Witam, właśnie stałem się szczęśliwym posiadaczem Bravo z 99r z super dieselkiem 1,9 jtd, autko z Włoch. Na pewno wiecie na co mam zwrócić uwagę przy pierwszej wizycie u mechanika, co wymienić oprócz podstawowych materiałów eksploatacyjnych typu olej, filtry, co jeszcze sprawdzić i jakie to będą koszty Z góry dzięki za pomocne rady.
jeżeli wiesz kiedy byl wymieniany rozrząd i jest na nim przejechane wiecej niz 60tys km to dobrze by bylo wymienic a co jeszcze to wyjdzie podczas eksploatacji:)
pewnie mozliwe ze ma troche naczaskane kilometrow, ale tego nie wiem. jezeli kupiles je sam we wloszech od goscia to pewnie wiesz co bylo zrobione i w tedy jest super, a jezeli gdzies w komisie u handlarza, to radzilbym ci mimo ze masz jakis swistek ze rozrzad byl wymieniony to zeby go sprawdzil zdejmujac pokrywe. a jezeli wiesz co i jak z rozrzadem to lepiej go wymien i odrazu pompe wody, zeby po jakims czasie nie narobic sobie podwojnych kosztow. oczywiscie olej w silniku z filtrem oleju jak i filtrem powietrza. sprawdz klocki hamulcowe przednie, bezpieczenstwo jest najwazniejsze. przy przegladzie dostaniesz swistek co i jak z twoim zawieszeniem, to bedziesz wiedzial.
pewnie mozliwe ze ma troche naczaskane kilometrow, ale tego nie wiem. jezeli kupiles je sam we wloszech od goscia to pewnie wiesz co bylo zrobione i w tedy jest super, a jezeli gdzies w komisie u handlarza, to radzilbym ci mimo ze masz jakis swistek ze rozrzad byl wymieniony to zeby go sprawdzil zdejmujac pokrywe. a jezeli wiesz co i jak z rozrzadem to lepiej go wymien i odrazu pompe wody, zeby po jakims czasie nie narobic sobie podwojnych kosztow. oczywiscie olej w silniku z filtrem oleju jak i filtrem powietrza. sprawdz klocki hamulcowe przednie, bezpieczenstwo jest najwazniejsze. przy przegladzie dostaniesz swistek co i jak z twoim zawieszeniem, to bedziesz wiedzial.
Dzięki, autko od handlarza, zero świstków związanych z rozrządem jutro będzie przegląd to może czegoś się dowiem, mam nadzieje że chociaż amory będą OK.
tzn że trzeba to wymienić, nawet jak byś miał jakieś świstki czy zagraniczne przeglądy, powiem ci tak polak potrafi i wszystko zrobi żeby zarobić, potrafią te rzeczy fałszować. a wiesz moze czy autko bylo bite, da sie rozpoznac, oczywiscie ciezko z tymi ktore byly cale malowane,ale tu juz trzeba by bylo fachowca, zazwyczaj to rozbitki sciagaja.
Oj od handlarza autko... to nie brzmi rewelacyjnie...
Wymienić koniecznie podstawowe elementy:
olej - chyba ze masz informacje o wymianie
rozrzad !! - koniecznie !!
co do autka no kurde przeglad ci prawde powie co jest slabe a co nie co do wymiany wiec chyba juz po przegladzie jestes i powinienes wiedzeic co jest nieteges... podstawa to wymiana paseczka rozrzadu
Dokładnie, leć na przegląd i tam powiedzą co i jak, wytelepią autem, pomacają, postukają i powiedzą co i jak. Początek może kosztować, bo rozrząd, filtry, oleje...może świece... Ale później auto ci się odwdzięczy,a czy byo bite, czy nie to zignoruj, ważne czy dobrze zostało naprawione..prawie nie ma aut sprowadzonych i nie bitych
Kolego moje zdanie jest takie: kupilem 3 miesiace temu takie autko jak Ty i po kupnie wymienilem od razu olej+filtr, filtr powietrza i oczywiscie filtr "kabinowy" (na ten filtr zwroc uwage bo duzo osob o nim zapomina - oczywiscie jesli go masz) a w kwestii rozrzadu: to mnie handlarz (no niestety samochod kupilem od handlarza) zapewnial ze rozrzad jest w bdb stanie i moge na nim spokojnie zrobic z 20-30 tys ale ja stwierdzilem ze wole jednak wymienic niz sluchac zapewnien goscia ktory zapewne sam nie wie nic na temat samochodu poza tym ze jest super i w idealnym stanie a no i oczywiscie 100% bezwypadkowy
I dobrze ze nie posluchalem handlarza bo moj rozrzad byl juz na wykonczeniu, pasek byl w takim stanie ze w kazdej chwili mogl peknac, takze rzadze Ci lepiej wydac ok 400zl (ok.250zl kompletny rozrzad + 150 wymiana w ASO) niz pozniej plakac i mowic "a moglem jednak wymienic..."
