Dołączył: 04 Cze 2010 Posty: 2258 Skąd jesteś (miejscowość / region): Zelów Posiadane auto: RENAULT THALIA 1.5 DCI 65 KM 2002 r., MITSUBISHI GALANT 2.0 TD 90 KM 1999 r. klima
Piwa: 171/118
Wysłany: Sro 16 Lis 2011, 00:31
Temat postu:
Re: ( Fiat Brava ) Przestawiony rozrząd ?
Kosztu rozrządu Ci nie doliczałem bo nie wiedziałem ile kosztuję dlatego dopisałem że + kompletny rozrząd.
Na początek bym sprawdził czy pasek rozrządu jest cały. _________________ _____________________
.: Pozdrawiam Mateusz :.
Dołączył: 04 Cze 2010 Posty: 2258 Skąd jesteś (miejscowość / region): Zelów Posiadane auto: RENAULT THALIA 1.5 DCI 65 KM 2002 r., MITSUBISHI GALANT 2.0 TD 90 KM 1999 r. klima
Piwa: 171/118
Wysłany: Sro 16 Lis 2011, 00:36
Temat postu:
Re: ( Fiat Brava ) Przestawiony rozrząd ?
No to chyba zawory poszły. _________________ _____________________
.: Pozdrawiam Mateusz :.
Dołączył: 04 Cze 2010 Posty: 2258 Skąd jesteś (miejscowość / region): Zelów Posiadane auto: RENAULT THALIA 1.5 DCI 65 KM 2002 r., MITSUBISHI GALANT 2.0 TD 90 KM 1999 r. klima
Piwa: 171/118
Wysłany: Sro 16 Lis 2011, 00:46
Temat postu:
Re: ( Fiat Brava ) Przestawiony rozrząd ?
Przeważnie tylka zawory idą ale są także wyjątki. _________________ _____________________
.: Pozdrawiam Mateusz :.
Dołączył: 24 Mar 2009 Posty: 237 Skąd jesteś (miejscowość / region): Tarnów Posiadane auto: Seat Leon 1.6 105KM 2003r
Piwa: 5/11
Wysłany: Sro 16 Lis 2011, 00:50
Temat postu:
Re: ( Fiat Brava ) Przestawiony rozrząd ?
mniej roboty i mniejsze koszty to chyba kupić silnik bo są od 500zł do 1200zł. Gorzej bo mam gaz i nie wiem czy nie byłoby przez to problemów. ech kasy na razie brak więc musze się najpierw dowiedzieć co mu dolega i ile naprawa.
Dołączył: 04 Cze 2010 Posty: 2258 Skąd jesteś (miejscowość / region): Zelów Posiadane auto: RENAULT THALIA 1.5 DCI 65 KM 2002 r., MITSUBISHI GALANT 2.0 TD 90 KM 1999 r. klima
Piwa: 171/118
Wysłany: Sro 16 Lis 2011, 00:53
Temat postu:
Re: ( Fiat Brava ) Przestawiony rozrząd ?
Skoro mówisz że silniki są w tych cenach to też bym wymieniał cały silnik.
Niech mechanik sprawdzi Co sprężanie i będzie wszystko wiadomo. _________________ _____________________
.: Pozdrawiam Mateusz :.
Dołączył: 20 Sty 2009 Posty: 3 Skąd jesteś (miejscowość / region): Łódź Posiadane auto: F. Bravo 1,4 12v
Piwa: 0/0
Wysłany: Sob 19 Lis 2011, 00:13
Temat postu:
zerwany rozrząd, zatarty wałek..
