Fiat

ogłoszeniaceny używanychwiadomościdealerzyforumczęścioponyksiążkilinkitapetyopiniedekoder VIN
  FAQ    Szukaj    Użytkownicy    Regulamin    Grupy    Czat    Rejestracja 
  Profil    Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości    Zaloguj    iboi - ogłoszenia

( Fiat Bravo ) Klapka pod filtrem przeciw pyłkowym. Pytanie


Idź do strony 1, 2  Następny
 
postów na stronie: 10 20 50
   Forum FIAT Forum Strona Główna -> ( Fiat Bravo ) Wnętrze nadwozia-klimatyzacja-konsola-nawiew
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Slider

Debiutant



Dołączył: 11 Mar 2009
Posty: 23
Skąd jesteś (miejscowość / region): Warm-maz
Posiadane auto: Fiat Bravo 1.6 16v 1997r
Piwa: 0/0
Wysłany: Czw 29 Wrz 2011, 18:34
Temat postu:

Klapka pod filtrem przeciw pyłkowym. Pytanie


Mam takie pytanko. Po zdjęciu filtra przeciw pyłkowego zauważyłem że klapka pod nim jest u góry a po wciśnięciu przycisku do zamykania obiegu klapka poszła w dół.
Czy to nie powinno być odwrotnie?
Wydaje mi się że jak się klapka opuszcza to wtedy ciągnie powietrze z zewnątrz. A może się mylę...
Powrót do góry
ZIUT

Stały Bywalec



Dołączył: 10 Lut 2008
Posty: 141
Skąd jesteś (miejscowość / region): Racibórz
Posiadane auto: Marea Weekend 1,9JTD, 99: Croma 1,9 JTD-M, 2006
Piwa: 0/0
Wysłany: Pią 30 Wrz 2011, 11:56
Temat postu:

Re: ( Fiat Bravo ) Klapka pod filtrem przeciw pyłkowym. Pytanie


Tak dokładnie, klapka jest w górze kiedy ma ciągnąć powietrze z środka
Powrót do góry
grubyperez

Dyskutant



Dołączył: 19 Wrz 2011
Posty: 95
Skąd jesteś (miejscowość / region): Łodź
Posiadane auto: Croma 1.9 M-jet 150 KM
Piwa: 6/0
Wysłany: Pią 30 Wrz 2011, 12:32
Temat postu:

Re: ( Fiat Bravo ) Klapka pod filtrem przeciw pyłkowym. Pytanie


To zależy, w jakim położeniu jest klapaka gdy obieg zamknięty jest włączony (pali się dioda na przycisku) a kiedy jest otwarty(dioda zgaszona)
Powrót do góry
kenzzoo

Auto Maniak



Dołączył: 29 Cze 2009
Posty: 701
Skąd jesteś (miejscowość / region): Luboń Wlkp.
Posiadane auto: Obecne
Piwa: 30/0
Wysłany: Pią 30 Wrz 2011, 19:54
Temat postu:

Re: ( Fiat Bravo ) Klapka pod filtrem przeciw pyłkowym. Pytanie


Tak jak Koledzy napisali wyżej. Jak lampka w przycisku jest zapalona to klapka od nawiewu jest uniesiona ku górze, a jeśli lampka jest zgaszona to klapka jest opuszczona tj. ma równą płaszczyznę z ścianą grodziową komory silnika. Pozdrawiam
Powrót do góry
Darkman

Stały Bywalec



Dołączył: 24 Sty 2011
Posty: 204
Skąd jesteś (miejscowość / region): Bielsko-Biała
Posiadane auto: Fiat Brava 1.2 16V x 2 , Carrera 4, SC 899, vectra 1.8 16V, seicento Team Soleil
Piwa: 26/2
Wysłany: Pon 03 Paź 2011, 23:46
Temat postu:

Re: ( Fiat Bravo ) Klapka pod filtrem przeciw pyłkowym. Pytanie


Witam , bardzo dobrze że przypadkiem trafiłem na wasz temat.

Otóż w Bravie 2000 r bez AC i bravo 99 też bez AC wspomniana klapka pod filtrem przeciw pyłkowym jest w pozycji pionowej czyli równo z grodzią ścianki komory silnika a suwak jest wtedy w pozycji OTWARTY ???
Szczerze nie wiem bo nie przesuwałem patrząc na nia nigdy czy sie rusza, ale w obu autach podczas wilgoci/zimą parują mocno szyby . Oczywiście problemy z cieknącą nagrzewnicą, brudne tłuste szyby, zapchany filtr kabinowy itp bzdury wykluczam, bo wszystko było i jest ok, auta sa u nas od nowości i sami je serwisujemy we własnym warsztacie. nigdy z braku czasu (auta klientów) nie miałem okazji sie temu przyjrzeć bliżej ???

