Fiat

ogłoszeniaceny używanychwiadomościdealerzyforumczęściksiążkilinkitapetyopiniedekoder VIN
  FAQ    Szukaj    Użytkownicy    Regulamin    Grupy    Czat    Rejestracja 
  Profil    Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości    Zaloguj    iboi - ogłoszenia

( Fiat Punto ) Dławienie, przyduszanie się silnika - ciężki przypadek PII



 
postów na stronie: 10 20 50
   Forum FIAT Forum Strona Główna -> ( Fiat Punto ) Elektryka/Elektronika/Komunikaty.
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mad_luk

Stały Bywalec



Dołączył: 20 Mar 2009
Posty: 130
Skąd jesteś (miejscowość / region): Trouń
Posiadane auto: Fiat Punto II ELX 1.2 8v 2000r
Piwa: 2/8
Wysłany: Sro 11 Sty 2012, 23:05
Temat postu:

Dławienie, przyduszanie się silnika - ciężki przypadek PII


witam
Wielokrotnie poruszałem już mój problem jednak dotyczył on poszczególnych elementów silnika co do których miałem podejrzenie.
Tym razem chciałem zebrać wszystko do kupy i opowiedzieć o swojej niekończącej się walce z dławiącym się silnikiem 1.2 8V 60KM podczas dodawania gazu. Dławienie występuje gdy przy obrotach biegu jałowego czyli poniżej 1000obr doda się gazu normalnie, gwałtownie lub nawet delikatnie. dodatkowo na obrotach poniżej 1500obr występuje delikatne falowanie obrotów (skoki o około 200obr)

Takie niedomaganie silnika przekłada się na "kangóry" podczas ruszania i jazdy w korku gdzie jedzie się trochę bez gazu, trochę z gazem i prawie każde muśniecie pedału przyspieszenia to szarpanie i skoki Mad jest taka jak by dziura w obrotach, że nie potrafi kręcić silnika miedzy 700 a 1200obr.
Poniżej przykład:
jadę w korku na pierwszym biegu bez gazu, wciskam gaz delikatnie jest spadek mocy (dławienie) po czym nagle wyrywa do przodu (jest szarpniecie) jednak ze gazu dałem mało bo nie chce wjechać w kolesia przede mną silnik nie osiąga magicznych 1200obr i znowu się przydusza, znowu rusza i przydusza i tak w kółko aż wybijam sobie wszystkie zęby o kierownicę.

Poniżej lista części które już wymieniłem jednak silnik nadal się dławi dokładnie w taki sam sposób jak bez prób napraw.

- przepustnica Magneti Marelli z silnikiem krokowym i TPS - 400zł!! wymieniłem głównie dlatego ze mi padł TPS i obroty się wieszały
- czujnik położenia wału 160zł - EPS (drogo bo auto zdechło mi w trasie i tylko w jednym sklepie w małym mieście mieli ten czujnik więc nie miałem wyjścia)
- Sonda przed katalizatorem oryginał BOSH (numeru nie pamiętam) - 205zł, wymiana nastąpiła gdyż miałem falowanie obrotów w całym zakresie obrotomierza i nawet przyspieszanie przy 100km/h odbywało się falowo teraz na nowej przynajmniej to jest dobrze
- Sonda za katalizatorem (podmienia na sprawną oryginalną używkę BOSHa na kilka dni - nic nie pomogło)
- czujnik temperatury cieczy EPS - 75zł wymieniony gdyż przy zakładaniu gazu jego praca nie podobała się mechanikowi
- 2x cewka zapłonowa Magneti Marelli - 60zł sztuka
- Świece NGK FRANCE BKR5EZ 17zł sztuka (wcześniej miałem takie same tylko że Japan) przerwa była 0,9 auto szarpało, 0,7 bardzo żadko ale zdarzały się przerwania teraz ustawiłem 0,65 i jest OK
- kable zmieniałem już 3x. były Janmory 37zł Wink rozpadły sie gumowe fajki, NGK 52zł po 3 miesiącach zaczęły przebijać silnik szarpał pod obciążeniem, teraz są Bosche 65zł
- MAPSENSOR Maghneti Marelli (podmieniany tylko na próbę na kilka dni i nic nie pomogło)
- pasek rozrządu Continentala 43zł i napinacz SKF 32zł - ustawione było i jest OK
- uszczelniony cały dolot powietrza od uszczelek głowica-kolektor aż po rurę wychodząca z filtra powietrza oraz odmę. nie ma lewych przedmuchów

-Na kompie nie ma żadnych błędów. Silnik tak pracuje od kiedy mam te auto i pracowało tak jeszcze przed założeniem instalacji LPG STAG 200 (sekwencja).
- Na gazie i benzynie jest to samo duszenie.
- Na próbę odpinałem czujnik wałka rozrządu (praca silnika bez zmian) oraz czujnik spalania stukowego tutaj silnik zaczął delikatnie prychać i jak by stracił na dynamice

Po za wolnymi obrotami silnik pracuje idealnie ma moc chyba odpowiednia 160km/h pociągnie Wink

Remontowałem silnik pod względem spalania dużej ilości oleju. Wymieniono mi uszczelniacze zaworowe, dotarto gniazda zaworów i wymieniono pierścienie. przed i po tym zabiegu silnik cały czas tak samo pracuje więc to nie będzie wada mechaniczna


Ma ktoś jeszcze jakiś pomysł co mogę sprawdzić zrobić aby dorwać tą usterkę i jej łeb ukręcić?


