Dołączył: 17 Sie 2010 Posty: 98 Skąd jesteś (miejscowość / region): Lublin Posiadane auto: Fiat Bravo 1.9 MultiJet bez DPF
Piwa: 0/1
Wysłany: Sob 10 Gru 2011, 19:11
Temat postu:
Końcówki wtrysków .? Dymi
Auto jak odpalam przez 6 sekund chodzi delikatnie nie równo. Daje się wyczuć różnice w obrotach ,po kliku sekundach normuje się.
Auto spala około 9 L na 100km po mieście ,silnik Jtd-m, 140KM 140.000 na blacie.
Podmieniony Egr nie pomaga,sprawdzone wtryski i wszystko okej.
Dodam ,że na zimno mocno dymi na biało szaro. Na ciepło przy dużym obciążeniu każde delikatne wciśnięcie gazu skutkuje czarnym dymem z rury ,spalanie podwyższone.
Ciśnienie w cylindrach dobre,przy stabilnej jeździe nie dymi w ogóle.
Mała chmura pojawia się również po każdym ruszeniu ze świateł.
Po chwili postoju depnięcie i bączek,odpuszczam gaz natychmiast wciskam i nic.
Dodam ,ze delikatnie dymi z bagnetu co może świadczyć podobno też o wtryskach ,bo ciśnienie mierzone i na zimno i na ciepło jest prawidłowe,próba olejowa też w porządku.
Czasami wydaje mi się jakby był zachwiany stan oleju.
mechanik stwierdził,że wtryski mogą byś sprawne ,ale leją końcówki wtrysków.
Auto odpala bez problemu z tym,że delikatnie przez kilka sekund falują obroty na poziomie 860-880 i słychać ciut nie równą pracę.
Gdzie szukać jeszcze przyczyny .? Mogą być te końcówki.? Nie znam objawów takiej usterki i proszę o pomoc. _________________ FIAT UNO 92 0,9L
SZMELCWAGEN GOLF II 92 1.3 MPI
FIAT PUNTO 95 1.1
FIAT MAREA 97 1.6 16v
FIAT BRAVO 2000 1.6 16v
FIAT STILO 2002 1.9JTD 116KM
FIAT STILO SCHUMACHER 2006 1.9JTD 140KM
FIAT BRAVO 2009 1.9 MultiJet bez DPF 120KM
Dołączył: 17 Sie 2010 Posty: 98 Skąd jesteś (miejscowość / region): Lublin Posiadane auto: Fiat Bravo 1.9 MultiJet bez DPF
Piwa: 0/1
Wysłany: Nie 11 Gru 2011, 12:48
Temat postu:
Re: ( Fiat Stilo ) Końcówki wtrysków .? Dymi
Nie raz zdarzało się już tak ,że same wtryski wychodziły dobrze ,rozpylały niby dobrze ,a jednak problemy po zmianie końcówek ustępowały całkowicie.
Z tego co czytałem często się tak zdarza - wystarczy ,że wtryski pracują w górnej granicy normy i delikatnie uszkodzona lub źle rozpylająca końcówka może powodować takowe dymienie - zwłaszcza gdy daje się wyczuć na postoju zapach spalin jakby za bogatej mieszanki.. Jest też podobno jakiś czujnik na listwie wtryskowej ,ale kompletnie nie wiem jak się do niego zabrać ;/
Chciałem poznać właśnie opinie na temat tych awarii końcówek czym się to może objawiać ,bo nigdy nie miałem z tym do czynienia,a co raz bliżej jestem już chyba wyprowadzenia autka na prostą :] zostało mi w sumie tylko to niepokojące spalanie i czarny dymek.. :] reszta problemów wygląda na to ,że wyleczona ;D _________________ FIAT UNO 92 0,9L
SZMELCWAGEN GOLF II 92 1.3 MPI
FIAT PUNTO 95 1.1
FIAT MAREA 97 1.6 16v
FIAT BRAVO 2000 1.6 16v
FIAT STILO 2002 1.9JTD 116KM
FIAT STILO SCHUMACHER 2006 1.9JTD 140KM
FIAT BRAVO 2009 1.9 MultiJet bez DPF 120KM
btw, jaki jest koszty wymiany końcówek wtryków np. w ASO?
ew czy zalewanie jakiś czyścideł do paliwa może coś pomóc?
