Dziś zakupiłem fiata bravo 1.2 16v 2000r. samochód ma przejechane 196 tyś. Zrobiłem nim jakieś 50km od kupna i zapaliła mi się rezerwa podjechałem na stację Lotos'a i zalałem 95 jakieś 9L przejechałem jakieś 5km odstawiłem samochód na parking po jakiś 30 min. wsiadam odpalam i obroty nagle zaczęły falować od 1500 do 2000 tysięcy obrotów i tak jest cały czas... wcześniej utrzymywały się na poziomie 800 obr/min i nie podnosiły się wyżej. dodam iż jak falują te obroty przez jakieś 2 minuty to przez chwile się uspokaja ale obroty stoją koło 1200 obr/min i po chwili znów falują lub jak chwilę stoją przy tych 1200 obr/min wcisnę hamulec lub sprzęgło nagle zaczynają znów falować w przedziale 1500/2000. W czym jest wina ? Myślałem, że coś z paliwem może być nie tak skoro po zatankowaniu tak się zaczęło dziać a wcześniej było ok. Czekam na wasze porady dzięki z góry.
Dołączył: 24 Sty 2011 Posty: 204 Skąd jesteś (miejscowość / region): Bielsko-Biała Posiadane auto: Fiat Brava 1.2 16V x 2 , Carrera 4, SC 899, vectra 1.8 16V, seicento Team Soleil
Piwa: 26/2
Wysłany: Wto 18 Paź 2011, 07:46
Temat postu:
Re: ( Fiat Marea ) Bravo 1.2 16v - falujące obroty proszę o pomoc
witaj kolego
Falujące obroty w silniku 1.2 16V to temat taboo , który wielokrotnie był tu zapewne poruszany...
Generalnie przyczyn jest kilka co potwierdzają sami tzw fachowcy serwisanci tych jednostek na co dzień. Ja sam ostatnio sie o tym przekonałem.
Zaczynasz od tego że ukł. paliwowy tego silnika nie ma tradycyjnego filtra paliwa, tylko sitko przy pompie paliwa w baku. Zassanie osadu, jakiegokolwiek syfku z baku jeżdżąc na rezerwie powoduje że ,,paprochy'' dostaną się do ukł.wtryskowego, a ten filterek przy pompie to masakra, daje mało a jak sie zabrudzi i zapcha to sam się domyśl.
Następnie to brudna przepustnica! zaraz na niej zamontowany jest silniczek krokowy, który z czasem staje się brudnym silniczkiem ,,krokowym'' biegu jałowego. Wszystko to można odpowiednio wyczyścić, a następnie przepustnicę (szczelinę) odp ustawić, a silniczek krokowy zaadoptować za pomocą komputera, scanera itp.
Do tego dochodzi tak że prąd jeżeli masz słaby akumulator oraz zbyt niskie ładowanie to też jest przyczyną pisanych przez ciebie objawów....
Na dzień dobry zanim zaczniesz cokolwiek rozbierać/ wymieniać - zatankuj autko większą ilością paliwa. Mozesz jednorazowo zastosować środek czyszczący ukł. paliwowy/wtryskowy np. STP = 15 zł wlać,pojeździć i zobaczysz. W tym samym czasie spr napięcie akumulatora i ładowanie na wolnych obrotach bez i z obciążeniem, oraz na lekkim gazie też - bo możesz mieć na jałowym biegu cacy ładowanie a po dodaniu gazu (podczas jazdy)np spadek ładowania spowodowany uszkodzeniem alternatora, kontrolka palić się nie musi ! - to już tak off topowo, przy okazji sprawdzisz sobie ładowanie
Jeżeli falowanie nie ustąpi no to pozaostaje faza druga - czyszczenie w/w przepustnicy i od razu silniczka krokowego + ustawienie i adaptacja. Jeśli nie umiesz , nie robiłeś tego to dla bezpieczeństwa,nie zepsucia podjedź do warsztatu i elektromechanika z ,,jajami'' który to umie zrobic jak należy(przy okazji czyszczenie warto wyczyscić i spr map-sensor też ).
Na warsztacie za jednym razem niech spr wtedy świeczki, kable WN i sondę lambda to tak diagno-dodatkowo.
