Fiat

ogłoszeniaceny używanychwiadomościdealerzyforumczęścioponyksiążkilinkitapetyopiniedekoder VIN
  FAQ    Szukaj    Użytkownicy    Regulamin    Grupy    Czat    Rejestracja 
  Profil    Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości    Zaloguj    iboi - ogłoszenia

( Fiat Bravo ) Pasek wielorowkowy



 
postów na stronie: 10 20 50
   Forum FIAT Forum Strona Główna -> ( Fiat Bravo ) Silnik Diesel-układ zasilania-układ napędowy i wydechowy.
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jantar

Stały Bywalec



Dołączył: 08 Sty 2008
Posty: 137
Skąd jesteś (miejscowość / region): Jasło
Posiadane auto: Był Fiat Cinquecento 704, rok produkcji 1997, Obecnie Fiat Bravo 1.9 JTD z 2001 roku
Piwa: 7/13
Wysłany: Sro 22 Lut 2012, 15:49
Temat postu:

Pasek wielorowkowy


Witam. Panowie szukam przyczyny powtarzającej się usterki, przykrej dla ucha, mianowicie piszczy mi pasek wielorowkowy. Przy wymianie kompletu rozrządu został wymieniony dodatkowo właśnie ten pasek wielorowkowy i napinacz tego paska. Po przejechaniu jakichś 4 tys. km. ów pasek zaczął popiskiwać i w końcu zaczął jazgotać, więc go ściągnąłem, popatrzyłem i nadawał się do wymiany. Poszedl na zwrot gwarancyjny do sklepu. Kupiłem drugi pasek i teraz zaczyna znów popiskiwać. Zaczynam podejżewać usterkę sprzęgła alternatora. Czy jest możliwe że stawia ono za duży opór dla paska i go w efekcie niszczy ? Czy szukać winy w innej rolce kręcącej się przy silniku ? Posiadam klimatyzację. Próbowałem założyć krótszy pasek, ale nie dało się go założyć bo napinacz nie był w stanie się tak napiąć Wink Jakieś pomysły, sugestie ? Może ktoś miał taki problem ?
_________________
Mała irytacja pobudza apetyt.
Powrót do góry
gadu-gadu
stanislaw1954

Stały Bywalec



Dołączył: 06 Cze 2009
Posty: 205
Skąd jesteś (miejscowość / region): Małopolska
Posiadane auto: Syrena 105, Fiat 125p,Vw golf ll, Fiat Doblo 1,9D
Piwa: 8/4
Wysłany: Sro 22 Lut 2012, 16:05
Temat postu:

Re: ( Fiat Bravo ) Pasek wielorowkowy


A może w którejś z rolek napinających "padły" łożyska, albo jak się zagrzeją to blokują się.
Powrót do góry
Wystawiono 1 piw(a)
Pasoń Edward

Auto Maniak



Dołączył: 25 Wrz 2007
Posty: 605
Skąd jesteś (miejscowość / region): Siemianowice
Posiadane auto: Audi A4 b5 1.6 /Gaz//DUCATO Camper 2.5D
Piwa: 40/1
Wysłany: Sro 22 Lut 2012, 18:38
Temat postu:

Re: ( Fiat Bravo ) Pasek wielorowkowy


Wiesz co nie znam,rozłożenia pasków tego silnika i co napędza ów pasek jeżeli tylko alternator to czy wina nie leży po stronie łożysk lub pęknietej obudowy alternatora jak to w fiatach.No bo co może stawiać aż taki opór.Albo mocniej naciągnąć pasek albo rozebrać alternator.
Powrót do góry
Wystawiono 1 piw(a)
kobramir

Auto Maniak



Dołączył: 28 Maj 2011
Posty: 887
Skąd jesteś (miejscowość / region): Bielsko-Biała
Posiadane auto: Brava Grande Tipo
Piwa: 107/0
Wysłany: Sro 22 Lut 2012, 20:52
Temat postu:

Re: ( Fiat Bravo ) Pasek wielorowkowy


Jeżeli oddałeś pasek na reklamację to musisz wiedzieć która strona paska była uszkodzona . Jeżeli uszkodzona jest strona gładka paska to wina napinacza ,a jeżeli strona wielorowkowa to wina jakiegoś urządzenia napędzanego (alternator,spreżarka). I jeszcze jedno ,czy wymieniłeś samą rolkę napinającą ,czy cały napinacz? Czasami napinacz jest już wyrobiony i rolka idzie pod kątem.
Powrót do góry
Wystawiono 1 piw(a)
krzysztof.komorowski1

