Dołączył: 08 Lis 2007 Posty: 153 Skąd jesteś (miejscowość / region): Bielsko-Biała Posiadane auto: Croma II 2.4 JTD
Piwa: 0/1
Wysłany: Czw 29 Mar 2012, 23:21
Temat postu:
Kontrolka DPF się zapaliła - co to oznacza?
Witam,
jak w tytule. Po roku jazdy po raz pierwszy w życiu na wyświetlaczu multifinkcyjnym, w polu gdzie zwykle zimą świeci się gwiazdka, a przy otwarciu drzwi symbol drzwi, zaświeciła się zółta ikonka filtra dpf. Ponieważ widziałem coś takiego pierwszy raz w życiu, od razu nie gasząc silnika pognałem do ASO. Tam spojrzeli i powiedzieli, że właśnie wypala się dpf i muszę przegonić auto. Odjechałem i po około paru minutach jazdy kontrolka zgasła. Do tej pory machnąłem jakieś 11 000 km, w tym mniejsze i większe trasy, ale coś takiego zobaczyłem po raz pierwszy w życiu. No i teraz nie wiem - albo to informuje o przytkanym filtrze, albo o jakimś stopniu przytkania filtra, czy co? Ktoś to już miał? Auto to Croma 2.4 Emotion. Mam obawy że pada dpf i czeka mnie albo serwisowe wypalanie, albo chemiczne czyszczenie, względnie wymiana filtra. Dodam jeszcze to, że w przeciągu około 2 tygodni dwa razy silnik zgasł przy porannym rozruchu, a dzisiaj rano odpalał i gasł po chwili. Na dobre zaskoczył chyba dopiero za 5 razem. Sporo dzisiaj podjeżdżałem na małych odcinkach, zanim to się zaświeciło. Macie jakieś konstruktywne rady? Egr zaślepiony. Olej i filtry wymieniłem parę dni temu. Pozdrawiam!
Dołączył: 26 Wrz 2011 Posty: 47 Skąd jesteś (miejscowość / region): Jelenia Góra Posiadane auto: Fiat Croma 05 1.9 16V 2006
Piwa: 0/1
Wysłany: Pią 30 Mar 2012, 07:25
Temat postu:
Re: ( Fiat Croma ) Kontrolka DPF się zapaliła - co to oznacza?
Kabelek za 30 PLN, podpiąć FiatEcuScan i zobaczyć zapełnienie DPF. Inaczej niestety ASO + Examiner = 80 PLN. Bez kompa się raczej nie obędzie.
Przy zakupie licencji FES można samemu serwisowo przepalić DPF.
pozdr
Dołączył: 28 Maj 2011 Posty: 887 Skąd jesteś (miejscowość / region): Bielsko-Biała Posiadane auto: Brava Grande Tipo
Piwa: 107/0
Wysłany: Pią 30 Mar 2012, 08:16
Temat postu:
Re: ( Fiat Croma ) Kontrolka DPF się zapaliła - co to oznacza?
W niektórych modelach Fiata podczas wypalania DPF zapala się kontrolka , a w niektórych nie . Nie wiem dlaczego tak jest , ale spotkałem się z tym .
Np. w Sedici 1,9 MJ nie zapaliła się kontrolka ,a w Bravo 1,9 MJ zapaliła.Zapalenie kontrolki podczas wypalania jest dobre bo wtedy wiadomo ,że takowe następuje i nie wolno wyłączać silnika.
Natomiast w twoim przypadku należałoby jednak podpiąć Cromę pod kompa z powodu tego złego zapalania . Ponadto piszesz że wymieniłeś olej to ja zapytam gdzie ? i czy kupon wymiany został skasowany w komputerze . Bo komputer będzie miał złe dane co do degradacji oleju ,co wpływa również na całokształt sterowania silnikiem.
Powinieneś też wiedzeć że po wymuszonym (przez komputer) wypalaniu DPF-a powinno się wymienić olej .
Dołączył: 08 Lis 2007 Posty: 153 Skąd jesteś (miejscowość / region): Bielsko-Biała Posiadane auto: Croma II 2.4 JTD
Piwa: 0/1
Wysłany: Pią 30 Mar 2012, 18:20
Temat postu:
Re: ( Fiat Croma ) Kontrolka DPF się zapaliła - co to oznacza?
