Otóż przed dwoma tygodniami kupiłem Fiata Uno z '98, 48KM, 994ccm no i jak to po kupnie używanego samochodu przyszedł czas na gruntowny przegląd i wymianę zużytych części. Wszystko robiłem sam, bez jakichkolwiek pomocy mechanika.
Po przeglądzie stwierdziłem, że: nie ma hamulca ręcznego, hamulce nożne bardzo słabo hamują a także przyszła pora na wymianę paska rozrządu.
Pierwsze co zrobiłem to wymieniłem pasek, a potem hamulce (wymieniłem szczęki, klocki, a także w jednym kole cylinderek). Po tych wymianach pojawiły się problemy, a dokładnie:
I. Po wymianie paska silnik nie równo chodzi (tak zbiera mu się do strzelania silnikiem).
II. Po wymianie klocków/tarcz i odpowietrzeniu hamulców nadal nie widać poprawy hamowania w ręcznym jak i nożnym.
Związku z tymi problemami mam do Was parę pytań: 1. Czy owa nierówna praca silnika może być wywołana małą ilością paliwa w zbiorniku (świeci się kontrolka rezerwy paliwa)?? Czy pomyłka o 1-2 ząbki względem znaku na obudowie przy ustawianiu kół zębatych rozrządu może być skutkiem takiego działania silnika??
2. Czy słabe hamulce są typowe po wymianie klocków/szczęk (muszą się ułożyć do bębna hamulcowego?), czy też siadła pompa hamulcowa (ale jak to możliwe jeśli ręczny i nożny tak samo słabo hamują)??
Dołączył: 29 Cze 2006 Posty: 170 Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa Posiadane auto: Citroen C4 Grand Picasso 2.0 B 2008 r, Peugeot 206 1.4 B 2003 r, Ford Taunus 1.6 B 1980 r, Jeep Cherokee XJ 4.0 B 1989 r, Fiat 126 p 1989 r
Piwa: 6/0
Wysłany: Sro 07 Maj 2008, 11:56
Temat postu:
Re: ( Fiat Uno ) Jak usunąć usterki.
Witam
Sprawdź ustawienie rozrządu . Przestawienie rozrządu o 1-2 zęby to bardzo duży błąd w sztuce są silniki gdzie pomyłka o jeden ząb to silnik w najlepszym przypadku do remontu .
Klocki do tarcz i szczęki do bębnów muszą się ułożyć . Proponowałbym wyregulować w Twoim przypadku linkę hamulca postojowego . Regulację znajdziesz od spodu auta tuż pod dźwignią ham.postojowego . Linka w okolicach tylniej belki ma zaczeby plastikowe trzymające jeżeli pancerz lub sama linka uszkodziła te zaczepy poprawna regulacja nie będzie możliwa .
Pozdrawiam
Silnik bezkolizyjny ale zakładając pasek patrz na znaki i napnij go tak by luz paska był w granicy 1 cm.
Hamulce to makabra w tych wozach typu UNO, pierw luzujesz reczny, wymieniasz szczeki, usuwasz rant z bębna, pasujesz bęben ze szczękami tak by wywołać tarcie i delikatny opór podczas obracania bębnem ( do rozwarcia szczęk służy samorekulator - grzebień), wsiadasz do samochodu i kilkakrotnie i mocno wciskasz pedał hamulca, teraz regulujesz linkę hamulca ręcznego.
By ręczny był sprawny musisz wyczyścić i rozruszać rozpieraki szczęk, rozruszać "obrotnicę" na belce tylnej. Jeżeli siła hamowania na ręcznym będzie się różnić między prawym i lewym kołem to się nie martw, UNO tak ma.
Dołączył: 31 Mar 2008 Posty: 28 Skąd jesteś (miejscowość / region): Gdańsk Posiadane auto: Fiat Uno
Piwa: 0/0
Wysłany: Pią 09 Maj 2008, 11:57
Temat postu:
Re: ( Fiat Uno ) Jak usunąć usterki.
Cześć.
Fakt silnik jest bezkolizyjny i nawet zerwanie paska nic mu nie zrobi. Kiedyś przeskoczył mi pasek o 2 zęby to auto nie dało sie odpalić a więc może to nie pasek.