Ostatnio zmieniony przez mad_luk dnia Czw 12 Sty 2012, 07:40, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
marek_3535
Moderator

Auto Maniak



Dołączył: 28 Lut 2007
Posty: 1026
Skąd jesteś (miejscowość / region): Dąbrowa Górnicza
Posiadane auto: skoda Octavia 1.9 2003r. Lanos 1.5 99r. 100 kucy MODERATOR
Piwa: 43/16
Wysłany: Sro 11 Sty 2012, 23:35
Temat postu:

Re: ( Fiat Punto ) Dławienie, przyduszanie się silnika - ciężki przypadek PII


Mad_luk zanim weźmiemy się za twój problem,popraw temat zgodnie z regulaminem forum pkt.10
marek_3535

_________________
xxxxxxxxxxxx=300
Powrót do góry
somsiad piteras

Stały Bywalec



Dołączył: 01 Lut 2009
Posty: 120
Skąd jesteś (miejscowość / region): LUBLIN
Posiadane auto: mitsu ECLIPSE 4g63 7bolt :(
Piwa: 4/0
Wysłany: Czw 12 Sty 2012, 00:01
Temat postu:

Re: ( Fiat Punto ) Dławienie, przyduszanie się silnika - ciężki przypadek PII


O ile się nie mylę, sterowniki silnika w tych modelach są strasznie usterkowe . Fajnie by było podmienić komputer w twoim aucie na inny, rzecz jasna z inego w pełni sprawnego auta, tylko nie wiem na jakiej zasadzie działa immo...? co by później w ogóle się uruchimił.
_________________
MOJE MIASTO LUBLIN
Powrót do góry
mad_luk

Stały Bywalec



Dołączył: 20 Mar 2009
Posty: 130
Skąd jesteś (miejscowość / region): Trouń
Posiadane auto: Fiat Punto II ELX 1.2 8v 2000r
Piwa: 2/8
Wysłany: Czw 12 Sty 2012, 12:52
Temat postu:

Re: ( Fiat Punto ) Dławienie, przyduszanie się silnika - ciężki przypadek PII


też podejrzewałem sterownik silnika ale czy gdyby był uszkodzony to nie wywalał by dużo dziwnych błędów?
Ktoś go w ogóle rozkręcał? może w nim wystąpić awaria typu "zimny lut" którą da się samodzielnie naprawić?
Powrót do góry
alexy

Debiutant



Dołączył: 23 Lut 2012
Posty: 26
Skąd jesteś (miejscowość / region): Warrimgton
Posiadane auto: Fiat PUNTO Model 188 MK2 Mazda MX5
Piwa: 2/1
Wysłany: Nie 26 Lut 2012, 19:16
Temat postu:

Re: ( Fiat Punto ) Dławienie, przyduszanie się silnika - ciężki przypadek PII


Bardzo dziwne uszkodzenie i trudne do zdiagnozowania. Moja propozycja zanim wymienisz cały silnik zgadując co jest popsute. Zamontuj małe urządzenie rejestrujące ODB2. Pojeździj z nim później podłącz do kompa i z czytaj Logi pozwoli ci to określić co jest nie tak. Może warto było by sprawdzić ciśnienie na cylindrach, mało skomplikowany test a że tak powiem bardzo istotny jak maż luzy na zaworach może szarpać. Na wolnych obrotach działa OK ale jak dostaje więcej paliwa to na zaworach puszcza. Ja bym zaczął od tego. Ale twój samochód twój wybór. Pozdrawiam
Powrót do góry
skype status
Reklama








Wysłany: Nie 26 Lut 2012, 19:16
Temat postu:

reklama


Powrót do góry
darofiat

Przyjaciel Portalu



Dołączył: 20 Lis 2010
Posty: 403
Skąd jesteś (miejscowość / region): Rybnik/Śląskie
Posiadane auto: Teraz:Fiat 263 Diablo 2013 1.4Tjet+LPG_KIA SOUL 1.6+LPG były:Punto I Punto II FL ,GRANDE Punto, Linea,Palio,DOBLO IFL,PEUGEOT 307 SW FL,OPEL Kadett Opel Insignia,Chevrolet Captiva,Citroen ZX
Piwa: 22/2
Wysłany: Nie 04 Mar 2012, 22:27
Temat postu:

Re: ( Fiat Punto ) Dławienie, przyduszanie się silnika - ciężki przypadek PII


Niech kolega sprawdzi jaki jest czas ładowania cewek wysokiego napięcia (ms) w parametrach silnika.Normalnie na biegu jałowym czasy wachają sie w zakresie od 2,125 do 2,825 i muszą być podobne na obu cewkach(np cewka 1 2,245ms cewka 2 2,385ms jesli tak bedzie to jest ok, cewka 1 2,385ms cewka 2 3,345ms to sterownik klasyfikuj się do naprawy bądz wymiany).Jaki numer sterownika jest w tym silniku,domyślam się że IAW 59F.M3 bądz IAW59F.E4 podaj jeszcze jakie HW ? Wadę fabryczną miały komputery o oznaczeniu IAW59F.M3 HW024 która jest nie do naprawy
_________________
Elektronika samochodowa i wszystko co z nią związane na PW:)
Powrót do góry
avioniq

Stały Bywalec



Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 146
Skąd jesteś (miejscowość / region): DW
Posiadane auto: Punto II 1,2 8v niegdyś VAN
Piwa: 8/3
Wysłany: Nie 04 Mar 2012, 22:47
Temat postu:

Re: ( Fiat Punto ) Dławienie, przyduszanie się silnika - ciężki przypadek PII


W punto II podmianka kompa na testy jest wykonalna i nie jest trudna. Sprawdź zanim zainwestujesz.
_________________
---------------------------------------------
przeczytałem książkę "sam naprawiam"
a tam nic, co dolega w moim aucie.....
Powrót do góry
darofiat

Przyjaciel Portalu



Dołączył: 20 Lis 2010
Posty: 403
Skąd jesteś (miejscowość / region): Rybnik/Śląskie
Posiadane auto: Teraz:Fiat 263 Diablo 2013 1.4Tjet+LPG_KIA SOUL 1.6+LPG były:Punto I Punto II FL ,GRANDE Punto, Linea,Palio,DOBLO IFL,PEUGEOT 307 SW FL,OPEL Kadett Opel Insignia,Chevrolet Captiva,Citroen ZX
Piwa: 22/2
Wysłany: Nie 04 Mar 2012, 23:00
Temat postu:

Re: ( Fiat Punto ) Dławienie, przyduszanie się silnika - ciężki przypadek PII


Wymiana komputera może nie jest trudna tylko jak się ma rozkodowany komputer lub zrobiony na IMMO off ale tylko komputery powyżej HW 100 można na OFF .Jeżeli przełoży na żywca z drugiego samochodu komputer to wogle nie odpali chyba że komplet z BODY COMPUTERem...
_________________
Elektronika samochodowa i wszystko co z nią związane na PW:)
Powrót do góry
avioniq

Stały Bywalec



Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 146
Skąd jesteś (miejscowość / region): DW
Posiadane auto: Punto II 1,2 8v niegdyś VAN
Piwa: 8/3
Wysłany: Wto 06 Mar 2012, 11:52
Temat postu:

Re: ( Fiat Punto ) Dławienie, przyduszanie się silnika - ciężki przypadek PII


darofiat napisał:
chyba że komplet z BODY COMPUTERem...


i jeszcze z pierścieniem immo i pigułką z kluczyka :)
_________________
---------------------------------------------
przeczytałem książkę "sam naprawiam"
a tam nic, co dolega w moim aucie.....
Powrót do góry
mad_luk

Stały Bywalec



Dołączył: 20 Mar 2009
Posty: 130
Skąd jesteś (miejscowość / region): Trouń
Posiadane auto: Fiat Punto II ELX 1.2 8v 2000r
Piwa: 2/8
Wysłany: Wto 06 Mar 2012, 19:33
Temat postu:

Re: ( Fiat Punto ) Dławienie, przyduszanie się silnika - ciężki przypadek PII


Czas ładowania cewek:
1 - 2,774ms
2 - 2,764ms
obje cewki nowe oryginalne tak samo jak kable i świece z przerwą 0,7mm na 0,9mm na gazie przerywał

luzy zaworowe poniżej... to moje najblizsze wyzwanie bo luzy są wieksze niż powinny jednakże jakoś mi się wierzyć nie chce ze przez nie tyle problemów. nawet nie słychac zeby stukały (czasami tylko przy -20C)

powinno podobno być:
SSĄCE 0,2-0,3
WYDECH 0,4-0,5

0,6 - 0,45 - 0,6 - 0,35 - 0, 35 - 0,55 - 0,4 - 0,5
_W___S___W____S____S____W___S___W_

Sterownik silnika o poniższych parametrach
IAW 59F.M3
IAW 59F.M3/HW003/3502-ML2
12V= 249 00

P.S.
w między czasie wymieniłem poduszkę silnika przy rozrządzie i lizak.
wibracje silnika są lepiej tłumione dzięki czemu jak by trochę mniej szarpie aczkolwiek problem występuje dalej.

