Koledzy pomóżcie. Mam problemy z turbiną. Po odpaleniu silnika (czy jest ciepły, czy zimny nie ma róznicy) czasami nie chce załączyć sie turbina. Problem ten najczęsciej wystepuje, gdy jadę na 1 lub 2 biegu bez wczesniejszej "przygazówki" bez dodawania gazu. Podczas próby przyspieszania obroty rosną ale turbina się nie chce załączyć. Dopiero po naciśnieciu sprzegła i wkreceniu turbiny, dodaniu gazu problem znika i turbina się załącza. problem nie wystepuje gdy po odpaleniu samochodu wciskam pedał gazu tak, aby turbina się załączyła.
Co może być tego przyczyną?
Pomóżcie.
Dołączył: 05 Paź 2010 Posty: 55 Skąd jesteś (miejscowość / region): Kraków/za niedługo Wolbrom Posiadane auto: Fiat Stilo 1,9 JTD 2004 3D
Piwa: 0/2
Wysłany: Pon 05 Wrz 2011, 13:55
Temat postu:
Re: ( Fiat Stilo ) problemy z turbiną
drogi kolego albo ja jestem zawieszony albo nie umiem czytać
Cytat:
gdy jadę na 1 lub 2 biegu bez wczesniejszej "przygazówki" bez dodawania gazu.
???
ja proponuje zacząć od czyszczenia overbostu - możliwe że się przycina - opis w manualach
Cytat:
Podczas próby przyspieszania obroty rosną ale turbina się nie chce załączyć. Dopiero po naciśnieciu sprzegła i wkreceniu turbiny, dodaniu gazu problem znika i turbina się załącza.
Z tego zdania rozumiem ze chcesz powiedzieć ze nie ma takiego kopa ;p bo czy czujesz turbinę czy nie obroty rosną przy przyśpieszaniu
Cytat:
problem nie wystepuje gdy po odpaleniu samochodu wciskam pedał gazu tak, aby turbina się załączyła.
kolego nie rozumiem co masz na myśli że odpalasz i "kręcisz" aż turbina się "załącza" - niech ktoś mnie poprawi jak się mylę ale turbina pracuje cały czas bez względu czy "deptasz" czy jeździsz eco
generalnie na początku zobacz czy masz jakieś błędy, jaki dym leci przy odpaleniu samochodu i jak deptasz - sadze ze na początku powinieneś zobaczyć zawór overbost
odpala normalnie, nie dymi, nie wykazuje błędów na komputerze. nie zawsze turbina chce działać. problem pojawia się na niskich biegach, najczęsciej zaraz po odpaleniu silnika. Jeżeli turbina już sie uruchomi to potem działa cały czas bez zarzutu, problem pojawia sie przy ponownym uruchomieniu silnika. problem pojawia sie ylko podczas jazdy.
Mechanik stwierdził, że zawór overboost działa poprawnie i jest sprawny. Wszystkie filtry: paliwowy, powietrza itd zostały wymienione.
Regulamin pkt.20
NED
Odepnij przeplywomierz i sie przejedz.Jesli sie poprawi to masz winnego! Jesli nie to masz liche sterowanie geometrią turbiny, lub zapieczoną regulację , (choc w to watpię). Stawiam na przepływomierz. _________________ Nie ma jak fiat, ciagle jest ...robota!
Dołączył: 28 Lut 2011 Posty: 1360 Skąd jesteś (miejscowość / region): Gdańsk Posiadane auto: Fiat Bravo 1,9 16V
Piwa: 57/9
Wysłany: Pon 05 Wrz 2011, 20:06
Temat postu:
Re: ( Fiat Stilo ) problemy z turbiną
Tylko na podstawie czego sądzisz że turbina się nie kręci i jak ma to wyglądać skoro przez pierwotny czyli brudny obieg turbiny przelatują spaliny napędzające turbinę.
Najwyżej nie działa zmienna geometria i tu pozostaje poszukać przyczyny, choćby korozja tłoczka overboost. _________________ |
Jak opuścić kopary biedakom?
Zajechać na stację limuzyną BMW 745 full wypas, wysiąść z gracją...
... i zatankować gazu za 50 zeta )
full lans )
|
Pozdrawiam _________________ Stilo sprzedane w dobre ręce. Nowy użytkownik pięknie je odnowił. Oby się dobrze sprawowało, to było było naprawdę super auto!
Dołączył: 05 Maj 2008 Posty: 177 Skąd jesteś (miejscowość / region): Stalowa Wola Posiadane auto: STILO 1.9 JTD, 115KM, MW-2003
Piwa: 11/3
Wysłany: Wto 06 Wrz 2011, 08:32
Temat postu:
Re: ( Fiat Stilo ) problemy z turbiną
Ja kiedyś też myślałem, że turbo pada, ale po wyczyszczeniu przepustnicy i egr auto jeździ jak oszalałe. Kultura pracy silnika i tzn. przymulenia ustąpiły.
ja kolego zacząłbym od czyszczenia: przepustnica, egr, overbost, czujnik ciśnienia doładowania, połączenia rur. Później przyglądnąłbym się samej turbinie.