Aha oczywiscie hamulce zawieszenie itp sprawdz i nie zapomnij posprawdzac plynow (hamulcowy, chlodniczy itp) bo to tez jest bardzo wazne - pamietaj ze ktos mogl o to wogole nie dbac :/
Generalnie kolego sprawdz sobie dobrze ten samochodzik i jesli tylko cos jest nie tak to lepiej wymienic od razu.
misiakkk wymieniałeś rozrząd w ASO?? i całkowity koszt był 400 pln?? Czy w zwykłym warsztacie jakimś robiłeś?? Ja właśnie się czaje na rozrząd w ASO, ale boję się, że mnie zabiją kosztami....
KiMCIO, tak 400zl ,ale tylko wymiana byla w ASO (swoja droga polecam Euromot w Rybniku, maja bardzo dobre ceny) bo jak pytalem u mechanikow to mowili ze ok 100-120zl , podjechalem do ASO a tam mi powiedzieli ze ok 150zl, to wolalem dac zrobic w ASO. Natomiast jesli chodzi o czesci to za ok 250zl kupilem dobre zamienniki (zeby lipy nie robic z jakimis najtanszymi) bo ja akurat jestem zdania ze dobry zamiennik jest rownie dobry (a czasem i lepszy) niz oryginal z napisem FIAT
Dzięki za wszystkie rady, rozrząd to obowiązek ale wymieniam u normalnego mechanika nie w ASO. Zostałem zrobiony na szaro bo w moim autku miał być silnik JTD a jest TD. Wcześniej nie znałem szczegółowych symboli silnika, chandlarz mówił że jest to JTD 105KM, na plastikowej pokrywie silnika napis JTD więc tak właśnie musi być (on chyba sam był przekonany że ma właśnie JTD), a okazuje się że jest całkiem inaczej, silnik 182A7.000 to TD 100KM:-( który spala ponad 1litr więcej niż JTD, jestem cholernie zły, ale już nic nie mogę zrobić bo jest po transakcji. Mój błąd że nie zapoznałem się wcześniej z symbolami silników i przestroga dla innych. _________________ Mam nadzieje że już wszystko naprawione:-)
heheh pomysl ze jak ja kupowalem autko to chcialem diesla, dopiero po ok 2 miesiacach zorientowalem sie ze sa kilka typow diesla bravo a rozchodzi sie o silnik, sam sobie w mawialem ze mam jtd. teraz troche poczytalem i wiem ze mam 100td. w silniku jtd nie ma prawie gdzie reki wlozyc jesli chodzi o przestrzen, posiada interkuler ktorego nie ma w td.
heheh pomysl ze jak ja kupowalem autko to chcialem diesla, dopiero po ok 2 miesiacach zorientowalem sie ze sa kilka typow diesla bravo a rozchodzi sie o silnik, sam sobie w mawialem ze mam jtd. teraz troche poczytalem i wiem ze mam 100td. w silniku jtd nie ma prawie gdzie reki wlozyc jesli chodzi o przestrzen, posiada interkuler ktorego nie ma w td.
grzegi a ile spala to twoje bravo z 1,9td?? mieścisz się w 6 litrach przy spokojnej jeździe? _________________ Mam nadzieje że już wszystko naprawione:-)
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Fiat Bravo ) Silnik Diesel-układ zasilania-układ napędowy i wydechowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.