Witam.
Mam problem jak w temacie.
Kupiłem wuz, po pół roku pękła sprężyna. Wymienione amory i sprężyny na KYB. Po 1000 km amory oddane na gwarancji bo trzeszczały(oba!). Nowe amory założone.
Po roku pojawiły się stuki i trakcja stopniowo zaczęła padać. Wizyta na diagnostyce: Panie tu wszystko okej z zawieszeniem ale pan zajrzy pod nadkole. Tam mały szok - 3 zwoje się zeszły na obu makpersonach. Kompletnie nie zwróciłem na to uwagi.
Akcja kupuję nowe sprężyny (skoro amory były fabrycznie uszkodzone to może mam takie szczęście, że sprężyny też jakieś wadliwe no ale to KYB. Kupiłem więc jeszcze raz te same sprężyny (inny sklep, te same numery napewno do jtd 115). Założone, samochód na kołach i.... bez zmian .
Od tego rozbierania jestem tak pro, że robię to z zamkniętymi oczami. Wszystko wydaje się być okej. Poduchy, łożyska bez zastrzeżeń. Sytuacja identyczna po obu stronach.
Juz prawie kupiłem oryginalne ale facet w sklepie zasugerował, że to nic nie zmieni i żebym sprawdził gumy łożyska czy nie są na odwrót... jak mogą być jak wypustki mają być od strony mocowania do zwrotnicy plus otwory montażowe... Czy ktoś się spotkał z taką sytuacją? Jest na to jakaś rada? Przespawać przód czy od razu zezłomować wuz?
Wiem, wóz. Mój, to Wuz, jeżeli już, wóz jest bardziej drabiniasty
Cytat:
Mnie to wygląda ewidentnie na wadę sprężyny .
Też mi się tak wydaje. Tylko drugi komplet z rzędu? Mam jakiegoś doszczętnego pecha...
Cytat:
Albo przesadzone ściśnięcie przy montażu.
Wydaje mi się, że skręcenie sprężyn nic do tego nie ma. Próbowałem odwracać ale wtedy robi się z nich totalny banan. Próbowałem lekko skręcić poduchy na łożyskach ale raczej nic to zmienia. Z tego co wyczytałem i pooglądałem, to można tak regulować ale w bardzo niewielkim zakresie.
Bryndza normalnie...
Tak myślałem. Rozebrałem, założyłem na odwrót (średnica dolnego i górnego zwoju jest inna, nie leży na amortyzatorze jak i na gumie pod łożyskiem. Poza tym jak napisałem robi się totalny banan tak, że zwoje zapierają się o amora. Wniosek: nie tędy droga Skończyły mi się pomysły... Myślę zakupić jeszcze raz sprężyny. Jak to nie pomoże to złomowanie...
1. Szukajcie odp. w istniejących postach a potem zakładajcie nowe.
2. Miałem identyczny problem i rozwiązanie opisałem tu: http://fiat.auto.com.pl/forum/viewtopic.php?t=116287&highlight=spr%EA%BFyny
3. Zwracaj do sklepu to co kupiłeś i nie daj sobie wmówić że tak ma być.
4. Kup oryginalne springi w Aso. Są drogie ale masz pewność, że będą dobre.
5. Jeśli chcesz skonsultować problem i porównać z moim to daj znać na prv. to podam nr tel.
moje springi trochę siadły ale ułożone są ok.
Mam jednak plan złożyc te wzmocnione z ASO _________________ Stilo sprzedane w dobre ręce. Nowy użytkownik pięknie je odnowił. Oby się dobrze sprawowało, to było było naprawdę super auto!
Wada sprężyn.
Założyłem oryginalne i po problemie.
jaki nr fiata?
50701025 czy 50704418?
Pozdrawiam _________________ Stilo sprzedane w dobre ręce. Nowy użytkownik pięknie je odnowił. Oby się dobrze sprawowało, to było było naprawdę super auto!
Panowie kupcie od nowego Bravo 1.4tjet lub 1.6 lub 1.9Mjet i problem znikne. Produkt Elbach-a Polsko-Nimiecki Suplex tez wyrabia i sie sprawdza _________________ Z poważaniem
Witam.
Mam pytanie odnośnie ostatniego posta.
Czy sprężyny od Nowego Bravo faktycznie bez problemu pasują do Stilo(mam 1.9 JTD 115KM)?
Jeśli tak to z jakiego modelu najlepiej wybrać?
Witam serdecznie,
będę przymierzał się do wymiany sprężyn i amortyzatorów w moim Stilo 1,9 JTD, dlatego też chciałem zapytać czy ktoś próbował już założyć sprężyny z nowego Fiata Brawo oraz jaki to przyniosło efekt. Jeszcze jedno pytanie, czy są jakieś zamienniki, bo ceny oryginalnych będą raczej zbliżone do cen oryginalnych sprężyn do Stilo.
Z góry dziękuję za wszelkie odpowiedzi.
Pozdrawiam
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Fiat Stilo ) Zawieszenie-układ hamulcowy-układ kierowniczy-układ jezdny.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.