Pytanie mam takie gdyż zamknięta wg mnie (czyli pionowo w dól) ciągnie powietrze z obiegu zamkniętego, a otwarta wg mnie czyli uniesiona ku górze otwiera obieg zewnętrzny na logikę biorąc ??? ale może się mylę - rutyna gubi.
Może ktoś sprecyzuje jak to jest... ?
Z góry dziękuje Smile
_________________
Pkt.22
Powrót do góry
Reklama








Wysłany: Pon 03 Paź 2011, 23:46
Temat postu:

reklama


Powrót do góry
kenzzoo

Auto Maniak



Dołączył: 29 Cze 2009
Posty: 701
Skąd jesteś (miejscowość / region): Luboń Wlkp.
Posiadane auto: Obecne
Piwa: 30/0
Wysłany: Wto 04 Paź 2011, 16:36
Temat postu:

Re: ( Fiat Bravo ) Klapka pod filtrem przeciw pyłkowym. Pytanie


Witam serdecznie Kolegę. No u Kolegi sytuacja wygląda następująco: jeśli obieg jest zamknięty to ów klapka jest w tej samej pozycji co w autach z AC tj. uniesiona ku górze, a jeśli otwarty obieg to klapka jest w pozycji pionowej ( równa ze ścianą grodziową. ). Tłumaczę zasadę klapki obiegu : Jeśli klapka jest zamknięta ( uniesiona w poziomie ) to mamy obieg zamknięty. Powietrze zasysane jest przez mały prostokątny otwór z pod schowka pasażera ( jeśli wymotujemy wkład schowka to będzie można zaobserwować jak owa klapka się zachowuje podczas zmiany cyklu ). Jeśli natomiast obieg jest otwarty to klapka jest pionowo ustawiona i zasysanie powietrza przechodzi centralnie przez wirnik dmuchawy i wprowadzane jest do tunelu rozgałęziacza nadmuchu. Pozdrawiam i polecam demontaż wnętrza schowka i obserwację cyklu.
Powrót do góry
Wystawiono 1 piw(a)
Darkman

Stały Bywalec



Dołączył: 24 Sty 2011
Posty: 204
Skąd jesteś (miejscowość / region): Bielsko-Biała
Posiadane auto: Fiat Brava 1.2 16V x 2 , Carrera 4, SC 899, vectra 1.8 16V, seicento Team Soleil
Piwa: 26/2
Wysłany: Wto 04 Paź 2011, 16:57
Temat postu:

Re: ( Fiat Bravo ) Klapka pod filtrem przeciw pyłkowym. Pytanie


Dzięki bardzo - piwko poszło

Mam tyle aut że nie mam czasu się zajać Bravką swojej Pani, w sensie zabawy z dmuchawą. Chodzi o to ze u nas przesuwnik chodzi dośc lekko i nie ma tego typowego dla aut bez AC głuchego bum podczas zamkniecia i otwarcia tej klapki. Skoro pionowo jest obieg otwarty to u nas jest cały czas obieg otwarty co mi nie przeszkadza - tylko ze paruje czasem więcej, szczególnie tył mocno, a dmuchawa idzie non stop. Będę musiał sie temu przyjrzeć Smile
_________________
Pkt.22


Ostatnio zmieniony przez Darkman dnia Wto 04 Paź 2011, 18:08, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
kenzzoo

Auto Maniak



Dołączył: 29 Cze 2009
Posty: 701
Skąd jesteś (miejscowość / region): Luboń Wlkp.
Posiadane auto: Obecne
Piwa: 30/0
Wysłany: Wto 04 Paź 2011, 17:18
Temat postu:

Re: ( Fiat Bravo ) Klapka pod filtrem przeciw pyłkowym. Pytanie


Witka no bo te nasze rumaki no niestety tak juz mają, że szyby para zawalają. Wiesz co Kolego ja po prostu na te zaparowane szyby w dni deszczowe i w porach wzmożonej wilgotności stosuje preparat zapobiegający parowaniu szyb taki za rozsądną cenę tzn 9 zyla za pojemniki powiem że tak na trzy tygodnie po zastosowaniu spokój. Pozdrawiam i polecam. P.S i już klimy nie trzeba włącza dla komfortu w deszcz.
Powrót do góry
Darkman

