Fiat

ogłoszeniaceny używanychwiadomościdealerzyforumczęścioponyksiążkilinkitapetyopiniedekoder VIN
  FAQ    Szukaj    Użytkownicy    Regulamin    Grupy    Czat    Rejestracja 
  Profil    Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości    Zaloguj    iboi - ogłoszenia

( Fiat Ducato ) Problem z Gwarancją w 4 miesięcznym aucie



 
postów na stronie: 10 20 50
   Forum FIAT Forum Strona Główna -> ( Fiat Ducato ) Zawieszenie-układ hamulcowy-układ kierowniczy-układ jezdny.
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Rafi2011

Czytelnik



Dołączył: 13 Kwi 2012
Posty: 2
Skąd jesteś (miejscowość / region): DOlnyśląsk
Posiadane auto: Fiat Ducato
Piwa: 0/0
Wysłany: Pią 13 Kwi 2012, 11:55
Temat postu:

Problem z Gwarancją w 4 miesięcznym aucie


przepraszam zanim napisze post najpierw sie przedstawie i przywitam.
Przywiatłem sie w waszym dziale i teraz poproszę o pomoc.

Dzień dobry Państwu:

Piszę do Państwa z prośbą o pomoc.

W dniu 03.04.2012 awarii uległ nasz samochód dostawczy Fiat Ducato 3,0 l 180 km rocznik 2011 przebieg 29 000 km. Stało się to we Francji w pobliżu miejscowości Besancon, około godziny 2:00 kierowca zauważył, że dymi mu się tylne lewe koło, zatrzymał się i zauważył przetopiony dekiel przy śrubach utrzymujących koło, felga była rozgrzana do czerwoności na tyle, że sztrzeliła opona. Postanowił zadzwonić do naszego mechanika, mechanik kazał mu dzwonić po pomoc drogową, skontaktowaliśmy się z Fiat Asistansse. Po 2 godzinach przyjechała laweta ale kierowca lawety stwierdził, że auto jest zbyt wielkich gabarytów i dodatkowo jest załadowane towarem ( racja było załadowane ale to przecież Fiat Ducato służący do przewożenia ładunków ). Laweta odjechała, kierowca czekał do rana, o godzinie 8 rano podjęliśmy się zadania wręcz walki z firmą Fiat o podstawienie odpowiedniej lawety, która zabierze auto z kierowcą do najbliższego serwisu. Około godziny 17:00 podjechała odpowiednia laweta, załadowała auto uszkadzając tylną belkę fiata. Laweta zawiozła samochód do serwisu w miejscowości Besancone, na miejscu okazało się, że w aucie w lewym kole uszkodziło się łożysko, piasta oraz szczęki hamulcowe. Serwis nie posiadał tych części i stwierdził, że muszą je zamówić, kierowcę taksówka zawiozła do hotelu. Na następny dzień rano podjechał inny nasz samochód pod serwis celem przeładowania towaru z auta na auto, kierowcy przeładowali towar ręcznie. W tym samym czasie człowiek z serwisu poinformował nas, że części nie będzie również na dzisiaj tj. 04.04.2012 i podał termin naprawy auta 09.04.2012. Oczywiście skontaktowaliśmy się z firmą Fiat Asistansse i poprosiliśmy o zwiezienie kierowcy do kraju ( standardowa procedura ). Asistansse odmówił, kazali żeby kierowca udał się do hotelu tym razem pieszo około 8 km., a oni zorganizują pomoc drogową z Polski, która przywiezie auto wraz z kierowcą do najbliższego serwisu miejsca zamieszkania kierowcy. Kierowca dotarł do kraju w sobotę 14.04.2012 wieczorem a miał być na miejscu rano ( no laweta się popsuła ). Auto zostało zaparkowane na parkingu firmy Fiat Motor-Pol Legnica ul. Jaworzyńska i tak stało do 10.04.2012. W dniu 10.04.2012 zadzwonił do mnie szef serwisu i powiedział mi, że auto nie podlega naprawie gwarancyjnej ponieważ uszkodzone zostały,: piasta, łożysko oraz pozrywane są linki hamulca ręcznego. Przyczyna jak to stwierdził szef serwisu - zaciągnięty hamulec ręczny podczas jazdy, a co dziwne stwierdził, że awaria dotyczy dwóch tylnych kół a nie lewego koła tak jak to stwierdzili Francuzi ( nic nie mówili o prawym kole ). Zaraz po tej rozmowie szef serwisu przesłał mi email wraz ze zdjęciami ( na żadnym zdjęciu nie było widać czy to moje auto? ) naprawa na kwotę ponad 5 000 pln/brutto, w treści meila było napisane proszę o szybką decyzję. Jak zadzwoniłem do szefa serwisu z pytaniem, jak szybko mam podjąć decyzję? usłyszałem: Jak najszybciej - na już, ponieważ wasz samochód blokuje mi podnośnik ( podejście profesjonalisty ? ).
