Dołączył: 01 Maj 2010 Posty: 63 Skąd jesteś (miejscowość / region): pow. Pszczyński Posiadane auto: Stilo MW 2004 1.6 16V Punto 2 200r 1.2 60KM Grande punto 1.3 MJ
Piwa: 3/3
Wysłany: Czw 28 Maj 2015, 20:11
Temat postu:
Car security failure loose connection Pilnie.!!!
Witam. tak jak w temacie.
Komunikat nie pokazuje się zawsze, ale często. kiedy pokazuje się komunikat zmieniam kluczyk na zapasowy i komunikat się czasami nie pokazuje, a jak pokazuje to zaś wymieniam kluczyk na główny który jest z baterią i pilotem(bo zapasowy niema pilota ani baterii).
Udaje się auto odpalić (hoć niezawsze) kiedy komunikat jest. W ten sposób że przekręcam kluczyk na zapłon naciskam pedał gazu do oporu, czekam kilkanaście sekund, słychać z pod maski szum i żółta kłódka gaśnie a auto można odpalić. Ale po odpaleniu wyskakują komunikaty o za wysokiej temperaturze płynu chłodzącego i czasami brak oleju ale po chwili gasną.
dzień przed wystąpieniem wyżej wymienionego problemu auto zaczynało dziwnie się zachowywać, a mianowicie w ten sposób że, w trakcie jazdy po zmianie biegu na wyższy wskakiwał na obroty(tak jak bym za późno zwolnił pedał gazu przy naciśnięciu sprzęgła, a po chwili takiej jazdy nagle zmienił zdanie i zachowywał się tak jakbym za szybko zwolnił pedał gazu przy naciskaniu pedału sprzęgła, ale ma też taki humorek że zachowuje się normalnie jak by nie miał żadnej usterki. Przy takim kapryśnym zachowaniu komputer nie informuje mnie o żadnych błędach.
Byłem u elektryka
-ładowanie sprawne
-akumulator sprawny
- błędy na komputerze to
; P0230 tyczy się pompy paliwowej (auto mam na gaz założony 2 miesiące temu. problem jest i na gazie i na paliwie)
;U1702 Kolumna kieroenicza
;U1706 Abs/esp
(przepraszam że tak ogólnie błędy opisuje ale zapisałem je na kartce w skrócie.
Jeszcze jedna rzecz.
Zauważyłem że w przez noc auto sobie buczy co kilka /kilkanaście minut. przez kilka sekund.
Rozbierałem i czyściłem skrzynkę z bezpiecznikami pod maską (było troszkę siarki) ale po za tym wszystko było czyste. przedmuchałem kompresorem kurz którego tez za dużo nie było.
Nie wiem co dalej robić. wygląda to tak jakby coś gdzieś nie łączyło tylko nie wiem gdzie.
Czytałem o bodycomputer, transceiver, overbost(czyszczenie wymiana), przepływka(nie wiem gdzie i co to)
Proszę o szybką odpowiedź bo zona rodzi na dniach i muszę mieć auto sprawne jakby zaczęła rodzić ciutkę wcześniej. więc zostawianie auta w serwisie odpada bo muszę mieć pod domem.
Dołączył: 02 Lip 2009 Posty: 631 Skąd jesteś (miejscowość / region): warszawa Posiadane auto: fiat
Piwa: 36/9
Wysłany: Pią 29 Maj 2015, 08:31
Temat postu:
failure loose connection
Zanim się Kolego weźmiesz za wymianę sterownika (bardzo prawdopodobne) weź może po taniości posprawdzaj wszystkie połączenia wiązek, wtyczki czy nie luźne, we wtyczkach czy jakis konektorek nie uszkodzony, masy czy dobrze podokręcane i bez korozji, czy tam gdzieś wiązka nie namokła od cieknącego oleju czy innego syfu (umyć wtyczki można np. denaturatem, na ZIMNYM silniku i rozłączonym akumulatorze). A może trafisz akurat...
Chciałem to wozidło kupić kiedyś ale jak mi jeden mówił żebym sobie od razu kupił narzędź do kasowania błędów i porządne klemy do częstego rozłączania akumulatora celem resetu to sobie darowałem.
