Dołączył: 03 Sty 2011 Posty: 29 Skąd jesteś (miejscowość / region): Kraków Posiadane auto: Fiat Stilo 1.9 JTD 115KM 2002
Piwa: 0/0
Wysłany: Pon 24 Sty 2011, 01:30
Temat postu:
Cykliczne buczenie z okolic kratek nawiewu
Hej
Przeszukałem trochę forum ale nie znalazłem podobnego "przypadku" jak mój. Po przekręceniu kluczyka, jak zgasną kontrolki włącza się takie cykliczne buczenie-nie do końca znam źródło. Jest to gdzieś pomiędzy tablicą liczników a centralnymi kratkami nawiewu. Może gdzieś niżej-nie potrafię póki co dokładnie zlokalizować. Zaznaczam, że nie jest włączony wentylator i nie jest to związane z pracą silniczka wentylatora. Buczy cały czas niezależnie od pracy wentylatora, nie jest to głośne ale irytuje mnie bo nie wiem co to za dźwięk. Porównałbym tą częstotliwość buczenia do tykającego co sekundę zegara bzzz-przerwa-bzzz-przerwa-bzzz-przerwa..... itd. Może się mylę ale wydaje mi się, że to może nie mieć w ogóle związku z wentylacją-ale autko mam niedługo i jeszcze się w nie nie zagłębiałem:)
A może tak pracuje jakiś podzespół i nie zmienię tego?
Jeżeli coś wiecie w tym temacie, będę wdzięczny za porady.
Re: ( Fiat Stilo ) Cykliczne buczenie z okolic kratek nawiewu
klimatyzacja automatyczna?
jeżeli tak, to siłownik wariuje, bo potencjometr umarł
Pozdrawiam _________________ Stilo sprzedane w dobre ręce. Nowy użytkownik pięknie je odnowił. Oby się dobrze sprawowało, to było było naprawdę super auto!
Dołączył: 25 Lis 2010 Posty: 48 Skąd jesteś (miejscowość / region): Grudziądz Posiadane auto: Fiat Stilo Active 1.9 JTD 2004 r.
Piwa: 0/1
Wysłany: Pon 24 Sty 2011, 19:03
Temat postu:
Re: ( Fiat Stilo ) Cykliczne buczenie z okolic kratek nawiewu
WItam!
Miałem coś identycznego. U mnie spowodowane to było "zawieszeniem " się silniczka od sterowania nawiewu na kabine (obieg zewnętrzny -wewnętrzny) Elektrycy odłączyli silniczek zostawiając obieg zewnętrzny tak było taniej:) Inaczej trzeba było by rozbierać tapicerkę i kupić silniczek:/
Dołączył: 03 Sty 2011 Posty: 29 Skąd jesteś (miejscowość / region): Kraków Posiadane auto: Fiat Stilo 1.9 JTD 115KM 2002
Piwa: 0/0
Wysłany: Pon 24 Sty 2011, 22:45
Temat postu:
Re: ( Fiat Stilo ) Cykliczne buczenie z okolic kratek nawiewu
Zespół przepustnicy wg mnie odpada, dźwięk dochodzi ze środka kabiny a nie z komory silnika. Dzisiaj zauważyłem a może bardziej usłyszałem, że jak podjechałem pod dom i wyłączyłem nawiew to ten dźwięk ustał a jak włączyłem to z powrotem było słychać. Po wyłączeniu nawiewu i silnika i ponownym przekręceniu kluczyka znowu zaczęło rytmicznie buczeć. A z obiegami nie sprawdzałem czy jak będę je przełączał będzie jakaś różnica-sprawdzę jutro. Mam wrażenie że ten dźwięk dochodzi jakby zza obrotomierza, nie wiem czy to możliwe ale póki co tak to słyszę. Ale skoro przy wyłączeniu nawiewu to coś przestaje "buczeć" to chyba faktycznie jest związane z dmuchawą. Nie mam na razie warunków żeby odkręcić ten plastikowy boczek i się wsłuchać dokładnie.
Pytanie do goromaxa-wiesz może gdzie jest ten silniczek(u góry, na dole, pod kierownicą)? Może to dla mnie trop....
