Witam, czy ktoś z was wie co może stukać w przednim zawieszeniu. Wymieniłem ostatnio wahacze i łączniki stabilizatora i dalej stuka. Owszem już nie chrzęszczą wyrobione sworznie na wahaczach ale dalej cos stuka. Czy nie są to wyrobione tulejki na stabilizatorze. A jeśli nie to co tam może jeszcze stukać z przodu. Przecież to bardzo proste zawieszenie to samo co w Vectrze C.
Dołączył: 10 Gru 2009 Posty: 46 Skąd jesteś (miejscowość / region): małopolskie Posiadane auto: Fiat Croma II 1.9 8V MultiJet
Piwa: 2/0
Wysłany: Sob 21 Sty 2012, 22:44
Temat postu:
Re: ( Fiat Croma ) Stuki w przednim zawieszeniu
U mnie niekiedy słychać szczególnie na wypukłych wybojach stuki od strony kierowcy, które są najprawdopodobniej z kolumny kierowniczej. Mam wyczuwalny luz na wałku wychodzącym z kolumny do którego przychodzi krzyżak od kierownicy. Słyszałem, że te kolumny nie są zbyt wytrzymałe. Dopytywałem o regenerację - koszt ok 800 zł.
Ja własnie nie czuje luzu w układzie kierowniczym. To jest takie stukanie jakby luźnego metalowego grubego pręta jakim jest stabilizator. Tylko czy po wymianie łączników nie byłoby żadnej poprawy. Chyba że to te wybite tulejki powodują taki hałas.
Witam! Sory, że się wtrącę ale mam podobną sytuację jeśli chodzi o stuki w przednim zawieszeniu. Po pierwszej wizycie u mechanika stwierdzono luzy na drążkach kierowniczych. Po wymianie drążków nadal stuka w ten sam sposób. Przy drugiej wizycie podczas szukania przyczyny tych stuków mechanik przypadkowo złapał za zacisk hamulcowy i okazało się, że to właśnie zacisk ma luz na prowadnicy, czy na sworzniu, tak mi powiedział mechanik. Ponoć to częsta bolączka fiata lub vectry-c. Miał ten mechanik zorientować się jakie są możliwości naprawcze i dać mi znać. Jeśli coś się ruszy w tym temacie to odezwę się.
Faktycznie coś jest na rzeczy z tym zaciskiem hamulcowym bo na wstecznym ja depnę na pedał hamulca to własnie odzywa sie ten dzwięk który stuka na nierównościach, więc to faktyczne może być to.
Tylko gdzie tam jest ta prowadnica?
Witam! Co do tego zacisku hamulcowego: chodzi o prowadnicę klocków po której przesuwają się klocki podczas hamowania, tam też przychodzą tak zwane sworznie i być może to tam jest ten luz. Tę prowadnicę określają też jako jarzmo, które obejmuje tarczę hamulcową z dwóch stron podtrzymując klocki we właściwym miejscu.
Jestem po wizycie u mechanika i po nasmarowaniu odpowiednim smarem w/w sworznie i nadal stuka. Wtedy zapakowałem mechanika do samochodu i przejechaliśmy się po drodze gdzie bardzo wyrażnie było słychać te stuki, spowrotem prowadził mechanik i stwierdził tym razem, że to najprawdopodobniej sabilizator a konkretnie tulejki stabilizatora na któtych jest zamocowany. W czwartek lub piątek mam jechać na wymianę tych części, to się okaże czy to właściwa przyczyna. Odezwę się we właściwym czasie. Pozdrawiam.
Własnie ja tez podejrzewam te tulejki, wymieniłem same łączniki myslałem że to coś pomoże ale stuki dalej są. Zamówiłem więc te tulejki lecz do tego modelu są drogie bo składaja sie z dwóch części. Jak na cztery kawałeczki gumy to koszt 130 zł jest dośc wysoki, ale wiadomo ze trzeba kupić nowe zgodnie z nr vin bo wiem że w Vectrach i Cromie te stabilizatory mają różną średnice pręta. Więc kupowanie na allego jest niepewne.
Jak to wymienie dam znać czy cos pomogło, ale z tego co wiem to te tulejki w samochodach na tej płycie podłogowej (Croma, Vectra C, Saab 9-3, Cadillac BLS) lubią sie wybijać.
Witam! Jestem właśnie po wizycie u mechanika. Okazało się, że tuleje stabilizatora są ok, więc szukał dalej i stwierdził, że przyczyną tych stuków są wybite tuleje tylne na wahaczach przednich. Za tydzień w piątek jedę je wymienić i mam nadzeję, że w tej sprawie jadę ostatni raz. W moim przypadku koszt wymiany jest zdecydowanie większy:jeden kpl. to 290,- (po rabacie 250,-). Materiał wyniesie mnie 500,- + robocizna?
