Fiat

ogłoszeniaceny używanychwiadomościdealerzyforumczęścioponyksiążkilinkitapetyopiniedekoder VIN
  FAQ    Szukaj    Użytkownicy    Regulamin    Grupy    Czat    Rejestracja 
  Profil    Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości    Zaloguj    iboi - ogłoszenia

( Fiat Cinquecento ) Gaźnik z Aisana na maluchowski.



 
postów na stronie: 10 20 50
   Forum FIAT Forum Strona Główna -> ( Fiat Cinquecento ) Silnik iskrowy-układ zapłonowy-układ zasilania-układ napędowy i wydechowy.
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
archive_26
Moderator

Auto Maniak



Dołączył: 28 Lis 2008
Posty: 3200

Posiadane auto: CC 700 1997r (od nowości) oraz Opel Corsa 1,2 lpg, 2005r.
Piwa: 224/104
Wysłany: Nie 16 Sty 2011, 11:13
Temat postu:

Gaźnik z Aisana na maluchowski.


Ostatnio otrzymałem kilka próśb na PW w sprawie wymiany tego feralnego gaźnika (Aisan, mimo że moje zdanie jest inne) na gaźnik z malucha (Fiata 126p) Tu użytkownicy opisywali już takie wymiany i jeden z nich podesłał mi nawet materiały aby je zamieścić tu na forum. Zamieściłem je na Manualach CC. Tu: http://fiat.auto.com.pl/forum/viewtopic.php?t=113233
Spróbuję też znaleźć opisy tych z forum o wymianie tego gaźnika i dołączyć je do w/w tematu.
Proszę też innych użytkowników którzy robili takie wymiany o podesłanie swoich materiałów, bo każdy ma swój pomysł który może okazać się lepszy od poprzedniego ( dobrze by były zdjęcia) lub zamieszczenie ich tu. Mogą też być bez zdjęć, ale dokładnie opisane. To wszystko dołączę w manuale.
Co nieco materiału jeszcze tu: http://fiat.auto.com.pl/forum/viewtopic.php?t=122066
i tu: http://fiat.auto.com.pl/forum/viewtopic.php?t=153795
Bo zainteresowanie tym tematem widzę, że wzrosło, więc czemu nie mamy pomóc w zrealizowaniu takiego celu innym domowym mechanikom aby się cieszyli niezawodnością swego bolida.

Jak obiecałem tak znalazłem jeszcze dodatkowy temat dotyczący zamiany gaźnika z Aisana na Fiata 126p. Tu:
http://fiat.auto.com.pl/forum/viewtopic.php?p=294516#294516


Ostatnio zmieniony przez archive_26 dnia Pon 05 Mar 2012, 01:05, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
wojtek_panda

Dyskutant



Dołączył: 22 Cze 2011
Posty: 88
Skąd jesteś (miejscowość / region): Jaworzno
Posiadane auto: Fiat Panda 1.1 2003
Piwa: 1/0
Wysłany: Wto 01 Lis 2011, 10:00
Temat postu:

Re: ( Fiat Cinquecento ) Gaźnik z Aisana na maluchowski.


Osobiście polecałbym wymianę na gaźnik Weber - FOS, które były montowane w Cinquecento do początku 1995 r. Są to gaźniki bardziej wydajne, niż ten z malucha.
http://www.eter-mot.com/default.asp?kat=43511&pro=288052
Sam miałem CC z tym gaźnikiem i spisywał się bezproblemowo.
Powrót do góry
archive_26
Moderator

Auto Maniak



Dołączył: 28 Lis 2008
Posty: 3200

Posiadane auto: CC 700 1997r (od nowości) oraz Opel Corsa 1,2 lpg, 2005r.
Piwa: 224/104
Wysłany: Wto 01 Lis 2011, 22:02
Temat postu:

Re: ( Fiat Cinquecento ) Gaźnik z Aisana na maluchowski.


