Fiat

ogłoszeniaceny używanychwiadomościdealerzyforumczęścioponyksiążkilinkitapetyopiniedekoder VIN
  FAQ    Szukaj    Użytkownicy    Regulamin    Grupy    Czat    Rejestracja 
  Profil    Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości    Zaloguj    iboi - ogłoszenia

( Fiat Stilo ) Diagnozowanie: overboost, czujnik ciśnienia doładowania


Idź do strony 1, 2  Następny
 
postów na stronie: 10 20 50
   Forum FIAT Forum Strona Główna -> ( Fiat Stilo ) Silnik Diesel-układ zasilania-układ napędowy i wydechowy.
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
tskorka

Debiutant



Dołączył: 05 Maj 2010
Posty: 27
Skąd jesteś (miejscowość / region): Myszków
Posiadane auto: Fiat Stilo kombi, 1.9 JTD 16V 140KM, 2005r
Piwa: 0/2
Wysłany: Pią 04 Lut 2011, 14:43
Temat postu:

Diagnozowanie: overboost, czujnik ciśnienia doładowania


Ostatnio mam coraz większy problem z turbodziurą - na pierwszym biegu i zimnym silniku, autko strasznie się cieli, a dynamika ruszania na ruchliwych światłach powoli kwalifikuje mnie do bycia obtrąbionym Sad Na ciepłym silniku jest lepiej.

W planach mam więc sprawdzenie/czyszczenie EGR, przepustnicy, czujnika ciś. doładowania, a także sprawdzenie wężyków oraz zaworu overboost. W ostateczności przepływkę wymienię.

Chciałem zacząć wszystko od zaworu overboost, zatem mam pytanie do forumowiczów: czy da się w jakiś sposób stwierdzić że zawór overboost jest niesprawny?
Dodatkowo, czy znacie jakieś sprytne sposoby sprawdzenia wężyków połączonych do tego zaworu?

edit: zmieniłem temat na zgodny z treścią postów
_________________
Pozdrawiam,
Tomek


Ostatnio zmieniony przez tskorka dnia Sro 09 Lut 2011, 13:24, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Małolepszy

Stały Bywalec



Dołączył: 25 Lip 2009
Posty: 191
Skąd jesteś (miejscowość / region): Kraków
Posiadane auto: Stilo 1,9 JTD 115KM
Piwa: 5/2
Wysłany: Pią 04 Lut 2011, 22:51
Temat postu:

Re: ( Fiat Stilo ) Diagnozowanie: overboost, czujnik ciśnienia doładowania


Masz stilo z 2005r więc overboost będzie prawdopodobnie nierozbieralny. A szczelność przewodów zbadasz dość prosto. U mnie jak bawiłem się z tym zaworem to nawet na drugi dzień jak ściągałem z niego przewody to było słychać mocno podciśnieniowe syknięcie. Podciśnienie to sprawia też że po przekręceniu kluczyka (bez zapalania) siłownik turbinki idzie nieco w dół. Prawdopodobnie na uszkodzonych przewodach nie bedzie ruchu siłownika jak też syknięcia przy demontarzu. Całkiem niesprawny zawór wychwyci komputer lecz z niedomagającym będzie problem.

Przepływkę wypnij i się przejedz. Jak nie będzie efektu to zostaw ją na koniec.
Powrót do góry
tskorka

Debiutant



Dołączył: 05 Maj 2010
Posty: 27
Skąd jesteś (miejscowość / region): Myszków
Posiadane auto: Fiat Stilo kombi, 1.9 JTD 16V 140KM, 2005r
Piwa: 0/2
Wysłany: Pon 07 Lut 2011, 12:26
Temat postu:

Re: ( Fiat Stilo ) Diagnozowanie: overboost, czujnik ciśnienia doładowania


W weekend udało mi się zrobić tyle:

1. Sprawdziłem Overboost wykonując test FiatEcuScan'em - wajcha na turbinie porusza się bez problemu, zatem zakładam że overboost i węzyki są OK.

