Fiat

ogłoszeniaceny używanychwiadomościdealerzyforumczęścioponyksiążkilinkitapetyopiniedekoder VIN
  FAQ    Szukaj    Użytkownicy    Regulamin    Grupy    Czat    Rejestracja 
  Profil    Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości    Zaloguj    iboi - ogłoszenia

( Fiat Stilo ) problemy z turbiną


Idź do strony 1, 2  Następny
 
postów na stronie: 10 20 50
   Forum FIAT Forum Strona Główna -> ( Fiat Stilo ) Silnik Diesel-układ zasilania-układ napędowy i wydechowy.
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
adam001

Czytelnik



Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 4


Piwa: 0/0
Wysłany: Pon 05 Wrz 2011, 12:54
Temat postu:

problemy z turbiną


Witam

Koledzy pomóżcie. Mam problemy z turbiną. Po odpaleniu silnika (czy jest ciepły, czy zimny nie ma róznicy) czasami nie chce załączyć sie turbina. Problem ten najczęsciej wystepuje, gdy jadę na 1 lub 2 biegu bez wczesniejszej "przygazówki" bez dodawania gazu. Podczas próby przyspieszania obroty rosną ale turbina się nie chce załączyć. Dopiero po naciśnieciu sprzegła i wkreceniu turbiny, dodaniu gazu problem znika i turbina się załącza. problem nie wystepuje gdy po odpaleniu samochodu wciskam pedał gazu tak, aby turbina się załączyła.
Co może być tego przyczyną?
Pomóżcie.
Powrót do góry
saddam.husain

Dyskutant



Dołączył: 05 Paź 2010
Posty: 55
Skąd jesteś (miejscowość / region): Kraków/za niedługo Wolbrom
Posiadane auto: Fiat Stilo 1,9 JTD 2004 3D
Piwa: 0/2
Wysłany: Pon 05 Wrz 2011, 13:55
Temat postu:

Re: ( Fiat Stilo ) problemy z turbiną


drogi kolego albo ja jestem zawieszony albo nie umiem czytać Shocked

Cytat:
gdy jadę na 1 lub 2 biegu bez wczesniejszej "przygazówki" bez dodawania gazu.
???

ja proponuje zacząć od czyszczenia overbostu - możliwe że się przycina - opis w manualach

Cytat:
Podczas próby przyspieszania obroty rosną ale turbina się nie chce załączyć. Dopiero po naciśnieciu sprzegła i wkreceniu turbiny, dodaniu gazu problem znika i turbina się załącza.


Z tego zdania rozumiem ze chcesz powiedzieć ze nie ma takiego kopa ;p bo czy czujesz turbinę czy nie obroty rosną przy przyśpieszaniu Laughing

Cytat:
problem nie wystepuje gdy po odpaleniu samochodu wciskam pedał gazu tak, aby turbina się załączyła.


kolego nie rozumiem co masz na myśli że odpalasz i "kręcisz" aż turbina się "załącza" - niech ktoś mnie poprawi jak się mylę ale turbina pracuje cały czas bez względu czy "deptasz" czy jeździsz eco

generalnie na początku zobacz czy masz jakieś błędy, jaki dym leci przy odpaleniu samochodu i jak deptasz - sadze ze na początku powinieneś zobaczyć zawór overbost
Powrót do góry
gadu-gadu
adam001

Czytelnik



Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 4


Piwa: 0/0
Wysłany: Pon 05 Wrz 2011, 15:12
Temat postu:

Re: ( Fiat Stilo ) problemy z turbiną


odpala normalnie, nie dymi, nie wykazuje błędów na komputerze. nie zawsze turbina chce działać. problem pojawia się na niskich biegach, najczęsciej zaraz po odpaleniu silnika. Jeżeli turbina już sie uruchomi to potem działa cały czas bez zarzutu, problem pojawia sie przy ponownym uruchomieniu silnika. problem pojawia sie ylko podczas jazdy.

Mechanik stwierdził, że zawór overboost działa poprawnie i jest sprawny. Wszystkie filtry: paliwowy, powietrza itd zostały wymienione.