Co do hamulców to przedmówcy mają rację. Ja bym zmienił jeszcze płyn hamulcowy może jest stary i ma dużo wody albo są pęcherzyki powietrza, a przy tym wyjął cylinderki przednie i sprawdził czy nie ma wżerów, a przy okazji wymienił elementy gumowe - nie sa drogie a masz spokój.
W tylnych cylinderkach też może być problem z gumkami. Można machnąc nowe cylinderki - tez nie są drogie. _________________ Pozdrawiam
Daron
Dołączył: 31 Mar 2008 Posty: 28 Skąd jesteś (miejscowość / region): Gdańsk Posiadane auto: Fiat Uno
Piwa: 0/0
Wysłany: Pią 09 Maj 2008, 19:00
Temat postu:
Re: ( Fiat Uno ) Jak usunąć usterki.
szczedl napisał:
Daron1963 napisał:
Można machnąc nowe cylinderki - tez nie są drogie.
Części do uniacza ogólnie nie są drogie:P Jaka jest najdroższa może ktoś wie?
To fakt.
Ale w porównaniu z kompletnym aparatem zaplonowym - 360 zl, lub kompletnym wydechem - 300-400 zl, sprzeglem - 350 zl, to hamulce nie sa drogie. A jak sie sypnie kilka rzeczy na raz to... _________________ Pozdrawiam
Daron
Dobra panowie, już po problemie
Hamulce powoli sie docierają, a z silnikiem było tak, że krzywo był ustawiony czujnik położenia wału korbowego - dlatego sie tak krztusiła maszyna. Czujnik był przestawiony zaledwie o grubość monety, pewnie przesunął się podczas dokręcania śruby
Dołączył: 31 Mar 2008 Posty: 28 Skąd jesteś (miejscowość / region): Gdańsk Posiadane auto: Fiat Uno
Piwa: 0/0
Wysłany: Pią 16 Maj 2008, 15:17
Temat postu:
Re: ( Fiat Uno ) Jak usunąć usterki.
tomasz_k1989 napisał:
Szarpie przy jeździe - tak jakby były braki w dostarczaniu paliwa.
Proponuję przeczytaj kilka tematów w tył, to so napisal "Pamor", a raczej wejdź w link który on poleca. Tam masz wszystko o zapłonie co od czego zalezy i jak naprawić. Jeżeli to nie pomoże to znaczy , że to nei zapłon. Wtedy sprawdz co jest z paliwem: pompa lub zapchany foltr paliwa. Unochody maja to do siebie, że częśto potrafi zatrzeć sie pompa paliwowa. _________________ Pozdrawiam
Daron
Dołączył: 09 Mar 2008 Posty: 11 Skąd jesteś (miejscowość / region): Kamienna Góra Posiadane auto: VW GOLF III Variant
Piwa: 0/0
Wysłany: Sro 28 Maj 2008, 22:20
Temat postu:
Re: ( Fiat Uno ) Jak usunąć usterki.
....a hamulce może wystarczy tylko odpowietrzyć. I z całym szacunkiem dla unoposiadaczy: najlepsza naprawa Uno to wymiana jego na coś innego. Tak ja zrobiłem i teraz jeżdżę Golfikiem. Wreszcie śpię spokojnie!!!!
=======================
Parę części do uno:
http://freizimmer.com/Czesci/Cewka.html
Dołączył: 20 Kwi 2017 Posty: 2 Skąd jesteś (miejscowość / region): krasne city Posiadane auto: Fiat uno clip 1.0 i.e S 1998 rok 48KM
Piwa: 0/0
Wysłany: Czw 20 Kwi 2017, 22:58
Temat postu:
zmiana paska rozrzadu w uno clip 1.0 48KM 1998 r. problem z
witam Panowie
jestem nowy na forum. mam problem z ustawieniem a raczej ze znalezieniem znaku rozrzadu na wale w uno 1.0 clip 1998 rok 48KM. u gory znak jest a na wale jest tylko na kole zebatym i na kole zamachowym a na korpusie nijak nie moge znalezc. nie poznaczylem sobie przed zdjeciem paska i teraz sie mecze ustawiam na oko i nic nie pali. bylbym wdzieczny za pomoc jakby mi ktos wrzucil jakies zdjecie chociaz, jak ma byc to ustawione tam na dole na wale bo w necie nie ma nic takiego, tylko o uno fire. a moj uniaczek to brazylijczyk. prosze o pomoc
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Fiat Uno ) Silnik iskrowy-układ zapłonowy-układ zasilania-układ napędowy i wydechowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.