2. Czujnik ciśn. doładowania wyczyszczony - był cały zafajdany, choć ostatnio czyściłem go jakieś pół roku temu. Pewnie trzeba będzie cały kolektor przeczyścić Sad

3. EGR śmiga lekko - założona zaślepka z dziurkami.

4. Przepustnica oraz wlot do kolektora przeczyściłem na ile się dało.

Efekt: brak poprawy Sad

Po podpowiedzi kolegi 25janusz25 przymierzam się do wymiany czujnika ciśn. doładowania. Coś z nim jest nie tak, bo pokazuje ciśnienie doładowania niższe od atmosferycznego.
_________________
Pozdrawiam,
Tomek
Powrót do góry
stilostart

Debiutant



Dołączył: 30 Lis 2010
Posty: 32
Skąd jesteś (miejscowość / region): Rzeszów
Posiadane auto: Fiat Stilo jtd 115 kM MW Dynamic 2003 r.
Piwa: 0/1
Wysłany: Wto 08 Lut 2011, 09:05
Temat postu:

Re: ( Fiat Stilo ) Diagnozowanie: overboost, czujnik ciśnienia doładowania


Jeżeli coś Ci mogę poradzić i pomóc bo podobny przypadek przerabiałem osobiście z czujnikiem doładowania to cena będzie o 50 % niższa jeżeli zdecydujesz się na wymianę. Jeżeli jest jeszcze fabryka to masz zapewne Bosch natomiast Magneti M. jest właśnie w InterCars w granicach 170 zł. Mój dupowóz zaczął też płatać figle muląc czasami wg. jego uznania tak że gdy byłem zdecydowany pojechać na kompa to dziwnie silnik chodził ok. a gdy byłem w trasie lubił poszaleć. Wreszcie go dopadłem na tej przypadłości i wywaliło P0238 wówczas miernik w rękę i wartość jego była o połowę niższa od zakładanej. Wymiana u mnie rozwiązała problem i od 3 miesięcy jest ok. Dodam iż mycie i nawet moczenie na nic się nie zdaje taką mają żywotność.
Powrót do góry
Maciek-156
Moderator

Auto Maniak



Dołączył: 21 Sie 2008
Posty: 1573
Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa
Posiadane auto: Giulietta 1,4TB Mair 170KM 2010
Piwa: 52/0
Wysłany: Wto 08 Lut 2011, 10:55
Temat postu:

Re: ( Fiat Stilo ) Diagnozowanie: overboost, czujnik ciśnienia doładowania


tskorka napisał:
W weekend udało mi się zrobić tyle:

1. Sprawdziłem Overboost wykonując test FiatEcuScan'em - wajcha na turbinie porusza się bez problemu, zatem zakładam że overboost i węzyki są OK.
...

kolego to o niczym nie świadczy - jeśli cięgno nie będzie poruszczało się wystarczająco dynamicznie (a za to odpowiedzialne są wężyki i zaworek overboost) to będziesz miał błąd przeładowania
_________________
Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
AR156 1.6TS 2000


Uploaded with ImageShack.us
Powrót do góry
Reklama








Wysłany: Wto 08 Lut 2011, 10:55
Temat postu:

reklama


Powrót do góry
Małolepszy

Stały Bywalec



Dołączył: 25 Lip 2009
Posty: 191
Skąd jesteś (miejscowość / region): Kraków
Posiadane auto: Stilo 1,9 JTD 115KM
Piwa: 5/2
Wysłany: Wto 08 Lut 2011, 13:31
Temat postu:

Re: ( Fiat Stilo ) Diagnozowanie: overboost, czujnik ciśnienia doładowania


Coś chyba jednak Maciek nie masz racji. Wężyk może być załamany lub nieszczelny. Co do załamań to wątpie żeby ten plastkowy przewód można było prosto załamać. Wystarczy go prześledzić wzrokiem. A co do szczelności to kolega mógł fesem zrobić test przykładowo na drugi dzień bez odpalania samochodu. Jak by była nieszczelność to napewno uszło by podciśnienie przez noc. W takim bądz razie u kolegi wina nie leży po stonie przewodów.

A co do testu prawidłowego funkcjonowania samego zaworu to już jest trochę gorzej. Jak wzrokowe jego sprawdzenie nie jest dla kogoś wystarczaąco dokładne to lepiej kupić nowy i zamontować.

