Koledzy, jakie opony polecacie do Bravy 1.6 16V. Ja w tej chwili mam Mcheliny 175/65 R14 82T ale mam wrażenie, że są strasznie niskie. Poza tym nie wiem czy to jest domeną tych samochodów, że czuć każdy dołek i nierówność, czy to właśnie kwestia tych opon?
Ja w swojej Marysi mam identyczne opony: Michelin Energy 175/65 R14 i też odczuwam każdy dołek....no, chyba że jade "troszkę" szybciej to sie dziury przeskakuje. _________________ *****Citroen Xsara Picasso 1.8i + LPG, 2001r*****
175/65R14 to standardowy rozmiar opon. Nie wiem czy zmieszczą się opony o wyższym profilu, bo inne pasujące rozmiary posiadają jeszcze niższy profil np. 185/60R14. Komfort mogą poprawić amory olejowo gazowe (fabrycznie montowane), które z racji ceny w późniejszym okresie użytkowania są często zamieniane na zwykłe olejowe. Inna sprawa jeśli gazówki nie zapewniają oczekiwanego komfortu, lub amorki są po prostu zużyte. Polecam olejowo-gazowe KAYABA. _________________ Pozdrawiam.
Dołączył: 03 Mar 2008 Posty: 88 Skąd jesteś (miejscowość / region): Wrocław Posiadane auto: Fiat Brava EL 1,9 TD 101KM '97
Piwa: 0/0
Wysłany: Wto 08 Kwi 2008, 13:19
Temat postu:
Re: ( Fiat Brava ) Opony
ja też zamierzam się do zmiany opon na letnie, tylko gdzieś za ok. tydzień, nie wiem czy lepsze będą klebery dynaxer hp2 175/65 R14 czy 185/60 R14? co polecacie? a może jakiejś innej marki w podobnej cenie? (kleber ok. 160zł/szt.)
Zakupiłem jednak używane opony. Dwie na przód Dębica Passio a na tył Continental. Wszystkie 175/65 R14. Mam wrażenie, że samochód jest troszke mniej podatny na wstrząsy, ale może to tylko wrażenie ...
[quote="SIWY45"]kolego PIOTREKG7 opona 175/65R14 i opona 185/60R14 mają tą samą wysokość a jedynie ta 175/65R14 jest o 1 cm. węzsza i dlatego ma lepsze trzymanie drogi bo jest większy nacisk na 1 cm. kwadratowy tzn. ciężar samochodu podzielony przez 175 a w drugim przypadku ciężar podzielony przez 185 i to jest ta różnica pomiędzy nimi. :lol:[/quote]
Wszystko sie zgadza, jest tylko jedno ale. Jest procentowa zależność pomiędzy szerokością opony a wysokością bieżnika. Stąd niższy profil w szerszej oponie o tych samych średnicach zewnętrznych. I to jest prawidłowa zasada dobierania opon - nie zmienia się średnicy. Co do różnic kolega SIWY45, z pewnością zapomniał dodać, iż opona o niższym profilu ma lepsze trzymanie boczne na zakrętach. Czyli, mniej się wygina na boki przy szybkiej jeździe w zakręcie. Z racji większej szerokości ma większą powierzchnię styku z podłożem i na suchej nawierzchni jest to jej atutem. _________________ Pozdrawiam.
moje letnie to 185x65 R14 a zimowe 175x70 R14 i wszystko gra, na wyższym profilu jest minimalnie lepsza amortyzacja. _________________ Bravka jest super ale wymaga częstego dopieszczania
Co wyboru 185/60R14 czy 175/65R14 to myślę, że są niewielkie różnice. Przeliczmy; prifil 185*0,6=111mm i 175*0,65=113,75mm oraz średnica zewnętrzna koła 2*111+14"=577,6mm i 2*113,75+14"=583,1mm. Jeżeli 5,5mm różnicy na średnicy koła ma wyczuwalny wpływ na prędkość na danym biegu, jeżeli 2,75mm różnicy na profilu - na tłumienie i 10mm różnicy na szerokości - na przyczepność to lepiej wybrać 175/65R14.
Witam napewno 175 będzie miała mniejsze opory toczenia za czym idzie mniejsze spalanie. Pytanie jest tylko czy do seryjnych standardowych felg można zmieniać opony z 175 na 185 i na odwrót? Sam mam problem bo mam 185 tak jak fiat przykazał choć przy zakupie miałem 175 i jeździło się znacznie lepiej. Chyba wymienie na 175. Pytanie brzmi teraz czy można jeździć na takiej szerokości z takimi oryginalnymi fiatoskimi felgami stalowymi przeznaczonymi do rozmiaru 185? Pozdrawiam _________________ jasiek234 bravo jtd 2000r
Z tego wynika, że do opon 175/65R14 trzeba felgi o szerokości od 5" do 6" (ja mam takie opony i oryginalne felgi Fiata o szerokości 5,5"), a do opon 185/60R14 - od 5,5" do 6,5". Myślę, że to wiele wyjaśnia
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Fiat Brava ) Zawieszenie-układ hamulcowy-układ kierowniczy-układ jezdny.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.