hej mam z tym problem w ciągu 6mcy 4 razy musiałem je wymieniać z powodu pęknięcia klina na owym kole. . . oco chodzi co? co tam jest nietak że tak czesto musze to robić? każde takie nowe koło to koszt 75zł masakra
mam newsa tylko niewiem czy to moze byc to
ja najpierw zakladam pasek na alternator i na kolo walu a nastepnie dokrecam je przy zalozonym pasku alternatora czy to moze byc problemem????
Dołączył: 15 Mar 2009 Posty: 384 Skąd jesteś (miejscowość / region): śląskie Posiadane auto: punto 75
Piwa: 10/23
Wysłany: Sob 30 Paź 2010, 17:20
Temat postu:
Re: ( Fiat Punto ) koło zębate wału korbowego
Masz problem, z którym nikt nie potrafi się uporać. Jednak jest jedna zasada przy zakładaniu kół pasowych i zębatych, mających klin. Mianowicie musi nasuwać się w miarę ciasno, aby nie miało luzu. Zwróć na to uwagę. Tym bardziej, że klin przenosi podwójne obciążenie, paska rozrządu i paska klinowego. Klin również nie może mieć żadnych luzów. Poza tym nie ma znaczenia, który pasek pierwszy zakładasz, choć uważam, że wygodniej jest założyć pierwszy rozrządu.
Dołączył: 20 Lut 2010 Posty: 96 Skąd jesteś (miejscowość / region): Tychy Posiadane auto: Fiat Punto II
Piwa: 4/0
Wysłany: Nie 31 Paź 2010, 10:17
Temat postu:
Re: ( Fiat Punto ) koło zębate wału korbowego
sluchaj jak zakladasz to male kolo zebate to najpierw je dokrec jak trzeba ,mialem juz taki przypadek jak Twoj zalatwilem 2 kola ,coz czlowiek cale zycie sie uczy a i tak glupi umiera. Co do kola ja zawsze biore kolege do pomocy ktory mi blokuje wal korbowy od str skrzyni tak gdzie jest to okienko do ustawienia rozrzadu, wtedy dokrecam na max bron Boze pneumatyka a dopiero potem skladam reszte. Pozdro
Dołączył: 08 Lut 2009 Posty: 193 Skąd jesteś (miejscowość / region): polska Posiadane auto: 308 hdi 1.6
Piwa: 3/0
Wysłany: Czw 08 Gru 2011, 21:42
Temat postu:
Re: ( Fiat Punto ) koło zębate wału korbowego
Witajcie, podepne sie pod temat. Mam Pande 1.1(silnik punciaka:)) i robiłem głowice(UPG uszczelniacze itp), gość mi ja oddał z odkreconym kołem zebatym wałka rozrzadu i co sie okazało: ze jest luz na klinie ok 1 zabek wg mnie, czy da sie to jakos naprawic? auto ogolnie teraz jest słabe (do 100 rozbujac go to trwa wieki) i czuc delikatne poszarpywania, a po remoncie powinno smigac a jedzie jak maluch;/ Miał ktos z was moze taki problem?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Fiat Punto ) Silnik iskrowy-układ zapłonowy-układ zasilania-układ napędowy i wydechowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.