Ale podam to co mówi elearn :

Sprawdzić wzrokowo, czy podczas uruchamiania silnika (kluczyk w położeniu AVV) łącznik siłownika turbosprężarki (urządzenie ustawiające łopatki kierownicy turbiny) przesuwa się w kierunku siłownika o około 10 mm.

SPRAWDZENIE PRZY POMOCY EXAMINERA

Przy wyłączonym silniku podłączyć, na odcinku przewodu między siłownikiem a elektrozaworem, złączkę EX09 z odpowiednim przetwornikiem EX06.

Wybrać na przyrządzie manometr do pomiaru ciśnienia zasysania.

Uruchomić silnik i pozostawić go na obrotach biegu jałowego, czekając na ustabilizowanie się ciśnienia.

Zmierzona wartość powinna mieścić się w granicach 450 do 550 mmHg (silniki 1910 Faza 3).

Graficzne przedstawienie przebiegu ciśnienia można uzyskać wybierając skalę 2000 lub 4000 mmHg.

I jeszcze test sprawdzający ciśnienie doładowania :

Podłączyć przetwornik ciśnienia do narzędzia.

Umieścić urządzenie diagnostyczne Examiner / Examiner Plus we wnętrzu samochodu i wykonać połączenia.

Wybrać na Examinerze / Examinerze Plus przyrząd 'manometr' i przygotować go do przyjęcia danych w trybie 'ciśnienia zasysania' z zakresem skali 2000 mmHg i wyborem czasu 10 sekund.

Wykonać próbę drogową (przestrzegając prędkości określonej przepisami ruchu na drogach) w następujący sposób:

Podczas jazdy po autostradzie zwiększyć obroty silnika do 2500 obr/min na 4-tym do biegu.

Zacząć gromadzenie danych graficznych naciskając przycisk 'Start' na urządzeniu diagnostycznym i po około 2 sekundach nacisnąć do oporu pedał przyśpieszenia do momentu uzyskania 3500 obr/min.

Po uzyskaniu tej prędkości obrotowej zwolnić pedał przyśpieszenia.

Wyświetlić otrzymany wykres i na stałym odcinku ciśnienia, pomijając skok początkowy, odczytać wartość 1900 2080 mbar (1444 1581 mmHg), odpowiadającą wartości ciśnienia doładowania 900 1080 mbar.

Podczas cyklu jazdy po autostradzie z maksymalną możliwą prędkością zwiększyć obroty silnika do 2500 obr/min na 3 biegu.

Zacząć gromadzenie danych graficznych naciskając przycisk 'Start' na urządzeniu diagnostycznym i po około 2 sekundach nacisnąć do oporu pedał przyśpieszenia do momentu uzyskania 3500 obr/min.

Po uzyskaniu tej prędkości obrotowej zwolnić pedał przyśpieszenia.

Wyświetlić otrzymany wykres i na stałym odcinku ciśnienia, pomijając skok początkowy, odczytać wartość 1900 2080 mbar (1444 1581 mmHg), odpowiadającą wartości ciśnienia doładowania 900 1080 mbar.
Powrót do góry
tskorka

Debiutant



Dołączył: 05 Maj 2010
Posty: 27
Skąd jesteś (miejscowość / region): Myszków
Posiadane auto: Fiat Stilo kombi, 1.9 JTD 16V 140KM, 2005r
Piwa: 0/2
Wysłany: Sro 09 Lut 2011, 13:14
Temat postu:

Re: ( Fiat Stilo ) Diagnozowanie: overboost, czujnik ciśnienia doładowania


Dziś wykonałem próbę drogową zgodnie z instrukcją z eLearn.
Parametry pomiaru:
Kod:
ciśn. atmosferyczne wg FES:   990mBar (+/- 2)
temp. silnika:              78 C (+/- 0,5)
temp. powietrza:            4,3 C (+/- 0,1)
temp. paliwa:               13,5 C (+/- 0,1)


Wyniki pomiaru:
http://spreadsheets.google.com/pub?key=0Ann9wiyG1d9MdG5feVRwdHVuOUd6NWY5dlAwcG5ZVnc&hl=pl&output=html

Podsumowując, wg eLearn, podczas próby drogowej, odczyt miał być w granicach 1900-2080mBar (cyt: excluding the initial peak, the reading should be 1900-2080 mbar).
Odczyt na fesie pokazał mi jednak wartości 2217-2349 mBar (4. bieg) oraz 2236-2358 mBar (3. bieg).