Po przeanalizowaniu zdjęć oraz po rozmowie z kierowcą postanowiłem zadzwonić na Zieloną Linię Fiata ( czyli sprawę skierowałem do dyrekcji Fiata ). Pani, która przyjmowała zgłoszenie, również stwierdziła, że niemożliwa jest jazda na zaciągniętym hamulcu ręcznym. Pragnę tylko dodać, że przy jeździe na zaciągniętym hamulcu ręcznym na desce rozdzielczej zapala się czerwona kontrolka i wydaje głośny, piszczący dźwięk. Dodatkowo samochód jest wyposażony w nadajnik GPS, który określa między innymi pozycję na mapie oraz prędkość samochodu. Od momentu ostatniego parkowania do chwili awarii minęło kilka godzin i samochód przejechał kilkaset kilometró w ze średnią prędkością 90 km/h ( jak twierdzi serwis na zaciągniętym hamulcu ręcznym !!! ). Zielona Linia Fiata przyjęła zgłoszenie. Oczywiście wstrzymałem się z naprawą samochodu na własny koszt. 11.04.2012 odebrałem telefon od szefa serwisu, który zapytał mnie co robimy? Odpowiedziałem, że wnoszę o powołanie niezależnego rzeczoznawcy. 12 lub 13.04.2012 odezwał się do mnie jakiś Pan nawet się chyba nie przedstawił albo przedstawił się bardzo niewyraźnie i ten Pan dzwoniąc z zastrzeżonego numeru telefonu powiedział mi, że dzwoni z Fiata Bielsko-Biała i ma dla mnie informację treści: w poniedziałek 16.04.2012 o godzinie 12:00 proszę stawić w serwisie Fiata w Legnicy ponieważ na miejsce przyjedzie powołany rzeczoznawca i dodał: jeśli rzeczoznawca stwierdzi wadę fabryczną to koszt naprawy spoczywa na firmie Fiat ale jeśli stwierdzi, że to wina kierowcy to pokryje Pan koszty holowania, naprawy oraz rzeczoznawcy&rdq uo;. W dniu 16.04.2012 wraz z naszym mechanikiem i kierowcą udaliśmy się na spotkanie z rzeczoznawcą. Przyjechał starszy Pan, który oczywiście świetnie się znał z pracownikami serwisu. Po krótkiej rozmowie z kierowcą pan rzeczoznawca stwierdził, że wina jest kierowcy ( nie wiem w jaki sposób ?? ). Dopiero po tym stwierdzeniu Pan rzeczoznawca przystąpił do oględzin, w naszym odczuciu robiąc wszystko żeby stwierdzić, że wina leży po stronie kierowcy i zaciągniętego hamulca ręcznego podczas jazdy. Żadne argumenty nie przemawiały do Pana rzeczoznawcy np: działający poprawnie hamulec ręczny wraz z sygnalizacją zaciągnięcia, rozsypane łożyska z których wyleciały kulki, których ręcznie nie da się wyciągnąć oraz co najważniejsze, że tarcze hamulcowe nie mają fioletowego nalotu, który wskazywałby na przegrzanie się hamulców, ów fioletowy nalot znajdował się we wnętrzu łożyska. Przeprowadziliśm y próbę na identycznym aucie z tym, że auto służące do eksperymentu Pana rzeczoznawcy nie miało 1000 kg ładunku tak jak nasze w momencie wystąpienia awarii i po zaciągnięciu hamulca ręcznego ruszyło przy tym okropnym, głośnym pisku diody. I tak próbowali śmy do piątego lub czwartego ząbka hamulca ręcznego aż przy kolejnym auto nie ruszyło. Ciekawe jak wyglądało by odtworzenie warunków rzeczywistych, analogicznych do naszej sytuacji we Francji? czyli 1 tona ładunku trasa ok. 400 km i średnia prędkość 90 km/h przy prędkościach momentami sięgającymi 150 km/h. Pan rzeczoznawca prowadził oględziny 3 godziny cały czas próbując w łożyskach znaleźć hamulec ręczny?. Wczoraj 17.04.2012 dostałem telefon z serwisu z informacją: posiadamy telefoniczną informację od rzeczoznawcy i jak mówi dalej Pan z serwisu; rzeczoznawca na 99,9 % stwierdzi, że to hamulec ręczny ( nie do wiary myślę ) Dodam tylko, że nasz mechanik ostro punktował i udowadniał Panu rzeczoznawcy gdzie jest wina awarii ( no ale rzeczoznawca miał nam udowodnić hamulec ręczny ). Serwis zaproponował nam również, że na zasadzie gestu handlowego mogą dać nam w porozumieniu z Fiatem Polska udzielić rabatu na części i naprawę ale decyzję musimy podjąć natychmiast ( a gdzie pisemne orzeczenie rzeczoznawcy ? ). Rabat wynosi: od Fiat Polska 30 % na części oraz od Serwisu 10 % po upuście Fiata oraz 10 % na robociznę, w sumie po rabatach w odniesieniu do wcześniejszej kalkulacji wyszło 3200 pln/brutto.