z chęcią bym podmienił kompa na takiego bez IMO na sprawdzenie tylko kto mi go pożyczy? Smile jestem z okolic Torunia... flachę bym postawił ;>

i jeszcze jedno. minęło jakieś 1,5 roku od wymiany pierścieni i uszczelniaczy zaworowych. wszystko wtedy było sprawdzone ma kompresje prawidłowa... czuję że silnik ma co najmniej 60KM Smile
Powrót do góry
alexy

Debiutant



Dołączył: 23 Lut 2012
Posty: 26
Skąd jesteś (miejscowość / region): Warrimgton
Posiadane auto: Fiat PUNTO Model 188 MK2 Mazda MX5
Piwa: 2/1
Wysłany: Wto 06 Mar 2012, 22:45
Temat postu:

Re: ( Fiat Punto ) Dławienie, przyduszanie się silnika - ciężki przypadek PII


Nie wiem czy kolega ma jak nie to podrzucam małą ściągę




FIAT Punto II 1,2i (1999-2002)


SILNIK / o zapłonie iskrowym, czterosuwowy, czterocylindrowy, rzędowy, chłodzony cieczą, z wałkiem rozrządu w głowicy, umieszczony poprzecznie z przodu, napędzający koła przednie
Typ silnika 188 A4.000
Średnica cylindra 70,8 mm
Skok tłoka 78,86 mm
Pojemność skokowa 1242 cm3
Stopień sprężania 9,5
Moc maksymalna 44 kW (60 KM)
Prędkość obrotowa mocy maksymalnej 5000 obr/min
Moment maksymalny 102 N×m
Prędkość obrotowa momentu maksymalnego 2500 obr/min

Układ rozrządu / wałek rozrządu w głowicy, podparty na trzech łożyskach, napędzany paskiem zębatym, napinacz paska mechaniczny
Luz zaworów do kontroli faz rozrządu 0,8 mm
Fazy rozrządu
- otwarcie zaworu ssącego 2° przed ZZ
- zamknięcie zaworu ssącego 32° po ZW
- otwarcie zaworu wydechowego 30° przed ZW
- zamknięcie zaworu wydechowego 4° po ZZ
Luz roboczy zaworów (na zimno)
- zawór ssący 0,30...0,40 mm
- zawór wydechowy 0,40...0,50 mm
Pasek zębaty / napędu wałka rozrządu i pompy cieczy chłodzącej
- naciąg / regulowany wstępnym ustawieniem napinacza za pomocą przyrządu specjalnego FIAT
- wymiana paska / co 120 000 km
- sprawdzanie naciągu / co 60 000 km

Układ chłodzenia / zamknięty, o obiegu wymuszonym przez pompę odśrodkową, termostat, chłodnica, zbiornik wyrównawczy wbudowany w chłodnicę, wentylator elektryczny sterowany przez elektroniczne urządzenie sterujące silnika
Termostat / umieszczony w obudowie i zamocowany z tyłu głowicy
- temperatura początku otwarcia 87°C
Wentylator / elektryczny, sześciołopatkowy, o dwóch prędkościach, sterowany przez elektroniczne urządzenie sterujące silnika
- temperatura włączenia
- pierwszej prędkości 98°C
- drugiej prędkości 101°C

Układ smarowania / pod ciśnieniem
Pompa oleju / zębata, o zazębieniu wewnętrznym, umieszczona na przednim końcu wału korbowego i napędzana bezpośrednio
Ciśnienie minimalne oleju (w temp. 100°C)
- na biegu jałowym 0,07 MPa
- przy 4000 obr/nin 0,4 MPa
Filtr oleju / wymienny

Układ zasilania / wtryskowy, pośredni wielopunktowy sekwencyjny wtrysk benzyny sterowany elektronicznie (bez przewodu powrotnego paliwa z kolektora wtryskiwaczy) zintegrowany z układem zapłonowym w ramach systemu sterowania silnika Magneti Marelli IAW 59F, z pochłanianiem par paliwa, z katalizatorem potrójnego działania i sondą lambda (lub dwiema sondami lambda w wersji z układem diagnostycznym EOBD) w układzie wydechowym, zawierający:
- zbiornik paliwa,
- pochłaniacz par paliwa z zaworem elektromagnetycznym sterowania,
- pompę paliwa,
- regulator ciśnienia paliwa,
- filtr paliwa,
- wtryskiwacze (cztery),
- filtr powietrza,
- obudowę przepustnicy.
Filtr pochłaniacza z węglem aktywnym / umieszczony w przedziale silnika z przodu po prawej stronie
Zawór elektromagnetyczny pochłaniacza par paliwa / o rezystancji (przy 20°C) ok. 19,5 W
Pompa paliwa / elektryczna, rolkowa, umieszczona w zbiorniku paliwa, z wbudowanym zaworem zwrotnym i ogranicznikiem ciśnienia paliwa, sterowana przez elektroniczne urządzenie sterujące poprzez przekaźnik
- napięcie znamionowe 12 V
- wydatek (pod ciśnieniem 350 kPa) 110 dm3/h
Filtr paliwa / zintegrowany z pompą paliwa, nie wymagający wymiany przez cały okres eksploatacji samochodu
Filtr powietrza / suchy, z wymiennym wkładem papierowym, wymiana co 40 000 km lub co 2 lata
Regulator ciśnienia paliwa / zintegrowany z pompą paliwa
Wtryskiwacze / cztery, elektromagnetyczne, sterowane przez elektroniczne urządzenie sterujące, umieszczone w kolektorze ssącym i zamocowane do kolektora wtryskiwaczy
Rezystancja wtryskiwacza (przy 20°C) ok. 13,8 W
Obudowa przepustnicy powietrza / umieszczona na kolektorze ssącym