Dołączył: 01 Maj 2010 Posty: 63 Skąd jesteś (miejscowość / region): pow. Pszczyński Posiadane auto: Stilo MW 2004 1.6 16V Punto 2 200r 1.2 60KM Grande punto 1.3 MJ
Piwa: 3/3
Wysłany: Pią 29 Maj 2015, 16:46
Temat postu:
Re: ( Fiat Stilo ) Car security failure loose connection Pilnie.!!!
Kabla i styki są dobre.
Martwi mnie czujnik immobilajzeru który jest nałożony na stacyjke.
Dziwi mnie to że po paru nieudanych próbach odpalenia auta, wymieniam kluczyk na inny i nagle odpala bez żadnego problemu i bez komunikatu Car security failure loose connection. tylko pozostaje engine failure.
Myślę kupić i wymienić pierw ten immobilaizer co jest przy stacyjce i zobaczymy co dalej,
Może być to powodem też komunikat engine failure???
Boje się kosztów naprawy tego feleru którego jeszcze nie zlokalizowałem.
Na które kable powinienem zwrócić szczególną uwagę? Najlepiej proszę zdjęcie silnika i zaznaczenia czerwonymi kółkami. bo te które widać z góry po otwarciu maski to posprawdzałem i są w porządku.
Dołączył: 02 Lip 2009 Posty: 631 Skąd jesteś (miejscowość / region): warszawa Posiadane auto: fiat
Piwa: 36/9
Wysłany: Sob 30 Maj 2015, 20:57
Temat postu:
engine failure
no ciekawy temat
jakiś czas temu kolega miał przypał z kluczykiem. Wkładał i ... albo zadziałał albo mógł kręcić i nic...
Po czasie wpadł dopiero na pomysł obrócenia kluczyka o 180 stopni i włożenia odwrotnie. Bingo.
Transponder w kluczyku nie łapał się ze stacyjką, tak mała odległość jak luz stacyjki powodował problem
Polecam przesunięcie body computera (ECU) bliżej akumulatora - ja przykręciłem na jednej śróbie i bez problemu się trzyma - zrobiłem przez weekend 1600 km nie wywalił ani jednego błędu, a wcześniej potrafił choinkę robić co 10 km.
Dołączył: 20 Lis 2010 Posty: 432 Skąd jesteś (miejscowość / region): Rybnik/Śląskie Posiadane auto: Teraz:Fiat 263 Diablo 2013 1.4Tjet+LPG_KIA SOUL 1.6+LPG były:Punto I Punto II FL ,GRANDE Punto, Linea,Palio,DOBLO IFL,PEUGEOT 307 SW FL,OPEL Kadett Opel Insignia,Chevrolet Captiva,Citroen ZX
Piwa: 23/2
Wysłany: Sro 03 Cze 2015, 08:27
Temat postu:
Re: ( Fiat Stilo ) Car security failure loose connection Pilnie.!!!
Filmik fajny jednak nie oddaje faktycznego problemu z sterownikami IAW5NF.XX . Powiem tylko tyle że po takim przelutowaniu złącza nie daje to na długo zamierzonego efektu a tylko utrudnia póżniejszą naprawę takim osobą jak Ja.Bo rozlutowanie tego sterownika w celu reballingu procesora jest bardzo utrudnione i kosztuje potem odpowiednio wiecej:) _________________ Elektronika samochodowa i wszystko co z nią związane na PW:)
Re: ( Fiat Stilo ) Car security failure loose connection Pilnie.!!!
Przerobiłem to wszytko o czym piszesz włącznie z wymianą sterownika pół roku temu. Czyszczenie styków. Prawie cały kontakt S poszedł. Rozłączanie i złączanie wiązek. Wymiana skrzynki bezpieczników. Miałem dokładnie takie same objawy. Do momentu aż samochód przestał palić całkowicie. security failure niestety jest najgorszy bo to przez niego fura nie pali. Chodzi o to że kod imo jest zapisany w sterowniku silnika i w momencie gdy body komputer (ten w kabinie) nie umie się połączyć ze sterownikiem silnika nie ma szans na zapalenie. Dlatego albo kupujesz wyczyszczony sterownik silnika albo używkę i potem 200 zł u magika za wyczyszczenie imo albo cały komplet od używanego (sterownik, body komputer, kluczyki, pętla imo). Ja kupiłem używany i w cenie "regeneracji" starego komputera koleś wyczyścił mi imo.
