Dołączył: 09 Mar 2008 Posty: 49 Skąd jesteś (miejscowość / region): Rzeszów Posiadane auto: Fiat Bravo/1.9 JTD/105HP/1999
Piwa: 0/0
Wysłany: Nie 09 Mar 2008, 22:08
Temat postu:
JTD problem - swiece, "poranny dymek"
Witam! Jako ze to moj pierwszy post na forum chcialem sie przywitac;) czytam regularnie forum ale dopiero teraz zastniala potrzeba rejestracji i pisania owego posta wiec witam. ale do rzeczy.
chyba jak kazdy posiadacz bravo chce dla swojego dziecka jak najlepiej dlatego mam pare pytan. temat juz napewno troche sugeruje wiec opisze dokladniej.
pierwsze sprawa to ten poranny dymek, gdy auto jest zimne (mowie o biegu jalowym jak przy jezdzie to ciezko sprawdzic ale problem jest napewno mniejszej skali bo w luterku nie widze nic takiego) i przycisnie sie gaz do deski i pozniej puszcze, to no przykro mowic, pojawia sie ciemny dym bardziej o zabarwieniu niebieskim. dym nie pojawia sie w momencie przycisniecia pedalu gazu ale po jego zwolnieniu. gdy przejedziemy sie autem i zlapie odpowiednia temperature to w/w problem nie ma miejsca - spaliny sa czysciutkie. cos to moze byc?? jak usunac problem?
sprawa druga jest kontrola swiec zarowych. wczoraj po zapaleniu auta zauwazylem ze miga ona przez okolo 10 sec (+/-5sec) a pozniej gasnie. wyczytalem ze oznacza to iz swieca jest do wymiany?! i teraz pytanie czy mozna z takim czyms sie normlanie jezdzic? przynajmniej tymczasowo bo auto codziennie jest mi potrzebne. wymiana nastapi tak szybko jak to mozlwe. czy to dymienia ma jakis zwiazek z padnieta swieca??
ostanio tankuje tylko na shellu. wczesniej bliska a jeszcze wczesniej auchan. mysle tez ze tankowanie na auchan tez moglo dac sie we znaki silniczkowi a mozliwe jest takze ze przez zime jakis slabszy sie zrobil, chyba ze ja juz sie tak przyzwyczailem. ma taki dolek kolo 2800 obr ale to tez czytalem ze raczej nie do usuniecia bo wada wrodzona/typowa?!
jesli ktos ma jakas porade czy sugestie prosze o wypowiadanie sie w temacie:)
/profil uzupelnilem
// nie wiem co teraz jest zalozone bo nie sprawdzalem ale do tej pory nawet w najwieksze mrozy -18 nie bylo najmniejszych problemow z rozruchem
Ostatnio zmieniony przez japan dnia Pon 10 Mar 2008, 00:44, w całości zmieniany 2 razy
Re: ( Fiat Bravo ) JTD problem - swiece, "poranny dymek"
Na wstępie uzupełnij swój profil o miasto i auto.
Świece musisz wymienić jak najszybciej! To bardzo ważna sprawa żeby przepalało Ci właściwie ropę. Dobrze by było, a właściwie jest to zalecane żeby od razu wymienić kable wysokiego napięcia.
Dobre świece to podstawa - nie kupuj innych jak NGK.
Co do reszty niech wypowiedzą się inni - ja diesla nigdy nie miałem, ale jest tu parę osób co mogą Ci pomóc...
Re: ( Fiat Bravo ) JTD problem - swiece, "poranny dymek"
witam.w silnikach diesla nie wystepuja kable wysokiego napiecia jak w silnikach bezynowych,pozatym swieca w tych silnikach w zasadzie potrzebna jest do odpalenia silnika(pozniej nastepuje tzw. samozaplon przez sprezenie paliwa)co do wymiany to radze ci wymienic swiece najlepiej wszystkie.a co do dymienia moze wtryskiwacze zaczynaja sie "konczyc"
pozdrawiam
Dołączył: 24 Lis 2007 Posty: 163 Skąd jesteś (miejscowość / region): Okolice Wielunia (Łódzkie) Posiadane auto: Fiat Bravo 1.4 12v 97r.Rover 400 1.4 75 km.
Piwa: 0/0
Wysłany: Pon 10 Mar 2008, 11:31
Temat postu:
Re: ( Fiat Bravo ) JTD problem - swiece, "poranny dymek"
adam-as napisał:
W dieslach nie ma kabli WN? na pewno? To jak są zasilane świece?
No co ty przecież w dislu nie ma swiec zaplonowych ani żadnych kabli wysokiego napięcia świece sa ale żarowe świece tylko do podgrzania przy odpaleniu.No co ty nie wiedziales o tym.Jest pompa wtryskowa.Pózniej w cylindrach sprerzana jest mieszanka i nastepuje samozapłon.To ciekawe że nie wiedziałeś.Pozdrawiam
Re: ( Fiat Bravo ) JTD problem - swiece, "poranny dymek"
hehe, a co ja wyglądam jak bym diesla kiedyś miał?
