Dołączył: 07 Sty 2011 Posty: 3 Skąd jesteś (miejscowość / region): warmińsko-mazurskie Posiadane auto: fiat grande punto+LPG (BRC)
Piwa: 0/2
Wysłany: Pią 07 Sty 2011, 07:43
Temat postu:
ciśnienie wyrzuca bagnet oleju
Witam. Posiadam GP 1,4 8V od 1,5 roku. Jeżdżę nim drugą zimę i teraz zaczęły się problemy. Ciśnienie w silniku jest tak duże że wywala cały bagnet na zewnątrz i pół komory silnika zalana jest olejem. Wczoraj bagnet znalazłem na drodze.Po włożeniu bagnetu i zgaszeniu silnika bagnet znowu wywala. Byłem już z tym raz w ASO, przeczyścili przepustnicę, filtr i wszystkie doloty,węże bo zrobiło się tzw. masło....minęły 2 tyg i problem jest nadal. Dzisiaj znowu jadę do serwisu...ale nie mam już nerwów żeby się z nimi użerać bo najprostszej rzeczy nie potrafią zrobić(w ciągu miesiąca jestem już 5ty raz u nich-masakra). Poradzcie coś proszę.
Re: ( Fiat Grande Punto ) ciśnienie wyrzuca bagnet oleju
Zmień warsztat i mechaników .
1)- Sprawdzić ciśnienie w cylindrach , prawdopodobnie UPG - przedmuch do kanału olejowego.
2)- Kiepski olej - krótkie odcinki jazdy ( tzw. masło ) zabity -brak przelotu deflegmator - taki odpowietrznik skrzyni korbowej.
3)- B. duży przebieg - silnik do remontu.
Dołączył: 07 Sty 2011 Posty: 3 Skąd jesteś (miejscowość / region): warmińsko-mazurskie Posiadane auto: fiat grande punto+LPG (BRC)
Piwa: 0/2
Wysłany: Pią 07 Sty 2011, 14:39
Temat postu:
Re: ciśnienie wyrzuca bagnet oleju
Może podam trochę więcej info to będzie można nieco zawęzić poszukiwania przyczyny awarii:
Auto jest z 2009 roku jeszcze na gwarancji, na fabrycznej instalacji LPG (sekwencja brc), olej Selenia 5W/40 - taki leją w ASO. Co do przebiegu: 60000km, dzienny przebieg ok 100km. Olej będzie zmieniany teraz(drugi raz) gdyż ASO każe to robić co 30000km. Najgorsze jest to że ASO nie ma pojęcia co się dzieje i co z tym zrobić...Śmiechu warte. Druga sprawa,że po pierwszym takim wywaleniu bagnetu, obroty silnika zaczęły świrować-falują od 500-1000obr./min np. przy wrzuceniu na luz, bo na wolnych chodzi normalnie...
Re: ( Fiat Grande Punto ) ciśnienie wyrzuca bagnet oleju
Wyrzucanie bagnetu jest powodowane wzrostem ciśnienia w skrzyni korbowej. Ciśnienie może pochodzić z uszkodzonej uszczelki pod głowicą-przedmuch do kanału olejowego i do skrzyni. . Może być wynikiem ,braku przepustowości przez odmę (deflagmator ) czy jak kto woli wygaszacz płomienia ( jest zbudowany z gęstych siatek ) zanieczyszcza się i nie odprowadza nadciśnienia . Tym bardziej ,że miałeś maż. Olej selenia jest w brew pozorom bardzo dobrym olejem . sam od 12lat tylko selenią zalewam silnik i jest OK , ale 30000 km to troszkę przegięcie , 20000km to max . Nie piszę dlatego ,że mówił mi pan Kazio , czy szwagra Antka brat . W czasie świetności OBR Orlen robiliśmy doświadczenia , jest to sprawdzone.. Świrowanie obrotów myślę, że niema związku z ciśnieniem w skrzyni korbowej. Instalacja LPG - BRC jest aż za dobra do naszego gazu , w Angli , Holandi ,się sprawdza bardzo dobrze ,ale na polskim mix gazie bywają kłopoty
Re: ( Fiat Grande Punto ) ciśnienie wyrzuca bagnet oleju
wydaje mi sie ze swirowanie obrotow ma zwiazek z cisnieniem w skrzyni korbowej. odkrec korek wlewu oleju przy odpalonym silniku na pewno zmieni sie praca i obroty troche spadna przy zuzytych pierscieniach motor nawet zgasnie wiem z doswiadczenia. a co do wywalania bagnetu - za duze cisnienie w komorze korbowej, nie drozne odpowietrzenie . sprawdz cisnienie na cylindrach.
Re: ( Fiat Grande Punto ) ciśnienie wyrzuca bagnet oleju
Witam koledzy
Mam Espace II i mam ten sam objaw.
W prawdzie nie jest to nowe auto ale o to samo chodzi.
W piątek o 13 wsiadam i odpalam , po chwili coś mi się przypomniało i zgasiłem . Po 3 minutach wchodzę do auta a on ani w ząb.
Kręci jak głupi i nic więcej . Po sprawdzeniu iskry i dopływu paliwa doszedłem do wniosku że chyba zawilgotniał (odwilż z -10 na +7).
Przeczyściłem kopułkę i ni w ząb nic nie pomogło.
Dzisiaj odkręciłem świece (były zalane) i je wyczyściłem i wygrzałem nad ogniem. W międzyczasie zaniepokoiło mnie śmierdzenie benzyny z bagnetu i korka wlewu.
Poskręcałem świece i idę odpalić
Auto zapaliło od razu , ale z bagnetu wywalało olej na kolektor.
Przestraszony szybko zgasiłem silnik i po chwili sprawdzam stan oleju , okazuje się że jest ponad max. i to o jakieś 1 cm.
Jeżeli w komorze korbowej jest ciśnienie to mogę mieć kilka przyczyn ;
A/ zjechane pierścienie - odpada po 12,5 na każdym tłoku
B/ uszczelka pod głowicą - odpada w oleju nie ma płynu
Za to jest benzyna ??? - ale aż tyle , skąd (w prawdzie go 2h żogowałem i się zalał)
C/ właśnie to odpowietrzenie (ODMA) - co to jest i skąd dokąd to idzie.
Proszę o wyrozumiałość - jestem elektronikiem i muzykiem
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Fiat Grande Punto ) Nadwozie.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.