Film z youtube o którym pisze kolega majas.wa nie pomaga - próbowałem. Ciężko oczekiwać po przylutowaniu pinów naprawy wielowarstwowej płytki drukowanej z elektroniką.
Co do regeneracji. Pytaj o gwarancje. Ja regenerowałem komputer w firmie Ko-Car z Tychów. Polecana w wielu tematach z takimi problemami.
JA TEJ FIRMY NIE POLECAM, OSZUŚCI.
Wszystko jest cacy dopuki działa. Dostałem pisemna gwarancję na pół roku. Powiedzieli ze jakby się coś działo mam dzwonić. Zadzwoniłem po miesiacu gdy komp padł całkiem. Mówie o gwarancji a oni do mnie że maja to gdzieś i mogą mi sprzedać nowy komputer cena - 1800. Potem przestali obierać telefony, a jak dzwoniłem z innego numeru odbierali od razu. W tej firmie gwarancja to fikcja. Dodam jeszcze ze musiałem się prosić o dowód zapłaty za usługę .
Zwróć uwagę że na allegro jest dużo kompów po 400 zł np właśnie od firmy ko-car. Są to komputery których już się nie da naprawić. Często jak wyślesz do regeneracji dostajesz inny. Więc jakbyś szukał używki uważaj na te tanie.
Na koniec dodam tak ku pokrzepieniu serc że wygląda na to ze drugi sterownik padł mi po pół roku . Wszedłem właśnie na forum żeby opisać problem. Oczywiście drugi komputer nie był już zamontowany na silniku tylko obok aku.. Gaśnie w czasie jazdy, opadają wskazówki i choinka na desce rozdzielczej . Na razie nie ma security failure więc wyłączenie stacyjki i zapalenie silnika w czasie jazdy skutkuje. Dodam że nie ma znaczenia czy to zimny silnik czy gaz czy benzyna. Potrafi mi się tak zrobić 4 razy na odcinku 10 km a parę dni temu wracałem z Wrocławia i 200km nic. Na kompie żadnych błędów.
Nie mówię też żeby nie regenerować ale chcę podkreślić że to loteria. Ja na zabawę z komputerem wydałem 1000 zł. Wcześniej trafiła mi się tez wymiana silnika. Łącznie komputer plus wymiana silnika 3k. Teraz jak patrze na allegro po zezłomowaniu aktualnego stilo mogłem kupić drugi taki sam dokładając 1000 zł .
Teraz chyba już naprawiał nie będę przeprowadzę się bliżej roboty szkoda tylko isntalacji CNG.
Dołączył: 01 Maj 2010 Posty: 63 Skąd jesteś (miejscowość / region): pow. Pszczyński Posiadane auto: Stilo MW 2004 1.6 16V Punto 2 200r 1.2 60KM Grande punto 1.3 MJ
Piwa: 3/3
Wysłany: Pią 12 Cze 2015, 19:05
Temat postu:
Re: ( Fiat Stilo ) Car security failure loose connection Pilnie.!!!
Panowie już nie daje rady z tym autem.
Byłem tam gdzie zakładali mi gaz, posprawdzali podregulowali gaz, pousuwali mi błędy ale po krótkiej przejażdżce pojawił się błąd pompy paliwa.
Czy jest możliwe by przez pompę paliwa pokazywał mi się komunikat "Car security failure loose connection"
tym bardziej że właśnie wtedy pojawia mi się ten komunikat kiedy nie słyszę żeby mi się pompa włączała gdy przekręcam zapłon w stacyjce. Bo jak przekręcę zapłon i słyszę pompę to już wiem że żółty trujkącik mi się nie oświeci i się nie oświeca, a auto odpala bez problemu.
Chcę wykluczyć zepsuty komputer/sterowniki. z tego względu że są to duże koszta.