Regulamin pkt.20
NED
Powrót do góry
jareq08

Auto Maniak



Dołączył: 08 Lut 2010
Posty: 1526
Skąd jesteś (miejscowość / region): swiętokrzyskie
Posiadane auto: panda, stilo, bravo, 500X-same diesle
Piwa: 97/3
Wysłany: Pon 05 Wrz 2011, 17:20
Temat postu:

Re: ( Fiat Stilo ) problemy z turbiną


Odepnij przeplywomierz i sie przejedz.Jesli sie poprawi to masz winnego! Jesli nie to masz liche sterowanie geometrią turbiny, lub zapieczoną regulację , (choc w to watpię). Stawiam na przepływomierz. Laughing
_________________
Nie ma jak fiat, ciagle jest ...robota!
Powrót do góry
petarda

Auto Maniak



Dołączył: 28 Lut 2011
Posty: 1360
Skąd jesteś (miejscowość / region): Gdańsk
Posiadane auto: Fiat Bravo 1,9 16V
Piwa: 57/9
Wysłany: Pon 05 Wrz 2011, 20:06
Temat postu:

Re: ( Fiat Stilo ) problemy z turbiną


Tylko na podstawie czego sądzisz że turbina się nie kręci i jak ma to wyglądać skoro przez pierwotny czyli brudny obieg turbiny przelatują spaliny napędzające turbinę.
Najwyżej nie działa zmienna geometria i tu pozostaje poszukać przyczyny, choćby korozja tłoczka overboost.
_________________
|
Jak opuścić kopary biedakom?
Zajechać na stację limuzyną BMW 745 full wypas, wysiąść z gracją...
... i zatankować gazu za 50 zeta Smile)
full lans Smile)
|
Powrót do góry
Reklama








Wysłany: Pon 05 Wrz 2011, 20:06
Temat postu:

reklama


Powrót do góry
adasch

Auto Maniak



Dołączył: 25 Lip 2009
Posty: 1794
Skąd jesteś (miejscowość / region): Gdańsk
Posiadane auto: Stilo dynamic JTD 115 KM
Piwa: 35/7
Wysłany: Wto 06 Wrz 2011, 00:17
Temat postu:

Re: ( Fiat Stilo ) problemy z turbiną


jak dla mnie wyglada na zapiekajace się łopatki

potrzebujesz FES i testu "gruchy"

tak to wygląda u mnie

http://www.youtube.com/watch?v=XzuW2HGijlE

Pozdrawiam
_________________
Stilo sprzedane w dobre ręce. Nowy użytkownik pięknie je odnowił. Oby się dobrze sprawowało, to było było naprawdę super auto!
Powrót do góry
gadu-gadu
Feler

Stały Bywalec



Dołączył: 05 Maj 2008
Posty: 177
Skąd jesteś (miejscowość / region): Stalowa Wola
Posiadane auto: STILO 1.9 JTD, 115KM, MW-2003
Piwa: 11/3
Wysłany: Wto 06 Wrz 2011, 08:32
Temat postu:

Re: ( Fiat Stilo ) problemy z turbiną


Ja kiedyś też myślałem, że turbo pada, ale po wyczyszczeniu przepustnicy i egr auto jeździ jak oszalałe. Kultura pracy silnika i tzn. przymulenia ustąpiły.
ja kolego zacząłbym od czyszczenia: przepustnica, egr, overbost, czujnik ciśnienia doładowania, połączenia rur. Później przyglądnąłbym się samej turbinie.

Pozdrawiam
Powrót do góry
COVERek

Stały Bywalec



Dołączył: 10 Lut 2010
Posty: 166
Skąd jesteś (miejscowość / region): Miasto Włókniarzy
Posiadane auto: Fiat Stilo 3D 1.9MJet 140KM 09/2004r
Piwa: 3/3
Wysłany: Sro 07 Wrz 2011, 07:33
Temat postu:

Re: ( Fiat Stilo ) problemy z turbiną


mam ten sam problem. Smile przyspieszam, wyprzedzam i buuuuu... traci moc, a tir jedzie z naprzeciwka. Razz wiec postanowilem wiecej nie ryzykowac zdrowia i wyczyscic na wstepie egr i overboost. pytanie jest takie gdzie jest egr w 1.9jtd 140KM i czy jest takie samo jak w jtd 115KM? Kupowac jakis zaslepki EGR na allegro? Smile
_________________
PKT.22
Powrót do góry
Feler