Dołączył: 03 Sty 2011 Posty: 29 Skąd jesteś (miejscowość / region): Kraków Posiadane auto: Fiat Stilo 1.9 JTD 115KM 2002
Piwa: 0/0
Wysłany: Sro 26 Sty 2011, 19:31
Temat postu:
Re: ( Fiat Stilo ) Cykliczne buczenie z okolic kratek nawiewu
Dzisiaj miałem włączony nawiew na szybę i przełączyłem na centralny + nogi a ten na szybę wyłączyłem i moje buczenie zniknęło :/ może zbieg okoliczności a może to sterowanie rozdziałem nawiewu szwankuje... W każdym razie dzięki za podpowiedzi, jak tylko będę miał warunki dobiorę się do tego.
I STILOve my car
Re: ( Fiat Stilo ) Cykliczne buczenie z okolic kratek nawiewu
jaka tam walka
łatwe
wyciągasz i albo wymieniasz albo traktujesz kontaktem "niebieskim" i działa _________________ Stilo sprzedane w dobre ręce. Nowy użytkownik pięknie je odnowił. Oby się dobrze sprawowało, to było było naprawdę super auto!
Dołączył: 25 Lip 2014 Posty: 4 Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa Posiadane auto: Stilo 1.8 16V
Piwa: 0/0
Wysłany: Pon 28 Lip 2014, 07:20
Temat postu:
miarowe buczenie w automatycznej klimatyzaji
Chyba na start nie wyraziłem się do końca jasno , intencja ukryta była w tytule
Sprawa z czujnikiem hamulca była prosta , potraktowałem styk kontaktem i błąd esp już się nie pojawia.
Przed chwilą jechałem do pracy:
Proszę o podpowiedź jak dobrać się do tego buczenia w klimie, co trzeba rozebrać ?
Podejrzewam , że kontakt pomoże.
Samochód mam od 1,5 roku rocznik 2002. Na przeglądzie wyszło , że mam padnięte silniczki od świateł. Pozatym nie mogłem otworzyć bagażnika i musiałem dobrać się do zamka. Cięgno idące od zamka na kluczyk do elektrycznego zblokowane było na plastikową obrączkę , ta obrączka spadała i zablokowała zamek. W rozruszniku też coś poprawiali mi w warsztacie. Z eksploatacji simmerbloki , łożyska tył , amorki. Poz tym tapicerka , wyposażenie, praca wspomagania ekstra. Nawet żona zmieniła zdanie jak zobaczyła auto
Dołączył: 03 Gru 2011 Posty: 39 Skąd jesteś (miejscowość / region): wielkopolska Posiadane auto: Fiat Stilo 1.9 MJTD
Piwa: 0/3
Wysłany: Nie 03 Sie 2014, 09:47
Temat postu:
Re: miarowe buczenie w automatycznej klimatyzaji
Linquist napisał:
Samochód mam od 1,5 roku rocznik 2002. Na przeglądzie wyszło , że mam padnięte silniczki od świateł. Pozatym nie mogłem otworzyć bagażnika i musiałem dobrać się do zamka. Cięgno idące od zamka na kluczyk do elektrycznego zblokowane było na plastikową obrączkę , ta obrączka spadała i zablokowała zamek. W rozruszniku też coś poprawiali mi w warsztacie. Z eksploatacji simmerbloki , łożyska tył , amorki. Poz tym tapicerka , wyposażenie, praca wspomagania ekstra. Nawet żona zmieniła zdanie jak zobaczyła auto
nie zamulaj, to nie istotne dla tematu zanim zaczniesz grzebać przy aktywatorach, podłącz się diagnostyką do klimatronika i odczytaj błędy żebyś wiedział, który aktywator masz do roboty. tak na 80% będą to błędy związane z nadmuchem na szybę (defroster), ewentualnie z nadmuchem na nogi (vent floor). tu masz rycinę i opis:
oba aktywatory do regulacji kierunków posiadają ten sam nr seryjny 46723329. tak wygląda (nr 3):