Pozdrawiam _________________ Stilo sprzedane w dobre ręce. Nowy użytkownik pięknie je odnowił. Oby się dobrze sprawowało, to było było naprawdę super auto!
Wg. fachowców z tej dziedziny , te wtryski ciezko "zarżnąć". Generalnie poddaje sie je czyszczeniu i wymianie uszczelnień i regulacja. Koszt takiej usługi w autoryzowanych stacjach Boscha to 100-150 zeta za szt. nowy wtrysk. cos 600zł. Polecam jak ktos nie boi się "czarnej magii" Zakup myjki ultradzwiekowej i wykonanie opcji "zrob to sam".Mozecie mi wierzyc lub nie, wyczysciłem wtryski w obu autach (w jednym nawet przekladalem koncówki) , Auta jezdzą, nic sie nie popsuło! Próba przelewowa po "kuracji" wyszła znakomicie.Proponowałbym zaczynanie z zabawy z wtryskami od wykonania próby przelewowej wtryskiwaczy. Trzeba kupic w aptece strzykawki duze (setki), wyjac z nich tłoczyska, zdjać w stilonie przewody z nadmiaru wtrysków, nałozyc cylindry strzykawek na wtryski (pasują jak ulał) i zrobić próbe przelewowową np. ze 3 minuty na biegu jałowym. Róznica nie moze byc wieksza niz 30% miedzy wtryskami.Ktory ma najwiecej -jest do sprawdzenia. Zreszta mozna inaczej. Wystarczy wyjąc wtryskiwacze po kilkuminutowej pracy, ktory ma mokrą koncówkę jest do sprawdzenia , tak na chłopski rozum , bez wydawania kasy!!! PS. Po czyms takim ,mozna FES-em przeprowadzic klasyfikację wtryskiwaczy (2).Jest takowa opcyja! _________________ Nie ma jak fiat, ciagle jest ...robota!
tyle że nie wiem gdzie i jak podłączyć te strzykawki. Masz jakieś foto?
pozdrawiam _________________ Stilo sprzedane w dobre ręce. Nowy użytkownik pięknie je odnowił. Oby się dobrze sprawowało, to było było naprawdę super auto!
Jeszcze nie "przerobiłem " tematu jak wklejac zdjecia na forum? Strzykawki wkladasz w otwory przelewowe na wtryskiwaczach, po uprzednim zdjeciu wezyków , nie mozesz nie zauważyć. Trzeba zdiąć te metalowe "agrafki" ,dalej zdjac te koncówki i załozyc strzykawki. Daj najwyzej maila na PW , to wysle zdjecia , tak to umiem?!!!Pozdrawiam.PS. TEn gumowy przewód trzeba zaslepić , bo podczas pracy silnika , poplynie tam paliwo. _________________ Nie ma jak fiat, ciagle jest ...robota!
Dołączył: 10 Lut 2011 Posty: 213 Skąd jesteś (miejscowość / region): Nowa Sól Posiadane auto: Stilo 1.9 JTD 115km 3D '01
Piwa: 1/6
Wysłany: Sro 18 Sty 2012, 15:03
Temat postu:
Re: ( Fiat Stilo ) Końcówki wtrysków .? Dymi
Opiszę tutaj moje boje z wtryskami (dotyczy silnika JTD 8V 80 i 115 koni - unijet)
Koledzy jareq08 i Adasch będą wiedzieć jakie boje ))).
