Dołączył: 11 Mar 2009 Posty: 23 Skąd jesteś (miejscowość / region): Warm-maz Posiadane auto: Fiat Bravo 1.6 16v 1997r
Piwa: 0/0
Wysłany: Czw 29 Wrz 2011, 18:34
Temat postu:
Klapka pod filtrem przeciw pyłkowym. Pytanie
Mam takie pytanko. Po zdjęciu filtra przeciw pyłkowego zauważyłem że klapka pod nim jest u góry a po wciśnięciu przycisku do zamykania obiegu klapka poszła w dół.
Czy to nie powinno być odwrotnie?
Wydaje mi się że jak się klapka opuszcza to wtedy ciągnie powietrze z zewnątrz. A może się mylę...
Re: ( Fiat Bravo ) Klapka pod filtrem przeciw pyłkowym. Pytanie
Tak jak Koledzy napisali wyżej. Jak lampka w przycisku jest zapalona to klapka od nawiewu jest uniesiona ku górze, a jeśli lampka jest zgaszona to klapka jest opuszczona tj. ma równą płaszczyznę z ścianą grodziową komory silnika. Pozdrawiam
Dołączył: 24 Sty 2011 Posty: 204 Skąd jesteś (miejscowość / region): Bielsko-Biała Posiadane auto: Fiat Brava 1.2 16V x 2 , Carrera 4, SC 899, vectra 1.8 16V, seicento Team Soleil
Piwa: 26/2
Wysłany: Pon 03 Paź 2011, 23:46
Temat postu:
Re: ( Fiat Bravo ) Klapka pod filtrem przeciw pyłkowym. Pytanie
Witam , bardzo dobrze że przypadkiem trafiłem na wasz temat.
Otóż w Bravie 2000 r bez AC i bravo 99 też bez AC wspomniana klapka pod filtrem przeciw pyłkowym jest w pozycji pionowej czyli równo z grodzią ścianki komory silnika a suwak jest wtedy w pozycji OTWARTY ???
Szczerze nie wiem bo nie przesuwałem patrząc na nia nigdy czy sie rusza, ale w obu autach podczas wilgoci/zimą parują mocno szyby . Oczywiście problemy z cieknącą nagrzewnicą, brudne tłuste szyby, zapchany filtr kabinowy itp bzdury wykluczam, bo wszystko było i jest ok, auta sa u nas od nowości i sami je serwisujemy we własnym warsztacie. nigdy z braku czasu (auta klientów) nie miałem okazji sie temu przyjrzeć bliżej ???
Pytanie mam takie gdyż zamknięta wg mnie (czyli pionowo w dól) ciągnie powietrze z obiegu zamkniętego, a otwarta wg mnie czyli uniesiona ku górze otwiera obieg zewnętrzny na logikę biorąc ??? ale może się mylę - rutyna gubi.
Może ktoś sprecyzuje jak to jest... ?
Z góry dziękuje _________________ Pkt.22
Re: ( Fiat Bravo ) Klapka pod filtrem przeciw pyłkowym. Pytanie
Witam serdecznie Kolegę. No u Kolegi sytuacja wygląda następująco: jeśli obieg jest zamknięty to ów klapka jest w tej samej pozycji co w autach z AC tj. uniesiona ku górze, a jeśli otwarty obieg to klapka jest w pozycji pionowej ( równa ze ścianą grodziową. ). Tłumaczę zasadę klapki obiegu : Jeśli klapka jest zamknięta ( uniesiona w poziomie ) to mamy obieg zamknięty. Powietrze zasysane jest przez mały prostokątny otwór z pod schowka pasażera ( jeśli wymotujemy wkład schowka to będzie można zaobserwować jak owa klapka się zachowuje podczas zmiany cyklu ). Jeśli natomiast obieg jest otwarty to klapka jest pionowo ustawiona i zasysanie powietrza przechodzi centralnie przez wirnik dmuchawy i wprowadzane jest do tunelu rozgałęziacza nadmuchu. Pozdrawiam i polecam demontaż wnętrza schowka i obserwację cyklu.
