Trochę odświeżę w związku z nowymi cudeńkami na rynku, co te małe chińskie rączki składają ... W sprzedaży jest taśma z zatopionymi diodami, sprzedawana w odcinkach pół metrowych. Jej szerokość idealnie odpowiada szerokości czerwonego klosza na klapie, wymaga jedynie pewnej ingerencji w jednym z miejsc aby ją wsadzić. Oryginalnie taśma posiada taśmę klejącą ale dobrze wsunięta trzyma się idealnie bez jej użycia. Z dużą ulgą po przeczytaniu operacji z cięciem plastikowych śrubeczek wywaliłem cały element z żaróweczkami w diabły
Oczywiście opornik się przyda, doradzą w sklepie, ja bodajże założyłem 60 om, 2 W. Chyba , że coś pokręciłem
A mozesz kolego podrzucic jakies zdjęcia, link czy coś??
Jestem ciekawy bo u mnie jakis czas temu padło 3 światło ale jakoś nie mam czasu i sił zeby sie bawić w przerabianie. _________________ *** FIAT BRAVA ***
Dołączył: 18 Wrz 2008 Posty: 233 Skąd jesteś (miejscowość / region): Radzymin Posiadane auto: Fiat Brava EL 1.6 16v 1998
Piwa: 8/4
Wysłany: Sro 01 Wrz 2010, 10:24
Temat postu:
Re: ( Fiat Brava ) 3 światło stop
stoneface napisał:
A mozesz kolego podrzucic jakies zdjęcia, link czy coś??
Jestem ciekawy bo u mnie jakis czas temu padło 3 światło ale jakoś nie mam czasu i sił zeby sie bawić w przerabianie.
Z diodami należy uważać. Generalnie najładniej świecą zwykłe żarówki żarnikowe, diody świecą punktowo, a do tego zazwyczaj świecą słabo.
Diody powinny być z odmiany SJ (super jasne) ale naprawdę jasne, moim zdaniem najlepiej dać diody o jasności około 10cd (10 kandeli inaczej 10.000mCd).
U siebie mam wstawione głęboko w odbłyśniki (rozwiercałem nieco otwory w odbłyśnikach) czerwone diody o średnicy 8mm o jasności 3cd (inaczej 3000mCd) i jest troszeczkę za słabo w jasny słoneczny dzień - owszem widać, ale jakoś tak niemrawo. Przy pochmurnej pogodzie świecą ok a w nocy bardzo ładnie to już wygląda.
Wiem, że ludzie dają do Bravy diody o średnicy 5mm - są łatwiej dostępne i nie trzeba rozwiercać odbłyśników, ale moim zdaniem są osadzone w lampie za głęboko.
Do każdej diody dałem opornik 750 Ohm o ile pamiętam.
Z obliczeń zaś wynika mi że może lepszy byłby 600 Ohm. Ale mogę się mylić.
W każdym razie napięcie na pojedynczej diodzie czerwonej powinno wynieść około 2V. Można je oczywiście zmierzyć na świecącej diodzie podłączając woltomierz do jej końcówek.
Wyraźnie większe napięcie (powiedzmy powyżej 2,3V) skróci żywotność diody, a wyraźnie niższe (powiedzmy poniżej 1,8V) spowoduje słabsze świecenie.
Przy obliczeniach trzeba pamiętać, że napięcie w instalacji samochodu na włączonym silniku to nie 12V ale trochę więcej (około 14V)
Ostatnio zmieniony przez wald0 dnia Sro 01 Wrz 2010, 10:25, w całości zmieniany 1 raz
Oj to było dla mądrych w temacie
Ja zrobiłem tak:
- poczytałem na forum jak dostać się czyli jak zdjąć plastik z klapy i uczyniłem to
- kupioną za 19 złoty taśmę z diodami led w ilości 0,5 metra ( nie pojedyncze diody i zabawa z piłowaniem, taśmę z zatopionymi diodami, można ciąć co kilka cm ) umieściłem wew czerwonego klosza, w tym celu w jednym z końców uczyniłem otwór, nie w końcu klosza ale przegrody w której jest czarna listwa z żaróweczkami, taśma ma szerokość klosza i wchodzi z delikatnym oporem ale się nie przemieści
- założyłem ponownie klosz, drastycznie usunąłem wsuwkę z kabelków i dolutowałem do taśmy led, opornik założyłem kilka cm dalej na kablu, pewniej się trzyma
- założyłem plastik na klapę
Miałem obawy czy nie popełniłem błędu używając tasmy z czerwonymi diodami ale testy terenowe przy słońcu obaliły obawy, jestem zadowolony, uważam, że inetnsywność jest ciut lepsza niż przy żarówkach. A na pewno lepsza od tej jednej co mi działała
Koszt 19 zlociszy taśma, 70 grosików opornik, 30 minut bezcennego czasu.
