Dołączył: 14 Kwi 2007 Posty: 116 Skąd jesteś (miejscowość / region): Przysucha/Skrzyńsko Posiadane auto: Fiat Tipo 1,4 V16 Sedan
Piwa: 2/1
Wysłany: Czw 10 Lis 2011, 09:59
Temat postu:
Redukcja zakłóceń od WN
Gdzie założyć kondensatory odkłócąjące? Mam założone CB. Na "dalszych" transmisjach nakłada się sygnał zakłóceń z WN. Trzeba przykręcić "squelch", żeby zakłócenia wyeliminować ale traci się też na odbiorze tych dalszych mobilnych stacji. _________________ HenrykO
Były posiadacz salonowej Paździochy
Obecnie posiadacz salonowego Tipocha
Kondensatory niezbyt wiele pomogą. Należy zlikwidować zródło zakłóceń , właściwe przewody WN np; RC-FT 623 z rdzeniem ferromagnetycznym 5,6k, usunąć wszelką plątaninę kabli (powstają tam pętle zakłócające )sprawdzić szczotki w silniczkach i alternatorze , styki na masach i złączach . Najlepiej zródłem zakłóceń powinien zająć się dobry elektryk lub elektronik .
Dołączył: 14 Kwi 2007 Posty: 116 Skąd jesteś (miejscowość / region): Przysucha/Skrzyńsko Posiadane auto: Fiat Tipo 1,4 V16 Sedan
Piwa: 2/1
Wysłany: Czw 10 Lis 2011, 12:16
Temat postu:
Re: ( Fiat Panda ) Redukcja zakłóceń od WN
Istotne zakłócenia są tylko od WN. Te od silniczków wycieraczek czy szyb nie są istotne. Od alternatora zakłóceń nie mam. Tylko iskrowniki. Plątanin kabli nie mam. Kable do świec są oryginalne. _________________ HenrykO
Były posiadacz salonowej Paździochy
Obecnie posiadacz salonowego Tipocha
ja wypowiem się jako elektronik i użytkownik CB. najprostsze co można zrobić to zmienić CB radio na inny model. posiadałem różne radia. poprzednim moim radiem był alan 109. radio dobre jak na tanie urządzenie ale niemiłosiernie czułe na sygnały niepożądane. wymieniłem radio na president Walker i jest bosko. podobno radiotelefony firmy yosan mają świetne filtry. aby uniknąć wydatków z poszukiwaniem lepszego radia oraz rozbrajania połowy samochodu pogadaj ze sprzedawcami. często można ich radio podłączyć w twoim aucie i zobaczyć jak to działa. sporo pomaga pociągnięcie plusa przewodu zasilającego wprost z akumulatora (z bezpiecznikiem oczywiście). dodatkowo pomocne są filtry ferrytowe na przewodzie zasilającym które w teorii mają niwelować zakłócenia impulsowe. najlepszym co można zrobić to zamontować dobrą antenę w dachu pojazdu (w otwór). masa anteny jest galwanicznie połączona z nadwoziem, co sprawia że antena pracuje z sposób optymalny jeśli jest wystrojona oraz pracuje w rezonansie. no i na koniec, najważniejsze. kupujemy anteny dobrych producentów i kabel dobrej jakości. Sirio ma w modelach turbo i performer transformator dopasowujący który od razu odcina pewne sygnały niepożądane. _________________ Były:
uno 0,9 2002r
Albea 1,2 16V 03r
Seicento 0,9LPG
Jest:
Peugeot 307 kombi 1,6 16V LPG
Kia picanto 1.0 LPG
Dołączył: 14 Kwi 2007 Posty: 116 Skąd jesteś (miejscowość / region): Przysucha/Skrzyńsko Posiadane auto: Fiat Tipo 1,4 V16 Sedan
Piwa: 2/1
Wysłany: Czw 10 Lis 2011, 15:51
Temat postu:
Re: ( Fiat Panda ) Redukcja zakłóceń od WN
Koledzy... z całym szacunkiem... ja wiem co jest lepsze a co gorsze. Zadałem proste pytanie: gdzie wpiąć te kondensatory! Radia zmieniać nie będę, otworu w dachu tym bardziej robić nie będę. CO najwyżej mogę założyć rdzeń ferrytowy na kabel zasilający. Znam problematykę zakłóceń radioelektronicznych (wystarczy spojrzeć na mój profil) Wiem gdzie są generowane w samochodzie i wiem jak z nimi walczyć. Nie wiem tylko gdzie mam wpiąć te kondensatory. Ze schematu wynika, że są dwie cewki WN zasilana dwoma osobnymi przewodami sterującymi. Wiem, gdzie te cewki są w samochodzie. Wiem, gdzie jest zasilanie tych cewek itd... Wiem, że powinienem wpiąć te kondensatory jak najbliżej odbiornika generującego zakłocenia czyli jak najbliżej cewek ALE MOŻE KTOŚ MA JAKIEŚ SENSOWNE ROZWIĄZANIE z ich podpięciem. Tyle. I proszę: nie piszcie mi pieprzot, że powinienem wymienić radio bo nie wiecie jakie mam. _________________ HenrykO
