Dołączył: 08 Mar 2010 Posty: 2 Skąd jesteś (miejscowość / region): Ruda Śląska Posiadane auto: Fiat Panda 1.1 (2004)
Piwa: 0/0
Wysłany: Czw 11 Mar 2010, 00:53
Temat postu:
Tuleje do wymiany (tył)
witam, na ostatnim przegladzie w stacji diagnostycznej, diagnosta powiedzial mi ze w mojej pandzie sa do wymiany tuleje z tylu, faktycznie, caly tyl czesto zgrzypi na nierownosciach... moje pytanko do osob ktore sie na tym znaja - czy wystarczy wymienic / zregenerowac z tylu tylko te tuleje czy cala tylna belke trzeba wymieniac? ile takie cos moze kosztowac? duzo z tym roboty? wole zapytac tutaj bo chce sobie dac potem wcisnac ciemnoty w jakims nieuczciwym warsztacie. dzieki!
Witam.
A nie lepiej jest wymienić tylny wahacz??( o ile jest tam tylny wahacz - nie znam się )
Z przodu gdy miałem do wymiany tuleje to powiedzieli mi iz lepiej wymienic cały wahacz.
Z tyłu jest tajk samo??
Dołączył: 14 Kwi 2007 Posty: 116 Skąd jesteś (miejscowość / region): Przysucha/Skrzyńsko Posiadane auto: Fiat Tipo 1,4 V16 Sedan
Piwa: 2/1
Wysłany: Pią 25 Paź 2013, 18:21
Temat postu:
Re: ( Fiat Panda ) Tuleje do wymiany (tył)
Panowie (i panie... ma się rozumieć)... Jaki tylny wahacz? W Pandzie NIE MA Z TYŁU dwóch wahaczy Zawieszenie tylne to belka zaczepiona z przodu na tulejach do pudła, podparta z tyłu sprężynami wewnątrz których są tłumiki/zderzaki gumowe a na zewnątrz amortyzatory. Wymiana tulei nie wymaga demontowania całej belki. Należy odkręcić po trzy śruby z każdej strony od podłogi i pozostawić na amortyzatorach (oczywiście na podnośniku warsztatowym). Tuleje są dwóch rodzajów. Idą zamiennie. Całkowity koszt wymiany 100 - 150 zł. (Jak masz "zaprzyjaźnionego" mechanika to za pół tej ceny zrobisz + małe co nieco w płynie ) (nic nie sugeruje ). Trochę czasu schodzi z ustawieniem wyciskacza/wciągacza tulei ale daje radę samemu. Potem przy opuszczaniu samochody trzeba podeprzeć belkę aby ją docisnąć i można było przykręcić ją na powrót do podłogi i tyle. Cała wymiana trwała około 25-30 minut z "pogaduchami" o starych przyjaciołach... Okazało się też, że stan tulei nie kwalifikował ich jeszcze do wymiany no ale skoro już Panda była na podnośniku to wymieniłem. _________________ HenrykO
Były posiadacz salonowej Paździochy
Obecnie posiadacz salonowego Tipocha
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Fiat Panda ) Zawieszenie-uklad hamulcowy-układ kierowniczy-układ jezdny.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.