Stały Bywalec



Dołączył: 24 Sty 2011
Posty: 204
Skąd jesteś (miejscowość / region): Bielsko-Biała
Posiadane auto: Fiat Brava 1.2 16V x 2 , Carrera 4, SC 899, vectra 1.8 16V, seicento Team Soleil
Piwa: 26/2
Wysłany: Wto 04 Paź 2011, 18:12
Temat postu:

Re: ( Fiat Bravo ) Klapka pod filtrem przeciw pyłkowym. Pytanie


No dzięki. Też to posiadam antyfog do szyb z car plan jak inne środki do polerki ktore od nich mam,bo kosmetyką też sie zajmujemy.
Dzieki : )
_________________
Pkt.22
Powrót do góry
Slider

Debiutant



Dołączył: 11 Mar 2009
Posty: 23
Skąd jesteś (miejscowość / region): Warm-maz
Posiadane auto: Fiat Bravo 1.6 16v 1997r
Piwa: 0/0
Wysłany: Wto 04 Paź 2011, 19:23
Temat postu:

Re: ( Fiat Bravo ) Klapka pod filtrem przeciw pyłkowym. Pytanie


Mam w swoim bravo AC, a na klapce od góry jest gąbka jak by uszczelniająca. Gdy włącze przycisk i zapali się kontrolka to klapka idzie w dół i ustawia się pionowo.

Dlatego zastanawiam się czy ktoś przy tym nie majstrował, bo najprawdopodobniej w takiej pozycji jest obieg otwarty, Pod klapką jest sam plastik więc po opuszczeniu nie byłoby szczelne.
Powrót do góry
Darkman

Stały Bywalec



Dołączył: 24 Sty 2011
Posty: 204
Skąd jesteś (miejscowość / region): Bielsko-Biała
Posiadane auto: Fiat Brava 1.2 16V x 2 , Carrera 4, SC 899, vectra 1.8 16V, seicento Team Soleil
Piwa: 26/2
Wysłany: Sro 05 Paź 2011, 11:54
Temat postu:

Re: ( Fiat Bravo ) Klapka pod filtrem przeciw pyłkowym. Pytanie


No dobra Smile nie daje mi ta klapka spokoju, wstyd szewc bez butów.... może dlatego że to furka żony, Laughing

Tak więc dziś w wolnej chwili - otworzyłem obudowę filtra i postanowiłem zajrzeć do środka po raz pierwszy w życiu (we fiacie )

Zrobiłem dla was fotki (telefonem) ale chciałbym żebyście sie wypowiedzieli, w jakim położeniu jest OTWARTY OBIEG, a w jakim ZAMKNIETY.

Oczywiście suwak jak juz pisałem nie działa, a klapka po otwarciu goni LUŹNO i zastałem ja w pozycji pół na pół - po środku.
ZDJECIE 1 i 1A . potem usztywniłem ją tak że nie lata już.
Ustawiłem ją max domkniętą w stronę kabiny - wentylator widać ZDJECIE 2
A później ustawiłem ją max domkniętą w stronę obudowy filtra - tak że wentylatora nie widać ZDJĘCIE 3
KIEDY JEST KIEDY ???? bo różnicy nadmuchu nie odczułem tak jak to występuje w innych autach po otwarciu/zamknięciu obiegu. Wink

nr. 1

nr. 1 A


nr. 2 domknięta w strone kabiny


NR. 3 zamknięta w stronę osłony filtra/silnika


Przepraszam za tak duże fotki - Z góry dziękuję za pomoc Smile
_________________
Pkt.22
Powrót do góry
kenzzoo

Auto Maniak



Dołączył: 29 Cze 2009
Posty: 701
Skąd jesteś (miejscowość / region): Luboń Wlkp.
Posiadane auto: Obecne
Piwa: 30/0
Wysłany: Sro 05 Paź 2011, 17:30
Temat postu:

Re: ( Fiat Bravo ) Klapka pod filtrem przeciw pyłkowym. Pytanie


Witka Kolego. Bardzo fajne i wyraziste zdjęcia. Tak jak już wcześniej napisałem tj. na zdjęciu nr.1 klapka w pozycji pionowej i obieg jest otwarty ( powietrze zasysane jest z zewnątrz przez filtr pyłkowy wprost do turbinki wiatraka, i przeniesiony do mieszacza w tunelu ).
Na zdjęciu nr. 3 klapka w pozycji poziomej i powietrze jest zasysane z wewnątrz autka przez szczelinę w obudowie dmuchawy ( górna część widoczna po wymontowaniu klapki schowka ). Pozdrawiam i jeśli mechanizm nie działa to przed deszczami które nas czekają proponuję ów klapkę po prostu zablokować jakimś kawałkiem dopasowanego plastiku w pozycji pionowej, tak aby oczywiście nie uszkodzić wiatraka.
Powrót do góry
Wystawiono 1 piw(a)
Darkman

