Witam
Ponoć w moim Stilo 1,9 JTD 115km mam walnięty jeden wtrysk (pompo wtrysk)
objawy są następujące, auto odpala, ale nie tak jak kiedyś, wyrażnie jest słabsze, podczas ostrego przyspieszenia, czuć takie stopniowe delikatne dławienie silnika, szarpnięcia, podobnie podczas jazdy na małych obrotach.
Mam pytanie czy te wtryski w moim silniku wszystkie są takie same, czy są różne, pytam, bo będę musiał kupić gdzieś jakiś używany.
Nie pytałem w sklepie, ale nowe pewnie kosztuja kupe kasy.
Pozdrawiam
Dołączył: 21 Sie 2008 Posty: 1573 Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa Posiadane auto: Giulietta 1,4TB Mair 170KM 2010
Piwa: 52/0
Wysłany: Wto 08 Lut 2011, 10:32
Temat postu:
Re: Wtryski w JTD
W tym aucie nie ma czegoś takiego:
quest napisał:
...(pompo wtrysk)
. ...
Sam to zdiagnozowałeś? - bez podpięcia komputera wymienianie w ciemno elementów, szczególnie wtryskiwaczy (po wymianie trzeba je zgrać w ECU) to tylko wyrzucanie pieniędzy... _________________ Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
AR156 1.6TS 2000
mi się wydawało, że stilo ma wtryski nie pompowtryski
pozdrawiam _________________ Stilo sprzedane w dobre ręce. Nowy użytkownik pięknie je odnowił. Oby się dobrze sprawowało, to było było naprawdę super auto!
Dołączył: 05 Wrz 2007 Posty: 334 Skąd jesteś (miejscowość / region): Giżycko Posiadane auto: Było: CC700, 1997/1998, AISAN, PUNTO 1.1 S 1998r., Ford Mondeo MK2 1,8TD 1999. Obecnie STILO 1,9JTD MW 115KM 2003R
Piwa: 16/3
Wysłany: Wto 08 Lut 2011, 10:47
Temat postu:
Re: ( Fiat Stilo ) Jakie wtryski.
To nie jest ani pompowtrysk (byly tylko w TDI VW i to w pierwszych), ani wtryskiwacz.
MEchanik z ASO powiedzial mi ze naszych autach sa wtryski elektroniczne. I po czesci ma racje. Bo wtryskiwacz jak wtryskiwacz, ale to elektronika do ktorej jest podlaczony steruje calym procesem wtrysku _________________ Pozdrawiam:
Dołączył: 05 Wrz 2007 Posty: 334 Skąd jesteś (miejscowość / region): Giżycko Posiadane auto: Było: CC700, 1997/1998, AISAN, PUNTO 1.1 S 1998r., Ford Mondeo MK2 1,8TD 1999. Obecnie STILO 1,9JTD MW 115KM 2003R
Piwa: 16/3
Wysłany: Wto 08 Lut 2011, 11:08
Temat postu:
Re: ( Fiat Stilo ) Jakie wtryski.
Fakt - mechanicy z aso to czest podworkowe robole .
Ale cos w tym jest. Wtryskiwacz zwykly to ja mialem rok temu w Mondeo MK2 1.8TD. Otwieral sie wtedy jak pompa dala mu cisnienie odpowiednie.
A tutaj (w JTD) jest jednak troszke inaczej . Wiec ta elektronika cos w sobie ma
EDIT:
W tym eperze to wskazujesz wtryski do Benzyny??!! a autor ma jednak JTD _________________ Pozdrawiam:
Dołączył: 26 Paź 2009 Posty: 864 Skąd jesteś (miejscowość / region): ZACHODNIOPOMORSKIE Posiadane auto: było stilo MW jest croma 150kM
Piwa: 39/1
Wysłany: Wto 08 Lut 2011, 13:22
Temat postu:
Re: ( Fiat Stilo ) Jakie wtryski.
