Postanowiłem, że dodam tutaj swoją opinię na temat samochodu, z którym dość mocno się związałem i po ponad roku mam już pełen obraz jego zalet i wad (które też posiada!).
SAMOCHÓD
Fiat Stilo Active 5d Hatchback, 1.4 95KM, brak przeróbek, wersja fabryczna
Wyposażenie: klimatyzacja manualna, el. szyby przód oraz lusterka, 2 poduszki, regulacja wysokości fotela kierowcy oraz kierownicy w dwóch płaszczyznach, pełny komputer.
HISTORIA
Pierwsza rejestracja - Listopad 2007
Ilość właścicieli - jeden przede mną
Miejsce i data zakupu - Kwiecień 2010 z komisu salonu Fiata
Przebieg w chwili zakupu - 43 000
Przebieg obecny po 14 miesiącach - 83 000
OPIS UŻYTKOWANIA I PREFERENCJE
Wszyscy odradzali mi Stilo, ze względu na wysoką awaryjność, niedopracowanie konstrukcyjne itp. A ja jednak już od dawna na nie chorowałem, tyle że stać mnie nie było więc poprzednim samochodem został Fiat Brava 2001. Zaznaczę, że jeżdżę sporo (ok. 40tyś rocznie) i potrzebuję samochodu, który nigdy mnie nie zawiedzie, będzie mało awaryjny oraz wygodny i pojemny. Dlatego też zdecydowałem się zapłacić nieco więcej w firmowym komisie, lecz mieć pewność pochodzenia samochodu oraz niskiego przebiegu.
Celowo też wybrałem prostą wersję, z podobno dobrym silnikiem, przez co samochód nie powinien sprawiać żadnych problemów w długim okresie eksploatacji.
Nie jestem sportowcem - zależy mi na przyzwoitym spalaniu, braku dieslowskich problemów oraz komfortowej podróży przy 130km/h. Przy zakupie ważne było też, abym mógł w zakresie 70-80km/h bez problemu wyprzedzić wlekałę na drodze, co nie było możliwe w poprzednim samochodzie (Brava 1.2 + LPG 180k.).
Założenie mam jedno - kto nie dba i nie wkłada tyle ile trzeba w samochód nie ma szans na bezproblemowe użytkowanie. Tak więc samochód serwisuję tylko na ASO, gdzie mam od dłuższego czasu dobrego mechanika, który realnie określa co trzeba, a czego nie trzeba robić. Kosztuje to czasem niewiele więcej, niż w przydrożnym warsztacie, a mam pewność dobrze wykonanej naprawy i oszczędzam sporo czasu. Za mną są już 2 przeglądy okresowe + wymiany oleju.
PRZEBIEG NAPRAW I USTEREK
Zaraz przy zakupie musiałem wymienić chłodnicę, o czym zostałem wcześniej poinformowany - widać było, że ktoś przywalił w zaspę czy coś w tym stylu. Koszt ok. 450zł.
Po kilku tysiącach pierwszy przegląd okresowy na ASO, gdzie wymieniono klocki hamulcowe przód, wyczyszczono hamulce z tyłu oraz zrobiono podstawowy pakiet (olej, płyny, pełna obsługa klimy).... po przeglądzie minęło 20tyś i kolejny zrobiłem przy ok. 70tyś gdzie oprócz podstawowego pakietu zgodnie z zaleceniem bezpieczeństwa wymieniłem zestaw rozrządu. Obecnie od tego czasu minęło ponad 10tyś i za jakiś czas kolejny przegląd będzie, gdzie chyba będzie do wymiany gałka kierownicy czy coś w tym stylu, gdyż stuka czasem. Oczywiście do tego dochodzą wymiany oleju między przeglądami... też w ASO .
Nie obeszło się jednak bez awarii, a było ich aż dwie:
- przepalone dwie żarówki pozycyjnych
- chwilowa awaria termometru temp. zewnętrznej po myjni... samo przeszło po tygodniu
Podsumowując - za mną już 40tyś zrobione w rok z haczykiem bez jakiejkolwiek awarii czy poważniejszej naprawy. Z uśmiechem patrzę na opinie mega awaryjnych Stilo w mediach, prasie, forach itp. Może nie dotyczą one modeli z końca produkcji, albo od szczęścia i zaangażowania w eksploatację to zależy?
