Fiat

ogłoszeniaceny używanychwiadomościdealerzyforumczęściksiążkilinkitapetyopiniedekoder VIN
  FAQ    Szukaj    Użytkownicy    Regulamin    Grupy    Czat    Rejestracja 
  Profil    Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości    Zaloguj    iboi - ogłoszenia

( Fiat Marea ) Bravo 1.2 16v - falujące obroty proszę o pomoc



 
postów na stronie: 10 20 50
   Forum FIAT Forum Strona Główna -> ( Fiat Marea ) Silnik iskrowy-układ zapłonowy-układ zasilania-układ napędowy i wydechowy.
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
nike166

Debiutant



Dołączył: 16 Paź 2011
Posty: 17
Skąd jesteś (miejscowość / region): Legionowo
Posiadane auto: Fiat Bravo 1.2 16v 00r.
Piwa: 0/0
Wysłany: Pon 17 Paź 2011, 23:46
Temat postu:

Bravo 1.2 16v - falujące obroty proszę o pomoc


Witam,

Dziś zakupiłem fiata bravo 1.2 16v 2000r. samochód ma przejechane 196 tyś. Zrobiłem nim jakieś 50km od kupna i zapaliła mi się rezerwa podjechałem na stację Lotos'a i zalałem 95 jakieś 9L przejechałem jakieś 5km odstawiłem samochód na parking po jakiś 30 min. wsiadam odpalam i obroty nagle zaczęły falować od 1500 do 2000 tysięcy obrotów i tak jest cały czas... wcześniej utrzymywały się na poziomie 800 obr/min i nie podnosiły się wyżej. dodam iż jak falują te obroty przez jakieś 2 minuty to przez chwile się uspokaja ale obroty stoją koło 1200 obr/min i po chwili znów falują lub jak chwilę stoją przy tych 1200 obr/min wcisnę hamulec lub sprzęgło nagle zaczynają znów falować w przedziale 1500/2000. W czym jest wina ? Myślałem, że coś z paliwem może być nie tak skoro po zatankowaniu tak się zaczęło dziać a wcześniej było ok. Czekam na wasze porady dzięki z góry.

Pozdrawiam,

Piotr.
Powrót do góry
Darkman

Stały Bywalec



Dołączył: 24 Sty 2011
Posty: 204
Skąd jesteś (miejscowość / region): Bielsko-Biała
Posiadane auto: Fiat Brava 1.2 16V x 2 , Carrera 4, SC 899, vectra 1.8 16V, seicento Team Soleil
Piwa: 26/2
Wysłany: Wto 18 Paź 2011, 07:46
Temat postu:

Re: ( Fiat Marea ) Bravo 1.2 16v - falujące obroty proszę o pomoc


witaj kolego Wink

Falujące obroty w silniku 1.2 16V to temat taboo Smile, który wielokrotnie był tu zapewne poruszany...
Generalnie przyczyn jest kilka co potwierdzają sami tzw fachowcy serwisanci tych jednostek na co dzień. Ja sam ostatnio sie o tym przekonałem.
Zaczynasz od tego że ukł. paliwowy tego silnika nie ma tradycyjnego filtra paliwa, tylko sitko przy pompie paliwa w baku. Zassanie osadu, jakiegokolwiek syfku z baku jeżdżąc na rezerwie powoduje że ,,paprochy'' dostaną się do ukł.wtryskowego, a ten filterek przy pompie to masakra, daje mało a jak sie zabrudzi i zapcha to sam się domyśl.

Następnie to brudna przepustnica! zaraz na niej zamontowany jest silniczek krokowy, który z czasem staje się brudnym silniczkiem ,,krokowym'' biegu jałowego. Wszystko to można odpowiednio wyczyścić, a następnie przepustnicę (szczelinę) odp ustawić, a silniczek krokowy zaadoptować za pomocą komputera, scanera itp.
Do tego dochodzi tak że prąd Shocked jeżeli masz słaby akumulator oraz zbyt niskie ładowanie to też jest przyczyną pisanych przez ciebie objawów....

