Opiszę całą sytuację.
Kupiłem ostatnio kabel ELM327. Dzisiaj chciałem skasować bez przerwy pojawiający się komunikat "Service Due".. na forum znalazłem informację, że trzeba mieć właśnie ten kabel ELM327 (pomyślałem OK, mam) do tego program FiatECUScan (mam, wersja 2.3.1 zarejestrowana) po połączeniu się zakładka "Adjustment" w polskiej wersji jest tylko F7, zakładka jest nie podpisana.. następnie trzeba nacisnąć Execute (F10) no i się coś porobiło...
Po uruchomieniu silnika bez przerwy pojawia się komunikat "Engine Fault".. po odczytaniu błędów wyszedł jakiś błąd P1300.. nigdy czegoś takiego mi nie pokazywało..
I co teraz z tym zrobić jakieś pomysły, porady
Przecież wszystko robiłem tak jak wyczytałem na forum.. niektórzy pisali, że ten sposób działa..
Proszę bardzo o pomoc i bardzo dziękuję już teraz.
PS.
tak sobie jeszcze myślę czy to może nie ma związku z tym co jest do wyboru w tej zakładce F7, tzn.
Polecenie jest po polsku, ale już opis po angielsku.. niestety nie władam tym językiem aż tak dobrze.. _________________ ->Fiat Stilo, Dynamic 1.6 16V, 2002r.
Dołączył: 28 Maj 2011 Posty: 887 Skąd jesteś (miejscowość / region): Bielsko-Biała Posiadane auto: Brava Grande Tipo
Piwa: 107/0
Wysłany: Sro 21 Wrz 2011, 18:10
Temat postu:
Re: ( Fiat Stilo ) Co to za błąd P1300
No to czytaj
zdj 1.
W niektórych Marelli systemów ECU jest w stanie zarządzać samodostosowującego strategii, która pozwala na uznanie zmiany silnika z powodu sporów, zużycie, wymiany części pędnika i komponentów (mechaniczne, elektroniczne), wału silnika nauki koła fonicznego (59F, IAW5SF3) , modyfikowanie podstawowych map. Funkcja czyści trwałe dziennik takiej kalibracji.
Marelli 59F (Punto 99, Seicento, Panda, Doblo, itp.), Marelli IAW5SF3 (Grande Punto):
-Jest to sygnalizowane przez migające światło MIL, będzie wyłączyć i procedury zostaną zakończone postępowanie w następujący sposób:
1) rozgrzania silnika
2) zwiększenie prędkości obrotowej silnika trzy razy do 4500RPM i przechowywać go przez 3 sekundy za każdym razem.
Marelli 1AF (Bravo, Brava, Marea):
- (. Ex nieregularne minimum emisji z limit, brak mocy, niewłaściwe działanie, itp.) każda usterka silnika zostaną zniesione zgodnie z procedurą, a wcześniej naprawy i usuwanie kodów błędów
zdj.2
Usuń konfiguracji typu skrzyni biegów, klimat, tempomat, ABS, elektryczne wspomaganie tak, że jednostka sterująca może nauczyć się nowej konfiguracji.
Tylko do wykonania, jeśli są błędy w konfiguracji lub sterowników, które nie są dziewicze są wyposażone.
zdj.3
Do wykonania (patrz zasady zawarte w instrukcji obsługi), gdy czynność jest przeprowadzana na phonic koła lub na czujnik obrotów (reset siebie dostosowanie parametrów do zera przed ten sposób).
UWAGA: Po wykonaniu tej czynności będzie podany przez wykonać phonic procesu uczenia koła! Twój samochód będzie sygnał dźwiękowy i miga, aby ostrzec, jest to potrzebne do wykonania!
Procedura jest:
1. Uruchom silnik, poczekać, aż silnik osiągnie temperaturę pracy
2. Rev silnik do 5000-6000 obrotów na minutę i pozwalają przywrócić prędkości biegu jałowego silnika. Powtórz innej 2-3 razy.
