Dołączył: 04 Lis 2007 Posty: 86 Skąd jesteś (miejscowość / region): okolice Torunia Posiadane auto: Fiat CC 700 gaźnik Fos 1993r, Fiat CC 700 dawniej Aisan teraz już Weber 1997r, Polonez Caro Plus 1,6 GLI 1999, Fiat BRAVA 1,4 12v LPG
Piwa: 1/4
Wysłany: Nie 06 Lut 2011, 18:14
Temat postu:
Korozja
Witam, tydzień temu kupiłem fiata Brave 1,4 12v, mam pytanie: czy u Was też tak koroduje podłoga na łączeniu z progami?? Rocznik 97" blachy niby ocynk, a z prawej strony pod nogami tylnego pasażera łapiąc od dołu ruszam palcami podłogę. Jestem rozczarowany! W dodatku w bagażniku w miejscu koła zapasowego (butla w kole) zbiera się woda i śmierdzi wilgocią! Fakt, że tanoi kupiłem auto, ale za nic w świecie bym tego czegoś nie kupił gdybym wiedział, że to taki badziew. Dałem za niego 4 tys., nie było warunków do obejrzenia podłogi od spodu, uwierzyłem więc na słowo, że jest ok, a teraz mam....
Dołączył: 17 Mar 2009 Posty: 607 Skąd jesteś (miejscowość / region): Mysłowice Posiadane auto: Daewoo tico 97r/było cc900 i uno
Piwa: 57/8
Wysłany: Nie 06 Lut 2011, 19:58
Temat postu:
Re: ( Fiat Brava ) Korozja
Bo to fiat.rdzewieje pas przedni podwozia koło wahaczy -miałam tak w cc i w uno też tam chwyta.Jeśli facet cię w bład wprowadził to możesz go postraszyć sprawą w sądzie,bo cię oszukał _________________ POSTAW PIWO ZA POMOC!!!!
kolego roczne mercedesy rdzewieją a ty wymagasz nie wiadomo czego od 14-sto letniego fiata...... boshe drogi... widocznie było jakieś 'puk' i dlatego tak jest po naprawie
co do wody w bagażniku - 95% użytkowników bravo/brava miało/ma ten problem; poczytaj forum dokładnie i znajdziesz odpowiedź jak sobie z tym poradzić
do free10 - kupujący pewnie podpisał umowę że 'stan techniczny pojazdu jest mu znany i nie wnosi żadnych roszczeń' więc żadne straszenie i sąd mu nie pomoże, tym bardziej przy samochodzie za 4 tys zł.....
kolego ssman860 (wg mnie nick nie na miejscu troszkę) - myślę że spodziewałeś się nie wiadomo jak dobrze utrzymanego samochodu za takie pieniądze, niestety - trzeba się z tym pogodzić że taki rocznik za takie pieniądze nie będzie w stanie idealnym, i jak do każdego używanego samochodu trzeba troszkę dołożyć lub pogodzić się z jego wadami
Dołączył: 13 Gru 2008 Posty: 383 Skąd jesteś (miejscowość / region): Działoszyn / Wrocław Posiadane auto: Fiat Bravo 1,9 TD 100 1998 rok
Piwa: 16/3
Wysłany: Pon 07 Lut 2011, 11:03
Temat postu:
Re: ( Fiat Brava ) Korozja
A mnie ciekawi, czy to faktycznie polskie warunki są aż takie złe dla samochodów, że te użytkowane w PL tak szybko ruda bierze? Mój jest ściągnięty z Włoch, dopiero w tym roku go konserwowałem i śladu rudej nie ma (rocznik 11/98 ). Fakt faktem był we Włoszech i ze śniegiem i solą wiele wspólnego nie miał, ale w Niemczech przecież też śnieg jest, a budy po niemcach aż tak nie rdzewieją? Dlaczego? Czyżby do nas trafiały jakieś gorsze egzemplarze? _________________ Dzięki za wszelką pomoc.
Dołączył: 04 Lis 2007 Posty: 86 Skąd jesteś (miejscowość / region): okolice Torunia Posiadane auto: Fiat CC 700 gaźnik Fos 1993r, Fiat CC 700 dawniej Aisan teraz już Weber 1997r, Polonez Caro Plus 1,6 GLI 1999, Fiat BRAVA 1,4 12v LPG
Piwa: 1/4
Wysłany: Pon 07 Lut 2011, 19:48
Temat postu:
Re: ( Fiat Brava ) Korozja
Moj jest "od urodzenia" w Polsce (krajowy) więc zna kaprysy tutejszej aury i polskich kierowców co gorsza...