Stały Bywalec



Dołączył: 05 Maj 2008
Posty: 177
Skąd jesteś (miejscowość / region): Stalowa Wola
Posiadane auto: STILO 1.9 JTD, 115KM, MW-2003
Piwa: 11/3
Wysłany: Sro 07 Wrz 2011, 07:56
Temat postu:

Re: ( Fiat Stilo ) problemy z turbiną


COVERek napisał:
mam ten sam problem. Smile przyspieszam, wyprzedzam i buuuuu... traci moc, a tir jedzie z naprzeciwka. Razz wiec postanowilem wiecej nie ryzykowac zdrowia i wyczyscic na wstepie egr i overboost. pytanie jest takie gdzie jest egr w 1.9jtd 140KM i czy jest takie samo jak w jtd 115KM? Kupowac jakis zaslepki EGR na allegro? Smile


Tutaj kolego masz część informacji:

http://fiat.auto.com.pl/forum/viewtopic.php?t=13850

i tu:

http://fiat.auto.com.pl/forum/viewtopic.php?t=72581

Pozdrawiam
Powrót do góry
Maciekqbn

Dyskutant



Dołączył: 22 Sie 2010
Posty: 89
Skąd jesteś (miejscowość / region): Gdynia
Posiadane auto: Stilo MW MJet 140KM
Piwa: 2/0
Wysłany: Sro 07 Wrz 2011, 10:06
Temat postu:

Re: ( Fiat Stilo ) problemy z turbiną


Warto założyć zaślepkę, mniej będzie się syfił dolot po wyczyszczeniu egr i przepustnicy. Pamiętaj tylko, że do wersji 140KM zaślepka musi być z 4 otworami, taka prostokątna, można kupić na Allegro.
Powrót do góry
adam001

Czytelnik



Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 4


Piwa: 0/0
Wysłany: Czw 08 Wrz 2011, 19:38
Temat postu:

Re: ( Fiat Stilo ) problemy z turbiną


Dziękuje koledzy za pomoc. Spróbuje zastosować się do Waszych rad. Odezwę się jaki będzie efekt.
Powrót do góry
DW_Mysz

Dyskutant



Dołączył: 30 Lip 2010
Posty: 78
Skąd jesteś (miejscowość / region): DŚl
Posiadane auto: Fiat Stilo MW 1.9 MultiJet 120KM
Piwa: 3/0
Wysłany: Nie 11 Wrz 2011, 20:55
Temat postu:

Re: ( Fiat Stilo ) problemy z turbiną


Podłączę się pod ten temat, bo być może mam podobny problem. W kwietniu miałem czyszczony EGR i czujnik ciśnienia doładowania, 2 tygodnie temu założyłem mityczną blaszkę z trzema dziurkami. Generalnie nie rozwiązała ona problemu bujnięcia silnikiem przy ~2k rpm oraz słabego dołu. Co więcej, wczoraj rano silnik dwa razy zgasł mi przy ruszaniu - tak jakby potrzebował więcej przygazowania niż zwykle. Pojechałem kawałek autostradą i nagle jakbym stracił turbo. 3 tysiące obrotów i więcej nie chciał pojechać, zero "świstu" turbiny i niemal zero przyspieszania (może z wyjątkiem pierwszego biegu, jak potem sprawdziłem). Dodatkowo, przy gaszeniu silnika było słychać tak jakby metaliczne stuknięcie. Przegazowałem trochę (do ~4k rpm) i jakby odrobina mocy wróciła, ale wciąż to nie było to. Metaliczny odgłos przy gaszeniu zniknął. Dotarłem do domu, podpiąłem się FES-em i odczytałem błąd silnika "P010F - Niezgodnosc masy powietrze/przeplywomierz". Odpiąłem przepływkę i jedzie dobrze, ale wciąż mam dziwne wrażenie, że chodzi jakby inaczej, generowane odgłosy są ciut głośniejsze i bardziej "toporne" (ale może to tylko moje przewrażliwienie związane ze zdjęciem górnej osłony silnika).
Przed odpięciem przepływki przejechałem się kawałek i zalogowałem trochę parametrów w FES-ie, ale nie do końca umiem je zinterpretować:
http://dl.dropbox.com/u/68423/przeplywka.csv

Moje pytania:
1. Czy uszkodzona przepływka może dawać takie objawy jak bardzo słaby dół i praktycznie nagłe odcięcie turbiny?
2. Czy załączony log świadczy o uszkodzonej przepływce?
3. Czy mogło na to wpłynąć założenie blaszki przy EGR?
4. Czy turbina mogła ulec uszkodzeniu?