Wymieniłem końcówki, wszystkie na nowe. Firad - ASLA 144P 1295 - odpowiednik BOSCH'A DSLA 144P 1295 i jakie wnioski.
Próba po założeniu. wyciągnięcie i obejrzenie (eksploatacja i sprawdzenie organoleptyczne).
Licząc od rozrządu:
czwarty suchutki
trzeci suchutki
drugi wilgotny
pierwszy mokry
masakra. Pomyslalem ze cos popsulem albo jakies lewe koncowki kupilem, podumałem i postanowiłem zamienić je miejscami:
trzeci dałem jako pierwszy
czwarty dałem jako drugi
i dwa mokre jako trzeci i czwarty
wynik był jak na początku, czyli trzeci i czwarty gar suchutki co skłoniło mnie ze coś jest nie tak z kompresją.
Mechanik zmierzył luzy i okazało się że na pierwszym i drugim garze (od rozrządu) cześć zaworów nie ma już luzów i pewnie są podparte
Dziękuje koledze Adasch
Wniosek?
ZANIM ZACZNIESZ GRZEBAĆ PRZY WTRYSKACH SPRAWDŹ LUZY ZAWOROWE ))) A dotyczy to JTD 8V 80 i 115 koników.
W przypadku multijetów to już nie dotyczy a kolega zakładający wątek ma, ale to dla potomnych z unijetami.
Wydawało mi sie że słyszałem odgłosy klekotania w czasie przyspieszania na niskich obrotach ale byłem pewny ze to przez uszczelkę na kolektorze ciutkę głosniej chodzi ale to jednak zawory.
dobrze wiedzieć, że takie zachowanie to też przeklęte zawory
super, że udało się to rozwiązać
Pozdrawiam _________________ Stilo sprzedane w dobre ręce. Nowy użytkownik pięknie je odnowił. Oby się dobrze sprawowało, to było było naprawdę super auto!
U mnie w Bravo 1.9jtd dzieje sie podobnie jak wyzej opisane.
Po zapaleniu samochodu jest chwile nie rowno z obrotami, potem lepiej.
Przy przyspieszaniu ciagnie od dołu ale przy zakresie 2.8k obr(około) czuc tak jakby lekkie zwolnienie(zmniejszenie mocy) samochodu, ciagnie dalej ale wydaje mi sie, ze powinno lepiej niz w dolnej granicy.
Identycznie mam jak jezdze spokojnie, nie kopci, jezeli przycisnie sie powyzej 3k obr to dymi, co skutkuje zatłuszczoną(z oleju napedowego) tylna klape:/ Jezeli chodzi o spalanie to dokładnie nie sprawdzałem, ale na pewno bedzie cos wiecej brac.
Jakis czas temu moj znajomy sprawdzał mi auto i mówił coś o odmnie jak dobrze pamietam, sa weze zakonczone metalowymi koncowkami, cos tam mialem urwane... No i przy wtryskach mokro...
Wybrac sie pod kompa i wszystko bedzie jasne????
Dołączył: 26 Paź 2009 Posty: 864 Skąd jesteś (miejscowość / region): ZACHODNIOPOMORSKIE Posiadane auto: było stilo MW jest croma 150kM
Piwa: 39/1
Wysłany: Wto 20 Lis 2012, 22:07
Temat postu:
Re: ( Fiat Stilo ) Końcówki wtrysków .? Dymi
komputer ci nie pokaże czy wtryski leją jak masz mokro to po pierwsze sprawdź przewody przelewowe czy gdzieś nie cieknie a po drugie uszczelki miedziane pod wtryskiwaczami mogą byś wypalone i ciśnienie z cylindrów wydmuchuje paliwo (łatwo to sprawdzić - wystarczy polać jakąś pianą w koło wtrysków i po zapaleniu auta obserwować czy robią się bańki)
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Fiat Stilo ) Silnik Diesel-układ zasilania-układ napędowy i wydechowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.