I też chce się was poradzić czy jest szansa że to jednak nie komputer padł z tego względu że przez 3 dni tylko raz nie chciał mi odpalić bo trujkącik pojawił się na tablicy ale za chwilkę zgasł a zegary się pozerowały i mogłem normalnie odpalić.
dziś cały dzień jeździłem i wszystko grało. popołudniu przejechał autem na podjazd który jest pod małym kątem nachylenia. po 30min przeszedłem do auta chce go odpalić i nic. kilkanaście prób i nic dalej ten komunikat "Car security failure loose connection".
Więc zaczynam zaś grzebać. odkręciłem komputer poczyściłem tam gdzie jest masa przykręcona. sprawdzałem kable i złączke oraz przeczyściłem sprajem do styków od pompy paliwa. ładowałem akumulator.
Już nie mam głowy do tego.
Chyba że może jakiś sterownik sterowaniem gazu, tylko jeszcze nie doszedłem do tego gdzie on jest i jak sie za niego zabrać.
Jest jakaś metoda by sprawdzić czy na pewno to komputer siada????
Dołączył: 20 Lis 2010 Posty: 432 Skąd jesteś (miejscowość / region): Rybnik/Śląskie Posiadane auto: Teraz:Fiat 263 Diablo 2013 1.4Tjet+LPG_KIA SOUL 1.6+LPG były:Punto I Punto II FL ,GRANDE Punto, Linea,Palio,DOBLO IFL,PEUGEOT 307 SW FL,OPEL Kadett Opel Insignia,Chevrolet Captiva,Citroen ZX
Piwa: 23/2
Wysłany: Sob 13 Cze 2015, 06:19
Temat postu:
Re: ( Fiat Stilo ) Car security failure loose connection Pilnie.!!!
Jeśli masz zasilanie po przekręceniu kluczyka w stacyjce na pinach 16 i 29 wtyczka B komputera i masa na 15 wtyczka B i pin 5 wtyczka A to można uznać że problem na 99% jest uszkodzony komputer.Co do "Car security failure loose connection" to nie pompa Ci blokuje tylko Immo blokuje pompę paliwa. _________________ Elektronika samochodowa i wszystko co z nią związane na PW:)
Dołączył: 01 Maj 2010 Posty: 63 Skąd jesteś (miejscowość / region): pow. Pszczyński Posiadane auto: Stilo MW 2004 1.6 16V Punto 2 200r 1.2 60KM Grande punto 1.3 MJ
Piwa: 3/3
Wysłany: Sro 17 Cze 2015, 19:54
Temat postu:
Re: ( Fiat Stilo ) Car security failure loose connection Pilnie.!!!
darofiat napisał:
Jeśli masz zasilanie po przekręceniu kluczyka w stacyjce na pinach 16 i 29 wtyczka B komputera i masa na 15 wtyczka B i pin 5 wtyczka A to można uznać że problem na 99% jest uszkodzony komputer.Co do "Car security failure loose connection" to nie pompa Ci blokuje tylko Immo blokuje pompę paliwa.
O to mi chodziło.
Tylko mam do ciebie prośbę w jaki sposób mam sprawdzić napięcie:
-czy na pinach w komputerze czy na wtyczce.
-Na komputerze jest popisane nad pinami "16 "32" itd... itd... czyli tam gdzie jest napisane "16" to jest szesnasty pin. Bo nie jestem pewien jak te piny liczyć.
-Czy mam sprawdzać napięcie miernikiem elektronicznym czy wystarczy bardzo starym sposobem "żarówką" jak tak to jakie tam napięcie powinno płynąć, jeśli miernikiem to jakie napięcie powinno być.
-Jeśli znasz jakiś wątek który rozwija temat "Sprawdzanie komputera" czy też "diagnostyka" to podaj link"
- Jeśli jest możliwość sprawdzenia masy tylko żarówka., to jak to zrobić
A co do pompy to tak jak myślałem, ale kto pyta nie błądzi .
PS prosze sie nie śmiać z żarówki, miernika nie mam ale mam zamiar kupić.
