzialaja na tyl, ale... podzial obwodow ukladu hamulcowego jest diagonalny, tzn., przod prawa strona wspolpracuje z lewa tyl. A roznica sily hamowania miedzy kolami 40% przy jak twierdzisz sprawnych elementach w/w ukladu hamulcowego to przyczyna moze tylko tkwic w hydraulice.Korektory mozna zamienic miejscami i zobaczyc jaki bedzie efekt.Sprawdz przewody hydrauliczne moze ktorys jest przygiety lub sklepany co moze wplywac na cisnienie w ukladzie.
Powrót do góry
Bartek84

Auto Maniak



Dołączył: 26 Gru 2006
Posty: 1348
Skąd jesteś (miejscowość / region): Śląsk
Posiadane auto: BMW E46 330i, VW Passat 2,5 TDI
Piwa: 3/0
Wysłany: Nie 03 Lut 2008, 20:35
Temat postu:

Re: ( Fiat Cinquecento ) DUZA RÓŻNICA W HAMOWANIU TYLNEJ OSI


Zanm też przypadek rozwarstwionego w środku przewodu Exclamation
Powrót do góry
czterosuw

Przyjaciel Portalu



Dołączył: 02 Kwi 2007
Posty: 360
Skąd jesteś (miejscowość / region): Polska Polnocna

Piwa: 1/0
Wysłany: Nie 03 Lut 2008, 20:46
Temat postu:

Re: ( Fiat Cinquecento ) DUZA RÓŻNICA W HAMOWANIU TYLNEJ OSI


jeszcze pozostal jeden wątek,- na tylnym kole jest slabsza sila hamowania czy kolo ulega blokowaniu ?

Ostatnio zmieniony przez czterosuw dnia Nie 03 Lut 2008, 21:21, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
czarczar

Auto Maniak



Dołączył: 10 Mar 2007
Posty: 800
Skąd jesteś (miejscowość / region): Olsztyn

Piwa: 32/1
Wysłany: Nie 03 Lut 2008, 21:03
Temat postu:

Re: ( Fiat Cinquecento ) DUZA RÓŻNICA W HAMOWANIU TYLNEJ OSI


panowie cc900 posiada dwa korektory siły hamowania zamontowane przy pompie hamulcowej ,osobny na koło tylne lewe i osobny na koło tylne prawe , i jak napisał Bartek dziwne żeby uszkodziły się dwa naraz , oczywiście uszkodził się jeden stąd różnica sił hamowania , korektory zawsze wymieniamy w komplecie i tak powinny być sprzedane .
Powrót do góry
skype status
czterosuw

Przyjaciel Portalu



Dołączył: 02 Kwi 2007
Posty: 360
Skąd jesteś (miejscowość / region): Polska Polnocna

Piwa: 1/0
Wysłany: Nie 03 Lut 2008, 21:41
Temat postu:

Re: ( Fiat Cinquecento ) DUZA RÓŻNICA W HAMOWANIU TYLNEJ OSI


no coż, co bylo przyczyna usterki dowiemy sie jak użytkownik po jej usunieciu napisze na forum.
Powrót do góry
Teresa

Czytelnik



Dołączył: 02 Lut 2008
Posty: 5

Posiadane auto: fiat cc 900 happy 1997
Piwa: 0/0
Wysłany: Nie 03 Lut 2008, 22:14
Temat postu:

Re: ( Fiat Cinquecento ) DUZA RÓŻNICA W HAMOWANIU TYLNEJ OSI


Dzięki za podpowiedzi.
Tylne koło się nie blokuje. Jedno ma miejszą siłę hamowania.
Lewe 0,74kN prawe 1,26kN.
Oczywiście po naprawie napiszę co było przyczyną.
Powrót do góry
Bartek84

Auto Maniak



Dołączył: 26 Gru 2006
Posty: 1348
Skąd jesteś (miejscowość / region): Śląsk
Posiadane auto: BMW E46 330i, VW Passat 2,5 TDI
Piwa: 3/0
Wysłany: Nie 03 Lut 2008, 22:29
Temat postu:

Re: ( Fiat Cinquecento ) DUZA RÓŻNICA W HAMOWANIU TYLNEJ OSI


Tak jak Ci napisałem w Wanach są tylko korektory na tylnym zawiasie.

A swoją drogą ciekawe jaki by wyszedł wynik na innej SKP Very Happy

Mnie raz na jednej amorki uznali za wraki a na innej wyszło,że mają po 80% sprawności Shocked Very Happy
Oczywiście były w bdb stanie.
Powrót do góry
czarczar

Auto Maniak



Dołączył: 10 Mar 2007
Posty: 800
Skąd jesteś (miejscowość / region): Olsztyn

Piwa: 32/1
Wysłany: Pon 04 Lut 2008, 17:35
Temat postu:

Re: ( Fiat Cinquecento ) DUZA RÓŻNICA W HAMOWANIU TYLNEJ OSI


cc 900 ma korektory przy pompie , natomiast cc 900 wan zamiast korektorów przy pompie może mieć regulowane korektory przy kołach tylnych ,sterowanie są od wahaczy tylnych .
Powrót do góry
skype status
Teresa

Czytelnik



Dołączył: 02 Lut 2008
Posty: 5

Posiadane auto: fiat cc 900 happy 1997
Piwa: 0/0
Wysłany: Sob 16 Lut 2008, 18:00
Temat postu:

Re: ( Fiat Cinquecento ) DUZA RÓŻNICA W HAMOWANIU TYLNEJ OSI


Wreszcie działa. Mechanik zmienił sprężynkę ,która ściągała szczęki.Oraz coś podgioł przy samych szczękach.
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
   Forum FIAT Forum Strona Główna -> ( Fiat Cinquecento ) Zawieszenie-układ hamulcowy-układ kierowniczy-układ jezdny. Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2
Ogłoszenia sprzedaży - Fiat Cinquecento »

Opinie o samochodach Fiat Cinquecento - testy użytkowników »


 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Popularne dyskusje w dziale: ( Fiat Cinquecento ) Zawieszenie-układ hamulcowy-układ kierowniczy-układ jezdny.


Fiat500x

64 900

2019r.

55 000 km

mazowieckie

FiatQubo

16 900

2009r.

262 000 km

kujawsko-pomorskie

FiatPanda

36 700

2015r.

220 000 km

mazowieckie

FiatGrande Punto

15 900

2009r.

147 000 km

śląskie

FiatPanda

34 800

2016r.

65 000 km

śląskie





Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group



Partnerskie fora dyskusyjne: Mały Fan Klub    Seicento Fanklub    Barchetta Club Polska   



Serwis partnerski portalu www.auto.plSamochody to nasza pasja
Copyright © Profit 2003 - 2024 Created by idealneT and OM System