Po kolei. Z newsami na tym i innych forach jestem na bieżąco, więc FES jest mi znany, ale póki co nie mam do niego dostępu. Zbieram na pełną wersji CAN z komercyjnym softem, co pozwoli mi kontrolować w zasadzie wszystko w moim aucie, przy pomocy tylko jednej wtyczki. Wypalanie serwisowe - tego wolałbym na razie uniknąć z uwagi na rozbieżności co do konieczności wymiany oleju po tym zabiegu. Jestem po wymianie w tym tygodniu. W FAP powiedziano mi wczoraj, ze nie jest to konieczne. Są na forach zwolennicy tej wersji. Inni, przeciwnie, twierdzą, że bez zmiany oleju się nie obejdzie. Na razie chyba jest remis i nie wiadomo, kto ma rację. Tak, w kompie skasowano inspekcję serwisową przy wymianie oleju, z tym akurat nie ma problemu. Od wczoraj, tj. po zgaśnięciu tej kontrolki auto z rana odpaliło dopiero za drugim razem. W ciągu dnia było tak samo przy zimnym rozruchu. Przy tym przegoniłem auto po szybkiej drodze tak po 20-30 km w jedną stronę. Rozgrzany silnik zapala od strzału. Auto mam rok, więc jak pisałem wcześniej, dpf musiał się wielokrotnie wypalać w trakcie jazdy, albo i nawet w mieście, jednak wtedy tak kontrolka się nie świeciła. Od wczoraj znowu jeżdżę na komputerze pokazującym chwilowe spalanie i słucham zanim zgaszę silnik, czy czasem wentylator się nie kręci. Auto nie straciło mocy, przyspiesza ok. No i co powiecie? A propos, jest ktoś z Bielska lub okolic z kablem i FES żeby mi mógł spojrzeć na stan dpf-a?
Dołączył: 08 Lis 2007 Posty: 153 Skąd jesteś (miejscowość / region): Bielsko-Biała Posiadane auto: Croma II 2.4 JTD
Piwa: 0/1
Wysłany: Nie 01 Kwi 2012, 01:21
Temat postu:
Re: ( Fiat Croma ) Kontrolka DPF się zapaliła - co to oznacza?
Wczoraj dzięki uprzejmości kolegi kobramir, któremu publicznie pragnę podziękować za pomoc, sprawdzony został FES-em mój samochód celem ustalenia, co w dpf-ie piszczy. Jak na szczęście się okazuje, filtr jest zapchany w połowie i ostatnio proces wypalania przeszedł pomyślnie. Udało mi się psim swędem wywinąć z tarapatów. Skłoniło mnie to do podzielenia się swoimi spostrzeżeniami na temat owej tytułowej kontrolki i wypalania się filtra w naszych autach. Wnioski wyciągnąłem z szperania w necie, rozmów z mechanikami i lektury instrukcji Cromy. Szereg informacji nie będzie dla was niczym nowym, ale początkującym się na pewno przyda:
Kontrolka o której napisałem w tytule wątku, nie sygnalizuje zwyczajnego procesu wypalania dpf-u, ale jest ostrzeżeniem o krytycznym stania zapchania filtra. Jak się już nie daj boże zaświeci, wtedy absolutnie nie należy wyłączać silnika. Najlepiej jechać ze stałą prędkością na ile tylko się da do momentu jej zgaśnięcia, w taki sposób, aby silnik pracował pod miarę sensownym obciążenie, tj. 1750-2000 obrotów. Jeśli się nie da, bo stoicie w mieście, trudno. Jeździć po mieście i tyle. Zbagatelizowanie kontrolki grozi przytkaniem dpf, a wtedy już sami wiecie, jak to wygląda. Co do kontrolki. Fiat w manualu podaje opis tej procedury bardzo ogólnikowo, na dodatek nigdzie nie pokazuje wyglądu kontrolki, która mnie się zaświeciła. Zgodnie z tym opisem awaryjnemu wypaleniu powinno towarzyszyć świecenie ogólnej kontrolki ostrzegawczej, tj. żółty trójkąt z wykrzyknikiem w środku, do tego adekwatna informacja tekstowa na wyświetlaczu. Mam tę ikonkę z trójkątem ale mnie zaświeciła się już inna kontrolka. W prostym opisie wygląda jak zarys filtra, a z prawem strony coś jest z niego jakby wyrzucane pod ciśnieniem, jak gazy. Dodam, że mam wyświetlacz typu rekonfiguralnego. Nie wiem, jak to jest w innych wersjach. Podobno coś takiego ma Sedici, jak mi powiedział użytkownik tego auta. Aby ustrzec się przed przypadkowym wyłączeniem silnika podczas wypalania, trzeba słuchać pracy silnika, odgłosu wentylatora, czy czasem nie kręci, spojrzeć na obroty, chwilowe spalanie, czy też jak kto lubi, wąchać co w otoczeniu piszczy. Nie rozwijam tego tematu, bo morze słów o tym wylano. Jest to bardzo irytujące, uciekanie się do tego typu sposobów. Lepiej się mają użytkownicy, którzy traktują auto na regularnych długich przebiegach. Choć i tutaj czasem ktoś ponarzeka. Słowem, lekko nie jest, ale da się żyć. Przytkany dpf to brak mocy, opieszałe reakcje na pedał gazu, problemy z rozruchem auta. Potem jego awaria i unieruchomienie, bo padają inne rzeczy. Trzeba więc być czujnym. Mnie podczas sprawdzania auta wyszło coś, co może pomoże rozwiązać stary problem z Blue&Me Nav, ale to już osobna historia. Pozdrawiam!
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Fiat Croma ) Porady,problemy techniczne.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.