Dołączył: 02 Lip 2009 Posty: 631 Skąd jesteś (miejscowość / region): warszawa Posiadane auto: fiat
Piwa: 36/9
Wysłany: Sob 07 Maj 2011, 13:43
Temat postu:
hamulce
Kiedyś spytałem o środek do mycia hamulców w sklepie moto cwaniaka co uważał się za fachowca (panie, ja 20 lat mam ten sklep...) i zgadnijcie co powiedział ("ja nawet wrogom do syrenki bym nie dał czegoś takiego... u mnie nie ma i nie będzie... czyści się sprężonym powietrzem" ... dodam, że doczytałem się, że pył z klocków jest rakotwórczy na drogi oddechowe, to tak nawiasem...).
Osobiście używam i polecam stary płyn hamulcowy (uwaga, ma w sobie związki toksyczne i kwasy)a nawet wd40, ale po umyciu dobrze jest wszystko szybko wysuszyć spirytusem (tia... ja go mam w nadmiarze więc sobie piszę) albo acetonem.
A co do smaru miedziowego to on suchy nie jest nawet jak lata temu zaaplikowany- dlatego taki musi być bo głównie służy do odkręcania grzejących się elementów żeby puściły... generalnie miedziowego ani innego takiego nie powinno się stosować do połączeń ruchomych, bo drobinki metalu działaja jak papier ścierny, a i może nawet dojść do szybszej korozji jak się metale pogryzą... na upartego można nałożyć go tam gdzie mocuje się klocek ale nie pchać na prowadnice.
Teflonowy... to się zgodzę że jest suchy.
Ja się nie kłócę i nie spieram Każdy używa co lubi. JA będę używał smaru miedziowego - dlaczego :
1. JEST suchy. Lepki jest nośnik, który szybko wysycha
2. Jest dedykowany do układów hamulcowych
3. Jest odporny na extremalne temperatury
4. Miedź nie "zadziała jak papier ścierny" - sorry, uśmiałem się miedź jest "miękka" , nic nie zetrze.
5. Płyn hamulcowy TO ZABÓJSTWO - jest żrący !!!!! NIGDY tego nie użyję. Krótkotrwałe korzyści w zamian za korozję - nie, dziękuję
6. Stosuję różne smary "zawodowo" w branży przemysłowej - często konsultuję się ze specjalistami (Wurth, ORAPI, OKS itd.) i sądzę że wiem co piszę.
7. "Bremse Reiniger" od Wurtha odparowuje w 100% i naprawdę czyści fenomenalnie - sprawdzałem na kilku autach (sprzęgła, hamulce).
Jeszcze raz powtarzam - nikogo (a zwłaszcza Ciebie) nie chcę urazić - cenię Twoje opinie.
Nawiasem mówiąc - jest jeszcze smar aluminiowy - zabezpiecza przed zatarciem - też niezły
Ja też wrócę do tematu - najbezpieczniej wymienić dwie tarcze + klocki = długi czas spokój. _________________ Beer or not to beer
Dołączył: 08 Lut 2011 Posty: 18 Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa Posiadane auto: Fiat Panda 1,1 2010r.
Piwa: 0/0
Wysłany: Czw 19 Maj 2011, 16:05
Temat postu:
Re: ( Fiat Palio & Fiat Siena ) hamulce przód
Mam do odsprzedania klocki GP ITALY kupione niedawno w Freno ( na al.egro wystawiają je teraz za 65zł + przesyłka) Okazało się że nie pasują do Dacii MCV, mimo że wszyscy twierdzili że klocki od Doblo tam pasują
Odsprzedam za 55zł.
Wymiary: 151x52x18
Pasują:
FIAT – DOBLO – [2001-]
FIAT – PALIO – [1996-]
FIAT – PALIO WEEKEND – [1996-]
Od tygodnia mam założone takie Mikody i na razie za wiele nie mogę powiedzieć bo są w trakcie docierania z nowymi klockami. Na pewno są grubsze niż stare 16mm Z montażem nie było problemu - kupiłem dzień wcześniej Racery, jedna z tarcz miała źle nawiercone otwory i wymieniłem właśnie na Mikody.
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa) Idź do strony Poprzedni1, 2, 3
Strona 3 z 3
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Fiat Palio & Fiat Siena ) Zawieszenie-uklad hamulcowy-układ kierowniczy-układ jezdny.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.