Witam!
Stilo JTD 115
Dziś zauważyłem zaolejonie ( z góry zdjęcie )
a od spodu wygląda jeszcze ciekawiej :
Wgląda że ten wyciek jest od dłuższego czasu bo dość mocno pobrudzona osłona silnika.
Jeżdzę nim już 15 miesięcy, Oleju nie bierze , EGR zaślepiony miesiąc temu.
Dynamika jak dla mnie OK, zanim zaslepiłem to odczuwałem "turbo dziure"
Mam prosbę o sugestie co z tym zrobić?
Ostatnio zmieniony przez RomGlu dnia Nie 15 Maj 2011, 11:10, w całości zmieniany 1 raz
Dołączył: 12 Paź 2008 Posty: 2814 Skąd jesteś (miejscowość / region): Świdnik/Mulheim an der Ruhr Posiadane auto: scenic 1,9dci\\\'02 102KM/scenic 1,9dci\\\'07 131KM, Megane 1.6 16v \'04
Piwa: 142/20
Wysłany: Sob 07 Maj 2011, 22:22
Temat postu:
Re: ( Fiat Stilo ) Wyciek oleju (spod przepływki)
Może być tak że silnik ma delikatne przedmuchy i goni trochę oleju z odmy lub początki końca turbiny.Spróbuj wyczyścić odmę. _________________ __________________________
Pozdrawiam.
Dołączył: 28 Gru 2009 Posty: 8 Skąd jesteś (miejscowość / region): Wola Rzędzińska/ małopolskie Posiadane auto: fiat stilo multiwagon 1,9 jtd 2004 r.
Piwa: 0/0
Wysłany: Pon 09 Maj 2011, 15:02
Temat postu:
Re: ( Fiat Stilo ) Wyciek oleju (spod przepływki)
Witam, podpinam się pod temat... od jakiegoś czasu mam wyciek z lewej str silnika (nie potrafię wrzucać fotek stąd link do zdjęcia z widocznym wyciekiem http://foto.onet.pl/5ldcd,x08cwkwccgks,qrct1,u.html#qrct1 Opinie mechaników są różne Mnie jednak to martwi bo do tej nie było niczego takiego. Auto ma przejechane ok. 226000 wymiany oleju co ok. 12000 castrol edge td 5w40. Auto zbiera się dobrze, nie kopci ani nie leci jasny dym. Najgorszą opinię jaką usłyszałem, to zapieczone pierścienie i silnik do wymiany, ale nikt tego jeszcze nie rozbierał, żeby potwierdzić lub zaprzeczyć. Proszę o poradę. Pozdrawiam
Dołączył: 26 Paź 2009 Posty: 864 Skąd jesteś (miejscowość / region): ZACHODNIOPOMORSKIE Posiadane auto: było stilo MW jest croma 150kM
Piwa: 39/1
Wysłany: Pon 09 Maj 2011, 18:09
Temat postu:
Re: ( Fiat Stilo ) Wyciek oleju (spod przepływki)
kolego na tym kolanku dosyć często puszcza zgrzew, ślady oleju są widoczne bo przez przewód łączący filtr i turbiną jest poprowadzone odpowietrzenie silnika tzw odma, usunięcie usterki polega albo na wymianie przewodu plastikowego na nowy koszt ok 150zł lub (tak ja zrobiłem) dobry klej 2 składnikowy porządne odtłuszczenie miejsca spoiny i nałożenie kleju 6 m-cy i żadnego pocenia się w tych okolicach
Witam!
Przy demontażu rurek do oczyszczenia odmy, odkryłem :
1-Bardzo słaby zacisk opaski (chyba oryginalnej) przy wlocie do turbiny, rozłączenie tego bez narzędzi , żadnych oporów . Podejrzewam ,że połączenie nie było szczelne.
2-Olej zebrał się pod opaską łączącą przepływke.
3-Olej na wlocie do turbiny, oraz w tejże przepływce.
4-rurki drożne, zborniczek pod filtrem pusty (oczywiscie brudny od oleju) -przy okazji PYTAM czy jest jakieś drożne połącznie tego zbiornika (cho jestem przekonany , że nie) z obudową filtra.
5- sprawdzałem czy aby nie ma luzów turbinka - i nic takiego nie wyczułem. (auto jest dynamiczne)
Rurki oczyściłem, (bez zbiorniczka) . Teraz liczę że nie będze wycieku.
Wyciek to jedno, nawet jeśli nie powróci, to obawiam się że jest problem oleju na wlocie do turbiny i w przepływomierzu.
W okresie jesieni i wczesną wiosną zdażyło mi się że na zimnym silniku na postoju dość mocny biały dym się z rury wydobywał. Tak naprawdę było to raptem kilka razy przy temperaturze około 0 stopni, a po przejechaniu kilku km już bez tego objawu. Tak więc zlekcoważyłem to, tym bardziej że nic takiego się teraz nie dzieje.
Obecnie oprócz tego oleju, niepokoi mnie dziwne nieregularne ciche stukanie o wysokim tonie, tylko przez okres kilku minut po uruchomieniu silnika. Nie byłem jeszcze z tym u mechanika , bo ten objaw szybko znika. Po za tym nie zawsze się pojawia, trzy dni "polowałem" aby ten odgłos nagrać. Nie rozwijam tych stuków tutaj, gdyż nie jestem pewny czy nie muszę załozyć osobny temat.
Obecnie Proszę o sugestie w sprawie
Biały dym moze swiadczyc o spaleniu paliwa przy zbyt niskim cisnieniu sprezania. Moze cos dziac sie z zaworami , niedomyka , przyciera sie itd. najlepiej sprawdzic cisnienie sprezania w cylindrach i "prawda ' wyjdzie na jaw, bez kosztownych demontazy głowicy itd. Te stuki trzeba koniecznie wybadać, bo mogą byc zwiastunem czegos gorszego oczym nie wspomnę by nie zapeszyć, pozdrawiam. _________________ Nie ma jak fiat, ciagle jest ...robota!
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Fiat Stilo ) Nadwozie.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.