Auto Maniak



Dołączył: 12 Paź 2008
Posty: 2814
Skąd jesteś (miejscowość / region): Świdnik/Mulheim an der Ruhr
Posiadane auto: scenic 1,9dci\\\'02 102KM/scenic 1,9dci\\\'07 131KM, Megane 1.6 16v \'04
Piwa: 142/20
Wysłany: Sro 22 Lut 2012, 21:06
Temat postu:

Re: ( Fiat Bravo ) Pasek wielorowkowy


Jak był uszkodzony pasek?
Nowy,który założyłeś nie ma bicia na boki?
_________________
__________________________
Pozdrawiam.
Powrót do góry
Wystawiono 1 piw(a)
Reklama








Wysłany: Sro 22 Lut 2012, 21:06
Temat postu:

reklama


Powrót do góry
Jantar

Stały Bywalec



Dołączył: 08 Sty 2008
Posty: 137
Skąd jesteś (miejscowość / region): Jasło
Posiadane auto: Był Fiat Cinquecento 704, rok produkcji 1997, Obecnie Fiat Bravo 1.9 JTD z 2001 roku
Piwa: 7/13
Wysłany: Sro 22 Lut 2012, 23:30
Temat postu:

Re: ( Fiat Bravo ) Pasek wielorowkowy


Z pierwszym paskiem było ewidentnie coś nie tak bo został "zjechany" od gładkiej strony i z boku wyszły z niego włókna. Do tego stopnia został zmęczony, że praktycznie po miesiącu użytkowania nie było możliwości odczytania z niego jakichkolwiek numerów. Co do napinacza tego paska to został on wymieniony cały na nowy tzn, rolka z napinaczem. Obecny pasek wygląda normalnie i jeszcze jakby się dobrze przypatrzeć to odczytać będzie można numery na nim zamieszczone. Mechanik przy wymianie sprawdził koła i rolki w celu wykluczenia właśnie chodzenia którejś pod kątem co za tym idzie nowy pasek chodzi prosto. Pamiętam jeszcze fakt, że w momencie włączenia klimatyzacji zaczynał piszczeć mocniej. Spotkałem się z opinią, że w tym przypadku najczęściej winny jest wolnobieg alternatora. Chciałbym wykluczyć jak najwięcej rzeczy, bo wymiana każdej rolki, napinacza i rolki alternatora z robocizną pochłonęła bym znaczną część mojej wypłaty Wink
_________________
Mała irytacja pobudza apetyt.
Powrót do góry
gadu-gadu
krzysztof.komorowski1

Auto Maniak



Dołączył: 12 Paź 2008
Posty: 2814
Skąd jesteś (miejscowość / region): Świdnik/Mulheim an der Ruhr
Posiadane auto: scenic 1,9dci\\\'02 102KM/scenic 1,9dci\\\'07 131KM, Megane 1.6 16v \'04
Piwa: 142/20
Wysłany: Czw 23 Lut 2012, 12:03
Temat postu:

Re: ( Fiat Bravo ) Pasek wielorowkowy


Wygląda na to że słabo naciągnięty,stąd to zwiększone piszczenie po włączeniu klimy.
_________________
__________________________
Pozdrawiam.
Powrót do góry
petarda

Auto Maniak



Dołączył: 28 Lut 2011
Posty: 1360
Skąd jesteś (miejscowość / region): Gdańsk
Posiadane auto: Fiat Bravo 1,9 16V
Piwa: 57/9
Wysłany: Czw 23 Lut 2012, 18:49
Temat postu:

Re: ( Fiat Bravo ) Pasek wielorowkowy


Ludzie różne bzdury powtarzają nie znając logicznego uzasadnienia.
Wolnobieg alternatora działa lub nie, po zdjęciu paska łatwo zdiagnozować czy ma luzy na boki lub przepuszcza na rolkach.
Pasek jest zniszczony na boku kiedy pod wpływem przesunięcia któregoś koła z osi działania, pasek obciera lub koło uchyla się a pasek trze o krawędź koła.
Koło altka może być uszkodzone i przepuszczać, nawet będzie ładowanie.
Jedynie sensowne rozwiązanie to zdjąć pasek i ocenić co sprawia opór.
Może pod wpływem temperatury przyłapuja łożyska altka albo sprężarki?
Czyli nagrzać i szybko zdjąć pasek szukając co jest najcieplejsze lub stawia opór.
_________________
|
Jak opuścić kopary biedakom?
Zajechać na stację limuzyną BMW 745 full wypas, wysiąść z gracją...
... i zatankować gazu za 50 zeta Smile)
full lans Smile)
|
Powrót do góry
Wystawiono 1 piw(a)
Jantar

