Dołączył: 01 Wrz 2011 Posty: 11 Skąd jesteś (miejscowość / region): piła Posiadane auto: fiat doblo
Piwa: 0/0
Wysłany: Sro 12 Paź 2011, 15:21
Temat postu:
skrzynia biegów - padła
Witam wszystkich
Latem hmm (lipiec) stwierdziłem, ze coś huczy ze skrzyni, pojechałem do mechanika, wymienił sprzęgło ale dalej huczało i okazało się że to mechanizm różnicowy w skrzyni biegów.
A dziś żona dzwoni - huczy, biegi ciężko wchodzą (1,2,3 ciężko wchodzą a 4 i 5 normalnie) przyjechała do domku i kaplica pod oknem stanął, nie idzie wbić żadnego, aż dym poleciał z pod maski.
Sprzęgło chodzi,- 1,2,3 nie idzie wbić ale 4,5 tka normalnie i cicho chodzi no ale kłopot z ruszeniem. Cieknie olej z pod skrzyni.
Wiem ze będzie skrzynia do wymiany.
Powiedzcie mi czy ciężka taka wymiana skrzyni w pandzie ? I jak to zrobić
Bo do regeneracji to już się nie nadaje zapewne.
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony przez comandos109 dnia Czw 13 Paź 2011, 14:22, w całości zmieniany 1 raz
u mnie przy przebiegu 240 tys. km też mechanizm różnicowy zaczął szwankować (głośna praca, terkot, wymiana sprzęgła nic nie pomogła), ale mechanicy powiedzieli że mogę tak jeszcze pojeździć bo biegi wszystkie ładnie wchodzą, teraz mam na budziku 245 tys.km ale już szukam następnej skrzyni - u mnie w 1.2 ma ona następujące oznaczenie: C514.513.44
Same chęci to za malo. Będziesz potrzebował przede wszystkim kanału. Dobrych markowych kluczy-chociażby do odkręcenia nakrętek piast. Opasek na manszety przegubów. Kobyłek do podparcia przodu, drugi lewarek też warto mieć-do podparcia skrzyni. Robota dość prosta ale żmudna i brudząca. Wymieniałem 2 razy skrzynię w Palio to wiem Punto,Panda - to prawie to samo. Skrzynie też powinny pasować- ja np. Zakladałem z Punto. Mogą być troszkę inne przełożenia.
Przyczyna wymiany - za każdym rqzem to.samo : mechanizm roznicowy To niestety wada fabryczna - kiepskie materiały.
Dołączył: 29 Sty 2009 Posty: 145 Skąd jesteś (miejscowość / region): olsztyn Posiadane auto: Kia Picanto 1,1 2006
Piwa: 3/2
Wysłany: Czw 13 Paź 2011, 18:03
Temat postu:
Re: ( Fiat Panda ) skrzynia biegów - padła
330 tys na skrzynie i kiepskie materiały... jeśli weźmiesz pod uwagę, że gdy jedziesz to bez względu czy na luzie czy na biegu czy do tyłu czy do przodu to przekładnia główna pracuje a wiec zużywa się. wiec 330 tys to naprawdę super wynik jak na to urządzenie. zaraz ktoś napisze ze powinno sie an tym przejechać 500 tys. albo i milion. Ale pytanie za 100 pkt kto sprawdził poziom oleju w skrzyni? kto go wymienił? kto uzupełnił ... puki skrzynie nie wyje to nikt na nią nie zwraca uwagi. ale jak wyje to juz (albo jest albo bedzie) za późno. Myślę, że przy takich przebiegach jak 330 tys mogło dojść do zużycia przekładni a wielki na to wpływ ma styl jazdy...
...wiec 330 tys to naprawdę super wynik jak na to urządzenie. zaraz ktoś napisze ze powinno sie an tym przejechać 500 tys. albo i milion. Ale pytanie za 100 pkt kto sprawdził poziom oleju w skrzyni? kto go wymienił? kto uzupełnił ...
w moim poprzednim fiacie seicento 1.1 przejechałem 414 tys. km na jednej skrzyni i dwukrotnie wymieniałem olej, teraz tym autem jeździ rodzina i dalej nic się nie dzieje ze skrzynią i silnikiem...
Dołączył: 29 Sty 2009 Posty: 145 Skąd jesteś (miejscowość / region): olsztyn Posiadane auto: Kia Picanto 1,1 2006
Piwa: 3/2
Wysłany: Czw 13 Paź 2011, 20:15
Temat postu:
Re: ( Fiat Panda ) skrzynia biegów - padła
no właśnie ale olej był wymieniony a terkotać może mechanizm różnicowy ... sama przekładnia główna (koło talerzowe plus wałek atakujący) jaka taka nie terkocze co najwyżej głośno pracuje albo wydaje dziwne dzwięki przy zmianie obciążenia (dodanie gazu i odjęcie gazu)
puki skrzynie nie wyje to nikt na nią nie zwraca uwagi. ale jak wyje to juz (albo jest albo bedzie) za późno. .
Jeżeli przekładnia wyje to znaczy że zużycie jest agonalne albo jest totalnie rozregulowane napięcie łożysk co powoduje zużycie błyskawiczne.
Rozróżnijmy jednak przekładnię główną od mechanizmu różnicującego. Wycie zazwyczaj pochodzi z przekładni głównej. Awaria mechanizmu też jest możliwa ale raczej dochodzi do niej w skutek popękania satelit pod wpływem wielokrotnego przeciążenia.