koszt aktywatora to 120 zł, więc zgodnie z tym co napisał kolega wcześniej, może warto spróbować wcześniej niebieskiego Kontaktu. oprócz aktywatorów do wymiany może być również takie małe plastikowe sprzęgiełko o numerze seryjnym 46723463, które zapewnia współpracę aktywatora z klapkami nawiewu. tak to wygląda:
dostęp jest koszmarny, należy odsunąć maksymalnie fotel kierowcy, zdemontować boczek tunelu środkowego i zanurkować na plecach pod kolumnę kierownicy. będzie stamtąd widok na aktywatory. odłączasz wtyczkę od właściwego, odkręcasz 3 torxy i delikatnie wyciągasz aktywator. być może ukręciło się tam sprzęgiełko więc trzeba uważać żeby odłamany fragment nie dostał się gdzieś pomiędzy mechanizmy klimatronika. składamy wszystko w kolejności odwrotnej. po złożeniu podłączamy się programem diagnostycznym i czyścimy błędy. następnie należy bezzwłocznie uruchomić kalibrację klimatyzacji. można to zrobić przez program diagnostyczny, albo bezpośrednio z panelu klimatronika. wygląda to tak:
- kluczyk w pozycję MAR
- wciskasz równocześnie przyciki AUTO i MONO
- czekasz z wciśniętymi przyciskami do końca odliczania na wyświetlaczu klimatronika
- czekasz około minuty aż klimatronik zakończy kalibrację. po jej zakończeniu wyświetlą się komunikaty. jeśli zobaczysz 00 00 tzn. że wszystko jest ok i możesz skręcać boczek tunelu środkowego
Dołączył: 25 Lip 2014 Posty: 4 Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa Posiadane auto: Stilo 1.8 16V
Piwa: 0/0
Wysłany: Pon 04 Sie 2014, 07:28
Temat postu:
Podziękowanie
Dzięki za pełne wyjaśnienie. Na razie się uspokoiło , ale jak to z elektryką/ elektroniką może mieć wpływ pogoda-wilgotność.
Urwane sprzęgiełko. Mechanik skalibrował też według wyżej opisanej metody ( zostawił sobie instrukcję) . Wszystko działa. Całkowity koszt naprawy 200PLN
Dołączył: 25 Lip 2014 Posty: 4 Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa Posiadane auto: Stilo 1.8 16V
Piwa: 0/0
Wysłany: Czw 13 Lip 2017, 07:43
Temat postu:
Wymiana sprzęgiełka
Urwało się kolejne sprzęgiełko, tym razem wymieniłem sam. Moje uwagi:
1. Urwany 6-cioklin najlepiej wyskrobać z serwomechanizmu nożem
2. Sprzęgiełko pasuje tylko w jednej pozycji do zębatki w kalpach jak i do zębatki w serwomechniźmie. Niestety moja część nie posiada jednego boku prostego(sześcioramienna gwiazda) przez co nie wiedziałem w jakiej pozycji włożyć. Tylko w jednej pozycji sprzęgiełko wchodzi do końca w zębatkę w serwomechaniźmie - cała długość 6ścioklinu jest schowana. Włożyłem źle i nie mogłem zamknąć obudowy serwa. Zresztą niepotrzebnie je rozbierałem, ale może dzięki temu zrozumiałem gdzie jest klucz do sprawy.
3. Dobrze jest wyposażyć się w dwie europalety, żeby zrobić sobie stanowisko do leżenia pod kierownicą. Nie trzeba wtedy demontować fotela co na początku zakładałem.
Dołączył: 19 Lip 2017 Posty: 2 Skąd jesteś (miejscowość / region): Poznań Posiadane auto: brak
Piwa: 0/0
Wysłany: Sro 19 Lip 2017, 09:08
Temat postu:
Re: ( Fiat Stilo ) Cykliczne buczenie z okolic kratek nawiewu
Jeśli potrzebujesz manipulatorów pneumatycznych wyszukaj natychmiast stronę www.manipulatory.eu Jest to dystrybutor, który posiada w sprzedaży bardzo dobry asortyment techniczny w branży.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Fiat Stilo ) Nadwozie.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.