Fiat

ogłoszeniaceny używanychwiadomościdealerzyforumczęścioponyfelgiksiążkilinkitapetyopiniedekoder VIN
  FAQ    Szukaj    Użytkownicy    Regulamin    Grupy    Czat    Rejestracja 
  Profil    Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości    Zaloguj    iboi - ogłoszenia

( Samochodowe instalacje gazowe - LPG i CNG ) Typowe usterki instalacji LPG



 
postów na stronie: 10 20 50
   Forum FIAT Forum Strona Główna -> ( Samochodowe instalacje gazowe - LPG i CNG ) Ogólne dyskusje o instalacjach gazowych
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Bogdan61

Auto Maniak
Auto Maniak


Dołączył: 05 Kwi 2011
Posty: 693
Skąd jesteś (miejscowość / region): Katowice
Posiadane auto: Renault Thalia I ph3 1,5dCi 2005r, Fiat Punto II 1,2 60KM 2000r..
Piwa: 33/15
Wysłany: Pią 23 Mar 2012, 01:25
Temat postu:

Typowe usterki instalacji LPG


Typowe usterki instalacji LPG


Oto siedem newralgicznych elementów instalacji autogazu, które szczególnie narażone są na uszkodzenie.

Uszkodzenie czujnika ciśnienia
Objawy: szarpanie silnika podczas przyśpieszania, nierówna praca na wolnych obrotach, brak mocy, itp. Czasem bez wyraźnych przyczyn następuje automatyczne przełączenie na zasilanie benzyną. Zdarza się, że objawy na kilka dni ustępują samoczynnie, a później bez wyraźnego powodu pojawiają się ponownie.
Możliwa przyczyna: najczęściej przyczyną jest zużyty lub uszkodzony czujnik ciśnienia LPG, który znajduje się przy listwie wtryskowej lub w jej bezpośrednim sąsiedztwie. Warto zaznaczyć, że problemy dotyczyły głównie starszych instalacji. W nowszych czujniki są praktycznie bezawaryjne, ponieważ producenci udoskonalili ich konstrukcję.

Zużyte lub zapieczone wtryskiwacze LPG
Objawy: szarpanie silnika podczas przyśpieszania, nierówna praca na wolnych obrotach, brak mocy, itp. Czasem następuje automatyczne przełączenie na zasilanie benzyną. Zdarza się, że objawy na kilka dni ustępują samoczynnie. Anomalie widoczne są także podczas badania składu spalin – zły skład mieszanki.
Możliwa przyczyna: zużyte spryskiwacze źle dawkują gaz. Podają zbyt duże lub zbyt małe porcje. Jeden z wtryskiwaczy lub kilka może się zawiesić w pozycji otwartej lub zamkniętej. Na rynku znajduje się wiele rodzajów wtryskiwaczy różniących się ceną i jakością. Najtańsze wytrzymują ok. 30-40 tys. km. Najdroższe ponad 100 tys. km.

Uszkodzenie połączeń LPG
Objawy: zapach gazu w samochodzie lub na zewnątrz, po uniesieniu maski. Pogorszenie się osiągów silnika, zwiększenie zużycia gazu, jeżeli nieszczelność jest duża – następuje automatyczne przełączenie na zasilanie benzyną.
Możliwa przyczyna: nieszczelności połączeń przewodów doprowadzających LPG, lub samych przewodów elastycznych, które popękały ze starości lub przetarły się. Często nieszczelności pojawiają się po wizycie u mechanika.

Awaria sterownika
Objawy: bardzo różne, czasem jest to spadek osiągów, czasem całkowity brak możliwości jazdy na LPG, czasem zapalenie się kontrolki Check Engine.
Możliwa przyczyna: współczesne sterowniki są starannie zabezpieczone przed wilgocią. Starsze były zwykle niedbale uszczelnione i dostawała się do nich woda (wilgoć), która uszkadzała elektronikę. Na wytrzymałość sterownika wpływa m.in. miejsce i sposób montażu.

Zatkane filtry
Objawy: sukcesywnie pogarszają się osiągi. Początkowo odczuwamy to podczas przyśpieszania, później nawet przy lekkim dodaniu gazu.
Możliwa przyczyna: zatkane filtry LPG fazy lotnej lub ciekłej. Większość producentów instalacji przewiduje ich wymianę co 10 tys. km.

Zużycie reduktora LPG
Objawy: samochód samoczynnie przełącza się na zasilanie benzyną (szczególnie podczas przyśpieszania), przy małym obciążeniu silnik pracuje dobrze, przy dużym – brakuje mu mocy. Zużycie reduktora może objawiać się też nieszczelnościami (ulatnia się gaz lub wycieka płyn chłodniczy).
Możliwa przyczyna: zużyty reduktor nie dostarcza odpowiedniej ilości gazu. W jego wnętrzu zużywają się elementy gumowe, osad z LPG zatyka drogę przepływu gazu. Reduktory w instalacjach wtryskowych są trwalsze niż w starszych systemach mieszalnikowych, jednak również się zużywają.

- źródło: motor
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
   Forum FIAT Forum Strona Główna -> ( Samochodowe instalacje gazowe - LPG i CNG ) Ogólne dyskusje o instalacjach gazowych Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1





 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Popularne dyskusje w dziale: ( Samochodowe instalacje gazowe - LPG i CNG ) Ogólne dyskusje o instalacjach gazowych


Fiat

Stilo

12 900

2005r.

98 000 km

kujawsko-pomorskie

Fiat

Punto

11 400

2004r.

142 000 km

kujawsko-pomorskie

Fiat

Ducato

4 500

1995r.

199 000 km

zachodniopomorskie

Fiat

Seicento (600)

6 900

2006r.

90 000 km

zachodniopomorskie

Fiat

Punto

12 400

2005r.

114 000 km

kujawsko-pomorskie





Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group

bezpłatne ogłoszenia motoryzacyjne

Partnerskie fora dyskusyjne: Mały Fan Klub    Seicento Fanklub    Barchetta Club Polska   



Serwis partnerski portalu www.auto.plSamochody to nasza pasja
Copyright © Profit 2003 - 2014 Created by idealneT and OM System