właśnie wywalam swoje kyb - dno. wkońcu bardzo siadły ale to jeszcze nie wszystko.
byłem stilaczem na torze, okazuje się że kyb springi przód i seryjne tył maja zupełnie inne charakterystyki pracy! szybka "eska" przy 120km/h jest niezwykle trudna do opanowania i nie jest to wina amorków excel-g bo one sporo ratują sytuację. Trzeba bardzo pomagać esp aby aut się nie obróciło bo tył mocno chce wyprzedzić przód.
auto przy 120-140km/h w łujach jest niezwykle niestabilne i nieprzewidywalne.
namówiłem kumpla aby przyjechał swoim multijtem (nowe PN sprężyn przód i tył) i na seryjnych dennych amorach auto zdecydowanie się lepiej prowadzi czytaj przewidywalnie.
znalazłem stilo uk na części 3dr 2004 rok i kupiłem od nieo springi - ma już nowe springi przód i tył i to bez znaczenia czy wersja 3dr czy 5r
dokładnie to przeanalizowałem
springi mam już w garage, wyglądają dobrze. Postaram się je szybko założyć i na tor.
dla przykładu, na obecnym setupie takie boki są nie możliwe albo ekstremalnie trudne, ze względu na różne springi, na nowych nr nie było żadnego problemu
pozdrawiam _________________ Stilo sprzedane w dobre ręce. Nowy użytkownik pięknie je odnowił. Oby się dobrze sprawowało, to było było naprawdę super auto!
No jestem cholernie ciekaw jak sie to u Ciebie zmieni.
Sam jestem po wymianie spręzyn przód (ori Fiat) i amortyzatorów (przód i tył KYB) i jest duuużo lepiej. Co prawda przejechałem od wymiany niecałe 7 tys km ale przód jest zauważanie wyżej i nie haczę o byle nierówność. Nie buja się jak stary tapczan (wcześniej tak, mimo, iż na przyrządach amorki orig były OK).
W łuk moge spokojnie wejśc z szybkoscia ok. 100-120 km/h - wcześniej musiałem w tym samym miejscu zwalniac do 80-90 (nie mam ESP).
na tyle masz stare czy nowe (prawdopodobnie) utwardzone?
tutaj tabelka nad którą pracowałem
nr vin są z ogłoszeń
pierwsze auto to moje, ostatnie to dawca springów
Pozdrawiam _________________ Stilo sprzedane w dobre ręce. Nowy użytkownik pięknie je odnowił. Oby się dobrze sprawowało, to było było naprawdę super auto!
springi założone przód. Auto zdecydowanie fajniej się prowadzi i zdecydowanie nauczyło się przejeżdzać przez progi zwalniające. Jest też nieco wyżej ale max o 1,5 cm.
został do założenie jeszcze tył
pozdrawiam _________________ Stilo sprzedane w dobre ręce. Nowy użytkownik pięknie je odnowił. Oby się dobrze sprawowało, to było było naprawdę super auto!
Miałem podobne wrażenia - poprzednio próba przejazdu przez próg zwalniający zwykle kończyła się nurkiem i szorowaniem osłona silnika o ten próg. Teraz auto ładnie wybiera nierówności, bez szorowania i bujania przodem.
Co do tyłu to mam jeszcze oryginalne, od nowości sprężyny. wydaje mi się, że stare, niewzmacniane, bo tył jest dosyć miękki, choć i tak się dużo poprawiło po wymianie amorków na KYB.
zdecydowanie jestem zadowolony i zdecydowanie nie polecam KYB ponieważ,
po roku usiadły,
ich charakterystyka zdechła po roku
auto bardzo niepewnie się prowadzi
fatalnie na progach zwalniających,
bardzo dziwne zachowanie na szybkich lukach
wkrótce zabieram się za tył.
Pozdrawiam _________________ Stilo sprzedane w dobre ręce. Nowy użytkownik pięknie je odnowił. Oby się dobrze sprawowało, to było było naprawdę super auto!
hmm to mnie trochę zmartwiles, bo generalnie mam dobra opinie o tej firmie:) zona w swoim autku ma amorki kayaby i sprawuja sie niezle.
alternatywa dla kayaby jest lesjofors, ponoc naprawde dobre, szwedzkie sprężynki - czy lepsze niż kyb - nie wiem, ale mają dobrą opinie. do stilacza wygląda to tak - sprężyny zawieszenia
do sprężyn tak. Pewnie sporo osób, nie zwróciło by na to uwagi, poniwaz zupełnie czego innego oczekuje od auta.
pozdrawiam _________________ Stilo sprzedane w dobre ręce. Nowy użytkownik pięknie je odnowił. Oby się dobrze sprawowało, to było było naprawdę super auto!
no i niestety, pękła mi sprężyna. Auto nawet nie ściąga ale muszę mieć delikatnie przekręcona kierownicę. Załatwiłem sobie następnę sprężyny od jtd, tym razem kropka pomarańczowa i 2 żółte.
Zobaczymy co z nich będzie
Pozdrawiam _________________ Stilo sprzedane w dobre ręce. Nowy użytkownik pięknie je odnowił. Oby się dobrze sprawowało, to było było naprawdę super auto!
No i jestem w klubie pękniętej sprężyny z przodu, poczytałem trochę wszyscy narzekają na zamiennniki, nie znalazłem opinii na temat sprężyn firmy JAMEX
http://allegro.pl/sprezyny-przod-fiat-stilo-1-9jtd-80hp-nowe-i2173762691.html
Szkoda mi kasy na oryginały bo chcę w tym roku zmienić auto.
Rozważam też kupno używek z anglika z 2003r kombi z oznaczeniem żółtej i zielonej kropki 100zł za komplet.
Czy po wymianie robiliście zbieżność?
więc czerwone kropki muszą oznaczać twardość i są twarde
nie jest źle. ale na poprzednich auto prowadziło się sztywniej
Pozdrawiam _________________ Stilo sprzedane w dobre ręce. Nowy użytkownik pięknie je odnowił. Oby się dobrze sprawowało, to było było naprawdę super auto!
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Fiat Stilo ) Zawieszenie-układ hamulcowy-układ kierowniczy-układ jezdny.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.