Co do manuala lub zdjęć, podczas rozbierania wszystko staje się jasne, co do owej taśmy - popatrzeć w sklepach z akcesoriami elektronicznymi i elektrycznymi. Lub aledrogo
http://allegro.pl/super-elastyczna-listwa-tasma-led-6-kol-tuning-i1186596417.html
kupiłem sobie w poniedziałek brave 1,2 1999r
trzecie światło stop też nie działa,a,że żaden ze mnie majster klepka czy złota rączka
mam pytanie...
ile taka naprawa będzie mnie kosztować u elektryka...???
autko sprawuje się super jak na te pieniądze co za nią zapłaciłem (4000zł) ma super kolor i w ogóle bardzo przyjemne,czyste autko
brakuje jej tylko tego stopu
jeżeli ktoś wie jakie to koszta z góry dziękuje
pozdrawiam
Dołączył: 18 Wrz 2008 Posty: 233 Skąd jesteś (miejscowość / region): Radzymin Posiadane auto: Fiat Brava EL 1.6 16v 1998
Piwa: 8/4
Wysłany: Pią 08 Paź 2010, 09:06
Temat postu:
Re: STOP
Kolego karolakamien, w sytuacji, kiedy nie chcesz rzeźbić, wstawiać LED-ów itp to proponuję zakupić kompletną nową lampę 3 stop do Bravy.
Na allegro za okolo 100zł z przesyłką.
Największa trudność w wymianie, to zdjęcie plastykowego poszycia klapy bagażnika, ale ogólnie to nic trudnego.
Jeśli nie chcesz sam wymieniać to zleć w warsztacie, ale żeby Cię zbytnio nie skroili: to się wymienia w 15 minut.
no bo taka jest prawda,jak ja mam kupić 10 żarówek za pewnie jakieś 50 zł i barować się z tym pół dnia to naprawde wole kupić lampe i zrobić to w 10min
dzięki za pomoc
pozdrowionka
każdy robi według własne uznania, sprostuję jedynie, że moje rozwiązanie z taśmą led ( nie pojedyńczymi diodami ) kosztowało poniżej 20 złociszy i niecałą godzinę roboty w większości nauka demontażu plastika klapy co i tak Cię czeka
witam wczoraj to przerabiałem.Po wymontowaniu stopu delikatnie podszlifowałem listwę i elegancko poszło.Problem z żarówkami -kupiłem 10 ledów i opornik 68ohm 3waty i świeci jak ta lala pozdrawiam _________________ fiat brava 1.6 16v HSX 1999
Dołączył: 03 Wrz 2012 Posty: 11 Skąd jesteś (miejscowość / region): Kraków Posiadane auto: Fiat Brava, 1.4, 1997r
Piwa: 0/0
Wysłany: Nie 16 Lut 2014, 14:41
Temat postu:
Re: ( Fiat Brava ) 3 światło stop
kuban7 napisał:
Witam
Można prosić o ten manual jak to zrobić
DrV napisał:
Można użyć żarówek 1,2W zamiast tych 3W seryjnych i świeci równie dobrze.
Do tego dwa kawałki drutu miedzianego i lampa jest jak nowa.
Manual co i jak się tworzy.
Po prostu musisz tak jak pisz "DrV" mieć dwa kawałki drutu miedzianego, odpowiednią ilość żarówek i połączyć je równolegle, w przypadku gdyby jedna się spaliła to żeby reszta działała.
Jak dostaniesz się do listwy z ze światłem stopu to musisz ją odłączyć od czerwonego klosza, podajże odkręcając jedną lub dwie śrubki. Następnie trzeba dostać się do środka listwy. Trzeba po prostu ostrym nożykiem - takim do tapet np. - po rozcinać miejsca zgrzewów, wówczas będziesz mógł dostac się do środka i zobaczysz prawdpodobnie całkowicie zasniedziałą listwe miedzianą. Musisz wszystko wyrzucić, wyczyścić i w miejsce starej wstawić nowe żaróweczki, połączone równolegle drucikiem, który będziesz musiał przylutować do kostki albo po prostu kabelka, lub zrobic sobie piny i wsadzić do gotowej kostki. Nastepnie wszystko poskladac i najlepiej zaizolować np jakimś klejem na gorąco.
Możesz też użyć gotowej listwy led, polecam jednak użyć wówczas mocnego czerwonego światła, bo sprawdza się lepiej niż białe ledy. Do światła wystarczy kawałek 30 cm. Wówczas dobrze jest jednak dolutować na kabelku odpowiedni opornik, bo listwa jest przeznaczona na napięcie 12V.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Fiat Brava ) Elektryka/Elektronika/Komunikaty.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.