Układ zapłonowy / akumulatorowy, elektroniczny bezrozdzielaczowy (tzw. statyczny), zintegrowany z układem wtrysku benzyny w ramach systemu sterowania silnika Magneti Marelli IAW 59F, zawierający:
- moduł wzmocnienia zapłonu,
- dwie specjalne cewki zapłonowe,
- przewody wysokiego napięcia,
- świece zapłonowe.
Moduł wzmocnienia zapłonu / wbudowany w elektroniczne urządzenie sterujące
Kolejność zapłonu / zapłon równoczesny w cylindrach 1-4, potem 2-3 (jedna iskra wykorzystywana, druga tracona) - cylinder nr 1 od strony napędu rozrządu
Kolejność pracy 1-3-4-2
Cewki zapłonowe / dwie, specjalne, o dwóch końcówkach wysokiego napięcia każda (cylindry 1-4 oraz 2-3)
- rezystancja uzwojenia pierwotnego (przy 23°C) 0,52...0,62 W
- rezystancja uzwojenia wtórnego (przy 23°C) 6,83...7,83 kW
Świece zapłonowe / NGK BKR5EZ lub FIAT BKR5EZ, wymiana co 40 000 km
Odstęp elektrod 0,7 mm

System sterowania pracą silnika / elektroniczny, mikroprocesorowy, Magneti Marelli IAW 59F, zawierający:
- elektroniczne urządzenie sterujące wtryskiem, zapłonem i funkcjami pomocniczymi,
- wyłącznik bezwładnościowy,
- regulator prędkości obrotowej biegu jałowego,
- czujnik położenia przepustnicy,
- czujnik położenia i prędkości obrotowej wału korbowego,
- czujnik spalania stukowego,
- czujnik temperatury cieczy chłodzącej,
- czujnik ciśnienia i temperatury powietrza zasilającego,
- czujnik położenia wałka rozrządu (wersje z układem diagnostycznym EOBD)
- jedną sondę lambda w układzie wydechowym przed katalizatorem (wersje bez
układu diagnostycznego EOBD) lub dwie sondy lambda w układzie wydechowym
umieszczone przed i za katalizatorem (wersje z układem diagnostycznym EOBD),
- przekaźnik pompy paliwa,
- przekaźnik główny zasilania,
- złącze diagnostyczne,
- lampkę kontrolną (w zestawie wskaźników).
Wyłącznik bezwładnościowy / umieszczony z prawej strony pod tablicą rozdzielczą od strony pasażera, łączący obwód elektryczny zasilania pompy paliwa z masą w przypadku uderzenia z prędkością powyżej 25 km/h, z możliwością ręcznego włączenia obwodu za pomocą przycisku umieszczonego na wyłączniku
Regulator prędkości obrotowej biegu jałowego / silnik krokowy, sterowany przez elektroniczne urządzenie sterujące, o dużej szybkości działania (ok. 220 kroków/s), umieszczony przy obudowie przepustnicy powietrza, regulujący przepływ w kanale obejściowym przepustnicy
Czujnik położenia przepustnicy / potencjometryczny, liniowy
Rezystancja czujnika położenia przepustnicy / mierzona na złączu wielostykowym urządzenia sterującego
- między stykami „A20” oraz „A32” 1 kW
- między stykami „A3” oraz „A20”
- przepustnica zamknięta 1,9 kW
- przepustnica otwarta całkowicie 2,5 kW
Czujnik położenia i prędkości obrotowej wału korbowego / elektromagnetyczny, umieszczony przy kole pasowym na przednim końcu wału, współpracujący z kołem nadajnika impulsów
- rezystancja czujnika (przy 20°C) 1134...1386 W
- odstęp czoła czujnika od koła zębatego (nieregulowany) 1,0 ± 0,5 mm
Czujnik spalania stukowego / piezoelektryczny, zamocowany do kadłuba silnika
- rezystancja czujnika (przy 20°C) 532 kW
Czujnik temperatury cieczy chłodzącej / termistancyjny, o ujemnym współczynniku temperaturowym rezystancji, zamontowany w obudowie termostatu
Rezystancja
- przy -20°C 15,97 kW
- przy 0°C 5,97 kW
- przy 20°C 2,50 kW
- przy 40°C 1,15 kW
- przy 60°C 0,58 kW
Czujnik ciśnienia i temperatury powietrza zasilającego / dwufunkcyjny, stanowiący czujnik temperatury o ujemnym współczynniku temperaturowym rezystancji zintegrowany z przeponowym ceramicznym czujnikiem ciśnienia, zamocowany do kolektora ssącego
Rezystancja
- przy -40°C 49,93 kW
- przy -20°C 15,70 kW
- przy 0°C 5,96 kW
- przy 20°C 2,51 kW
- przy 40°C 1,16 kW
- przy 60°C 0,58 kW
- przy 80°C 0,31 kW
- przy 100°C 0,18 kW
Czujnik położenia wałka rozrządu / hallotronowy, umieszczony na głowicy przy kole pasowym wałka rozrządu
Sonda lambda / ogrzewana elektrycznie
- temperatura początku działania 301°C
- napięcie sygnału
- mieszanka bogata poniżej 200 mV
- mieszanka uboga ponad 800 mV
Elektroniczne urządzenie sterujące / mikroprocesorowe, umieszczone w przedziale silnika i zamocowane z tyłu obudowy przepustnicy, Magneti Marelli IAW 59F, o dwóch złączach 38-stykowych (o oznaczeniach „A” i „B”), sterujące wtryskiem, zapłonem i funkcjami pomocniczymi, wykonujące testy autodiagnostyczne, z możliwością przejścia do trybu pracy awaryjnej z wykorzystaniem zaprogramowanych wartości zastępczych w przypadku nieprawidłowej pracy systemu
Parametry kontrolne
Prędkość obrotowa biegu jałowego 750 ± 50 obr/min
(brak możliwości ręcznej regulacji prędkości obrotowej biegu jałowego)
Zawartość maksymalna CO 0,1%
(brak możliwości ręcznej regulacji zawartości CO)