Cześć. widzę, że temat dość bliski memu sercu. jakieś 2 tygi temu moje bravko umarło na serce. najpierw się przegrzewał. diagnoza mechanika: poszła pompa wody, kawałki utknęły w termostacie i chłodnicy. Wymieniono pompę i termo. Chłodnica przepłukana. Po 2 miechach znów się grzał. Inny mechanik w odległym mieście (byłem akurat na działce) stwierdził, że uszczelkę pod głowicą wydmuchało, gazy się dostały i ciecz nie krążyła. Na jednym garze nie chodzi, wałek zjechany bo nie miał smarowania. Uszczelka wymieniona, głowica splanowana, wracam do domu.. Po 100 km silnik zgasł podczas redukcji biegów. Usłyszałem zgrzyt i prawie zemdlałem bo już wiedziałęm co dalej. Teraz Bravko stoi zaciągnięte pod domem a ja rozmyślam. do wymiany rozrząd, wałek, zawory pewnie, może pompa oleju albo cały silnik. mam 1,4 12v. koszty pewnie podwoiłyby wartość auta, gdyby ktoś za to chciał zapłacic. Ja już nie mam do niego cierpliwości. pewnie sprzedam jako uszkodzony chociaż szkoda mi go. Buda w świetnym stanie, zadbany itp. Ech..
Tak czy owak wierny marce chcę kupić Mareę weekend albo Multiplę. Raczej JTD Jeśli macie dla mnie jakieś rady to bardzo chętnie je przyjmę, w poniedziałek wracam do kraju i chcę temat ruszyć z miejsca. Pozdrawiam i przepraszam, jeśli moje wypracowanie znalazło się w nieodpowiednim miejscu. _________________ I love not man the less, but nature more.
Dołączył: 24 Mar 2009 Posty: 237 Skąd jesteś (miejscowość / region): Tarnów Posiadane auto: Seat Leon 1.6 105KM 2003r
Piwa: 5/11
Wysłany: Nie 20 Lis 2011, 14:47
Temat postu:
Re: ( Fiat Brava ) Przestawiony rozrząd ?
Juz znam powód swoich problemów. Stan paska był ok ale zbyt luźny przeskoczył na małym już wyrobionym małym kole zębatym rozrządu [tym na samym dole - rolka zębata wału?].
Wszystko już jest rozebrane aby wiedzieć co się zepsuło. Nie mogę jednak odkręcić głowicy, która jest zakręcona specjalnymi śrubami. Myślałem, że to TORX o rozmiarze T60 lub T70 [nie mam takiego] ale w necie piszą, że to nie TORX tylko jakiś RIBE. Ok mogę iść kupić taki, żeby to odkręcić i nie zepsuć śrub. Tylko jaki to ma mieć rozmiar? Jedni piszą M11 a inni M14. Pomóżcie...
PS. Wiem, że pokrywe zaworów odkręca sie M8 ale to akurat poszło TORX'em. Głowica ma większe śruby
Pasek u Ciebie wygląda na naprężony więc raczej zerwany nie jest
A skąd Ty wiesz jak wygląda pasek u kolegi kaem84, przecież nic o tym nie wspominał????
Przyznaje odpowiadałem na post kolegi "kaem84" a zasugerowałem się obrazkiem z pierwszego postu, stąd stwierdzenie że pasek jest naprężony.
brzozowski886 napisał:
qolejowy napisał:
tłoki uderzyły by w zawory i silnikiem nie dało by się obrócić, przy próbie odpalenia objawy były by takie jakby akumulator nie miał siły obrócić rozrusznikiem.
Kolego a widziałeś kiedyś silnik w, którym zerwał się pasek??
Ja osobiście widziałem kilka i nigdy nie spotkałem zablokowanego silnika. Więc nie wprowadzaj kolegi w bład.
Wyobraź sobie że widziałem i to nie jeden. Przy zerwanym pasku wałki stają w jednym miejscu a tłoki pogną zawory i wałem da się obracać, ale jeżeli zetnie kilka zębów lub po prostu luźny pasek przeskoczy o kilka zębów na kole wału korbowego przy rozruchu lub na wolnych obrotach często jest tak że któryś tłok oprze się o zawór i blokuje silnik. Ostatnio miałem taki przypadek w Bravo 1.8 kolegi. Pasek ścięło właśnie na kole wału przy próbie odpalania auta na "pych" i zgięło 2 ssące zawory.
brzozowski886 napisał:
A co do bendixu to by było słychać taki charakterystyczny zgrzyt jak by nie łapał koła zamachowego.