Były posiadacz salonowej Paździochy
Obecnie posiadacz salonowego Tipocha
Kolego nie rozumiem dlaczego te nerwy , gdy potrzebujesz pomocy- my czarodziejskiej kuli nie mamy by wiedzieć co Ty masz. " Gdzie wpiąć te kondensatory" , tylko po co , 20 lat temu bym Ci napisał , w prądnicę , aparat zapłonowy , oraz oporniki w fajki .Dziś jest to zbędne , wystarczy dobry sprzęt i odpowiednia instalacja. Jako fachowiec elektryk -elektronik chcesz wpinać w obwód WN kondensator by powstał obwód RC , by pisać ,że auto mi nie odpala . Inna sprawa widziałeś jak wygląda kondensator na 20kV . Kolega rawaunek211 opisał Ci to najjaśniej jak mógł a Ty swoje ,-życzę powodzenia .
Dołączył: 14 Kwi 2007 Posty: 116 Skąd jesteś (miejscowość / region): Przysucha/Skrzyńsko Posiadane auto: Fiat Tipo 1,4 V16 Sedan
Piwa: 2/1
Wysłany: Czw 10 Lis 2011, 20:17
Temat postu:
Re: Redukcja zakłóceń od WN
Żwirko napisał:
...my czarodziejskiej kuli nie mamy by wiedzieć co Ty masz. "
I bardzo dobrze bo to nie jest tematem tego rozważania.
Żwirko napisał:
Gdzie wpiąć te kondensatory
to jest meritum sprawy,
Żwirko napisał:
tylko po co
aby wyeliminować/zredukować zakłócenia powstałe wskutek działania cewek WN
Żwirko napisał:
20 lat temu bym Ci napisał , w prądnicę , aparat zapłonowy , oraz oporniki w fajki
.
Jesteś w błędzie bo te kondensatory nie wpina się w.. tylko w układ zasilania tych...
Żwirko napisał:
Dziś jest to zbędne , wystarczy dobry sprzęt i...
Jesteś w błędzie bo to nie do końca prawda
Żwirko napisał:
...i odpowiednia instalacja.
Tu masz rację
Żwirko napisał:
Jako fachowiec elektryk -elektronik chcesz wpinać w obwód WN kondensator by powstał obwód RC
A czy ja napisałem, że chcę je wpiąć w obwód WN czy w zasilanie tegoż? Przeczytaj to jeszcze raz:
HenrykO napisał:
Ze schematu wynika, że są dwie cewki WN zasilana dwoma osobnymi przewodami sterującymi. Wiem, gdzie te cewki są w samochodzie. Wiem, gdzie jest zasilanie tych cewek itd... Wiem, że powinienem wpiąć te kondensatory jak najbliżej odbiornika generującego zakłócenia czyli jak najbliżej cewek
, odbiornik (zasilania) generujący impulsy WN do zasilania a nie w obwód WN
Żwirko napisał:
Inna sprawa widziałeś jak wygląda kondensator na 20kV
Widziałem .
Żwirko napisał:
Kolega rawaunek211 opisał Ci to najjaśniej jak mógł a Ty swoje
Kolega rawaunek211 sugeruje mi w podtekście wymianę samochodu na taki z silnikiem diesla - będzie bez zakłóceń z WN ,
Żwirko napisał:
-życzę powodzenia
I wzajemnie.
Ponieważ problem nie został rozwiązany ponawiam pytanie i proszę o nie pisanie "pieprzot" o wymianie sprzętu na lepszy (bo akurat taki mam - chociaż zapewne są jeszcze lepsze)
Pytanie:
Gdzie założyć kondensatory odkłócąjące? Mam założone CB. Na "dalszych" transmisjach nakłada się sygnał zakłóceń z WN. Trzeba przykręcić "squelch", żeby zakłócenia wyeliminować ale traci się też na odbiorze tych dalszych mobilnych stacji. _________________ HenrykO
Były posiadacz salonowej Paździochy
Obecnie posiadacz salonowego Tipocha
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Fiat Panda ) Elektryka/Elektronika/Komunikaty.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.