Podwozie

Sprzęgło / cierne, jednotarczowe, suche, ze sprężyną centralną, z samoczynną regulacją skoku jałowego, sterowane hydraulicznie
Średnica tarczy
- zewnętrzna 181,5 mm
- wewnętrzna 127 mm

Skrzynka przekładniowa / mechaniczna, pięciobiegowa plus bieg wsteczny, biegi do przodu synchronizowane
Typ C514.5
Przełożenia
- I bieg 3,909
- II bieg 2,158
- III bieg 1,480
- IV bieg 1,121
- V bieg 0,897
- bieg wsteczny 3,818
- przekładnia główna 3,438 (55/16)

Przeniesienie napędu / półosie o nierównej długości połączone z obu stron za pomocą przegubów równobieżnych trójramiennych od strony skrzynki przekładniowej i kulowych od strony kół, z masą wyrównoważającą umieszczoną na prawej (dłuższej) półosi

Układ kierowniczy / mechaniczny (Punto 1.2) lub mechaniczny ze wspomaganiem elektrycznym Delphi EPS (pozostałe wersje)
Układ kierowniczy mechaniczny
Przekładnia kierownicza / zębatkowa, o zmiennym przełożeniu
Liczba obrotów koła kierownicy 4,0
Promień skrętu 5,1 m
Układ kierowniczy ze wspomaganiem elektrycznym / Delphi EPS (Electrical Power Steering) sterowany elektronicznie, o dwóch trybach pracy („city” i „normal”) tzw. Dualdrive, zawierający:
- elektroniczne urządzenie sterujące EPS,
- silnik elektryczny połączony za pośrednictwem przekładni ślimakowej z górną
częścią wału kierownicy,
- czujnik momentu obrotowego,
- czujnik prędkości,
- przełącznik trybu pracy na tablicy rozdzielczej, którego włączenie przez kierowcę
uruchamia tryb „city” o znacznie większej sile wspomagania (podczas
manewrowania i jazdy z małą prędkością).
Przekładnia kierownicza / zębatkowa, o zmiennym przełożeniu, ze wspomaganiem elektrycznym sterowanym elektronicznie
Liczba obrotów koła kierownicy 2,75
Promień skrętu 5,25 m

Zawieszenie przednie / niezależne, typu pseudo Mac Pherson, z dolnymi wahaczami poprzecznymi trójkątnymi, ze stabilizatorem poprzecznym prętowym o średnicy 18 mm (wersje z układem kierowniczym mechanicznym) lub 22 mm (wersje z układem kierowniczym ze wspomaganiem)
Ustawienie kół przednich (samochód nie obciążony)
- zbieżność (regulowana) 0 ± 1 mm (0° ± 10)
- pochylenie koła (nieregulowane) -0°30 ± 30
- wyprzedzenie sworznia zwrotnicy (nieregulowane) 2°36 ± 30
Piasta koła przedniego / na łożysku dwurzędowym kulkowym skośnym

Zawieszenie tylne / półniezależne, na pojedynczych wahaczach wleczonych połączonych rurową belką skrętną, na sprężynach śrubowych i niewspółosiowych z nimi amortyzatorach hydraulicznych teleskopowych dwustronnego działania
Ustawienie kół tylnych (samochód nie obciążony)
- rozbieżność (nieregulowana) 2,2 ± 2 mm (0°22 ± 20)
- pochylenie koła (nieregulowane) -0°45 ± 30
Piasta koła tylnego / na łożysku tocznym