Zatem albo ciśnienie jest za duże albo czujnik ciśnienia jest zepsuty. Jako że ten czujnik trochę kosztuje, to chciałbym się wpierw dopytać o jedną rzecz. Otóż wczoraj zauważyłem, że na wyłączonym silniku widać u mnie takie parametry:
Kod:
Baro pressure - ciśnienie atmosferyczne - 994mBar
Boost pressure - ciśnienie doładowania - 970mBar


Czy w Waszych JTD także macie tak dużą różnicę pomiędzy tymi dwoma odczytami?
_________________
Pozdrawiam,
Tomek
Powrót do góry
Małolepszy

Stały Bywalec



Dołączył: 25 Lip 2009
Posty: 191
Skąd jesteś (miejscowość / region): Kraków
Posiadane auto: Stilo 1,9 JTD 115KM
Piwa: 5/2
Wysłany: Sro 09 Lut 2011, 21:53
Temat postu:

Re: ( Fiat Stilo ) Diagnozowanie: overboost, czujnik ciśnienia doładowania


Właśnie wracam z garażu. U mnie ciśnienia bez uruchomienia silnika są identyczne jak u ciebie. Moje auto jeździ normalnie.
Powrót do góry
adasch

Auto Maniak



Dołączył: 25 Lip 2009
Posty: 1794
Skąd jesteś (miejscowość / region): Gdańsk
Posiadane auto: Stilo dynamic JTD 115 KM
Piwa: 35/7
Wysłany: Czw 10 Lut 2011, 19:09
Temat postu:

Re: ( Fiat Stilo ) Diagnozowanie: overboost, czujnik ciśnienia doładowania


u mnie mega lag był przez podrobiony przepływomierz. Zamiast bosch był kraft - Mega dno. Lag totalny.

overboost jest bardzo ważny, ale koniecznie trzeba przeczyścić sitko pod czarną kostką poza czyszczeniem opisanym dostępnym manualu (tam tego nie napisano)

pozdrawiam
_________________
Stilo sprzedane w dobre ręce. Nowy użytkownik pięknie je odnowił. Oby się dobrze sprawowało, to było było naprawdę super auto!
Powrót do góry
gadu-gadu
Maciek-156
Moderator

Auto Maniak



Dołączył: 21 Sie 2008
Posty: 1573
Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa
Posiadane auto: Giulietta 1,4TB Mair 170KM 2010
Piwa: 52/0
Wysłany: Pią 11 Lut 2011, 10:44
Temat postu:

Re: ( Fiat Stilo ) Diagnozowanie: overboost, czujnik ciśnienia doładowania


Występuje falowanie cisnienia doładowania, więc jednak coś nie tak z wężykami albo z samym zaworkiem overboost - no chyba że masz kierownice trochę zapieczone i się przycinają
_________________
Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
AR156 1.6TS 2000


Uploaded with ImageShack.us
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
   Forum FIAT Forum Strona Główna -> ( Fiat Stilo ) Silnik Diesel-układ zasilania-układ napędowy i wydechowy. Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2
Ogłoszenia sprzedaży - Fiat Stilo »

Opinie o samochodach Fiat Stilo - testy użytkowników »


 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Popularne dyskusje w dziale: ( Fiat Stilo ) Silnik Diesel-układ zasilania-układ napędowy i wydechowy.


FiatPanda

43 900

2021r.

24 000 km

wielkopolskie

FiatCroma

8 990

2007r.

199 430 km

pomorskie

Fiat500L

31 900

2015r.

146 000 km

mazowieckie

FiatPunto 2012

9 800

2012r.

218 000 km

pomorskie

Fiat500L

36 000

2013r.

68 385 km

pomorskie





Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group



Partnerskie fora dyskusyjne: Mały Fan Klub    Seicento Fanklub    Barchetta Club Polska   



Serwis partnerski portalu www.auto.plSamochody to nasza pasja
Copyright © Profit 2003 - 2024 Created by idealneT and OM System