Dołączył: 20 Mar 2009 Posty: 130 Skąd jesteś (miejscowość / region): Trouń Posiadane auto: Fiat Punto II ELX 1.2 8v 2000r
Piwa: 2/8
Wysłany: Pon 12 Gru 2011, 22:25
Temat postu:
luzy zaworowe PII 1.2 8V
Witam
Dziś przy okazji wymiany uszczelki pod pokrywą zmierzyłem luzy zaworów, w książce jest:
Wydech - 0,45 (+-0,05)
Dolot - 0,25 (+-0,05)
u mnie jest tak jak poniżej (wartość w nawiasie przedstawia o ile odbiega od normy):
W - 0,6 (0,15)
D - 0,45 (0,2)
W - 0,6 (0,15)
D - 0,35 (0,1)
D - 0,35 (0,1)
W - 0,55 (0,1)
D - 0,4 (0,15)
W - 0,5 (0,05)
Czy takie luzy mogą jakoś zauważalnie wpłynąć na prace silnika? co się może dziać? nie słychać żadnego uporczywego klekotania, głośniej u mnie chodzą wtryski gazowe niż zawory...
warto to już regulować jeśli tak to czy muszę to na gwałt robić czy na spokojnie kiedyś w wolnej chwili pomierzyć płytki celem wyliczenia jakie trzeba kupić?
słyszałem ze można przekładać płytki miedzy zaworami gdy podpasują żeby nie trzeba było kupować bez sensu nowej jak już się ma taka grubość. czy to dotyczy tylko przekładania miedzy zaworami ssącymi lub wydechowymi czy można mieszać ssące z wydechowymi?
Dołączył: 09 Lut 2009 Posty: 1887 Skąd jesteś (miejscowość / region): białystok Posiadane auto: chevrolet aveo T255 i hultaj atos
Piwa: 137/4
Wysłany: Pon 12 Gru 2011, 22:44
Temat postu:
Re: ( Fiat Punto ) luzy zaworowe PII 1.2 8V
lepiej wyreguluj zawory objawem sa: klepot i slabszy silnik a co do "mieszania" plytek- mozna to zrobic gdyz sa takie same _________________ Wszystkie błędy stylistyczne i ortograficzne są zamierzone- jakiekolwiek powielanie ich i rozpowszechnianie bez mojej zgody jest zabronione! Nie udzielam rad telefonicznie.
Dołączył: 20 Mar 2009 Posty: 130 Skąd jesteś (miejscowość / region): Trouń Posiadane auto: Fiat Punto II ELX 1.2 8v 2000r
Piwa: 2/8
Wysłany: Pon 12 Gru 2011, 22:55
Temat postu:
Re: ( Fiat Punto ) luzy zaworowe PII 1.2 8V
zapala idealnie, silnik ma moc, jak jest bezwietrznie wyciąga nawet 160km/h
pytam bo mam inny kłopot z duszeniem się silnika przy dodawaniu gazu na jałowych obrotach (watek poruszyłem w innym temacie) zastanawiałem się czy to może mieć jakiś związek z luzami zaworów
Dołączył: 20 Mar 2009 Posty: 130 Skąd jesteś (miejscowość / region): Trouń Posiadane auto: Fiat Punto II ELX 1.2 8v 2000r
Piwa: 2/8
Wysłany: Wto 13 Gru 2011, 14:55
Temat postu:
Re: ( Fiat Punto ) luzy zaworowe PII 1.2 8V
minęły prawie 2h od postoju tak jak nakazuje książka, silnik był letni jak zdejmowałem pokrywę zaworów ale w chwili mierzenia luzów był praktycznie zimny
Dołączył: 09 Paź 2011 Posty: 2023 Skąd jesteś (miejscowość / region): Kępno, Wielkopolska Posiadane auto: Punto Evo
Piwa: 248/2
Wysłany: Wto 13 Gru 2011, 17:20
Temat postu:
Re: ( Fiat Punto ) luzy zaworowe PII 1.2 8V
mad_luk napisał:
minęły prawie 2h od postoju tak jak nakazuje książka, silnik był letni jak zdejmowałem pokrywę zaworów ale w chwili mierzenia luzów był praktycznie zimny
2 godziny to trochę mało do całkowitego wystudzenia silnika.
Efekt letniego silnika masz w postaci zwiększonych luzów na wszystkich zaworach. _________________ Jeżeli pomogłem postaw piwo
Pozdrawiam Piotr
Możesz przekładać płytki między zaworami ale na te ostatnie i tak ci braknie,jedna to koszt 10-15zł.A zawory to ważny element poprawnej pracy.Więc te ostatnie wymierz i dokup lub spytaj ile weźmie mechanik bo może okazać się że,wyjdzie taniej,książka podaje 30 000tys/km,ale 50 i 60 można na spoko,pierwsza regulacja jest najważniejsza.
Dołączył: 20 Mar 2009 Posty: 130 Skąd jesteś (miejscowość / region): Trouń Posiadane auto: Fiat Punto II ELX 1.2 8v 2000r
Piwa: 2/8
Wysłany: Wto 13 Gru 2011, 21:16
Temat postu:
Re: ( Fiat Punto ) luzy zaworowe PII 1.2 8V
od zakupy kropka przejechałem 32tyś od początku na gazie który od razu założyłem. nie regulowałem nigdy zaworów i nie wiem kiedy były regulowane wcześniej.
zakładając że faktycznie mierzyłem luzy na jeszcze lekko ciepłym silniku i mi przekłamało to chyba nie jest tak źle przy okazji popytam mechaników o koszt regulacji. tylko ze ja nie ufam nikomu, zazwyczaj wszelkie naprawy w warsztatach nie są tak dobre jak powinny być nawet jak coś zrobią dobrze to inne zepsują
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Fiat Punto ) Silnik iskrowy-układ zapłonowy-układ zasilania-układ napędowy i wydechowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.