Na dzień dobry zanim zaczniesz cokolwiek rozbierać/ wymieniać - zatankuj autko większą ilością paliwa. Mozesz jednorazowo zastosować środek czyszczący ukł. paliwowy/wtryskowy np. STP = 15 zł wlać,pojeździć i zobaczysz. W tym samym czasie spr napięcie akumulatora i ładowanie na wolnych obrotach bez i z obciążeniem, oraz na lekkim gazie też - bo możesz mieć na jałowym biegu cacy ładowanie a po dodaniu gazu (podczas jazdy)np spadek ładowania spowodowany uszkodzeniem alternatora, kontrolka palić się nie musi ! - to już tak off topowo, przy okazji sprawdzisz sobie ładowanie Smile

Jeżeli falowanie nie ustąpi no to pozaostaje faza druga - czyszczenie w/w przepustnicy i od razu silniczka krokowego + ustawienie i adaptacja. Jeśli nie umiesz , nie robiłeś tego to dla bezpieczeństwa,nie zepsucia podjedź do warsztatu i elektromechanika z ,,jajami'' który to umie zrobic jak należy(przy okazji czyszczenie warto wyczyscić i spr map-sensor też ).
Na warsztacie za jednym razem niech spr wtedy świeczki, kable WN i sondę lambda to tak diagno-dodatkowo.
Myślę że po tych zabiegach miejmy nadzieję że te pierwsze wystarczą
Very Happy problem zniknie....

Na przyszłość - nie jeździj na rezerwie ten układ tego nie lubi - lej do fula i max do połowy wyjeżdżaj paliwo, potem znów do fula tankuj, miej dobry akumulator i odp ładowanie, lej dobrą benzynę ( nie że v-pover czy 98 ) tylko nie na stacjach made by pogwizdowo. Laughing

Wszystko to powyżej było przyczyna falowania w kilku bravach i bravo z tymi silnikami. U żony pierw ładowanie na przemian niskie i za wysokie (pęk. obu. alternatora) potem przepustnica i na końcu krokowiec. U kolegi zapchana na wymarciu pompa paliwa, w 3 aucie uszkodzony juz krokowiec i map sensor ...... itp itd

Nie wiem co jeszcze ???? może inni koledzy bardziej siedzący w tym temacie poradza ci jeszcze i lepiej.
Pozdrawiam Confused
_________________
Pkt.22
Powrót do góry
zbyszu138

Debiutant



Dołączył: 18 Cze 2011
Posty: 19
Skąd jesteś (miejscowość / region): sokoły/ Podlasie
Posiadane auto: bravo 1.9 Soft TD
Piwa: 0/2
Wysłany: Wto 18 Paź 2011, 10:55
Temat postu:

Re: ( Fiat Marea ) Bravo 1.2 16v - falujące obroty proszę o pomoc


ja bym jeszcze sprawdził potencjometr przepustnicy(TPS), czy niema przerwy. Kiedyś też to przerabiałem i winny falowaniu obrotów był wlasnie on.
Powrót do góry
gadu-gadu
nike166

Debiutant



Dołączył: 16 Paź 2011
Posty: 17
Skąd jesteś (miejscowość / region): Legionowo
Posiadane auto: Fiat Bravo 1.2 16v 00r.
Piwa: 0/0
Wysłany: Wto 18 Paź 2011, 18:28
Temat postu:

Re: ( Fiat Marea ) Bravo 1.2 16v - falujące obroty proszę o pomoc


Powiem tak, klema od aku. była kompletnie odkręcona i luźno latała przykręciłem oczywiście, po drugie wyregulowałem linkę gazu koło przepustnicy bo strasznie luźna była. Jedna świeca była odkręcona dość ostro i po odkręceniu jej była cała czarna od góry do dołu reszta świec ok. Po zrobieniu tych czynności silnik zaczął pracować normalnie lecz też obroty nie są na poziomie 800 obr/min lecz 1100/1200 zmienia się. Przy odpaleniu obroty skaczą troszkę od 1000 do 1500 obr/min ale to tak z 2 razy podskoczy szybko i wraca do normy. Włączę światła obroty spadają do 800 a jak wciskam pedał gazu obroty podnoszą się do jakiś 1400 obr/min.