Dołączył: 20 Lis 2010 Posty: 432 Skąd jesteś (miejscowość / region): Rybnik/Śląskie Posiadane auto: Teraz:Fiat 263 Diablo 2013 1.4Tjet+LPG_KIA SOUL 1.6+LPG były:Punto I Punto II FL ,GRANDE Punto, Linea,Palio,DOBLO IFL,PEUGEOT 307 SW FL,OPEL Kadett Opel Insignia,Chevrolet Captiva,Citroen ZX
Piwa: 23/2
Wysłany: Czw 18 Cze 2015, 15:44
Temat postu:
Re: ( Fiat Stilo ) Car security failure loose connection Pilnie.!!!
Piny są ponumerowane na komputerze tak jak już zauwarzyłeś.Móżesz sprawdzić żarówką ale nie większą niż 5W.W celu pomiaru napięcia najlepiej jak będzie podłączone obie wtyczki do komputera a wepniesz się w przewody instalacji. _________________ Elektronika samochodowa i wszystko co z nią związane na PW:)
Dołączył: 01 Maj 2010 Posty: 63 Skąd jesteś (miejscowość / region): pow. Pszczyński Posiadane auto: Stilo MW 2004 1.6 16V Punto 2 200r 1.2 60KM Grande punto 1.3 MJ
Piwa: 3/3
Wysłany: Czw 18 Cze 2015, 23:10
Temat postu:
Re: ( Fiat Stilo ) Car security failure loose connection Pilnie.!!!
Auto dzisiaj rano odpaliło lecz po rozgrzaniu silnika problem nadal sie pokazywał.
Wieczorem kiedy auto stało i silnik ostygną po przekręceniu kluczyka kłódka i trójkącik się nie oświecił tylko temperatura. wydaje mi sie że może na komputerze będzie zimny lut czy jest to prawdopodobne????
Kupiłem miernik elektroniczny i ściągnę sobie program eTech 6,2... w weekend spróbuje to opanować.
Kupiłem tez dwa przekaźniki jeden czarny i jeden czerwony, gdy zaś pojawią mi się kłódka i trójkącik będę podmieniał może podziała może to jakiś przekaźnik z sterownia silnika bo kable i wtyczki sprawdzone i poczyszczone.
Jak rozwiąże problem to będę pisał a jak nie to też ;/.
A ten duży przekaźnik na skrzynce bezpieczników pod maska od czego jest??
Dołączył: 01 Maj 2010 Posty: 63 Skąd jesteś (miejscowość / region): pow. Pszczyński Posiadane auto: Stilo MW 2004 1.6 16V Punto 2 200r 1.2 60KM Grande punto 1.3 MJ
Piwa: 3/3
Wysłany: Pią 19 Cze 2015, 11:24
Temat postu:
Re: ( Fiat Stilo ) Car security failure loose connection Pilnie.!!!
No i oczywiście dzisiaj rano wszystko odpala żadnych błędów, więc skoro niema żadnych błędów, żółtych trójkącików, kłódek silników to niema sensu sprawdzać napięcia bo wszystko pokaże dobrze.
Oczywiście po przekręceniu kluczyka na zapłon, zaczynam ruszać kablami, wtyczkami, przekaźnikami, pinami(oczywiście bez żadnego rozłączania) no i nic się nie dzieje.
Dzisiaj zaryzykuje i jadę nim do pracy(jak mi odpali pod domem). i zobaczę pod pracą jak będzie rozgrzany, czy odpalę go czy zaś wyskoczą mi kontrolki. A po 8 godzinach kiedy ostygnie i skończe prace zobaczę co się z nim dzieje.
szczerze nie chcę komputera rozbierać i szukać zimnego luta jeśli nie będę pewien na 100% że wina komputera.
Jeśli może być to wina przekaźników to proszę o zdjęcie których i jak sprawdzić je miernikiem.
silnik to 1,6 16V MW
Jeśli ktoś posiada schemat lub jakiś opis okablowania silnika bym mógł posprawdzać ciągłość kabli czy któryś w środku nie jest naderwany to poproszę.
Najlepiej taki opis który pokazuje z jakiego pinu z jakiej kostki idzie napięcie do którego pinu której kostki.
Aha a co do wpinania się w instalacje do raczej powinienem zdemontować kostkę by kable się pokazały bo innego sposobu nie widzę.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Fiat Stilo ) Elektryka/Elektronika/Komunikaty.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.