Dołączył: 30 Kwi 2008 Posty: 101 Skąd jesteś (miejscowość / region): warnice Posiadane auto: fiat siena 1,6 16V HL
Piwa: 1/3
Wysłany: Pon 02 Mar 2009, 19:06
Temat postu:
przeguby
mam male pytanie czy trudno wymienia sie przrguby w hienie 1.6? jak najprosciej je wymienic i zamontowac i przy okaznji nic nie uszkodzic czy lepiej dac do mechanika? _________________ niebieska hiena cb tti 770 + sirio ml 145
przy wymianie przegubów jest sporo roboty i jeśli nie masz doświadczenia możesz sobie nie poradzić.Najpierw jedak trzeba sprawdzić czy ta wymiana jest konieczna.Na innym forum niedawno pisał kolega,że wymienił przegub bo miał stuki w kole przy ruszaniu.Po wymianie stuki nie ustąpiły.Prawdopodobnie ma wybity sworzeń lub tuleję w wachaczu.
przy wymianie przegubów jest sporo roboty i jeśli nie masz doświadczenia możesz sobie nie poradzić.Najpierw jedak trzeba sprawdzić czy ta wymiana jest konieczna.Na innym forum niedawno pisał kolega,że wymienił przegub bo miał stuki w kole przy ruszaniu.Po wymianie stuki nie ustąpiły.Prawdopodobnie ma wybity sworzeń lub tuleję w wachaczu.
Chciałbym się podpiąć pod temat:
A mianowicie mam podobny objaw, przy ruszaniu na skręconych kołach słychać stuk pojedyńczy (nie stukanie jak w przypadku przegubu) i to nie za każdym razem. Chodzi mi o to jak to sprawdzić, żeby nie potrzebnie sie nie narobić i nie wyrzucać darmo pieniędzy.
Oczekuje na jakieś (p)odpowiedzi.
Z góry THX _________________
daj diagnoście na porządną oranżadę i Ci to sprawdzi.
U mnie nie chcą robić za "oranżade" ...................ale trzeba będzie pojechać , boje się żeby mi się wahacz nie urwał :)bo mam takie dziwne wrażenie że to "ON" _________________
Generalnie panowie jeśli ma to być przegub to przy skręcie w zależności od prędkości słychać bedzie szybszy lub wolniejszy terkot i będzie go słychać również przy skręcie na równej powierzchni. Natomiast jeżeli mamy wątpliwości i nie chce nam sie jeździć po stacjach (a czasem warto) to wymiana sworznia to pestka.
Generalnie panowie jeśli ma to być przegub to przy skręcie w zależności od prędkości słychać bedzie szybszy lub wolniejszy terkot i będzie go słychać również przy skręcie na równej powierzchni. Natomiast jeżeli mamy wątpliwości i nie chce nam sie jeździć po stacjach (a czasem warto) to wymiana sworznia to pestka.
Sworzeń mam nowy jak z jednej tak i z drugiej strony.
Przegub raczej (99%) to nie jest bo jest to pojedyńcze stuknięcie i nie za każdym razem. Teraz pod lupę będę brał wahacz. _________________
Posiadane auto: Scenic 1,5 dCi 2005 101 KM
Piwa: 836/1024
Wysłany: Wto 01 Wrz 2009, 16:59
Temat postu:
Re: ( Fiat Palio & Fiat Siena ) przeguby
przeguby można tak sprawdzić, jak piszą wyżej - skręt na maxa i powoli ruszać.
NATOMIAST reszta zawieszenia, o ile nie ma widocznych uszkodzeń to najlepiej sprawdzić na szarpakach, bo wychodzą wtedy wszystkie uszkodzenia.
co do sworznia - ja ze sworzniem sobie nie poradziłem, nie miałem widełek i go nie wypiąłem. poza tym okazało się, że te co kupiłem, miały inną średnicę pod nakrętkę, chociaż powinny być te, co kupiłem
generalnie z zawieszenia przedniego udało mi się samemu wymienić silentbloki te małe na wahaczu oraz standardowo gumki na końcówkach stabilizatora
co do sworznia - ja ze sworzniem sobie nie poradziłem, nie miałem widełek i go nie wypiąłem.
Wymiana sworznia to bułka z masłem - widełki 25 zł. i masz już swoje i jeszcze komuś możesz zmienić. Ja miałem tylko problem z tym że ściąłem nity od spodu i nie mogłem ich wybić (a wystarczyło to zrobić od góry) ale na przyszłość już będę wiedział. A tak jak pisałem co do mojego przegubu to jestem na 99,9% pewny że jest dobry, nic w nim nie chrupie ale coś tam z prawej strony strzela (pojedyńczo) _________________
Tak podczas wymiany sworznia odkręcałem mocowanie i guma była OK.
U mie odnosze takie wrażenie jakby się coś naprężało i w pewnym momencie "puszczało".
Dzisiaj nie miałem jak tego sprawdzić bo dzieciaki do szkoły i ogólny "chaos" w domu _________________
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa) Idź do strony 1, 2Następny
Strona 1 z 2
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Fiat Palio & Fiat Siena ) Zawieszenie-uklad hamulcowy-układ kierowniczy-układ jezdny.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.