Fiat

ogłoszeniaceny używanychwiadomościdealerzyforumczęścioponyksiążkilinkitapetyopiniedekoder VIN
  FAQ    Szukaj    Użytkownicy    Regulamin    Grupy    Czat    Rejestracja 
  Profil    Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości    Zaloguj    iboi - ogłoszenia

( Fiat Stilo ) silniki: jakie różnice w JTD Stilo a JTD w nowym Bravo



 
postów na stronie: 10 20 50
   Forum FIAT Forum Strona Główna -> ( Fiat Stilo ) Nadwozie.
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
adasch

Auto Maniak



Dołączył: 25 Lip 2009
Posty: 1794
Skąd jesteś (miejscowość / region): Gdańsk
Posiadane auto: Stilo dynamic JTD 115 KM
Piwa: 35/7
Wysłany: Sro 10 Sie 2011, 06:17
Temat postu:

silniki: jakie różnice w JTD Stilo a JTD w nowym Bravo


Cześć,

mam pytanie, czy silniki jtd pomiędzy stilo np 115km bardzo się zmieniły s stosunku do silnków jtd w nowym brawo? Jest inny blok, wał, tłoki, czy to jest całkowicie inna nowa konstrukcja?



Pozdrawiam
_________________
Stilo sprzedane w dobre ręce. Nowy użytkownik pięknie je odnowił. Oby się dobrze sprawowało, to było było naprawdę super auto!
Powrót do góry
gadu-gadu
grzes22383

Stały Bywalec



Dołączył: 08 Cze 2009
Posty: 210
Skąd jesteś (miejscowość / region): Podkarpackie
Posiadane auto: stilo 1,9 jtd 115km
Piwa: 2/6
Wysłany: Sro 10 Sie 2011, 12:43
Temat postu:

rrerer


Napewno i zdecydowanie silnik jest zmieniony
jak i korpus inny tak i inne rozwiazania zobacz na allegro jest mnostwo silników tam obejrzysz !!!
Powrót do góry
adasch

Auto Maniak



Dołączył: 25 Lip 2009
Posty: 1794
Skąd jesteś (miejscowość / region): Gdańsk
Posiadane auto: Stilo dynamic JTD 115 KM
Piwa: 35/7
Wysłany: Sro 10 Sie 2011, 13:42
Temat postu:

Re: ( Fiat Stilo ) silniki: jakie różnice w JTD Stilo a JTD w nowym Bravo


też mi się tak wydawało,

pytam ponieważ zaleje silnik zupełnie nie pasujacym olejem 0w30 który jest dopuszczony do najnowszych jtd.

jedyne co mnie chroni niezwykle silny skład oleju, jeśli chodzi o lepkość oraz o zestaw dodatków anty zużyciowych.

Jezeli jednak zaczną napitalać popychacze lub jeszcze coś innego to go wywalę i wrócę do 5w40.

jeżeli jednak dźwiękowo będze ok, wyślę olej do analizy po 3kkm i zobaczę czy poziom zużycia silniak jest w normie czy w oleju jest już mnóstwo panewek i itp

Taki sam olej będę zalewać do subaru, które ma na nim rewelacyjne wyniki mierząc poziom zużycia silnika.

btw, każdy może zrobić sobie analizę oleju w celu oszacowaniu jak dobrze jest dobrany olej.

osoby zalewajace motul x-cess 5w40 oraz m1 0w40 nie musza tego robić, bo wyniki w obu przypadkach są znacznie poniżej norm zużycia po dystansie 20kkm

tutaj namiary na laboratorium z przykładowymi wynikami

http://www.blackstone-labs.com/report-explanation.php
i przykładowy opis



pozdrawiam
_________________
Stilo sprzedane w dobre ręce. Nowy użytkownik pięknie je odnowił. Oby się dobrze sprawowało, to było było naprawdę super auto!
Powrót do góry
gadu-gadu
kasyx

Auto Maniak



Dołączył: 24 Lip 2008
Posty: 932
Skąd jesteś (miejscowość / region): Olkusz
Posiadane auto: Stilo, 1.9 JTD (115KM), '02r
Piwa: 17/4
Wysłany: Sro 10 Sie 2011, 15:02
Temat postu:

Re: ( Fiat Stilo ) silniki: jakie różnice w JTD Stilo a JTD w nowym Bravo


Google twoim przyjacielem Rolling Eyes

http://www.autoflesz.pl/artykuly/1760,Fiat_krotka_historia_silnika_Diesla.html

http://www.samar.pl/__/3/3.a/15541/Silniki-Diesla-z-bezpo%C5%9Brednim-wtryskiem-paliwa--historia-Fiata.html?locale=pl_PL
_________________
You make it, we break it!

Powrót do góry
adasch

Auto Maniak



Dołączył: 25 Lip 2009
Posty: 1794
Skąd jesteś (miejscowość / region): Gdańsk
Posiadane auto: Stilo dynamic JTD 115 KM
Piwa: 35/7
Wysłany: Sro 10 Sie 2011, 20:18
Temat postu:

Re: ( Fiat Stilo ) silniki: jakie różnice w JTD Stilo a JTD w nowym Bravo


to wiem, miałem nadzieję na info dot spasowania np panewek.
W silnikach wyczynowych pod oleje xw50 spasowanie panewka wał to 0,02 a w silnikach dla mas to 0,002 i na dodatek pod olej xw30.
czym większe spasowanie tym wyższa jakość materiałów tym można stosować oleje o niższej lepkości ale wzrasta również ekonomia użytkowania.