Dołączył: 10 Lut 2010 Posty: 166 Skąd jesteś (miejscowość / region): Miasto Włókniarzy Posiadane auto: Fiat Stilo 3D 1.9MJet 140KM 09/2004r
Piwa: 3/3
Wysłany: Sro 07 Wrz 2011, 07:33
Temat postu:
Re: ( Fiat Stilo ) problemy z turbiną
mam ten sam problem. przyspieszam, wyprzedzam i buuuuu... traci moc, a tir jedzie z naprzeciwka. wiec postanowilem wiecej nie ryzykowac zdrowia i wyczyscic na wstepie egr i overboost. pytanie jest takie gdzie jest egr w 1.9jtd 140KM i czy jest takie samo jak w jtd 115KM? Kupowac jakis zaslepki EGR na allegro? _________________ PKT.22
Dołączył: 05 Maj 2008 Posty: 177 Skąd jesteś (miejscowość / region): Stalowa Wola Posiadane auto: STILO 1.9 JTD, 115KM, MW-2003
Piwa: 11/3
Wysłany: Sro 07 Wrz 2011, 07:56
Temat postu:
Re: ( Fiat Stilo ) problemy z turbiną
COVERek napisał:
mam ten sam problem. przyspieszam, wyprzedzam i buuuuu... traci moc, a tir jedzie z naprzeciwka. wiec postanowilem wiecej nie ryzykowac zdrowia i wyczyscic na wstepie egr i overboost. pytanie jest takie gdzie jest egr w 1.9jtd 140KM i czy jest takie samo jak w jtd 115KM? Kupowac jakis zaslepki EGR na allegro?
Dołączył: 22 Sie 2010 Posty: 89 Skąd jesteś (miejscowość / region): Gdynia Posiadane auto: Stilo MW MJet 140KM
Piwa: 2/0
Wysłany: Sro 07 Wrz 2011, 10:06
Temat postu:
Re: ( Fiat Stilo ) problemy z turbiną
Warto założyć zaślepkę, mniej będzie się syfił dolot po wyczyszczeniu egr i przepustnicy. Pamiętaj tylko, że do wersji 140KM zaślepka musi być z 4 otworami, taka prostokątna, można kupić na Allegro.
Podłączę się pod ten temat, bo być może mam podobny problem. W kwietniu miałem czyszczony EGR i czujnik ciśnienia doładowania, 2 tygodnie temu założyłem mityczną blaszkę z trzema dziurkami. Generalnie nie rozwiązała ona problemu bujnięcia silnikiem przy ~2k rpm oraz słabego dołu. Co więcej, wczoraj rano silnik dwa razy zgasł mi przy ruszaniu - tak jakby potrzebował więcej przygazowania niż zwykle. Pojechałem kawałek autostradą i nagle jakbym stracił turbo. 3 tysiące obrotów i więcej nie chciał pojechać, zero "świstu" turbiny i niemal zero przyspieszania (może z wyjątkiem pierwszego biegu, jak potem sprawdziłem). Dodatkowo, przy gaszeniu silnika było słychać tak jakby metaliczne stuknięcie. Przegazowałem trochę (do ~4k rpm) i jakby odrobina mocy wróciła, ale wciąż to nie było to. Metaliczny odgłos przy gaszeniu zniknął. Dotarłem do domu, podpiąłem się FES-em i odczytałem błąd silnika "P010F - Niezgodnosc masy powietrze/przeplywomierz". Odpiąłem przepływkę i jedzie dobrze, ale wciąż mam dziwne wrażenie, że chodzi jakby inaczej, generowane odgłosy są ciut głośniejsze i bardziej "toporne" (ale może to tylko moje przewrażliwienie związane ze zdjęciem górnej osłony silnika).
Przed odpięciem przepływki przejechałem się kawałek i zalogowałem trochę parametrów w FES-ie, ale nie do końca umiem je zinterpretować:
http://dl.dropbox.com/u/68423/przeplywka.csv
Moje pytania:
1. Czy uszkodzona przepływka może dawać takie objawy jak bardzo słaby dół i praktycznie nagłe odcięcie turbiny?
2. Czy załączony log świadczy o uszkodzonej przepływce?
3. Czy mogło na to wpłynąć założenie blaszki przy EGR?
4. Czy turbina mogła ulec uszkodzeniu?
Pozdrawiam, dzięki za przeczytanie przydługich wypocin ;)
AD1 tak dół/ odcięcie - nie raczej overboost źle przełącza
ad2 raczej nie
ad3 nie
ad4 tak jeżeli to łopatki się zapiekły ale raczej nie/ nie jeżeli to zawór na który stawiam
odepnij rurę dochodzącą do turbo i sprawdź czy ie masz luzu na wąlku turbiny. Na jakim oleju i filtrze jeździsz/jeździłeś?
pozdrawiam _________________ Stilo sprzedane w dobre ręce. Nowy użytkownik pięknie je odnowił. Oby się dobrze sprawowało, to było było naprawdę super auto!
odepnij rurę dochodzącą do turbo i sprawdź czy ie masz luzu na wąlku turbiny. Na jakim oleju i filtrze jeździsz/jeździłeś?
Mam to auto od 17 kkm, od razu po zakupie zmieniłem na Motul 6100 10W40 (jaki był filtr, to nie wiem), ostatnia zmiana niecały miesiąc temu również na tym oleju + fiatowski filtr. Sprawdzę tę rurę. Jeżeli to kwestia overboost, to co dalej - czyszczenie, wymiana? I dlaczego mogło pomóc odpięcie przepływki?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Fiat Stilo ) Silnik Diesel-układ zasilania-układ napędowy i wydechowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.