Stały Bywalec



Dołączył: 24 Sty 2011
Posty: 204
Skąd jesteś (miejscowość / region): Bielsko-Biała
Posiadane auto: Fiat Brava 1.2 16V x 2 , Carrera 4, SC 899, vectra 1.8 16V, seicento Team Soleil
Piwa: 26/2
Wysłany: Sro 05 Paź 2011, 17:37
Temat postu:

Re: ( Fiat Bravo ) Klapka pod filtrem przeciw pyłkowym. Pytanie


HAHAHAHA Very Happy moja Pani ci dziękuje

generalnie to na fotce nr. 3 jest na maxa pionowo Smile kumam już. Ale te wasze fiaty sa skomplikowane Smile choc przez ostatnie pół roku w rodzinie przybyło ich 5 szt. Smile

Żona poleciała właśnie dobrać sie do tego i zablokować sobie to na stałe(jest inż. do spraw silnikó, a mechanik z niej jako rodzinne hobby) , bo ja to tylko tak ustawiłem, ale mówi sama ze dmuchawa teraz dmucha Razz mocniej Wink no bo otwarty.
Dziekuję Tobie serdecznie za pomoc, przepraszam że wychodze na takiego co nie wie, ale wierz mi walczymy tu z silnikiem Porsche, elektroniką w lexusie i nie mam na takie rzeczy czasu, a wasza fachowa pomoc rozwiązała kwaśna minę na zaparowane szyby mojej Pani z dnia na dzień.
Pozdro Very Happy
_________________
Pkt.22


Ostatnio zmieniony przez Darkman dnia Sro 05 Paź 2011, 19:42, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
kenzzoo

Auto Maniak



Dołączył: 29 Cze 2009
Posty: 701
Skąd jesteś (miejscowość / region): Luboń Wlkp.
Posiadane auto: Obecne
Piwa: 30/0
Wysłany: Sro 05 Paź 2011, 17:58
Temat postu:

Re: ( Fiat Bravo ) Klapka pod filtrem przeciw pyłkowym. Pytanie


No i fajnie że czasem coś się tam poradzi i za razem zaradzi. Pozdrawiam P.S. co tam z tym silnikiem od porsche i elektryką od luxusa.
Powrót do góry
Darkman

Stały Bywalec



Dołączył: 24 Sty 2011
Posty: 204
Skąd jesteś (miejscowość / region): Bielsko-Biała
Posiadane auto: Fiat Brava 1.2 16V x 2 , Carrera 4, SC 899, vectra 1.8 16V, seicento Team Soleil
Piwa: 26/2
Wysłany: Sro 05 Paź 2011, 18:08
Temat postu:

Re: ( Fiat Bravo ) Klapka pod filtrem przeciw pyłkowym. Pytanie


No Dzieki Smile

Porsche to 3.6 Litra, spadła kompresja - silnik na stole
W lexusie ABS - w ASO powiedzieli 12 tys zł naprawa- ba wymiana 2/3 części, u nas jak dobrze pójdzie to w 2-3 tys się zmieści ... Smile

Dobra nie robimy off topu.
_________________
Pkt.22
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
   Forum FIAT Forum Strona Główna -> ( Fiat Bravo ) Wnętrze nadwozia-klimatyzacja-konsola-nawiew Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2
Ogłoszenia sprzedaży - Fiat Bravo »

Opinie o samochodach Fiat Bravo - testy użytkowników »


 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Popularne dyskusje w dziale: ( Fiat Bravo ) Wnętrze nadwozia-klimatyzacja-konsola-nawiew


FiatPanda

7 777

2004r.

164 800 km

śląskie

Fiat500

31 900

2014r.

142 990 km

śląskie

FiatTipo

48 900

2021r.

67 000 km

mazowieckie

FiatDoblo

21 900

2010r.

290 000 km

mazowieckie

FiatTipo

46 900

2021r.

72 000 km

mazowieckie





Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group



Partnerskie fora dyskusyjne: Mały Fan Klub    Seicento Fanklub    Barchetta Club Polska   



Serwis partnerski portalu www.auto.plSamochody to nasza pasja
Copyright © Profit 2003 - 2024 Created by idealneT and OM System