Dołączył: 24 Sty 2011 Posty: 204 Skąd jesteś (miejscowość / region): Bielsko-Biała Posiadane auto: Fiat Brava 1.2 16V x 2 , Carrera 4, SC 899, vectra 1.8 16V, seicento Team Soleil
Piwa: 26/2
Wysłany: Wto 04 Paź 2011, 16:57
Temat postu:
Re: ( Fiat Bravo ) Klapka pod filtrem przeciw pyłkowym. Pytanie
Dzięki bardzo - piwko poszło
Mam tyle aut że nie mam czasu się zajać Bravką swojej Pani, w sensie zabawy z dmuchawą. Chodzi o to ze u nas przesuwnik chodzi dośc lekko i nie ma tego typowego dla aut bez AC głuchego bum podczas zamkniecia i otwarcia tej klapki. Skoro pionowo jest obieg otwarty to u nas jest cały czas obieg otwarty co mi nie przeszkadza - tylko ze paruje czasem więcej, szczególnie tył mocno, a dmuchawa idzie non stop. Będę musiał sie temu przyjrzeć _________________ Pkt.22
Ostatnio zmieniony przez Darkman dnia Wto 04 Paź 2011, 18:08, w całości zmieniany 1 raz
Re: ( Fiat Bravo ) Klapka pod filtrem przeciw pyłkowym. Pytanie
Witka no bo te nasze rumaki no niestety tak juz mają, że szyby para zawalają. Wiesz co Kolego ja po prostu na te zaparowane szyby w dni deszczowe i w porach wzmożonej wilgotności stosuje preparat zapobiegający parowaniu szyb taki za rozsądną cenę tzn 9 zyla za pojemniki powiem że tak na trzy tygodnie po zastosowaniu spokój. Pozdrawiam i polecam. P.S i już klimy nie trzeba włącza dla komfortu w deszcz.
Dołączył: 24 Sty 2011 Posty: 204 Skąd jesteś (miejscowość / region): Bielsko-Biała Posiadane auto: Fiat Brava 1.2 16V x 2 , Carrera 4, SC 899, vectra 1.8 16V, seicento Team Soleil
Piwa: 26/2
Wysłany: Wto 04 Paź 2011, 18:12
Temat postu:
Re: ( Fiat Bravo ) Klapka pod filtrem przeciw pyłkowym. Pytanie
No dzięki. Też to posiadam antyfog do szyb z car plan jak inne środki do polerki ktore od nich mam,bo kosmetyką też sie zajmujemy.
Dzieki : ) _________________ Pkt.22
Dołączył: 11 Mar 2009 Posty: 23 Skąd jesteś (miejscowość / region): Warm-maz Posiadane auto: Fiat Bravo 1.6 16v 1997r
Piwa: 0/0
Wysłany: Wto 04 Paź 2011, 19:23
Temat postu:
Re: ( Fiat Bravo ) Klapka pod filtrem przeciw pyłkowym. Pytanie
Mam w swoim bravo AC, a na klapce od góry jest gąbka jak by uszczelniająca. Gdy włącze przycisk i zapali się kontrolka to klapka idzie w dół i ustawia się pionowo.
Dlatego zastanawiam się czy ktoś przy tym nie majstrował, bo najprawdopodobniej w takiej pozycji jest obieg otwarty, Pod klapką jest sam plastik więc po opuszczeniu nie byłoby szczelne.
Dołączył: 24 Sty 2011 Posty: 204 Skąd jesteś (miejscowość / region): Bielsko-Biała Posiadane auto: Fiat Brava 1.2 16V x 2 , Carrera 4, SC 899, vectra 1.8 16V, seicento Team Soleil
Piwa: 26/2
Wysłany: Sro 05 Paź 2011, 11:54
Temat postu:
Re: ( Fiat Bravo ) Klapka pod filtrem przeciw pyłkowym. Pytanie
No dobra nie daje mi ta klapka spokoju, wstyd szewc bez butów.... może dlatego że to furka żony,
Tak więc dziś w wolnej chwili - otworzyłem obudowę filtra i postanowiłem zajrzeć do środka po raz pierwszy w życiu (we fiacie )
Zrobiłem dla was fotki (telefonem) ale chciałbym żebyście sie wypowiedzieli, w jakim położeniu jest OTWARTY OBIEG, a w jakim ZAMKNIETY.
Oczywiście suwak jak juz pisałem nie działa, a klapka po otwarciu goni LUŹNO i zastałem ja w pozycji pół na pół - po środku.