Reasumując sprawa z obrotami skaczącymi od 1500 do 2000 zakończona bo juz to się nie pojawia i pewnie to była przyczyna którejś z tych rzeczy niedokręconych co pisałem wcześniej. Ale czemu te obroty są tak wysokie jeszcze ? bo myślę, że powinny być gdzieś właśnie koło 800 jak przy włączonych światłach. Jakieś sugestie?
Powrót do góry
zbyszu138

Debiutant



Dołączył: 18 Cze 2011
Posty: 19
Skąd jesteś (miejscowość / region): sokoły/ Podlasie
Posiadane auto: bravo 1.9 Soft TD
Piwa: 0/2
Wysłany: Wto 18 Paź 2011, 20:44
Temat postu:

Re: ( Fiat Marea ) Bravo 1.2 16v - falujące obroty proszę o pomoc


spróbuj jeszcze na noc odłączyc całkiem klemę.
Powrót do góry
gadu-gadu
Reklama








Wysłany: Wto 18 Paź 2011, 20:44
Temat postu:

reklama


Powrót do góry
nike166

Debiutant



Dołączył: 16 Paź 2011
Posty: 17
Skąd jesteś (miejscowość / region): Legionowo
Posiadane auto: Fiat Bravo 1.2 16v 00r.
Piwa: 0/0
Wysłany: Wto 18 Paź 2011, 21:39
Temat postu:

Re: ( Fiat Marea ) Bravo 1.2 16v - falujące obroty proszę o pomoc


A co to da?
Powrót do góry
Darkman

Stały Bywalec



Dołączył: 24 Sty 2011
Posty: 204
Skąd jesteś (miejscowość / region): Bielsko-Biała
Posiadane auto: Fiat Brava 1.2 16V x 2 , Carrera 4, SC 899, vectra 1.8 16V, seicento Team Soleil
Piwa: 26/2
Wysłany: Wto 18 Paź 2011, 21:41
Temat postu:

Re: ( Fiat Marea ) Bravo 1.2 16v - falujące obroty proszę o pomoc


nike166 napisał:
A co to da?


W silniku 1.2 16v - kompletnie nic Confused
_________________
Pkt.22
Powrót do góry
nike166

Debiutant



Dołączył: 16 Paź 2011
Posty: 17
Skąd jesteś (miejscowość / region): Legionowo
Posiadane auto: Fiat Bravo 1.2 16v 00r.
Piwa: 0/0
Wysłany: Wto 18 Paź 2011, 21:52
Temat postu:

Re: ( Fiat Marea ) Bravo 1.2 16v - falujące obroty proszę o pomoc


To penie nie pozostaje mi nic innego jak oddać do mechanika i opisać problem może on coś wymyśli Wink
Powrót do góry
kenzzoo

Auto Maniak



Dołączył: 29 Cze 2009
Posty: 697
Skąd jesteś (miejscowość / region): Luboń Wlkp.
Posiadane auto: Obecne
Piwa: 30/0
Wysłany: Sro 19 Paź 2011, 17:36
Temat postu:

Re: ( Fiat Marea ) Bravo 1.2 16v - falujące obroty proszę o pomoc


Kolego wymień filtr paliwa, zciągnij dolot i przeciągnij go troszku. Zgaś silnik załuż dolot powietrz odłącz kostkę od przepustnicy i krokowca poczekaj 10 minut i podłącz je spowrotem. Odpal autko bez gazu i pozostaw na obrotach bez gazowania 10/15 minut. W tym czasie komputer dokona adaptacji czujnika przepustnicy. Jeśli nie pomoże to wpadnij na kompa. Pozdrawiam
Powrót do góry
Darkman

Stały Bywalec



Dołączył: 24 Sty 2011
Posty: 204
Skąd jesteś (miejscowość / region): Bielsko-Biała
Posiadane auto: Fiat Brava 1.2 16V x 2 , Carrera 4, SC 899, vectra 1.8 16V, seicento Team Soleil
Piwa: 26/2
Wysłany: Sro 19 Paź 2011, 17:49
Temat postu:

Re: ( Fiat Marea ) Bravo 1.2 16v - falujące obroty proszę o pomoc


Witaj Smile

Cytat:
Kolego wymień filtr paliwa


W 1.2 16v nie ma filtra paliwa.