Z tą rdzą to powiem ze mam podobnie. Progi niestety mi żre nieprzeciętnie. Co ciekawe bardziej od strony pasażera. Dowiedziałem się od blacharza ze naprawa dwóch stron z malowaniem itp to zabawa 800zł. Wiec niestety w moim przypadku zabezpieczę je doraźnie tak żeby wiekszych szkód mi się nie narbiło i pewnie za roczek bede szukał czegos nowszego. _________________ *** FIAT BRAVA ***
Dołączył: 04 Lis 2007 Posty: 86 Skąd jesteś (miejscowość / region): okolice Torunia Posiadane auto: Fiat CC 700 gaźnik Fos 1993r, Fiat CC 700 dawniej Aisan teraz już Weber 1997r, Polonez Caro Plus 1,6 GLI 1999, Fiat BRAVA 1,4 12v LPG
Piwa: 1/4
Wysłany: Pon 07 Lut 2011, 22:38
Temat postu:
Re: ( Fiat Brava ) Korozja
U mnie progi są bez skazy jak na razie, nic na nich nie widać, ale na łączeniu podłogi z progiem w miejscu prawego tylnego pasażera rusza się podłoga od spodu. Wystarczyłoby wyciąć pasek starej podłogi w tym miejscu o wym ok 40mm x 300mm i wspawać nowy materiał o tych wymiarach. Do tego konserwacja, pytanie ile taka impreza by kosztowała..
Dołączył: 24 Sty 2011 Posty: 204 Skąd jesteś (miejscowość / region): Bielsko-Biała Posiadane auto: Fiat Brava 1.2 16V x 2 , Carrera 4, SC 899, vectra 1.8 16V, seicento Team Soleil
Piwa: 26/2
Wysłany: Wto 08 Lut 2011, 10:23
Temat postu:
Re: ( Fiat Brava ) Korozja
Witam.
Powiem tak nasza Bravka jest z połowy 2000 roku. Auto jest krajowe, było od salonu garażowane a przez okres zimowy raczej rzadko wyjeżdżało. Podłoga do listopada ub.r była jeszcze koloru zbliżonego do nadwozia zero pęcherzy na lakierze i jakiejkolwiek korozji. Tej zimy już nie stoi w ciepłym garażu, tylko pod chmurką tak więc decyzja zapadła natychmiastowa po pierwszym miesiącu, jak w kilku miejscach zaczął wychodzić miejscami żółty kolor na podłodze, a maleńkie odrapania na progu zaczęły rdzewieć - konserwacja + nowe nadkola.
Z jednej strony blacha w Brava w stosunku np do CC jest o niebo lepsza, ale trzeba uważać i dbać o nią, bo dziś robota z 2,3 elementami + podłoga to wyjdzie drożej niż remont zawieszenia i hamulców
Generalnie to nie mam metalic koloru, ale lakier i blachę mam w idealnym stanie (kilka rysek). Jedynie czego nie mam i się ciesze , to wody w bagażniku. Sucho i czysto jak d tej pory
Wiec moge dodać faktycznie że sam próg zewnętrzny ladnie sie trzyma i tam go nie bierze.
Problem pojawia się gdy wewnętrzną stroną dłoni przyłożymy do pprogu w ten sposób aby palce skiefowane były w stronę srodka auta. Jak sie zacznie naciskac palcami to wlasnie jakies 6cm od krawędzi z niewielka siła można wpaśc palcami - to wlasnie przerdzewiała cześć. _________________ *** FIAT BRAVA ***
Dołączył: 04 Lis 2007 Posty: 86 Skąd jesteś (miejscowość / region): okolice Torunia Posiadane auto: Fiat CC 700 gaźnik Fos 1993r, Fiat CC 700 dawniej Aisan teraz już Weber 1997r, Polonez Caro Plus 1,6 GLI 1999, Fiat BRAVA 1,4 12v LPG
Piwa: 1/4
Wysłany: Wto 08 Lut 2011, 22:39
Temat postu:
Re: ( Fiat Brava ) Korozja
@Darkman@ - ile Cię wyniosła konserwacja podwozia, sam robiłeś czy w warsztacie???
Dołączył: 24 Sty 2011 Posty: 204 Skąd jesteś (miejscowość / region): Bielsko-Biała Posiadane auto: Fiat Brava 1.2 16V x 2 , Carrera 4, SC 899, vectra 1.8 16V, seicento Team Soleil
Piwa: 26/2
Wysłany: Wto 08 Lut 2011, 22:50
Temat postu:
Re: ( Fiat Brava ) Korozja
Koszt konserwacji - 350 zł robocizna z materiałem
Nadkola przednie 2 x 22 zł tylne 2 x 27 zł - mam producenta koło Bielska.
Konserwacje robił mi mój blacharz -lakiernik z mojego poprzedniego auto-serwisu w którym pracowałem. _________________ Pkt.22
Dołączył: 04 Lis 2007 Posty: 86 Skąd jesteś (miejscowość / region): okolice Torunia Posiadane auto: Fiat CC 700 gaźnik Fos 1993r, Fiat CC 700 dawniej Aisan teraz już Weber 1997r, Polonez Caro Plus 1,6 GLI 1999, Fiat BRAVA 1,4 12v LPG
Piwa: 1/4
Wysłany: Wto 08 Lut 2011, 23:06
Temat postu:
Re: ( Fiat Brava ) Korozja
w sumie jak na solidną robotę to nie drogo. Więc ja ze wstawkami i konserwacją w 600 zł mam nadzieje ze się zmieszcze, oby...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Fiat Brava ) Nadwozie
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.