możesz mieć walniętą końcówkę wtryskiwacza (leje) i po podłączeniu komp nic ci nie pokaże, ktoś na forum opisywał metodę przelewową aby to sprawdzić ew sprawdzenie na stanowisku w serwisie gdzie robią takie rzeczy ale z tego co słyszałem to za sprawdzenie 1 szt. wołają ok 100-150zł tyle co jedna końcówka jak zdiagnozujesz który wtryskiwacz leje to odkręć samą końcówkę klucz 15 i imadło spisz numer i szukaj
Co do rodzaju wtryskiwacza w Stilo to jest to wtryskiwacz elektromagnetyczny. Elektromagnetyczny dlatego iż jego otwarcie następuje w wyniku podniesienia iglicy przez siłę magnetyczną indukowaną przez cewkę wtryskiwacza, która sterowana jest przez impulsy elektryczne ze sterownika. W systemach Common Rail stosowane są również wtryskiwacz piezoelektryczne gdzie zamiast cewki jest stos piezoelektryczny.
Co do prób własnej ingerencji stanowczo ODRADZAM. Dzisiejsze wtryskiwacze czy nawet te sprzed 10 lat to już na tyle zaawansowana technologia że nie ma szans na własną rękę tego naprawić. To nie są wtryski jednosprężynowe jak na początku lat 90-tych. Przed erą CR to pompa wtryskowa była za wszystko odpowiedzialna i to ona była elementem najbardziej skomplikowanym i drogim, wtryskiwacze miały prostą budowę. Teraz jest odwrotnie, pompa CR ma tylko wytwarzać i utrzymywać odpowiednie ciśnienie w układzie natomiast cała komplikacja i odpowiedzialność przeszła na wtryskiwacze, stąd są one takie drogie gdyż wykonane z niezwykłą precyzją i dokładnością.
Do prawidłowej diagnostyki i naprawy wtryskiwaczy CR potrzebny jest sprzęt warty kilkaset tysięcy złotych plus człowiek który naprawdę zna się na rzeczy. W takim wtryskiwaczy jak w Stilo jest 3 punkty regulacyjne w których grubości podkładek regulacyjnych szeregowane co 0,01mm. Zmiana końcówki to konieczność wyregulowania wtryskiwacza na odpowiednim sprzęcie a samo dokręcenie nakrętki wtryskiwacza składa się z kilku faz w których stosuję się różne momenty i kąty. Jest jeszcze sprawa czystości, tak precyzyjne elementy wymagają odpowiednich warunków, prawie sterylnych. Dlatego właśnie zajmują się tym wyspecjalizowane serwisy i trochę to kosztuje ze względu na koszty sprzętu i narzędzi by taki wtrysk poprawnie zdiagnozować i naprawić. Takie są właśnie koszty zmniejszenie emisji CO2 i tego że diesle 1.9 mają po 190KM (np. Lancia 1.9 MultiJet TwinTurbo). Niezawodność diesla już nie jest tak oczywista.
Co do problemu kolegi quest. Radzę udać się do specjalistycznego serwisu w zakresie układów wtryskowych CR. W Stilo są wtryskiwacze Bosch, rok 2002 to prawdopodobnie nr. Bosch 0445110119 ale najlepiej zdjąć pokrywę silnika i sczytać z czarnej, plastikowej cewki wtryskiwacza. Znając ten numer można się dowiedzieć jaka powinna być końcówka. Jakby coś pisać na priv moge sprawdzić bo teraz nie pamiętam. Jeżeli chodzi o końcówki wtrysku to najlepiej oryginał Bosch a jeżeli zamiennik to ewentualnie Firad (produkowane przez Włochów we Włoszech, naprawdę okay), nic innego nie znam i nie polecam ale jest sporo chińskich podróbek na które trzeba uważać. Mimo wszystko w tym zakresie nie polecam działań na własną rękę, samemu można sobie wymienić olej, klocki czy tarcze hamulcowe, zmienić wahacz czy poduszkę pod skrzynią ale nie ma możliwości naprawy takiego wtryskiwacza. W ekstremalnym przypadku lejący w wyniku awarii czy złej regulacji wtryskiwacz może wypalić tłok, który może porysować cylinder i silnik praktycznie do wymiany, a przynajmniej blok silnika.