Zgadza się, tylko zauważ, że gaźnik po regeneracji, prawie jak nowy, z malucha kosztuje 80 zł,- (cena ze sklepu w Przemyślu), na szrocie dobry gaźnik już można kupić za 25- 40 zł. no i fakt, że nie ma takiego zrywu ( brak pompki przyspieszacza ,ale jeśli założysz dyszę paliwa 125, to już jest kop i większa szybkość, do 130/h, ale i większe zużycie paliwa 6- 7 l na 100km) i auto nie osiąga pełnej mocy i szybkości ( jedzie około 110, 115 km/ h) ale jest również oszczedne jak i wystarczajace do jazy miejskiej i tu i tam. Gaźnik z eleganta jest mniej zawodny i prawie sie nie psuje, ( najwyżej, czasem zaworek elektryczny) co można zaliczyć mu na duży plus i to że nie duży koszt wymiany i bez wiekszych problemów można go naprawiać i zamontować samemu jeżeli ma się jakieś niewielkie zaplecze ( garaż i trochę kluczy, śrubek, gwintowników i wiertarkę i pomysłowość).
Powrót do góry
nabur

Czytelnik



Dołączył: 09 Mar 2012
Posty: 2
Skąd jesteś (miejscowość / region): podlaskie
Posiadane auto: fiat,cinquecento, 704, 1997,
Piwa: 0/0
Wysłany: Pią 09 Mar 2012, 22:36
Temat postu:

regulacja gaznika FOS


witam. miałem w swoim cienkim gaźnik aisan ale odmówił posłuszeństwa, zamontowany został gaźnik od malucha ale nie miał mocy. zdecydowałem się na wstawienie gaźnika Fos. pojechałem do salonu fiata na regulacje gaźnika i mnie wyśmiali. na dodatek podczas regulacji mechanik tak majstrował gazem ze z pompy paliwa zaczął wyciekać olej i teraz mam cały silnik zarzygany. problem polegał na tym ze na dojazdach do skrzyżowań silnik gasł. myślałem ze "fachowcy w fiacie" naprawia i wyregulują gaźnik. a oni powiedzieli mi, że nigdy nie spotkali się z taka przeróbka gaźnika z aisana na fosa. ze takich rzeczy się nie robi. dlatego proszę o pomoc co z tym faktem teraz robić i czy można wyregulować gaźnik???
Powrót do góry
jacekszczesny

Auto Maniak



Dołączył: 29 Mar 2009
Posty: 657
Skąd jesteś (miejscowość / region): Pisz
Posiadane auto: seicento 1.1 MPI 19000
Piwa: 42/7
Wysłany: Wto 17 Kwi 2012, 20:30
Temat postu:

Re: ( Fiat Cinquecento ) Gaźnik z Aisana na maluchowski.


Panowie a nie lepiej kupić nowy gaznik nawet w ASO od bisa sprawuje się super Nie czuć rużnicy , jak pojechałem na porzegląd to wszystkie mądre główki się zbiegły i podziwiały nawet poprosiły o przejażdzkę.
_________________
Cieszę się że mogłem pomóc.
Powrót do góry
Reklama








Wysłany: Wto 17 Kwi 2012, 20:30
Temat postu:

reklama


Powrót do góry
Aristo24

Debiutant



Dołączył: 17 Lut 2012
Posty: 13
Skąd jesteś (miejscowość / region): Bieszczady
Posiadane auto: CC 700
Piwa: 0/0
Wysłany: Sro 18 Kwi 2012, 19:05
Temat postu:

Re: ( Fiat Cinquecento ) Gaźnik z Aisana na maluchowski.


witam Smile z racji tego że to forum kilka razy rozwiązało moje problemy z CC postanowiłem dodać kilka zdjęć z zamontowanym gaźnikiem z malucha.

podstawka oraz półksiężyc na linkę został wykonany z tekstolitu.
[img]http://zapodaj.net/c99581ee0151.jpg.html[/img]
a dlaczego płytka jest taka mokra? ponieważ nie zauważyłem że mam dziurawy pływak. Nabrał paliwa i przy zgaszonym silniku wywierał ciśnienie na paliwo w komorze i wszystko leciało na przepustnice i wylatywało na płytkę. Miałem też problem ze skakaniem auta w czasie jazdy okazało się że linka nie może być luźna.
[img]http://zapodaj.net/d299b64dbbb1.jpg.html[/img]

Powrót z gaźnika połączyłem z powrotem z pompki za pomocą trójnika.
Obecnie mam zamontowaną płytkę z aluminium (grubość ok 5mm) nie odczułem różnicy w jeździe. Auto paliło na trasach 5 km 5.8L/100km napisałem że paliło ponieważ coś sie porobiło i pali 8L Razz Przy większych obrotach kopci na czarno. Przyspieszyłem zapłon pali na dotyk i bez ssania. Nie dławi go. Mam gaźnik 28s1a (może to wina źle ustawionego pływaka?) mam na 9mm i 13mm. Powinienem mieć elektrodysze ale zamieniłem na zwykła z Fos'a. Świece kopci mi na czarno, nie pomaga zmiana mieszanki śrubą. Dołączam jeszcze kilka zdjęć.

