Sprawdź przewody zapłonowe, u mnie dosłownie przepalił się na 2 cylindrze i najpierw check migał a później świecił cały czas. Kupiłem nowe przewody i wykasowałem błąd. Zastosowałem program od stilo o zadziałało
Dołączył: 19 Lip 2009 Posty: 21 Skąd jesteś (miejscowość / region): Mazowieckie Posiadane auto: FIAT Uno 899 2001
Piwa: 0/0
Wysłany: Czw 04 Sie 2011, 19:56
Temat postu:
Re: ( Fiat Albea ) .....
kable i świecie wymienione(NGK), błędy nadal wyskakują. Ktoś ma jakieś pomysły? Mechanik męczył się półtorej godziny, 3 jazdy testowe i wszystko jest ok do tych 2,5 tysiąca obrotów.
p1135 - sprawdzić połączenia grzejnika sondy , jeżeli masz gaz to przewody mogły być cięte , błąd ten wyskakuje tez czasami gdy spaliny są na tyle nieprawidłowe,że sterownik zaczyna podgrzewać sondę, bo ciężko mu uwierzyć w prawidłowość wskazań . No i sama sonda potrafi być walnięta, chociaż , jak powiedzieli mi w ASO te sondy nie padają . W każdym razie nie kupuj sondy w ASO (drogo) ani tanich chińszczyzn (~100zł) Oryginał boscha (to samo tylko bez znaczka fiat) kosztuje 200zł
Sprawdź cewkę, w książce powinny być prawidłowe parametry albo szukaj w necie.
Te błędy wtryskiwaczy skoro są od gazu to masz źle założoną instalkę, jak to nie sekwencja to powinien być emulator wtrysków .
Zacznij od sprawdzenia cewki,potem sonda i póki się nie wyjaśni nie jeździj na lpg, jak dojdziesz do ładu z benzyną zajmij się gazem.
Wydaje mi się,że podczas remontu głowicy któryś kabelek został źle podłączony albo uszkodzony -jeżeli nie było takich akcji przed remontem
Dołączył: 19 Lip 2009 Posty: 21 Skąd jesteś (miejscowość / region): Mazowieckie Posiadane auto: FIAT Uno 899 2001
Piwa: 0/0
Wysłany: Pią 05 Sie 2011, 09:41
Temat postu:
Re: ( Fiat Albea ) .....
Co do błędów wtryskiwaczy, jak się okazało nie były od gazu, czyli instalacja jest O.K.(sekwencja PRINS). Po kasacji błędów auto jeździ normalnie powyżej 2500 zaczynać migać check (błąd wypadania zapłonów), zero błędów na 4 wtryskiwaczach. Po zejściu poniżej 2500 obrotów check się nie świeci. Kończę jazdę, chceck się nie pali. Gaszę silnik. Czekam kilka minut, odpalam, błędy na 4 wtryskiwaczach, zapalona kontrolka. Tak jakby błąd nie pojawiał się w trakcie jazdy (P0201 203 204 202) ale w momencie zgaszenia auta, lub w chwili jego ponownego odpalenia. Oczywiście na benzynie.
u mnie samochód marnie chodził na niższych obrotach i ciężko się zbierał ze startu. diagnostyka komputerowa i błędy "wypadanie zapłonów cylinder 2". usuwanie awarii zaczęliśmy od zamiany przewodów. cewka w naszym autku to element o nr oe 7648797. zamienia się na nr bosch 0 221 503 407. a to z kolei cewka występująca w wielu samochodach. nawet w niektórych polonezach - i w polskim odpowiedniku dla poloneza możemy ją mieć na kilkadziesiąt złotych a nie za 300zł.
no ale nie ważne. poniżej przestawiam schemat cewki.
wiedząc jak ona jest w środku skonstruowana możemy zwykłym omomierzem sprawdzić czy jest ok. pomiędzy punktami 1 i 4 oporność ma być niewielka, pomiędzy punktami 2-3 taka sama jak pomiędzy punktami 1-4. w złączu od komputera pomiędzy środkowym pinem a lewym ma być jakaś niewielka oporność oraz pomiędzy środkowym oraz prawym taka sama oporność jak między lewym a środkowym. inne niż opisane oporności czy zwarcia świadczą o uszkodzeniu cewki - zwarciu wewnątrz niej. sprawność cewki można też sprawdzać zamieniając przewody WN i sprawdzając czy wypadanie zapłonów występuje w innym cylindrze. u mnie na szczęście były to tylko przewody WN. ich zamiana zmieniła wypadanie zapłonu na inny cylinder(zgodnie z zamienioną kolejnością przewodów). do kombinowania z samochodem można użyć programu FIAT ECU SCAN I połączyć auto jako palio rst 1,2 16V (przecież to to samo tylko kombi). Z uwagi na schemat cewki można się pokusić o sprawdzenie prawidłowości pracy sterownika komputera. na pinach 28B oraz 10B bezwzględnie muszą się pojawiać sygnały masowe o częstotliwości adekwatnej do pracy silnika (pomiaru tego należy dokonać oscyloskopem).
u mojego znajomego (fiat brava 1,2 16V - inny sterownik, cewka ta sama, przewody WN te same) również pojawiła się nierówna praca. tam winna okazała się cewka. działająca poprawnie w suchy dzień a w wilgotny miała przebicie (obudowa cewki była popękana-mikropęknięcia).
mikropęknięcia mogą powstawać od za mocnego przykręcenia cewki (np po wymianie termostatu- kiedy to wygodnie jest odkręcić cewkę)
przy prawidłowo zainstalowanej instalacji lpg nie mają prawa wyskakiwać błędy wtryskiwaczy benzynowych. _________________ Były:
uno 0,9 2002r
Albea 1,2 16V 03r
Seicento 0,9LPG
Jest:
Peugeot 307 kombi 1,6 16V LPG
Kia picanto 1.0 LPG
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Fiat Albea ) Silnik iskrowy-układ zapłonowy-układ zasilania-układ napędowy i wydechowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.