Myślę że po tych zabiegach miejmy nadzieję że te pierwsze wystarczą
problem zniknie....
Na przyszłość - nie jeździj na rezerwie ten układ tego nie lubi - lej do fula i max do połowy wyjeżdżaj paliwo, potem znów do fula tankuj, miej dobry akumulator i odp ładowanie, lej dobrą benzynę ( nie że v-pover czy 98 ) tylko nie na stacjach made by pogwizdowo.
Wszystko to powyżej było przyczyna falowania w kilku bravach i bravo z tymi silnikami. U żony pierw ładowanie na przemian niskie i za wysokie (pęk. obu. alternatora) potem przepustnica i na końcu krokowiec. U kolegi zapchana na wymarciu pompa paliwa, w 3 aucie uszkodzony juz krokowiec i map sensor ...... itp itd
Nie wiem co jeszcze ???? może inni koledzy bardziej siedzący w tym temacie poradza ci jeszcze i lepiej.
Pozdrawiam _________________ Pkt.22
Re: ( Fiat Marea ) Bravo 1.2 16v - falujące obroty proszę o pomoc
Powiem tak, klema od aku. była kompletnie odkręcona i luźno latała przykręciłem oczywiście, po drugie wyregulowałem linkę gazu koło przepustnicy bo strasznie luźna była. Jedna świeca była odkręcona dość ostro i po odkręceniu jej była cała czarna od góry do dołu reszta świec ok. Po zrobieniu tych czynności silnik zaczął pracować normalnie lecz też obroty nie są na poziomie 800 obr/min lecz 1100/1200 zmienia się. Przy odpaleniu obroty skaczą troszkę od 1000 do 1500 obr/min ale to tak z 2 razy podskoczy szybko i wraca do normy. Włączę światła obroty spadają do 800 a jak wciskam pedał gazu obroty podnoszą się do jakiś 1400 obr/min.
Reasumując sprawa z obrotami skaczącymi od 1500 do 2000 zakończona bo juz to się nie pojawia i pewnie to była przyczyna którejś z tych rzeczy niedokręconych co pisałem wcześniej. Ale czemu te obroty są tak wysokie jeszcze ? bo myślę, że powinny być gdzieś właśnie koło 800 jak przy włączonych światłach. Jakieś sugestie?
Re: ( Fiat Marea ) Bravo 1.2 16v - falujące obroty proszę o pomoc
Kolego wymień filtr paliwa, zciągnij dolot i przeciągnij go troszku. Zgaś silnik załuż dolot powietrz odłącz kostkę od przepustnicy i krokowca poczekaj 10 minut i podłącz je spowrotem. Odpal autko bez gazu i pozostaw na obrotach bez gazowania 10/15 minut. W tym czasie komputer dokona adaptacji czujnika przepustnicy. Jeśli nie pomoże to wpadnij na kompa. Pozdrawiam
Dołączył: 24 Sty 2011 Posty: 204 Skąd jesteś (miejscowość / region): Bielsko-Biała Posiadane auto: Fiat Brava 1.2 16V x 2 , Carrera 4, SC 899, vectra 1.8 16V, seicento Team Soleil
Piwa: 26/2
Wysłany: Sro 19 Paź 2011, 17:49
Temat postu:
Re: ( Fiat Marea ) Bravo 1.2 16v - falujące obroty proszę o pomoc
Witaj
Cytat:
Kolego wymień filtr paliwa
W 1.2 16v nie ma filtra paliwa.
Cytat:
dłącz kostkę od przepustnicy i krokowca poczekaj 10 minut i podłącz je spowrotem
Z założonym akumulatorem potem wywali mu najprawdopodobniej tylko błedy -potencjometr przepustnicy, potencjometr silownika biegu jałowego , sterownik silownika b.j
Cytat:
Odpal autko bez gazu i pozostaw na obrotach bez gazowania 10/15 minut. W tym czasie komputer dokona adaptacji czujnika przepustnicy.
Z tego co mi wiadomo Bosch M 1.5.5 adaptuje tylko za pomocą kompa ? _________________ Pkt.22
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Fiat Marea ) Silnik iskrowy-układ zapłonowy-układ zasilania-układ napędowy i wydechowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.