[img]http://zapodaj.net/2037fb02704f.jpg.html[/img]
[img]http://zapodaj.net/4485abd874d0.jpg.html[/img]
Powrót do góry
wojtek_panda

Dyskutant



Dołączył: 22 Cze 2011
Posty: 88
Skąd jesteś (miejscowość / region): Jaworzno
Posiadane auto: Fiat Panda 1.1 2003
Piwa: 1/0
Wysłany: Wto 12 Cze 2012, 13:50
Temat postu:

Re: regulacja gaznika FOS


nabur napisał:
witam. miałem w swoim cienkim gaźnik aisan ale odmówił posłuszeństwa, zamontowany został gaźnik od malucha ale nie miał mocy. zdecydowałem się na wstawienie gaźnika Fos. pojechałem do salonu fiata na regulacje gaźnika i mnie wyśmiali. na dodatek podczas regulacji mechanik tak majstrował gazem ze z pompy paliwa zaczął wyciekać olej i teraz mam cały silnik zarzygany. problem polegał na tym ze na dojazdach do skrzyżowań silnik gasł. myślałem ze "fachowcy w fiacie" naprawia i wyregulują gaźnik. a oni powiedzieli mi, że nigdy nie spotkali się z taka przeróbka gaźnika z aisana na fosa. ze takich rzeczy się nie robi. dlatego proszę o pomoc co z tym faktem teraz robić i czy można wyregulować gaźnik???

Ci Panowie z fiata to po prostu partacze. Na skrzyżowaniach gasł ci silnik, bo masz źle wyregulowany gaźnik i nie trzyma wolnych obrotów. Regulacja FOSa trwa 5 min.
Przy bolcu od siłownika jest śruba do regulacji.
http://www.fotoload.pl/index.php?id=5fb2ffa5547a29ba4bf48c02343c3fc5887
Musisz odpowiednio ustawić tą śrubę zderzakową, która masz zaznaczoną na zdjęciu. Bolec ten nie może się opierać na tej śrubie, musi dochodzić do niej tylko na styk. Po regulacji sprawdź sobie jak ci będzie chodził na wolnych obrotach przy włączonych światłach i dmuchawie na maxa. Żeby ci potem nie gasł. Jeżeli obroty będa za niskie, to odpowiednio zbliż śrubę zderzakową do bolca.
Ten siłownik ma za zadanie zwiększenie obrotów przy obciążeniu silnika.
Dodatkowo możesz jeszcze mieć źle wyregulowaną przepustnice, ale w 90% problemem gaśniecia silnika na skrzyżowaniach jest właśnie źle wyregulowany siłownik obrotów biegu jałowego.
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
   Forum FIAT Forum Strona Główna -> ( Fiat Cinquecento ) Silnik iskrowy-układ zapłonowy-układ zasilania-układ napędowy i wydechowy. Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1
Ogłoszenia sprzedaży - Fiat Cinquecento »

Opinie o samochodach Fiat Cinquecento - testy użytkowników »


 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Popularne dyskusje w dziale: ( Fiat Cinquecento ) Silnik iskrowy-układ zapłonowy-układ zasilania-układ napędowy i wydechowy.

10) audio. »

FiatScudo

34 900

2009r.

306 683 km

mazowieckie

FiatQubo

16 900

2009r.

262 000 km

kujawsko-pomorskie

FiatTipo

48 900

2021r.

67 000 km

mazowieckie

FiatSeicento

7 000

2000r.

70 000 km

śląskie

FiatTipo

37 900

2016r.

190 000 km

śląskie





Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group



Partnerskie fora dyskusyjne: Mały Fan Klub    Seicento Fanklub    Barchetta Club Polska   



Serwis partnerski portalu www.auto.plSamochody to nasza pasja
Copyright © Profit 2003 - 2024 Created by idealneT and OM System