np nowe silniki japońskie wymagają olei 0w20, a raporty zużycia są rewelacyjnie niskie. Wystarczy jednaj wieśniak z aso który ma doświadczenie ze swoim tdi nalatanym 300kkm na 5w40 i wlewa 5w40 do takiego silnika. Degradacje jest praktycznie natychamiastowa.

dla porównania olej 10w40 po 30 sekundach kręcenia rozrusznikiem bez odpalenia auta jest nadal ciśnienie 0 na wałkach rozrządu. Olej 5w30 i jest 3 bary po 6 sekundach kręcenia rozrusznikiem. Niby tak niewielka różnica w lepkości oleju a taka różnica w smarowaniu wałków rozrządu.

dla odmiany w garzuż temp 20 stopni, uruchomienie silnika, olej 10w40 po 2 sec jest ciśnenie na wałkach, na 5w30 jest praktycznie udrazu ale załóżmy 0,5sec na oleju 15w50 ciśnienie jest po 6 sekundach. Temp oleju zawsze taka sama i wynosi 20stC

wystarczy to przełożyć na zimę i wiadomo jaką tragedię przeżywa silniki turbina po uruchomieniu silnika.

to jest jeden z głównych powodów dlaczego tdi 2.5 są tak mega awaryjne i tak często padają paski rozrządu. Dziadowski olej. Wałki w 2.5tdi majątak wielkie opory, że pasek jest nadmiernie eksploatowany itd.

wracając jednak do znacznie nowszeo podwórka czyli jtd, włochom udało się zrobić wydajny system smarowania i olej na wałki trafia dość szybko. Widać tutaj jak wielki plus ma stosowanie nowoczesnych olejów 0w40 i 5w40 zbudowanych na PAO które jest bardzo płynne.
wrcajac do sedna, gdyby udało się potwierdzić spasowanie na panewkach to mógłbym bezpiecznie używac jednego z obecnie najlepszych olei na rynku czyli x-lite 0w30 a jezeli nie to na jego brata x-max 0w40. słabością x-max 0w40 jest dostosowaine do DPF co pewnie wielu ucieszu ale konsekwencja jest zmniejszenie TBN do około 8

jak już wiele razy pisałem, z olei dostępnych dla szarych użyszkodników najlepszy jest M1 0w40, ma super kwity ale niestety nie jest na bazie estrowej a x-max tak.

obecnie w pl nie ma dostępności x-max 0w40 bo fabryka "nie wyrabia"
jest dostępny w uk i fr

chyba to już pisalem jestem już zaanonsowany do BS na badanie próbki x-lite 0w30 po 3kkm pracy w jtd. JAk wyniki będą super to zostanie, jeżeli nie to x-max 0w40 chyba że będą gorsze od x-cess 5w40 który został od urodzenia zaprojektowany tak, aby nie dał się zatłuc.

pozdrawiam
_________________
Stilo sprzedane w dobre ręce. Nowy użytkownik pięknie je odnowił. Oby się dobrze sprawowało, to było było naprawdę super auto!
Powrót do góry
gadu-gadu
Reklama








Wysłany: Sro 10 Sie 2011, 20:18
Temat postu:

reklama


Powrót do góry
Blake Carrington

Debiutant



Dołączył: 03 Gru 2011
Posty: 39
Skąd jesteś (miejscowość / region): wielkopolska
Posiadane auto: Fiat Stilo 1.9 MJTD
Piwa: 0/3
Wysłany: Sob 07 Sty 2017, 21:12
Temat postu:

Re: ( Fiat Stilo ) silniki: jakie różnice w JTD Stilo a JTD w nowym Bravo


I jak tam kolego po testach na oleju z 0przedW? Daje radę?
Powrót do góry
adasch

Auto Maniak



Dołączył: 25 Lip 2009
Posty: 1794
Skąd jesteś (miejscowość / region): Gdańsk
Posiadane auto: Stilo dynamic JTD 115 KM
Piwa: 35/7
Wysłany: Sob 07 Sty 2017, 23:44
Temat postu:

Re: ( Fiat Stilo ) silniki: jakie różnice w JTD Stilo a JTD w nowym Bravo


hej,

do aut wysilonych używam xmax 0w40 z pełnym powodzeniem nie tylko ja, dodatkowo zalewam go do JTD i każdemu zalecam.

dodatkowo mam subaru diesel i tam leję eco-clean 0w30 C2 SN

Xmax jest olejem cywilnym o składnikach zbliżonych do olejów wyczynowych. Mój JTD mawg licznika 340kkm awg komputera 450kkm i mechanicznie ma się dobrze.

pzdr
adasch
_________________
Stilo sprzedane w dobre ręce. Nowy użytkownik pięknie je odnowił. Oby się dobrze sprawowało, to było było naprawdę super auto!
Powrót do góry
gadu-gadu
Wyświetl posty z ostatnich:   
   Forum FIAT Forum Strona Główna -> ( Fiat Stilo ) Nadwozie. Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1
Ogłoszenia sprzedaży - Fiat Stilo »

Opinie o samochodach Fiat Stilo - testy użytkowników »


 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Popularne dyskusje w dziale: ( Fiat Stilo ) Nadwozie.


FiatPunto

4 200

2005r.

223 000 km

mazowieckie

FiatDoblo

51 537

2015r.

85 000 km

mazowieckie

Fiat500x

79 800

2021r.

29 000 km

wielkopolskie

Fiat500x

86 900

2020r.

41 000 km

mazowieckie

Fiat500

31 900

2014r.

142 990 km

śląskie





Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group



Partnerskie fora dyskusyjne: Mały Fan Klub    Seicento Fanklub    Barchetta Club Polska   



Serwis partnerski portalu www.auto.plSamochody to nasza pasja
Copyright © Profit 2003 - 2024 Created by idealneT and OM System