Postraszyłem, postraszyłem ale niestety taka prawda. Coraz większy stopień komplikacji urządzeń wyklucza samodzielne naprawy. Takie czasy. Pozostaje jeździć na dobrym paliwie, od czasu do czasu wlać jakiś dobry środek przeczyszczający układ, zmieniać w miarę często filtra paliwa.
Dołączył: 26 Paź 2009 Posty: 864 Skąd jesteś (miejscowość / region): ZACHODNIOPOMORSKIE Posiadane auto: było stilo MW jest croma 150kM
Piwa: 39/1
Wysłany: Wto 08 Lut 2011, 16:03
Temat postu:
Re: ( Fiat Stilo ) Jakie wtryski.
te końcówki są proste jak budowa cepa, rozkręcałem swoje i żadnych podkładek tam nie ma, nie są w żaden sposób regulowane , "regulacja" jest elektroniczna, komputer w zależności od zapotrzebowania reguluje ilością wtryśnięć, dawką paliwa jaką ma wtrysnąć wtryskiwacz do komory spalania(elektroniczna górna część wtryskiwacza)
te końcówki są proste jak budowa cepa, rozkręcałem swoje i żadnych podkładek tam nie ma, nie są w żaden sposób regulowane , "regulacja" jest elektroniczna, komputer w zależności od zapotrzebowania reguluje ilością wtryśnięć, dawką paliwa jaką ma wtrysnąć wtryskiwacz do komory spalania(elektroniczna górna część wtryskiwacza)
Sama końcówka owszem to tylko korpus z otworkami i trzpień tylko chodzi o to co jest powyżej. W poprzednim poście chciałem ukazać stopień dokładności i skomplikowanej naprawy takiego wtrysku.
Pozycje 8, 16, 18, 23, 25 to elementy regulacyjne z których w praktyce reguluje się w trzech miejscach. Jeżeli ktoś zbyt mocno lub niedostatecznie dokręci rozpylacz wtedy wszystkie elementy obniżają się lub podwyższają i cały ten precyzyjny układ nie działa optymalnie. Bosch zaleca wymianę nakrętki przy każdej naprawie gdyż jest ona dokręcana dużym momentem praktycznie do granicy plastyczności materiału. Trzeba odróżnić regulację od sterowania, sterowanie wtryskiwacza owszem jest elektroniczne. Komputer nie reguluje a jedynie może wprowadzić niewielką korekcję której wielkość po podpięciu diagnoskopu mówi o odchyłce dawki od dawki teoretycznej. Te odchyłki są bardzo niewielkie. Nowsze wtryskiwacze już wychodząc z fabryki są klasyfikowane w zależności od odchyłki dawki i na auto można montować tylko komplet wtryskiwaczy z tej samej klasyfikacji. Komputer steruje tylko czasem wtrysku a nie ilością, ilość jest obliczana w komputerze w zależności od bardzo wielu czynników jak moment obrotowy czy ciśnienie doładowania. Wtrysk paliwa składa się z kilku faz, których ilość i długość jest sterowana przez komputer. Wszystkie te wielkości to milisekundy (czas wtrysku 1-2ms) i mikrolitry (dawka wtrysku 1-50 mikrolitrów) stąd naprawdę naprawa tego układu to nie jest prosty temat. Awarie wtryskiwaczy to nie tylko lejąca końcówka. Jeżeli kolega sam zmieniał końcówkę okay, mogło się udać ale wielce prawdopodobne że nie pracuje ona jak powinna, mimo iż auto jeździ.
grzehu84 napisał:
czyli sam spokojnie mogę rozkręcić i skręcić wtryski??
chyba nie bardzo...