Układ hamulcowy
Hamulec roboczy / hydrauliczny, dwuobwodowy (podział po przekątnej), ze wspomaganiem podciśnieniowym, z układem przeciwblokującym ABS (wyposażenie dodatkowe)
Hamulce kół przednich / tarczowe, z zaciskiem pływającym i tarczą pełną, Bendix, Teves lub Lucas
Średnica zewnętrzna tarczy
- wersje bez ABS 240 mm
- wersje z ABS 257 mm
Grubość tarczy
- nominalna
- wersje bez ABS 11 mm
- wersje z ABS 12 mm
- minimalna dopuszczalna 9,2 mm
Grubość minimalna dopuszczalna nakładek ciernych
(bez płytki podstawy) 1,5 mm
Średnica cylindra zacisku 48 mm
Hamulce kół tylnych / bębnowe, z samoczynną regulacją luzu szczęk
Średnica robocza bębna
- nominalna 180 mm
- maksymalna po obróbce 180,95 mm
- maksymalna dopuszczalna 181,35 mm
Grubość minimalna dopuszczalna okładzin 1,5 mm
Średnica cylinderków 20,64 mm

Pompa hamulcowa / w układzie tandem
Średnica tłoków 20,64 mm
Urządzenie wspomagające / podciśnieniowe, typu Isovac
Średnica tłoka 203,2 mm (8²)

Hamulec awaryjny / działający mechanicznie na hamulce kół tylnych

Układ przeciwblokujący ABS / Bosch 5.3, połączony z układem przeciwpoślizgowym TCS (Traction Control System), zawierający elektroniczne urządzenie sterujące połączone z zespołem hydraulicznym o czterech elektrozaworach układu ABS i czterech elektrozaworach układu TCS, cztery czujniki prędkości obrotowej każdego z kół oraz lampkę kontrolną układu ABS (w zestawie wskaźników)
Czujniki prędkości obrotowej kół / indukcyjne

Koła i ogumienie
Obręcze
- wersja 1.2 / 5 B 13, koło zapasowe 4,5 B 13
- wersje 1.2 SX/ELX / 5,5 J 14, koło zapasowe 4 B 14
Ogumienie
- wersja 1.2 / 155/80 R 13 T, koło zapasowe 135/80 R 13 P
- wersje 1.2 SX/ELX / 165/70 R 14 T, koło zapasowe 135/80 R 14 P
Ciśnienie w ogumieniu
- samochód nie obciążony
- przód 0,20 MPa
- tył 0,19 MPa
- obciążenie całkowite
- ogumienie 155/80 R 13 T
przód 0,22 MPa
tył 0,22 MPa
- ogumienie 165/70 R 14 T
przód 0,22 MPa
tył 0,21 MPa
- koło zapasowe 0,42 MPa

WYPOSAŻENIE ELEKTRYCZNE

Akumulator / 12 V 40 A×h/200 A (wersje bez klimatyzacji) lub 12 V 50 A×h/250 A (wersje z klimatyzacją), minus na masie

Alternator / Magneti Marelli A115 IM 14 V/60 A (wersje bez klimatyzacji) lub Magneti Marelli A115 IM 14 V/85 A (wersje z klimatyzacją)
Alternator Magneti Marelli A115 IM 14V/60 A
Napięcie znamionowe 14 V
Prąd maksymalny 60 A
Rezystancja wirnika 2,47...2,73 W
Typ regulatora napięcia RTM
Napięcie regulowane przy 6000 obr/min 14,05...14,35 V
Alternator Magneti Marelli A115 IM 14V/85 A
Napięcie znamionowe 14 V
Prąd maksymalny 85 A
Rezystancja wirnika 2,47...2,73 W
Typ regulatora napięcia RTM
Napięcie regulowane przy 6000 obr/min 14,05...14,35 V

Pasek wieloklinowy / napędu alternatora i sprężarki klimatyzacji (w wersjach z klimatyzacją)
- naciąg
- wersje bez klimatyzacji / mierzony za pomocą specjalnego przyrządu FIAT
1.895.762.000 wynosi 300...350 N
- wersje z klimatyzacją / regulowany automatycznie
- sprawdzanie naciągu / co 20 000 km

Rozrusznik / Bosch D1A 80-12 V-0,7 kW lub Magneti Marelli E80F-12 V-0,8 kW

Bezpieczniki
- w centralce elektrycznej z lewej strony tablicy rozdzielczej / 5 ´ (12 V, 7,5 A), 7 ´
´ (12 V, 10 A), 3 ´ (12 V, 15 A), 2 ´ (12 V, 20 A), 2 ´ (12 V, 25 A), 4 ´ (12 V, 30 A)
- w skrzynce bezpieczników i przekaźników w przedziale silnika / 4 ´ (12 V, 7,5 A),
4 ´ (12 V, 10 A), 3 ´ (12 V, 15 A), 2 ´ (12 V, 20 A), 1 ´ (12 V, 30 A)