SPALANIE
Nie mam ciężkiej nogi i zwykle jeżdżę spokojnie, lecz czasem jakiś dryg się uaktywnia i jadę jak Abarthem - rzadko się to zdarza, ale pokazuje, że można poczuć cokolwiek sportowego w tak stonowanym samochodzie. Lubię dynamicznie ruszać dochodząc do 80-90, a potem sunąć jak poduszkowcem .
Najniższe spalanie w trasie 400km po krajowych drogach (nie autostradach) przy prędkościach 90-120 i zasadach eco-drivingu wyniosło mi 5.3l, co udało mi się kilka razy.
Średnie spalanie przy podziale 30% miasto / 70% trasa z prędkościami 80-110 wychodzi mi zwykle 6.0l - 6.3l.
Najwyższe spalanie przy dynamicznej jeździe z połowicznym udziałem miasta i ciężkiej nodze udało mi się podnieść do ok. 8.7 w ramach eksperymentu.
Podsumowując wynik uważam za na prawdę świetny - brak problemów z silnikiem, dieslem i jego bolączkami, dymieniem z rury itp. Naprawy jeśli kiedyś będą wymagane nie będą kosztowne, więc to chyba najlepszy wybór silnika dostępny dla kogoś takiego jak ja.
OGÓLNA OPINIA: ZALETY I WADY
ZALETY:
- dużo miejsca w środku z przodu
- duży bagażnik
- bardzo cichy - 6 bieg stwarza super komfort akustyczny nawet przy 140km/h. Wnętrze jest bardzo dobrze wyciszone. Do 120km/h słychać jedynie jakość drogi, a silnik pozostaje niesłyszalny (bez przyspieszania)
- wygodny na co dzień i w trasie
- niskie spalanie oraz bezawaryjność w długim okresie użytkowania
- świetny wygląd zewnętrzny
- nowa tapicerka , gdyż od nowości są pokrowce na fotelach i kanapie
- wspomaganie City!
WADY:
- "zwykłość" nie jest to auto sportowe czy wyjątkowe... choć przy Astrze II jest i tak kosmos
- coś czasem gdzieś poskrzypuje... celuję w mocowanie kanapy i półkę bagażnika
- fotele mogłyby być bardziej wyprofilowane
CO JEST NAJCIEKAWSZE... cena! 2.5 roczny samochód kupiłem w przy salonowym komisie za ok. 26tyś, gdzie wszelka realna konkurencja zaczynała się od 33tyś. Obecnie taki samochód jak mój można kupić za ok. 23tyś z pewnego źródła, 100% potwierdzonej bezkolizyjności, pełną dokumentacją itp.... gdzie jest haczyk? Nie ma następcy - kolejny samochód będę musiał kupić w "normalnej" cenie.
Swoje Stilo będę sprzedawał za ok. rok, gdy przebieg będzie zbliżał się do 120tyś. Do tego czasu samochód będę serwisował nadal na ASO, ponieważ po prostu ten system się u mnie sprawdza.
Jeśli ktoś chciałby uzyskać dodatkowe informacje, zdjęcia, opinie, a może kiedyś kupić moje stilo można śmiało pisać na: getlow@wp.pl
Jaki będzie następca?
Myślałem, że będę miał duży wybór wśród 2-3 letnich kompaktów z małym przebiegiem... ale jest lipa straszna!
Bo jak połączyć wszystkie zalety Stilo: niskie spalanie, w miarę dynamiczny silnik, 6 biegów, pojemne wnętrze i bagażnik, ładny wygląd, rozsądną cenę? Miałem wiele opcji, lecz coraz więcej z nich odpada.
Obecnie na placu boju zostają już tylko:
a) Bravo Dynamic 1.4 T-Jet
b) Megane 5d Hatchback Expression 1.6 110KM
A jednak jest ktoś zadowolony ze Stilo. Ba i to takie naprawde bezawaryjne. Gratuluje i oby sie tak trzymało dalej. Ja też wychodze z założenia że jak sie nei smaruje to nie jedzie więc w auto trochu pakuje i wymieniam co trzeba i też zadowolony jestem:) _________________ 261 600 km i ktoś dalej pojechal w świat nawijać asfalt na koła.
