Dołączył: 21 Kwi 2012 Posty: 1 Skąd jesteś (miejscowość / region): Tarnów Posiadane auto: fiat 126p 650 95r
Piwa: 0/0
Wysłany: Sob 21 Kwi 2012, 19:06
Temat postu:
Uszczelnianie wałka sprzęgłowego skrzyni biegów
Witam. Po dolaniu oleju do skrzyni biegów krótkiej jeździe zauważyłem wyciek z osłony koła zamachowego. Lekko już tam kapało w ubiegłym roku i sporo się wylało bo dolać musiałem 700ml. Teraz już nie ma rady trzeba to uszczelnić bo wyciek jest bardziej obfity. Po zdjęciu osłony widać że olej wydobywa się z okolic wałka sprzęgłowego ( nie z silnika bo nie ubywa oleju silnikowego) Moje pytanie do kolegów to czy po odkręceniu skrzyni od silnika i opuszczeniu jej na ziemię dam rady sam wymienić uszczelnienie ? Wiem że tam potrzeby jest simering , oring i tutaj kolejne pytanie czy muszę mieć nową tulejkę wspornika wałka sprzęgłowego ? czy muszę starą wybijać ? da się to zrobić tak żeby ją założyć z powrotem ? czy ona się jakoś niszczy ? a może konieczne jest kupienie całego nowego wspornika ? Nigdy tej czynności nie wykonywałem więc proszę o jakieś rady które mi się przydadzą by to sprawnie zrobić.
Re: ( Fiat 126 & Bis ) Uszczelnianie wałka sprzęgłowego skrzyni biegów
Dasz radę sam wymienić. Nie musisz mieć nowej tulei a jedynie uszczelniacz i oring. Jeśli boisz się że coś sknocisz przy wymienianiu uszczelniacza to możesz kupic kompletną tulejkę. Za jednym zamachem wymień tulejki dźwigni widełek. Przeważnie są już wytarte.
Dołączył: 28 Lut 2011 Posty: 1360 Skąd jesteś (miejscowość / region): Gdańsk Posiadane auto: Fiat Bravo 1,9 16V
Piwa: 57/9
Wysłany: Sob 21 Kwi 2012, 23:13
Temat postu:
Re: ( Fiat 126 & Bis ) Uszczelnianie wałka sprzęgłowego skrzyni biegów
Nie martw się robótka jest prostacka bez specjalistycznych narzędzi.
Często wyciera się wałek w miejscu styku z simeringiem.
Jakby udało się dopasować dwuwargowy.
Przy zakładaniu pamiętaj o oklejeniu wielowypustu wałka taśmą klejącą, czasem przy przesuwaniu uszczelniaczem po wielowypuście uszkadza się krawędź uszczelniającą i nowy za chwilę cieknie.
Sprawdź otwory tulejek widełek, potrafią być rozkalibrowane i zamiast widełki pracować w tulejkach kręcą się tulejki wycierając otwory, później część ruchu idzie na wybranie luzu tulejek.
Tulejki można wkleić w otwory na klej epoksydowy dwuskładnikowy. _________________ |
Jak opuścić kopary biedakom?
Zajechać na stację limuzyną BMW 745 full wypas, wysiąść z gracją...
... i zatankować gazu za 50 zeta )
full lans )
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Fiat 126 & Bis ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.