3. Obróć kluczyk
3. Odczekaj 10 sekund i uruchomić silnik
Musisz przeprowadzić adaptację koła fonicznego
Przetłumaczone przez google
I raczej uważaj na cracowane wersje programu mogą mieć wirusy
tylko co ja mam z tym zrobić jakieś porady.. jeszcze te google to tak dobrze tłumaczy.. zrobiłem te 4500 obrotów przez około 3 sek. 3 razy. silnik rozgrzany ale to nic nie daje.. jeżeli to dobrze rozumiem
Czy może to mieć jakiś związek z autoadaptacją
hmm doszedłem do tego, że już wiem gdzie popełniłem błąd.. zwracam honor tym którzy (w innym temacie) twierdzili że bez problemu można wyłączyć komunikat "service due" bo można i właśnie to zrobiłem. A ja na samym początku po prostu zamiast połączyć się z opcją SERVICE połączyłem się z SILNIKIEM i teraz mam problem z tym, że bez przerwy miga lampka check engine i napis Engine fault a do tego brzęczyk sobie biiiip'a..
Czy to może być to że trzeba przeprowadzić tą autoadaptację czy jeszcze coś innego
Dołączył: 22 Maj 2010 Posty: 77 Skąd jesteś (miejscowość / region): Jelenia Góra Posiadane auto: Stilo MW JTD 115
Piwa: 1/0
Wysłany: Sro 21 Wrz 2011, 20:19
Temat postu:
Re: ( Fiat Stilo ) Co to za błąd P1300
marti1290 - błąd ewidentnie pokazuje na koniecznośc adaptacji koła fonicznego. Procedure opisał kobramir. Ale to jakaś masakra jest . Po co wklejac jakieś tłumaczenie z google. Może trochę więcej wysiłku.
A więc :
Procedurę wykonuje się (patrz instrukcja serwisowa) zawsze jeśli wykonywane były jakieś prace przy kole fonicznym lub przy czujniku obrotów (choc co do tego czujnika to nie wiem czy dokładnie o to chodzi).Należy wyzerowac parametry samoadaptacyjne przed wykonaniem procedury.
UWaga:Jeśli zostanie wykonane to zadanie ( w domyśle zerowanie), konieczne będzie przeprowadzenie adaptacji koła fonicznego. System dzwiękiem i mrugającą kontrolką poinformuje o konieczności przeprowadzenia tej adaptacji.
Procedura jest następująca:
a) uruchomic silnik i poczeka aż osiągnie temperaturę pracy (w domyśle aż będzie całkowicie nagrzany).
b) Przygazowac aż do osiągnięcia 5000-6000rpm i puścic gaz. Odczekac aż obroty opadną do poziomu obrotów biegu jałowego. Wykona ten punkt 2-3 razy.
c) Zgasic silnik
d) Odczeka 10 sekund i ponownie uruchomic silnik.
Dołączył: 04 Cze 2017 Posty: 2 Skąd jesteś (miejscowość / region): Opolskie Posiadane auto: Fiat Stilo
Piwa: 0/0
Wysłany: Nie 04 Cze 2017, 13:07
Temat postu:
Błąd P1300 wszyscy piszecie o adaptacji koła fonicznego
Mam kłopot z tą adaptacją bo nie mam szans wejść na więcej niż 2000 obrotów wymieniłem przepustnice bo była według serwisu uszkodzona jest dalej co było tylko mam więcej błędów ogólnie mogę skasować oprócz tego właśnie p1300 w aucie mi chyba pokazuje już wszystkie czujniki ABS i reszta z nim związana błędy mam też takie C1117 C1417 C1101 ktoś coś doradzi fiacika kupiłem dla dzieciaka a tu taka klapa więc czekam na jakieś Info dzięki
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Fiat Stilo ) Elektryka/Elektronika/Komunikaty.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.