Stilo jest jak kobieta, dbać, pieścić, a da się pokochać. Może czasem kapryśna
Sądzę, że zadowolonych jest więcej, tyle, że o istnieniu forów i stron nie wiedzą. Wszak większość użytkowników trafia na fora i strony w celu wyjaśnienia zaistniałej awarii .
Dużo myślałem na temat tej legendarnej awaryjności Stilo, a także rozmawiałem z mechanikiem. Oto moje wnioski, które jak sądzę mogą być w pełni prawdziwe:
1. Początkowe wersje Stilo to były zwykle pełne opcje - klimatronic, pełna elektryka, czujniki, rozbudowany komputer w dieslach itp., przy czym układ elektryczny nie był do tego do końca przystosowany i po krótkim czasie elektryka nawalała, co jest przyczyną większości awarii.
2. Obecnie 80% Stilo jeżdżących po naszych drogach to te same samochody jak wyżej, tyle, że posunęliśmy się 8-10 lat do przodu. Stilo, a więc świetny jeśli chodzi o całokształt kompakt z niespotykanym nigdzie indziej wyposażeniem można dorwać za na prawdę niskie pieniądze (2001-2004). Większość kupuje, a później ciężko utrzymać samochód, który jest dość zaawansowany i wymaga wkładu finansowego. Kupić to jedno, utrzymać to drugie.
3. Samochody trafiają w kolejne ręce, które nie do końca stać na ich utrzymanie i Stilo po prostu gracieją z roku na rok.
4. Niewiele jest w użytku nowych modeli 2006-2007, gdzie jest mocno odciążony układ elektryczny, przez słabsze wyposażenie... co czyni ten samochód wprost idealnym dla "normalnych" użytkowników.
W końcu jak by nie patrzeć chodzą opinie że Bravo to nic innego jak Stilo z paroma drobnymi zmianami w nowym opakowaniu. Podobno nawet można stosować wiele części od nich. Zapewne również część o ile nie większość usterek usunięto. Przez to auto to trafiło do grona najmniej awaryjnych. Ot ewolucja:) _________________ 261 600 km i ktoś dalej pojechal w świat nawijać asfalt na koła.
Stilo jest jak kobieta, dbać, pieścić, a da się pokochać. Może czasem kapryśna
Dołączył: 19 Kwi 2012 Posty: 2 Skąd jesteś (miejscowość / region): mazowiecki Posiadane auto: Fiat Stilo 1.4 16V 3D 2006
Piwa: 0/0
Wysłany: Czw 19 Kwi 2012, 21:17
Temat postu:
Re: ( Fiat Stilo ) Stilo 1.4 2007r
No więc ja mam 1.4 z silnikiem STARJET z 2006 roku[ styczeń] i mimo 98 000km przebiegu nigdy nic się nie zepsuło, jest to wersja dość bogata, ma CLIMATRONIC, max. ilość poduszek, systemy bezpieczeństwa, 6 biegów itp...Chwała ludziom za złe opinie o FIATACH bo dzięki temu można tanio je kupić. _________________ STILO, PEUGEOT 306[1997r], NEW BEETLE 1.9 TDI. POZDRAWIAM.
Dołączył: 28 Wrz 2009 Posty: 45 Skąd jesteś (miejscowość / region): Olsztyn Posiadane auto: Fiat Punto II 1.2 ACTIVE 5D 2002r.
Piwa: 0/0
Wysłany: Sob 18 Sty 2014, 16:08
Temat postu:
Re: ( Fiat Stilo ) Stilo 1.4 2007r
Mam od ponad roku Staśka z silnikiem 1.4. Dwa miesiące temu wstawiłem gaz. Od momentu zakupu nie zawiódł mnie ani razu. Polecam Staśka z tym bezawaryjnym silnikiem - nie żre oleju, jest całkiem dynamiczny i ma skrzynię 6, czego zazdroszczą posiadacze silnika 1.6 . Gdybym miał jeszcze raz kupić zastanowiłbym się nad mocniejszym 1.6 105 KM. Pozdro.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Fiat Stilo ) Oceń swoje auto - opinie i testy użytkowników
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.