Każdy jest panem swojego auta więc zrobi co tylko zachce, ja znając trochę temat nie radzę.[/img]
Kolego Quest jakie masz wtryskiwacze? Te 0 445 110 119? To masz kupic takie same. Kupisz uzywki od 80zl za szt. cały wtryskiwacz. Rozpylacze masz tam takie (Bosch DSLA 144P ). Najlepiej sprawdzic domowym sposobem wtryskiwacze, zapalajac auto na pare minut, pozniej wyjmowac po jednym wtryskiwaczu, ktory jest mokry-to szmelc. Dobry bedzie suchy i lekko okopcony. Na 4 wtryskiwacze co kupiłem ,2 lały(za całosc dalem 300zl). Jak koledzy wyzej , koncówke b.latwo wymienic. Dobre imadło ,klucz '15". Wyjac wtrysk, imbus "10" , plaski "14".Szukam nowych koncówek po kraju , obzwoniłem pól polski i lipa. Tego typu nie mają???Oferuja caly wtryskiwacz za 600zl/szt.!!!Profesjonalna "regeneracja" z wymiana rozpylacza do 300zl. U mnie po wymianie 2 koncówek , nie to auto , kopci minimalnie , spalanie w normie,podskoczyła dynamika reszta bez zmian. Jak bys namierzył gdzie te koncówki , daj namiary(PW) chetnie kupie.U mnie miałem tak,ze po nocy bez samostartu nie chciał zapalac, a teraz pali cacy. Pozdrawiam. :wink:Ps. Kolega Franky ,oczywiscie ma 100% racji , a jak chce ktos troche pomajsterkować, to prosze. _________________ Nie ma jak fiat, ciagle jest ...robota!
Dołączył: 26 Paź 2009 Posty: 864 Skąd jesteś (miejscowość / region): ZACHODNIOPOMORSKIE Posiadane auto: było stilo MW jest croma 150kM
Piwa: 39/1
Wysłany: Wto 08 Lut 2011, 23:39
Temat postu:
Re: ( Fiat Stilo ) Jakie wtryski.
Sama końcówka owszem to tylko korpus z otworkami i trzpień tylko chodzi o to co jest powyżej. W poprzednim poście chciałem ukazać stopień dokładności i skomplikowanej naprawy takiego wtrysku.
o tym właśnie pisałem( samej końcówce)do elektroniki broń boże się nie dotykam
Najlepiej sprawdzic domowym sposobem wtryskiwacze, zapalajac auto na pare minut, pozniej wyjmowac po jednym wtryskiwaczu, ktory jest mokry-to szmelc. Dobry bedzie suchy i lekko okopcony.
Bardzo dobre doświadczenie!
sam u siebie sprawdzę! Silnik ma być jeszcze zimny?
Pozdrawiam _________________ Stilo sprzedane w dobre ręce. Nowy użytkownik pięknie je odnowił. Oby się dobrze sprawowało, to było było naprawdę super auto!
Kilka minut pracował, nie ma reguły.Chodzi oto ,zeby czasem sie nie poparzyc! Robilem tez próbe przelewową, kupilem 4 strzykawki 100ml po 3,60 zl w aptece. Zdjalem przewody przelewowe, załozylem strzykawki na wtryski, pasuja jak ulał.mozna wyjac tłoczki ze strzykawek(jak ktos chce). ni i zaczynamy test, zapalamy silnik i patrzymy czy paliwo równo wplywa do strzykawek(jest podzialka). Jesli róznice sa do 30% miedzy najwiekszym a najmniejszym poziomem( to te co maja wiecej kwalifikują sie do regulacji na urzadzeniu co pisz kol.Franky).Ogladajac koncówki wtrysków i wykonanie próby przelewowej,mamy wstepny obraz stanu wtryskiwaczy i czesc odpowiedzi dlaczego kopci i nie ma kopytka... Zaoszedzimy pare groszy ktore sie przydadzą na dosc "kosztowną" regeneracje wtryskiwaczy. _________________ Nie ma jak fiat, ciagle jest ...robota!
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Fiat Stilo ) Nadwozie.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.