Tak poważnie nigdy diesla nie miałem więc wybacz moją ograniczoną wiedzę na ten temat
Specjalnie tymi silnikami i konstrukcją też się nie interesowałem bo diesel mnie w ogóle nie wciąga...
Jak by nie było - uważam że świece trzeba wymienić koniecznie.
Posiadane auto: Fiat Ducato15Q 2.8 JTD 2004, Renault Laguna 2.0 97r kombi
Piwa: 0/0
Wysłany: Pon 10 Mar 2008, 15:52
Temat postu:
Re: ( Fiat Bravo ) JTD problem - swiece, "poranny dymek"
Po pierwsze i najważniejsze Kto pozwolił Ci "gazować" zimny silnik diesla Po prostu ten niebieskawy dymek to spalony olej. Silniki JTD, nawet nowe, palą olej zwłaszcza gdy jest on zimny i po mocnym naciśnięciu gazu.
Nic z tym nie rób i oszczędzaj zimny silnik JTD. Napisałeś, że jak jest ciepły to nie dymi więc wszystko jest w porządku
A odnośnie tej migającej kontrolki to radziłbym się upewnić na 100% że masz uszkodzone świece, ponieważ mam takie miganie (od czasu do czasu) w swoim ducato i w ASO powiedzieli mi że jest to sygnał działania świecy płomieniowej podczas pracy silnika.
Nie wiem czy u Ciebie jest świeca płomieniowa, czy masz uszkodzone świece żarowe ale wiem na 100% że zanim kupisz i wymienisz jedź na komputer i się upewnij bo części elektroniczne nie są tanie.
Pozdrawiam
Dołączył: 09 Mar 2008 Posty: 49 Skąd jesteś (miejscowość / region): Rzeszów Posiadane auto: Fiat Bravo/1.9 JTD/105HP/1999
Piwa: 0/0
Wysłany: Pon 10 Mar 2008, 19:28
Temat postu:
Re: ( Fiat Bravo ) JTD problem - swiece, "poranny dymek"
marowsky napisał:
Po pierwsze i najważniejsze Kto pozwolił Ci "gazować" zimny silnik diesla Po prostu ten niebieskawy dymek to spalony olej. Silniki JTD, nawet nowe, palą olej zwłaszcza gdy jest on zimny i po mocnym naciśnięciu gazu.
Nic z tym nie rób i oszczędzaj zimny silnik JTD. Napisałeś, że jak jest ciepły to nie dymi więc wszystko jest w porządku
nigdy nie gazuje(co rozumiesz pod ty pojeciem?) jak jest zimny.. poprostu ostanio zauwazylem ,ze taki fakt mial miejsce , podczas wyjezdzania z garazu musze dac troche wiecej gazu zeby wyjechac jak jezdze na zimnym czy cieplym nie przekraczam 2,5k bo po co wiecej pisze ze dymi po poprosty mysle ze za bardzo!? wczesniej chyba nie bylo az tak mocnego efektu. jutro jestem umowiony na wizyte w serwisie boscha bedziemy widziec co oni na to
Re: ( Fiat Bravo ) JTD problem - swiece, "poranny dymek"
tak po krotce to stwierdzilbym ze moga to byc uszczelniacze zaworow ale jak mowisz ze na rozgrzanym silniku problem znika to raczej nie masz sie co przejmowac
generalnie mam podobny problem tylko jeszcze musze zerknac jak to u mnie dokladnie jest jak silnik sie rozgrzeje, dam znac
Dołączył: 09 Mar 2008 Posty: 49 Skąd jesteś (miejscowość / region): Rzeszów Posiadane auto: Fiat Bravo/1.9 JTD/105HP/1999
Piwa: 0/0
Wysłany: Wto 11 Mar 2008, 19:13
Temat postu:
Re: JTD problem - swiece, "poranny dymek"
marowsky napisał:
japan napisał:
i przycisnie sie gaz do deski i pozniej puszcze, to no przykro mowic, pojawia sie ciemny dym bardziej o zabarwieniu niebieskim.
To miałem na myśli
w zasadzie to u mnie ducato przy zimnym silniku dymi tak od nowości
o tym pisze bo szukajac po necie i przewalacjac tematy ktos pytal "czy dymi ci ja wcisniesz pedl do oporu?" dlatego sam taki test zrobilem. nie czekalem az silnik nabierze max obrotow...
EDIT: narazie napewno do wymiany jest przepływka.na serwisie boscha powiedzieli 400pln.. ten problem z kontrolka to nie jest zwiazany z swiecami tylko z czymś innym mowili mi ale juz nie pamietam dokladnie jutro sie jeszcze do nich wybieram.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Fiat Bravo ) Silnik Diesel-układ zasilania-układ napędowy i wydechowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.