Jak już będzie po wszystkim oczywiście dam znać.
Witam! W miniony piatęk wymieniłem te tuleje wahaczy przednich i niestety dalej to coś stuka. Kolega miał rację ,że to może nie być przyczyną tych stuków. Mechanik i ja rozkładamy ręce i poddajemy się. Nigdzie więcej nie znalazł żadnych luzów. Przyjdzie mi chyba czekać, aż to coś całkowicie się zużyje i wtedy będzie wiadomo co to takiego. Pozdrawiam! czekam na jakieś następne wsazówki lub podpowiedzi, z góry dziękuję.
Szkoda że nie mieszkamy bliżej siebie bo moglibyśmy porównac te stuki czy brzmią tak samo.
Ja też nie wiem co to może być, bo swego czasu wjechałem na kanał i oglądałem tulejki stabilizatora i były w bardzo dobrym stanie. A resztę wymieniłem (całe wahacze i łączniki stabilizatora). Więc już też nie wiem co to stuka na nierównosciach byc ale myśle że faktycznie to może być jakis łącznik od hamulca ponieważ własnie na biegu wstecznym jak nacisne pedał to odzywa sie ten dzwięk. I jest to słyszalne po stronie kierowcy.
Dołączył: 08 Mar 2012 Posty: 5 Skąd jesteś (miejscowość / region): Wrocław Posiadane auto: Fiat Croma 1.9 150 automat DPF
Piwa: 0/0
Wysłany: Czw 08 Mar 2012, 22:39
Temat postu:
Re: ( Fiat Croma ) Stuki w przednim zawieszeniu
Witam wszystkich, to mój pierwszy post na tym forum. Moja przygoda ze stukami słyszalnymi z przodu od strony pasażera (może pośrodku) wygląda następująco: Pierwszy warsztat (ASO) diagnoza: przekładnia kierownicza do wymiany. Drugi warsztat (drugie ASO): brak luzów i wycieków na przekładni, przekładnia o.k., do wymiany drążki. Po wymianie drążków nadal stukanie. Powrót do ASO. Wymiana łączników stabilizatora. Stukanie bez zmian. Kolejna wizyta w ASO. Po jazdach testowych wszystkie śruby pod maską i pod samochodem zostały dokręcone i żadnych zmian. Mechanicy stwierdzili, że nie są w stanie zlokalizować przyczyny. Pojechałem na stację przeglądów rejestracyjnych. Po drobiazgowym sprawdzianie (szarpaki itp.) stwierdzono, że samochód jest w stanie idealnym. Stuki bez zmian. Kolejny warsztat, diagnoza: jakiś luz na zacisku hamulca. Machnąłem ręką postanowiłem jeździć aż się nie urwie. Parę dni temu podczas przeglądu rejestracyjnego okazało się, że łączniki stabilizatora (TRW JAR 959) które wymieniłem 13.000km temu już są wybite i należy je znów wymienić (jak to u was wygląda?). Diagnosta o stukanie podejrzewa górę kolumny McPhersona (mocowanie, łożysko). Zarówno tuleje stabilizatora jak i wahacze zostały ocenione pozytywnie. U mnie najbardziej słychać stukanie gdy samochód się mocno kołysze z jednej strony na drugą np. wolna jazda wyboistą drogą gruntową.
Myśle mamy to samo źródło stuków, bo u mnie także nikt nie potrafi tego zdiagnozowac. Brzmi to jakby to był drążek stabilizatora ale nie jest bo miałem to dobrze sprawdzone i łącznki oraz tulejki są ok, a łączniki także wymieniałem jakieś 5 tys km temu. Wahacze również wymianiałem i te stuki mają cały czas takie samo brzmienie nic się nie zmienia. Ostatnio zacząłem słyszeć taki głuchy dzwięk przy kręceniu kierownicą i pojechałem na szarpaki. Diagnosta stwierdził że mam wybite łożyska amortyzatorów z przodu.
Co do tych stuków to jeszcze jest taka jedna uwaga jak jadę na wstecznym to ten dzwięk słyszalny jest jakby coś przeskakiwało albo wadziło jak nacisne na hamulec przestaje. Po za tym jak nacisnę na hamulec bardzo mocno to tez na jakiś czas ten dzwięk znika nawet kiedy jade do przodu na nierównościach po czym wraca.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Fiat Croma ) Porady,problemy techniczne.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.