Dołączył: 03 Maj 2011 Posty: 1 Skąd jesteś (miejscowość / region): Rydułtowy Posiadane auto: CC 900-tka, 1996, przebieg 115tyś.
Piwa: 0/0
Wysłany: Wto 03 Maj 2011, 04:33
Temat postu:
CC 900-tka wymiany, ile mój fundusz tego wytrzyma?
Witam.
Tak na początku, chciałbym się przywitać ( Z czystej chęci i kultury )
Albowiem piszę tutaj pierwszy temat, chciałem się przedstawić Kamil, z górnego śląska.
Nie przedłużajmy.
Posiadam CC 900-Tkę, z 1996 roku.
I mam parę pytań, ostatnio robiłem przegląd okresowy, i wyszło trochę brudów na wierzch.
Na dzień dobry, przywitał mnie wymianą Hamulców przednich i dobił,
wymianą uszczelki wahacza z prawego tyłu samochodu.
I tutaj wysuwam pytanie, ile zabierze mi za to mechanik, a ile bym wydał na wymianę w zaciszu garażowym?
Drugą sprawą, jest dzisiejsza zaistniała sytuacja.
Jak co dzień wybierałem się do pracy, ładnie elegancko jedyneczka, później dwójeczka, no i trójeczka, dojechałem do skrzyżowania.
I zaczęły się cyrki, redukuje sobie do dwójeczki by ładnie, płynnie i bez problemów wejść sobie w zakręt.
Wszystko było cudownie do czasu wrzucenia trójeczki.
Po prostu zostałem na dwójce, lewarek skrzyni biegów, jakby z waty, latał bezwładnie w te i te, bez żadnych oporów, nie da się wrzucić ani zrzucić żadnego biegu, jakby lewarek stracił całkowicie kontakt z resztą skrzyni.
Wróciłem jakimś cudem do domu, męki trwały 40min a to tylko 5Km... Niestety górzysty teren w tym mi także nie pomagał.
Z racji iż nie jestem Mechanikiem, a moja wiedza i umiejętności kończą sie na wymianie płynu do spryskiwaczy, postanowiłem jednak coś zdziałać, bo auto autem, ale jakoś na chleb zarobić trzeba.
Odkręciłem dwie śrubki które trzymały gumową zaślepkę lewarka, po 20min obserwacji, sciągłem zabezpieczenie chyba linki.
Wyciągłem kawałek chyba linki, bo się nie znam, ale tak to wyglądało na chlopski rozum.
Zauważyłem w miejscu gdzie forma linki zmienia się na bardziej giętką, w miejscu tej faktycznej linki, może 1 cm od twardszej strunktury, zobaczyłem iż linka jest rozerwana, nie mam pojęcia czy to przeze mnie, czy użyłem za dużo siły, bo niestety trójeczka wchodzi/ła tak ciężko...
Czy to też wyekspleatowany element, który musiał w końcu skończyć z tym światem.
I tutaj końcowe pytanie, ile mnie wykosztują wymiany hamulców, tej uszczelki oraz zrobienie tej skrzyni, jeżeli to tylko ta linka...
Pozdrawiam, proszę o wyrozumiałość albowiem lubie pisać dłuższe wypowiedzi
Re: ( Fiat Cinquecento ) CC 900-tka wymiany, ile mój fundusz tego wytrzyma?
Witam kolego Vesperanin.
Propo wymiany klocków bądź zestawu z tarczami mając jakieś pojęcie o mechanice powinieneś podołac temu zadaniu. Jeśli chodzi o "uszczelkę tylnego wachacza (domniemam,że chodzi o tuleję) to o ile ze zdemontowaniem elementu też sobie poradzisz, to do wypchnięcia tulei oraz wprasowania nowej przydałaby się pomoc mechanika (skasuje za to ok 20-30zł). W kwestii kosztów: o ile dobrze pamiętam klocki chodziły po ok 50-70zł, tuleja już od 15zł (za 3 dyszki będziesz miał oryginał fiata). Jeśli chodzi o linkę to nie mam pojęcia, nigdy mi się to nie zdarzyło. Funkcja "szukaj" na pewno okaże się pomocna i sama wymiana nie powinna byc kłopotliwa.
Osobiście polecam ściągnięcie książki obsługi - będziesz miał tam wszystko, krok po kroku. Podaj maila na pw to Ci ją podeślę.
Pozdrawiam. _________________ Chyba nadeszła wreszcie ta chwila...
Re: ( Fiat Cinquecento ) CC 900-tka wymiany, ile mój fundusz tego wytrzyma?
Hamulce przód - 150 zł (tarcze + klocki) robocizna 100 zł, na fiatuno.pl w dziale "zrób to sam" masz opisy jak zrobić hamulce samemu . Największe niebezpieczeństwo to możliwośc ukręcenia śrub zacisków . Same zaciski porządnie przeczyścić .
Zawieszenie raczej w warsztacie rób,
Linkę tez możesz wymienić samemu, kosztuje ok. 100zł .
Re: ( Fiat Cinquecento ) CC 900-tka wymiany, ile mój fundusz tego wytrzyma?
To zależy co trzeba zmienić w hamulcach z przodu. Być może wystarczy same klocki(na allegro koszt od ok. 30zł i wzwyż) a może i do tero tarcze i zaciski. Musisz obejrzeć hamulce. Zmierzyć grubość tarczy hamulcowej. Do wymiany klocków, wystarczy zdjąć zabezpieczenie bolca i wybić bolec na zacisku. Jak kolega wyżej pisał wszystko jest w książce typu "sam naprawiam cc". Co do linki to za 100zł można kupić komplet linek z koszyczkiem i lewarkiem, z tym, że używane.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Fiat Cinquecento ) Oceń swoje auto - opinie i testy użytkowników
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.