No tak zgrzyt będzie słychać jeżeli elektromagnes wysunie bendix ale zdaża się też że rozrusznik kręci a bendix się nie wysuwa
Dołączył: 04 Cze 2010 Posty: 2258 Skąd jesteś (miejscowość / region): Zelów Posiadane auto: RENAULT THALIA 1.5 DCI 65 KM 2002 r., MITSUBISHI GALANT 2.0 TD 90 KM 1999 r. klima
Piwa: 171/118
Wysłany: Pon 21 Lis 2011, 00:09
Temat postu:
Re: ( Fiat Brava ) Przestawiony rozrząd ?
No dobra niech Ci będzie, ale widziałem też taki przypadek że i ząbki pozrywało i zawory pogieło i się wałem dało obracać. Wszystko na raz i koszty olbrzymię.
Ale piszesz też o zablokowaniu tłoka o zawór, przeważnie się tak nie blokuję po przeskoczeniu paska w trakcie jazdy tylko z odpalania na "pych". Ale ja raczej nie stasuje odpalania na pych. Jeżeli przeskoczył pasek w trakcie chodzenia silnika to zawsze zawory się pogną, nie ma innej opcji, a co ciekawsze może się urwać zawór, on to dopiero bałaganu potrafi narobić _________________ _____________________
.: Pozdrawiam Mateusz :.
piszesz też o zablokowaniu tłoka o zawór, przeważnie się tak nie blokuję po przeskoczeniu paska w trakcie jazdy tylko z odpalania na "pych"...
..a co ciekawsze może się urwać zawór, on to dopiero bałaganu potrafi narobić...
Dużo zależy właśnie od obrotów i od tego jak się w momencie zerwania paska ustawią wałki rozrządu.
Jakiś miesiąc temu widziałem silnik od 1.9 TD w którym wyrwało szpilki i poderwało głowicę.
Dołączył: 04 Cze 2010 Posty: 2258 Skąd jesteś (miejscowość / region): Zelów Posiadane auto: RENAULT THALIA 1.5 DCI 65 KM 2002 r., MITSUBISHI GALANT 2.0 TD 90 KM 1999 r. klima
Piwa: 171/118
Wysłany: Pon 21 Lis 2011, 00:40
Temat postu:
Re: ( Fiat Brava ) Przestawiony rozrząd ?
Hehe u mnie w renówce jak zcieło klin no kole pasowym to wałek rozrządu aż się poddał (wygiął się) , wszystkie stopki popękały, oczywiście 8 zaworów.
Nie opłacalne było to robić więc kupiłem drugą głowicę.
Ale przy tym zdarzeniu silnik mial około 2500 tyś obr.
Znajomemu znowi w alfie zawór się urwał, ale odziwo jeszcze raz odpalił po urwanym zaworze, tam dopiero był bałagan, kupował cały silnik. _________________ _____________________
.: Pozdrawiam Mateusz :.
Dołączył: 04 Cze 2010 Posty: 2258 Skąd jesteś (miejscowość / region): Zelów Posiadane auto: RENAULT THALIA 1.5 DCI 65 KM 2002 r., MITSUBISHI GALANT 2.0 TD 90 KM 1999 r. klima
Piwa: 171/118
Wysłany: Pon 21 Lis 2011, 11:36
Temat postu:
Re: ( Fiat Brava ) Przestawiony rozrząd ?
Hehe.
No nie rozbierałem jeszcze takiego silnika to w rozmiarze klucza Ci nie pomogę. _________________ _____________________
.: Pozdrawiam Mateusz :.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Fiat Brava ) Silnik iskrowy-układ zapłonowy-układ zasilania-układ napędowy i wydechowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.