silniki: jakie różnice w JTD Stilo a JTD w nowym Bravo
Cześć,
mam pytanie, czy silniki jtd pomiędzy stilo np 115km bardzo się zmieniły s stosunku do silnków jtd w nowym brawo? Jest inny blok, wał, tłoki, czy to jest całkowicie inna nowa konstrukcja?
Pozdrawiam _________________ Stilo sprzedane w dobre ręce. Nowy użytkownik pięknie je odnowił. Oby się dobrze sprawowało, to było było naprawdę super auto!
Re: ( Fiat Stilo ) silniki: jakie różnice w JTD Stilo a JTD w nowym Bravo
też mi się tak wydawało,
pytam ponieważ zaleje silnik zupełnie nie pasujacym olejem 0w30 który jest dopuszczony do najnowszych jtd.
jedyne co mnie chroni niezwykle silny skład oleju, jeśli chodzi o lepkość oraz o zestaw dodatków anty zużyciowych.
Jezeli jednak zaczną napitalać popychacze lub jeszcze coś innego to go wywalę i wrócę do 5w40.
jeżeli jednak dźwiękowo będze ok, wyślę olej do analizy po 3kkm i zobaczę czy poziom zużycia silniak jest w normie czy w oleju jest już mnóstwo panewek i itp
Taki sam olej będę zalewać do subaru, które ma na nim rewelacyjne wyniki mierząc poziom zużycia silnika.
btw, każdy może zrobić sobie analizę oleju w celu oszacowaniu jak dobrze jest dobrany olej.
osoby zalewajace motul x-cess 5w40 oraz m1 0w40 nie musza tego robić, bo wyniki w obu przypadkach są znacznie poniżej norm zużycia po dystansie 20kkm
tutaj namiary na laboratorium z przykładowymi wynikami
pozdrawiam _________________ Stilo sprzedane w dobre ręce. Nowy użytkownik pięknie je odnowił. Oby się dobrze sprawowało, to było było naprawdę super auto!
Re: ( Fiat Stilo ) silniki: jakie różnice w JTD Stilo a JTD w nowym Bravo
to wiem, miałem nadzieję na info dot spasowania np panewek.
W silnikach wyczynowych pod oleje xw50 spasowanie panewka wał to 0,02 a w silnikach dla mas to 0,002 i na dodatek pod olej xw30.
czym większe spasowanie tym wyższa jakość materiałów tym można stosować oleje o niższej lepkości ale wzrasta również ekonomia użytkowania.
np nowe silniki japońskie wymagają olei 0w20, a raporty zużycia są rewelacyjnie niskie. Wystarczy jednaj wieśniak z aso który ma doświadczenie ze swoim tdi nalatanym 300kkm na 5w40 i wlewa 5w40 do takiego silnika. Degradacje jest praktycznie natychamiastowa.
dla porównania olej 10w40 po 30 sekundach kręcenia rozrusznikiem bez odpalenia auta jest nadal ciśnienie 0 na wałkach rozrządu. Olej 5w30 i jest 3 bary po 6 sekundach kręcenia rozrusznikiem. Niby tak niewielka różnica w lepkości oleju a taka różnica w smarowaniu wałków rozrządu.
dla odmiany w garzuż temp 20 stopni, uruchomienie silnika, olej 10w40 po 2 sec jest ciśnenie na wałkach, na 5w30 jest praktycznie udrazu ale załóżmy 0,5sec na oleju 15w50 ciśnienie jest po 6 sekundach. Temp oleju zawsze taka sama i wynosi 20stC
wystarczy to przełożyć na zimę i wiadomo jaką tragedię przeżywa silniki turbina po uruchomieniu silnika.
to jest jeden z głównych powodów dlaczego tdi 2.5 są tak mega awaryjne i tak często padają paski rozrządu. Dziadowski olej. Wałki w 2.5tdi majątak wielkie opory, że pasek jest nadmiernie eksploatowany itd.
wracając jednak do znacznie nowszeo podwórka czyli jtd, włochom udało się zrobić wydajny system smarowania i olej na wałki trafia dość szybko. Widać tutaj jak wielki plus ma stosowanie nowoczesnych olejów 0w40 i 5w40 zbudowanych na PAO które jest bardzo płynne.
wrcajac do sedna, gdyby udało się potwierdzić spasowanie na panewkach to mógłbym bezpiecznie używac jednego z obecnie najlepszych olei na rynku czyli x-lite 0w30 a jezeli nie to na jego brata x-max 0w40. słabością x-max 0w40 jest dostosowaine do DPF co pewnie wielu ucieszu ale konsekwencja jest zmniejszenie TBN do około 8
jak już wiele razy pisałem, z olei dostępnych dla szarych użyszkodników najlepszy jest M1 0w40, ma super kwity ale niestety nie jest na bazie estrowej a x-max tak.
obecnie w pl nie ma dostępności x-max 0w40 bo fabryka "nie wyrabia"
jest dostępny w uk i fr
chyba to już pisalem jestem już zaanonsowany do BS na badanie próbki x-lite 0w30 po 3kkm pracy w jtd. JAk wyniki będą super to zostanie, jeżeli nie to x-max 0w40 chyba że będą gorsze od x-cess 5w40 który został od urodzenia zaprojektowany tak, aby nie dał się zatłuc.
pozdrawiam _________________ Stilo sprzedane w dobre ręce. Nowy użytkownik pięknie je odnowił. Oby się dobrze sprawowało, to było było naprawdę super auto!
Re: ( Fiat Stilo ) silniki: jakie różnice w JTD Stilo a JTD w nowym Bravo
hej,
do aut wysilonych używam xmax 0w40 z pełnym powodzeniem nie tylko ja, dodatkowo zalewam go do JTD i każdemu zalecam.
dodatkowo mam subaru diesel i tam leję eco-clean 0w30 C2 SN
Xmax jest olejem cywilnym o składnikach zbliżonych do olejów wyczynowych. Mój JTD mawg licznika 340kkm awg komputera 450kkm i mechanicznie ma się dobrze.
pzdr
adasch _________________ Stilo sprzedane w dobre ręce. Nowy użytkownik pięknie je odnowił. Oby się dobrze sprawowało, to było było naprawdę super auto!
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Fiat Stilo ) Nadwozie.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.