Pozdrawiam, dzięki za przeczytanie przydługich wypocin ;)
Powrót do góry
adasch

Auto Maniak



Dołączył: 25 Lip 2009
Posty: 1794
Skąd jesteś (miejscowość / region): Gdańsk
Posiadane auto: Stilo dynamic JTD 115 KM
Piwa: 35/7
Wysłany: Nie 11 Wrz 2011, 22:05
Temat postu:

Re: ( Fiat Stilo ) problemy z turbiną


AD1 tak dół/ odcięcie - nie raczej overboost źle przełącza
ad2 raczej nie
ad3 nie
ad4 tak jeżeli to łopatki się zapiekły ale raczej nie/ nie jeżeli to zawór na który stawiam

odepnij rurę dochodzącą do turbo i sprawdź czy ie masz luzu na wąlku turbiny. Na jakim oleju i filtrze jeździsz/jeździłeś?

pozdrawiam
_________________
Stilo sprzedane w dobre ręce. Nowy użytkownik pięknie je odnowił. Oby się dobrze sprawowało, to było było naprawdę super auto!
Powrót do góry
gadu-gadu
CyraXXX

Przyjaciel Portalu



Dołączył: 10 Paź 2010
Posty: 263
Skąd jesteś (miejscowość / region): Lublin
Posiadane auto: Stilo JTD 115KM
Piwa: 11/2
Wysłany: Nie 11 Wrz 2011, 22:41
Temat postu:

Re: ( Fiat Stilo ) problemy z turbiną


Cytat:
odepnij rurę dochodzącą do turbo i sprawdź czy ie masz luzu na wąlku turbiny


delikatny luz ma prawo być na wałku
http://www.youtube.com/watch?v=YRZb9yCGSXA

jak będzie 'duży" turbo będzie dosłownie gwizdać
_________________
Jazda STILO = jedna wielka niekończąca się przygoda Very Happy
Powrót do góry
DW_Mysz

Dyskutant



Dołączył: 30 Lip 2010
Posty: 78
Skąd jesteś (miejscowość / region): DŚl
Posiadane auto: Fiat Stilo MW 1.9 MultiJet 120KM
Piwa: 3/0
Wysłany: Pon 12 Wrz 2011, 07:18
Temat postu:

Re: ( Fiat Stilo ) problemy z turbiną


adasch napisał:
odepnij rurę dochodzącą do turbo i sprawdź czy ie masz luzu na wąlku turbiny. Na jakim oleju i filtrze jeździsz/jeździłeś?

Mam to auto od 17 kkm, od razu po zakupie zmieniłem na Motul 6100 10W40 (jaki był filtr, to nie wiem), ostatnia zmiana niecały miesiąc temu również na tym oleju + fiatowski filtr. Sprawdzę tę rurę. Jeżeli to kwestia overboost, to co dalej - czyszczenie, wymiana? I dlaczego mogło pomóc odpięcie przepływki?
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
   Forum FIAT Forum Strona Główna -> ( Fiat Stilo ) Silnik Diesel-układ zasilania-układ napędowy i wydechowy. Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2
Ogłoszenia sprzedaży - Fiat Stilo »

Opinie o samochodach Fiat Stilo - testy użytkowników »


 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Popularne dyskusje w dziale: ( Fiat Stilo ) Silnik Diesel-układ zasilania-układ napędowy i wydechowy.


Fiat500

49 900

2017r.

81 830 km

kujawsko-pomorskie

FiatSeicento

7 000

2000r.

70 000 km

śląskie

FiatPanda

34 700

2015r.

220 000 km

mazowieckie

Fiat500L

36 000

2013r.

68 385 km

pomorskie

FiatSedici

23 900

2010r.

137 000 km

małopolskie





Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group



Partnerskie fora dyskusyjne: Mały Fan Klub    Seicento Fanklub    Barchetta Club Polska   



Serwis partnerski portalu www.auto.plSamochody to nasza pasja
Copyright © Profit 2003 - 2024 Created by idealneT and OM System