Żarówki
- świateł mijania H7 55 W
- świateł drogowych H1 55 W
- świateł pozycyjnych przednich 5 W
- świateł przeciwmgłowych przednich H3 55 W
- kierunkowskazów przednich i tylnych 21 W
- świateł hamowania 21 W
- dodatkowego światła hamowania 5 W
- świateł pozycyjnych tylnych 5 W
- świateł cofania 21 W
- świateł tylnych przeciwmgłowych 21 W
- oświetlenia tablicy rejestracyjnej 5 W

Momenty dokręcania
- śrub głowicy
- 1. etap 20 N×m
- 2. etap 30 N×m
- 3. etap dokręcić o 90°
- 4. etap dokręcić o 90°
- pokryw łożysk wałka rozrządu
- śruby M6 10 N×m
- śruby M8 20 N×m
- pokryw łożysk korbowych 41 N×m
- pokryw łożysk głównych
- 1. etap 20 N×m
- 2. etap dokręcić o 90°
- śrub koła zamachowego 40...46 N×m
- koła zębatego wału korbowego
- 1. etap 20 N×m
- 2. etap dokręcić o 90°
- koła zębatego wałka rozrządu 120 N×m
- napinacza paska zębatego 28 N×m
- mocowania pompy cieczy chłodzącej 10 N×m
- miski olejowej 10 N×m
- kolektora ssącego 27 N×m
- kolektora wydechowego 25 N×m
- sondy lambda 45 N×m
- obudowy przepustnicy do kolektora ssącego 7 N×m
- czujnika ciśnienia oleju 10 N×m
- świec zapłonowych 27 N×m
- śrub kół
- obręcze stalowe 86 N×m
- obręcze ze stopów lekkich 98 N×m

Masy
- własna
- wersje 3-drzwiowe 860 kg
- wersje 5-drzwiowe 875 kg
- całkowita
- wersje 3-drzwiowe 1370 kg
- wersje 5-drzwiowe 1385 kg
- maksymalna przyczepy niehamowanej 400 kg
- maksymalna przyczepy hamowanej 1000 kg

Pojemności
- zbiornik paliwa 47 dm3
- układ smarowania 2,8 dm3 (z filtrem)
- układ chłodzenia 4,2 dm3
- skrzynka przekładniowa 1,65 dm3
- układ hamulcowy i sterowania sprzęgła
- bez ABS 0,4 dm3
- z ABS 0,45 dm3

Materiały eksploatacyjne
Paliwo / benzyna bezołowiowa o LO min. 95
Olej silnikowy / wg API SJ, ACEA A3, SAE 15W 40, np. Selenia 20K (w temp. poniżej -20°C np. Selenia Performer SAE 5W 30), wymiana co 20 000 km lub co 1,5 roku (z filtrem)
Olej przekładniowy / wg API GL5, MIL-L2105 D, SAE 75W 90 EP, sprawdzanie poziomu co 80 000 km (nie wymaga się okresowej wymiany)
Płyn chłodzący / płyn niskokrzepnący, mieszanina 50% wody destylowanej i Paraflu, wymiana co 60 000 km lub co 2 lata
Płyn hamulcowy / wg SAE J 1703 DOT 4, np. Tutela Top 4, sprawdzanie poziomu co 20 000 km lub co 1 rok, wymiana co 2 lata

Zużycie paliwa
(według normy UE 93/116)
- w mieście 7,3 dm3/100 km
- poza miastem 4,8 dm3/100 km
- średnie 5,7 dm3/100 km

Prędkość maksymalna 155 km/h



Wymiary zewnętrzne samochodu FIAT Punto II (1999-2002)
Powrót do góry
skype status
Wyświetl posty z ostatnich:   
   Forum FIAT Forum Strona Główna -> ( Fiat Punto ) Elektryka/Elektronika/Komunikaty. Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1
Ogłoszenia sprzedaży - Fiat Punto »

Opinie o samochodach Fiat Punto - testy użytkowników »


 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Popularne dyskusje w dziale: ( Fiat Punto ) Elektryka/Elektronika/Komunikaty.


Fiat

Croma

9 900

2006r.

230 000 km

lubelskie

Fiat

500

18 500

2008r.

185 000 km

mazowieckie

Fiat

Punto

17 500

2011r.

123 000 km

pomorskie

Fiat

Doblo

28 900

2013r.

206 000 km

mazowieckie

Fiat

Multipla

7 800

2005r.

202 000 km

mazowieckie





Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group



Partnerskie fora dyskusyjne: Mały Fan Klub    Seicento Fanklub    Barchetta Club Polska   



Serwis partnerski portalu www.auto.plSamochody to nasza pasja
Copyright © Profit 2003 - 2019 Created by idealneT and OM System