Stały Bywalec



Dołączył: 08 Sty 2008
Posty: 137
Skąd jesteś (miejscowość / region): Jasło
Posiadane auto: Był Fiat Cinquecento 704, rok produkcji 1997, Obecnie Fiat Bravo 1.9 JTD z 2001 roku
Piwa: 7/13
Wysłany: Sob 03 Mar 2012, 14:54
Temat postu:

Re: ( Fiat Bravo ) Pasek wielorowkowy


Witam ponownie. Udało mi się znaleźć usterkę i nie było to trudne, powiem więcej, było to raczej niespodziewane :O Problemem była jedna rolka znajdująca się w pobliżu napinacza paska. Jest to rolka pośrednia transmitująca pasek między alternatorem a pompą wspomagania ?. Powstał dość duży luz na łożysku tej rolki. Jak była przykręcona do silnika to w palcach był wyczuwalny luz 2mm na średnicy rolki. Co ciekawe, niecały rok temu tą rolkę wymieniałem na nową. Zaoszczędziłem wtedy, wydałem dziś Sad No cóż, wymieniona rolka, pasek nie piszczy, wszystko w porządku Smile Dziękuję za sugestie i pozdrawiam Smile
_________________
Mała irytacja pobudza apetyt.
Powrót do góry
gadu-gadu
sean

Czytelnik



Dołączył: 27 Lis 2012
Posty: 2
Skąd jesteś (miejscowość / region): Toruń
Posiadane auto: Fiat Bravo 1.6 16V (2001)
Piwa: 0/0
Wysłany: Sro 28 Lis 2012, 15:10
Temat postu:

Re: ( Fiat Bravo ) Pasek wielorowkowy


Muszę wymienić pasek wielorowkowy w moim aucie. Chciałem spytać czy firma takiego paska ma znaczenie? Wypatrzyłem taki pasek firmy Bosch. Czy będzie wystarczający czy np. powinienem kupić coś droższego?
Powrót do góry
Jantar

Stały Bywalec



Dołączył: 08 Sty 2008
Posty: 137
Skąd jesteś (miejscowość / region): Jasło
Posiadane auto: Był Fiat Cinquecento 704, rok produkcji 1997, Obecnie Fiat Bravo 1.9 JTD z 2001 roku
Piwa: 7/13
Wysłany: Czw 06 Gru 2012, 23:46
Temat postu:

Re: ( Fiat Bravo ) Pasek wielorowkowy


Kolego, ja kupiłem pasek firmy Gates. Osobiście nie miałem styczności z paskami Bosch'a. Raczej zwraca się uwagę na to żeby pasek rozrządu był dobrej jakości, chociaż może stać się i tak że zawiedziesz się na drogim i markowym pasku Smile Ale jeśli masz ochotę to śmiało kupuj Smile Będzie służył tak samo jak każdy inny Smile
_________________
Mała irytacja pobudza apetyt.
Powrót do góry
gadu-gadu
Wyświetl posty z ostatnich:   
   Forum FIAT Forum Strona Główna -> ( Fiat Bravo ) Silnik Diesel-układ zasilania-układ napędowy i wydechowy. Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1
Ogłoszenia sprzedaży - Fiat Bravo »

Opinie o samochodach Fiat Bravo - testy użytkowników »


 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Popularne dyskusje w dziale: ( Fiat Bravo ) Silnik Diesel-układ zasilania-układ napędowy i wydechowy.


FiatTipo

41 900

2018r.

56 000 km

mazowieckie

Fiat500x

55 900

2017r.

99 000 km

kujawsko-pomorskie

Fiat500

52 900

2019r.

32 000 km

kujawsko-pomorskie

FiatTipo

35 300

2018r.

189 611 km

podkarpackie

FiatQubo

16 900

2009r.

262 000 km

kujawsko-pomorskie





Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group



Partnerskie fora dyskusyjne: Mały Fan Klub    Seicento Fanklub    Barchetta Club Polska   



Serwis partnerski portalu www.auto.plSamochody to nasza pasja
Copyright © Profit 2003 - 2024 Created by idealneT and OM System