Dołączył: 29 Sty 2009 Posty: 145 Skąd jesteś (miejscowość / region): olsztyn Posiadane auto: Kia Picanto 1,1 2006
Piwa: 3/2
Wysłany: Nie 16 Paź 2011, 10:11
Temat postu:
Re: ( Fiat Panda ) skrzynia biegów - padła
no cóż wyjęcie skrzyni biegów w warunkach domowych nie jest ani łatwe ani przyjemne. użytkownik SylWo28 napisał ogólnie co jest potrzebne (czyt. niezbędne). Założenie tarczy sprzęgła oraz zacisku po zdjęciu skrzynie biegów tez nie jest łatwe bo wymaga idealnie centralnego umieszczenia tarczy sprzęgłowej w docisku a tam nie ma punktow odniesienia. Wiec najlepiej posiadać sam wałek sprzęgłowy żeby można było wszystko zgrać do kupy. A co do sposobu wyjmowania skrzyni ... samochód w górę (albo Ty do kanału) i systematycznie śruba po śrubie i dasz rade. Potrzebujesz tez pomocnika bo sam skrzynie nie zdejmiesz ani nie założysz. O ile nie masz pary Pudziana. Taka operacje lepiej niech zrobi mechanik bo jeśli pytasz o szczegółowy sposób wyjęcia skrzyni to raczej nie masz za wiele (z całym szacunkiem) doświadczenia w rozkręcaniu samochodów może nawet jeszcze mniej w skręcaniu ich ponownie.
Dołączył: 29 Sty 2009 Posty: 145 Skąd jesteś (miejscowość / region): olsztyn Posiadane auto: Kia Picanto 1,1 2006
Piwa: 3/2
Wysłany: Nie 16 Paź 2011, 10:16
Temat postu:
Re: ( Fiat Panda ) skrzynia biegów - padła
Użytkownik bumar1 na forum Punto opisał to tak
Sprawa wygląda tak. Są różne sposoby wyjmowania i zamontowywania skrzyni.Ja robiłem to pierwszy raz w Punto i takie mam spostrzeżenia:
1.muszą być dwie osoby ( ktoś do pomocy)
2.odradzam prace bez kanału (dużo roboty od spodu auta)
3.minimum rozbierania to:
-wymontować aku
-rozłączyć wszystkie wiązki pod silnikiem i skrzynią
-odkręcić stabilizator zawieszenia
-odkręcić nakrętki osi przednich (ostrożnie aby użyć ich ponownie, bo cena nowej to 42 zł/sztuka)
-rozłączyć dolny sworzeń piasty od wahacza (obie strony)
-odchylić piastę tak aby można było wysunąć wielowypust z piasty
-spuścić olej ze skrzyni
-wysunąć półosie ze skrzyni
-zdjąć (odkręcić)mechanizm zmiany biegów, siłownik sprzęgła.
-odkręcić rozrusznik i wszystkie śruby mocujące skrzynię do silnika
( DRUGI PODNOŚNIK PODSTAWIONY POD SKRZYNIĘ !!)
-odkręcić wsporniki skrzyni ( 2 szt)
-wysunąć skrzynię wolnym miejscem tam gdzie siedzi lewe koło
(ZABEZPIECZYĆ OTWORY W SKRZYNI PO PÓŁOSIACH ABY NIE DOSTAŁ SIĘ BRUD)
-zdjąć sprzęgło
(ja kupiłem całość:docisk, tarcza, łożysko firmy LUK za 195 zł)
UWAGA: DO ZAŁOŻENIA I WYCENTROWANIA SPRZĘGŁA BĘDZIESZ POTRZEBOWAŁ TRZPIENIA O ŚREDNICY WAŁKA SPRZĘGŁOWEGO. zANIM DOKRĘCISZ NOWE SPRZĘGŁO MUSISZ WYCENTROWAĆ TARCZĘ BO INACZEJ NIE ZAŁOŻYSZ SKRZYNI Z WAŁKIEM)
-MONTAŻ W ODROTNEJ KOLEJNOŚCI
-UWAŻJ NA CZUJNIKI WYSTAJĄCE ZE SKRZYNI ORAZ SONDĘ LAMBDA
Mała uwaga do przepisu powyżej: w nowych skrzyniach są przeguby suche. Wystarczy wyjąć półośki. Powtarzam - potrzebny porzadny klucz i dużo pary żeby zdjąć nakretki z piast. Nakretki kosztuja kilka pln ja kupilem do uno bo pasują. Ostrożnie ze ściąganiem linek z wybieraka, umiejętnie podważyć dużym wkretakiem.
Co do centrowania tarczy- ja akurat zrobilem sobie taki przyrząd, ale w praktyce wystarczy nie dociągać mocno śrub docisku, palcami ustawić tarczę i dociągnąć docisk.
Tu juz nie ma co pisac, jak sie samemu nie zobaczy to się nie dowie.
Powodzenia przy wymianie. _________________ Beer or not to beer
No i po skrzyni... rzęziła i rzęziła (tak przeszło 20 tys.km) i przy 263 tys. km wyleciał z niej olej, postanowiłem kupić nową. Koszt skrzyni z 2011r. z wysyłką i wymianą 2100zł (faktura VAT), skrzynia ma już inne oznaczenia niż moja stara.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Fiat Panda ) Nadwozie.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.