Mam zamiar powołać swojego rzeczoznawcę a jak trzeba będzie skierować sprawę na drogę postępowania sądowego. Kwota naprawy jest dla nas do przełknięcia ale dodam, że kupiliśmy w sumie 4 Fiaty Ducato i ideały to to nie są. W chwili podpisania umowy sprzedawca czyli Motor-Pol Legnica był przemiły ( jest sprzedałem !! ) a teraz wróg klienta nr. 1.

W powyższym tekście nie przytaczałem danych osobowych zaangażowanych w całą sprawę, jeśli będziecie Państwo potrzebowali takich danych udostępnię personalia, numery telefonów .

Proszę o pomoc.


Ostatnio zmieniony przez Rafi2011 dnia Czw 19 Kwi 2012, 12:21, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
marek_3535
Moderator

Auto Maniak



Dołączył: 28 Lut 2007
Posty: 1041
Skąd jesteś (miejscowość / region): Dąbrowa Górnicza
Posiadane auto: Ford Fokus 1.6 diesel 2011r MODERATOR
Piwa: 43/16
Wysłany: Pią 13 Kwi 2012, 15:42
Temat postu:

Re: ( Fiat Ducato ) Problem z Gwarancją w 4 miesięcznym aucie


Zanim zajmiemy się twoim problemem popraw temat zgodnie z regulaminem forum pkt.10 i zajrzyj do działu przywitania.
_________________
xxxxxxxxxxxx=300
Powrót do góry
DARKOWO

Stały Bywalec



Dołączył: 19 Lip 2009
Posty: 187
Skąd jesteś (miejscowość / region): wielkopolska
Posiadane auto: doblo 1,9 malibu , ducato 3,0 power . ducato 2,8 jtd
Piwa: 7/5
Wysłany: Pią 13 Kwi 2012, 21:11
Temat postu:

Re: ( Fiat Ducato ) Problem z Gwarancją w 4 miesięcznym aucie


niestety ale jest to możliwe .
hamulec mógł być tylko lekko zaciągnięty i mogło wystarczyć .
nastąpiło przegrzanie i po łożyskach .
Powrót do góry
vitex12345

Czytelnik



Dołączył: 12 Lis 2012
Posty: 1
Skąd jesteś (miejscowość / region): lublin
Posiadane auto: fiat ducato 3 l
Piwa: 0/0
Wysłany: Wto 13 Lis 2012, 16:40
Temat postu:

Re: ( Fiat Ducato ) Problem z Gwarancją w 4 miesięcznym aucie


witam prosze napisac jak si eto dalej potoczylo mamy taki sam problem
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
   Forum FIAT Forum Strona Główna -> ( Fiat Ducato ) Zawieszenie-układ hamulcowy-układ kierowniczy-układ jezdny. Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1
Ogłoszenia sprzedaży - Fiat Ducato »

Opinie o samochodach Fiat Ducato - testy użytkowników »


 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Popularne dyskusje w dziale: ( Fiat Ducato ) Zawieszenie-układ hamulcowy-układ kierowniczy-układ jezdny.


Fiat500L

31 900

2015r.

146 000 km

mazowieckie

FiatTipo

46 900

2021r.

72 000 km

mazowieckie

Fiat500

15 900

2007r.

115 000 km

kujawsko-pomorskie

FiatPanda

34 800

2016r.

65 000 km

śląskie

FiatDoblo

41 900

2015r.

85 000 km

mazowieckie





Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group



Partnerskie fora dyskusyjne: Mały Fan Klub    Seicento Fanklub    Barchetta Club Polska   



Serwis partnerski portalu www.auto.plSamochody to nasza pasja
Copyright © Profit 2003 - 2024 Created by idealneT and OM System