Cytat:
dłącz kostkę od przepustnicy i krokowca poczekaj 10 minut i podłącz je spowrotem


Z założonym akumulatorem potem wywali mu najprawdopodobniej tylko błedy -potencjometr przepustnicy, potencjometr silownika biegu jałowego , sterownik silownika b.j

Cytat:
Odpal autko bez gazu i pozostaw na obrotach bez gazowania 10/15 minut. W tym czasie komputer dokona adaptacji czujnika przepustnicy.


Z tego co mi wiadomo Bosch M 1.5.5 adaptuje tylko za pomocą kompa ?
_________________
Pkt.22
Powrót do góry
nike166

Debiutant



Dołączył: 16 Paź 2011
Posty: 17
Skąd jesteś (miejscowość / region): Legionowo
Posiadane auto: Fiat Bravo 1.2 16v 00r.
Piwa: 0/0
Wysłany: Sro 19 Paź 2011, 18:24
Temat postu:

Re: ( Fiat Marea ) Bravo 1.2 16v - falujące obroty proszę o pomoc


To da coś to odczepienie kostki od przepustnicy?
Powrót do góry
nike166

Debiutant



Dołączył: 16 Paź 2011
Posty: 17
Skąd jesteś (miejscowość / region): Legionowo
Posiadane auto: Fiat Bravo 1.2 16v 00r.
Piwa: 0/0
Wysłany: Czw 20 Paź 2011, 19:04
Temat postu:

Re: ( Fiat Marea ) Bravo 1.2 16v - falujące obroty proszę o pomoc


Panowie, jeżeli mam padnięte amorki z przodu to przy kupnie amortyzatorów muszę kupować te sprężyny które są częścią zawieszenia czy mogą zostać stare?
Powrót do góry
m4jki

Dyskutant



Dołączył: 20 Wrz 2008
Posty: 50
Skąd jesteś (miejscowość / region): śląsk
Posiadane auto: Bravo 1,2 16v 98/99r
Piwa: 1/0
Wysłany: Czw 20 Paź 2011, 22:21
Temat postu:

Re: ( Fiat Marea ) Bravo 1.2 16v - falujące obroty proszę o pomoc


nike166 napisał:
Panowie, jeżeli mam padnięte amorki z przodu to przy kupnie amortyzatorów muszę kupować te sprężyny które są częścią zawieszenia czy mogą zostać stare?


nie nie musisz, ale tez radze Ci nie kupowac z firmy GH ani podobnych najtanszych (na przod) mi po 5 mies a drugi po 7 poszedl
Powrót do góry
coin75

Debiutant



Dołączył: 24 Sie 2011
Posty: 46
Skąd jesteś (miejscowość / region): Polkowice
Posiadane auto: Fiat Bravo 1,4 12v 97r
Piwa: 1/9
Wysłany: Wto 25 Paź 2011, 16:26
Temat postu:

Re: ( Fiat Marea ) Bravo 1.2 16v - falujące obroty proszę o pomoc


A jak się przedstawia sprawa z silnikiem 1,4 12v w jaki sposób adoptuje się silnik krokowy i przepustnice? czy po wyciągnięciu tej wtyczki powstanie jakiś błąd? Zakupiłem interface Fiat Ecu scan Vagkkl+Fiatscan tyle że w wersji demo Ecu silnika jest zablokowane:( Monomotronic MA 1,7,3 injection w programie. Czy zaswiecenie marchewki może byc przyczyną zle zrobioną adaptacją lub wyciągnięciem wtyczki od wtrysku ? miałem z tym problem jakiś czas temu ,wtyczka zle stykała .
Powrót do góry
Darkman

