Dołączył: 20 Kwi 2010 Posty: 47 Skąd jesteś (miejscowość / region): Wielkopolska Posiadane auto: Fiat Punto 1
Piwa: 1/0
Wysłany: Nie 16 Sty 2011, 13:28
Temat postu:
skutki przestawienia się rozrządu
Witam tak jak w temacie jakie są skutki przestawienia się rozrządu bo dziś odpaliłem auto a tu tak szczela z rury wiadomo o co chodzi że auto chodzi jak traktor. Auto szarpie szczela i dymi z wydechu . Autem nie da się jechać .
Dołączył: 03 Mar 2009 Posty: 251 Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa Posiadane auto: Fiat Bravo 2 T-jet
Piwa: 1/0
Wysłany: Wto 03 Kwi 2012, 13:20
Temat postu:
Re: ( Fiat Punto ) skutki przestawienia się rozrządu
witam znalazłem temat odnośnie przestawionego rozrządu i mam z wiązku z tym pytanie czy taki objaw jak że jak się rozgrzeje silnik to słyszę takie [cenzura] tak co 50 sekund z tej rury pod spodem wyciszenia oraz w tłumiku końcowym.Natomiast silnik pracuje romalnie nic nawet nie spada z obrotów.Wymieniany był rozrząd i pytanie czy mechanik mógł go przestawić?
Dołączył: 22 Cze 2013 Posty: 3 Skąd jesteś (miejscowość / region): Grabów nad Prosną Posiadane auto: FIAT PUNTO 1.1 S 1993
Piwa: 0/0
Wysłany: Nie 23 Cze 2013, 12:30
Temat postu:
wysokie spalanie po wymianie paska rozrządu
witam od niedawna jestem właścicielem "kropka" 1.1 93r., jak go tu nazywacie i od razu spotkała mnie nieprzyjemność... jak to mówią stare auto nie lubi zmian właściciela... zatarły mi się łożyska alternatora, co pociągnęło za sobą spalenie się paska wielorowkowego i wciągnięcie go pod obudowe paska rozrządu co spowodowało oczywiście "ścięcie" ząbków na tymże pasku i poprzestawianiu się wszystkiego z tym związanego....mechanik założył inny alternator, powymieniał paski, poustawiał wszystko...o dziwo auto odpaliło (zawory się nie pokrzywiły) tyle tylko że auto pali jak smok i po wyłączeniu zapłonu dostaje "lewych obrotów" tzn. jeszcze odbija mu się pomimo tego że kluczyk jest w pozycji wyłączonej...nadmienie jeszcze że zrobiło się cholernie żwawe i zrywne....ale zamieniłbym tą żwawość zpowrotem na ekonomię (ze spalaniem mieściło się w 7l/100km a teraz jest ciężko zmieścić się w 12l/100km
....czy przestawiony rozrząd mógł spowodować to wysokie spalanie i te "lewe obroty"
Dołączył: 03 Mar 2009 Posty: 251 Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa Posiadane auto: Fiat Bravo 2 T-jet
Piwa: 1/0
Wysłany: Nie 23 Cze 2013, 21:12
Temat postu:
Re: ( Fiat Punto ) skutki przestawienia się rozrządu
witaj,
Kolego proponuje jechać do mechanika i niech sprawdza ,czy jest prawidłowe położenie rozrządu jeżeli jest przestawiony to faktycznie może więcej palić ponieważ nie pracują odpowiednio zawory,i róweniż z tąd nie równa praca silnika a kiedy zobaczyłeś objawy?jak wyjechałeś było ok?
Dołączył: 22 Cze 2013 Posty: 3 Skąd jesteś (miejscowość / region): Grabów nad Prosną Posiadane auto: FIAT PUNTO 1.1 S 1993
Piwa: 0/0
Wysłany: Czw 27 Cze 2013, 20:26
Temat postu:
Re: ( Fiat Punto ) skutki przestawienia się rozrządu
...hmmm objawy ..właściwie "lewe obroty" zauważyłem dopiero chyba na drugi dzień...bo to nie działo się każdorazowo tylko sporadycznie...teraz np. od dłuższego czasu jest spokój ale pali jak smok na 10 litrach paliwa przejechałem .... tylko 60 km. !!!!! paski (wielorowkowy jak i rozrządu) zakładał mechanik w warsztacie nawet podobno coś rozkręcał żeby ustawić wszystko według "znaczników" dzisiaj auto poszło znowu do tego warsztatu na regulacje zaworów i wymiane wydechu (podobno niewłaściwe ciśnienie w wydechu może wpływać na pracę sondy lambda)..stwierdziłem że od tego zacznę, przy okazji wymiana kabli i świec....zobaczymy co będzie dalej...monowtrysk chyba nie mógł wysiąść natychmiast?? z dnia na dzień...zaczynam podejrzewać jednak złe ustawienie rozrządu...po lekturze tutejszego forum i kilku innych...pozdrawiam...o wynikach będę pisał na bierząco...może ktoś u siebie wyeliminuje moje błędne posunięcia....
Dołączył: 06 Sie 2013 Posty: 109 Skąd jesteś (miejscowość / region): Legionowo Posiadane auto: Mondeo MK4 (kiedyś Punto 1.1)
Piwa: 0/2
Wysłany: Wto 06 Sie 2013, 13:40
Temat postu:
Re: ( Fiat Punto ) skutki przestawienia się rozrządu
a ja Panowie dodam Wam jeszcze do "wiedzy" to iż silnik 1.1 55km jest silnikiem niekolizyjnym więc nie ma tu mowy o pogięciu jakichkolwiek zaworów itp. Pasek zrywasz - zakładasz nowy - ustawiasz rozrząd, odpalasz i jedziesz. Za to kocham Punciaka a samo ustawienie rozrządu jest tak proste - że zrobi to każdy z Was. Wystarczy klucz do napięcia rolki. Trzasnął mi pasek na trasie w 2005r. Czas roboty 40minut na pasie awaryjnym w Austrii (było by 30min ale Polizei przyjechało zapytać Was ist kaput? Hilfen? )
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Fiat Punto ) Silnik iskrowy-układ zapłonowy-układ zasilania-układ napędowy i wydechowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.