ZDJECIE 1 i 1A . potem usztywniłem ją tak że nie lata już.
Ustawiłem ją max domkniętą w stronę kabiny - wentylator widać ZDJECIE 2
A później ustawiłem ją max domkniętą w stronę obudowy filtra - tak że wentylatora nie widać ZDJĘCIE 3
KIEDY JEST KIEDY ???? bo różnicy nadmuchu nie odczułem tak jak to występuje w innych autach po otwarciu/zamknięciu obiegu.
nr. 1 nr. 1 A
nr. 2 domknięta w strone kabiny
NR. 3 zamknięta w stronę osłony filtra/silnika
Przepraszam za tak duże fotki - Z góry dziękuję za pomoc _________________ Pkt.22
Re: ( Fiat Bravo ) Klapka pod filtrem przeciw pyłkowym. Pytanie
Witka Kolego. Bardzo fajne i wyraziste zdjęcia. Tak jak już wcześniej napisałem tj. na zdjęciu nr.1 klapka w pozycji pionowej i obieg jest otwarty ( powietrze zasysane jest z zewnątrz przez filtr pyłkowy wprost do turbinki wiatraka, i przeniesiony do mieszacza w tunelu ).
Na zdjęciu nr. 3 klapka w pozycji poziomej i powietrze jest zasysane z wewnątrz autka przez szczelinę w obudowie dmuchawy ( górna część widoczna po wymontowaniu klapki schowka ). Pozdrawiam i jeśli mechanizm nie działa to przed deszczami które nas czekają proponuję ów klapkę po prostu zablokować jakimś kawałkiem dopasowanego plastiku w pozycji pionowej, tak aby oczywiście nie uszkodzić wiatraka.
Dołączył: 24 Sty 2011 Posty: 204 Skąd jesteś (miejscowość / region): Bielsko-Biała Posiadane auto: Fiat Brava 1.2 16V x 2 , Carrera 4, SC 899, vectra 1.8 16V, seicento Team Soleil
Piwa: 26/2
Wysłany: Sro 05 Paź 2011, 17:37
Temat postu:
Re: ( Fiat Bravo ) Klapka pod filtrem przeciw pyłkowym. Pytanie
HAHAHAHA moja Pani ci dziękuje
generalnie to na fotce nr. 3 jest na maxa pionowo kumam już. Ale te wasze fiaty sa skomplikowane choc przez ostatnie pół roku w rodzinie przybyło ich 5 szt.
Żona poleciała właśnie dobrać sie do tego i zablokować sobie to na stałe(jest inż. do spraw silnikó, a mechanik z niej jako rodzinne hobby) , bo ja to tylko tak ustawiłem, ale mówi sama ze dmuchawa teraz dmucha mocniej no bo otwarty.
Dziekuję Tobie serdecznie za pomoc, przepraszam że wychodze na takiego co nie wie, ale wierz mi walczymy tu z silnikiem Porsche, elektroniką w lexusie i nie mam na takie rzeczy czasu, a wasza fachowa pomoc rozwiązała kwaśna minę na zaparowane szyby mojej Pani z dnia na dzień.
Pozdro _________________ Pkt.22
Ostatnio zmieniony przez Darkman dnia Sro 05 Paź 2011, 19:42, w całości zmieniany 2 razy
Dołączył: 24 Sty 2011 Posty: 204 Skąd jesteś (miejscowość / region): Bielsko-Biała Posiadane auto: Fiat Brava 1.2 16V x 2 , Carrera 4, SC 899, vectra 1.8 16V, seicento Team Soleil
Piwa: 26/2
Wysłany: Sro 05 Paź 2011, 18:08
Temat postu:
Re: ( Fiat Bravo ) Klapka pod filtrem przeciw pyłkowym. Pytanie
No Dzieki
Porsche to 3.6 Litra, spadła kompresja - silnik na stole
W lexusie ABS - w ASO powiedzieli 12 tys zł naprawa- ba wymiana 2/3 części, u nas jak dobrze pójdzie to w 2-3 tys się zmieści ...
Dobra nie robimy off topu. _________________ Pkt.22
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Fiat Bravo ) Wnętrze nadwozia-klimatyzacja-konsola-nawiew
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.