Stały Bywalec



Dołączył: 24 Sty 2011
Posty: 204
Skąd jesteś (miejscowość / region): Bielsko-Biała
Posiadane auto: Fiat Brava 1.2 16V x 2 , Carrera 4, SC 899, vectra 1.8 16V, seicento Team Soleil
Piwa: 26/2
Wysłany: Pią 28 Paź 2011, 18:34
Temat postu:

Re: ( Fiat Marea ) Bravo 1.2 16v - falujące obroty proszę o pomoc


Cytat:
A jak się przedstawia sprawa z silnikiem 1,4 12v w jaki sposób adoptuje się silnik krokowy i przepustnice


FES działa z 1.4 Monomotronic MA 1,7,3 w wersji z licencją (200zł ), ale wg mnie nie ma pozycji adaptacji, jedynie po przez np. examiner lub diaguna czy tester tech magneti marelli ale mogę sie mylić


choć kupisz FES z licencją za 200zł to i tak są problemy - pisane na tym forum oraz na forum FES :
http://forum.fiatecuscan.net/viewtopic.php?f=3&t=2532


Cytat:
czy po wyciągnięciu tej wtyczki powstanie jakiś błąd


jak aku miałeś podpięty wtedy, to może wyskoczyć błąd przepustnicy-biegu jałowego, sterownika b.jałowego itp.

Cytat:
Czy zaświecenie marchewki może byc przyczyną zle zrobioną adaptacją lub wyciągnięciem wtyczki od wtrysku


wyciągnięciem wtyczki raczej tak....



DOBRA dorzucam jeżeli można koleją przyczynę wspólnego problemu, która dziś zdiagnozowali nasi mechanicy.

Przyjechało do nas kilka dni temu Bravo 1.2 16V 2000r po wymianie w ciągu pół roku :

świec, kabli WN, map sensora, krokowca, alternatora, akumulatora, oraz czyszczeniu przepustnicy + rok wcześniej miał wym. wszystkie czujniki = ponad 2500 zł klient wybulił w serwisie....

miesiąc temu autko zaczęło mieć problemu z spadającymi/skaczącymi obrotami z 800-1200-600-500 a finalnie kończyło się na gaśnięciu. Raz na tydzieńsie to pojawiało, po czym drgawki i spadek obr pokazywał sie nawet do kilku razy dziennie... Po krótkich oględzinach....
zatankowaliśmy go po full i dawaj ze sprzętem w drogę. Auto znajomego więc nie było protestów. Co zauważyliśmy : im mniej paliwa w baku tym spadek obrotów i gaśnięcie bardziej się nasilało - to dało naszym do myślenia !!!

No i jest przyczyna - werdykt końcowy : uszkodzony zawór zwrotny przy pompie paliwa - badziew nie do dostania jako część- detal

Nowa pompa 830 zł ASO - BOSCH zamiennik 489-520zł, na szczęście mam znajomka co ma hangar części w b.dobrym stanie do Fiata, Alfy itp makaronów - pompa kpl używka z gwar 100zł .... Wink będzie wymieniona to od razu napisze co i jak się stało. Wcześniej założyliśmy/pożyczoną nową pompkę i objawy od razu znikły (200km drogi i spokój)...

Tak więc kolejny ,, minus'' do kolekcji falujących, spadających, nie równych obrotów możemy zaliczyć. W rozmowie z kolega z Serwisu fiata dowiedziałem się że zdarza sie to rzadziej niż reszta, ale powoduje w/w skutki...
_________________
Pkt.22
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
   Forum FIAT Forum Strona Główna -> ( Fiat Marea ) Silnik iskrowy-układ zapłonowy-układ zasilania-układ napędowy i wydechowy. Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1
Ogłoszenia sprzedaży - Fiat Marea »

Opinie o samochodach Fiat Marea - testy użytkowników »


 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Popularne dyskusje w dziale: ( Fiat Marea ) Silnik iskrowy-układ zapłonowy-układ zasilania-układ napędowy i wydechowy.






Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group



Partnerskie fora dyskusyjne: Mały Fan Klub    Seicento Fanklub    Barchetta Club Polska   



Serwis partnerski portalu www.auto.plSamochody to nasza pasja
Copyright © Profit 2003 - 2020 Created by idealneT and OM System