Witam.
Moja narzeczona posiada Seja 900 z 99r i pojawił się problem z hamulcami, mianowicie strach nawet delikatnie nacisnąć na pedał hamulca bo momentami odrazu łapie hamulec i szarpie autem zamiast delikatnie zacząć hamować, narzeczonej już się zdarzyło w zimie że auto staneło w poprzeg drogi bo chciała przy prędkości max 50km/h delikatnie przy hamować, auto było u mechanika ten wymienił klocki z przodu, tarcze, płyn hamulcowy, z tyłu hamulce odrdzewione, dodam że auto było u mechanika 2 razy i nadal sie kiepsko hamuje, już nie wiem co robić macie jakieś sugestie, może korektor siły hamowania??
Re: ( Fiat Seicento ) Niebezpieczne hamowanie Seicento 900
Dziś rano gdy pojeździłem w przód i w tył to hamulce tylnie hamowały pierwsze tak że się koła blokowały, zaciągłem ręczny tak żeby się koła nie blokowały mocno i przejechałem do przodu i potem już było ok ale gdy zacząłem jezdzic w przód w tył i hamować hamulcem nozym ostro to tylko przednie koła się blokowały a tylne wogóle, jutro auto pojedzie chyba 3 raz do tego samego mechanika niech to wkoncu zrobi, za drugim razem za darmo już cos tam poprawiał ale to tylko na chwile było trudno trafic na kumatego mechanika:(
Re: ( Fiat Seicento ) Niebezpieczne hamowanie Seicento 900
Doblo Tomi napisał:
przód w tył i hamować hamulcem nozym ostro to tylko przednie koła się blokowały a tylne wogóle(
Tak ma być. Gdyby 4 koła się blokowały jednocześnie to by świadczyło o tym że jest zepsuty korektor tylnej osi który osłabia tylne hamulce po to żeby auto nie wpadało w poślizg boczny przy hamowaniu.
Równo między osiami hamulce biorą wyłącznie w samochodach rajdowych i to tylko wtedy gdy kierowca tak je sobie ustawi specjalnym korektorem manualnym z pokrętłem regulacyjnym w kabinie.
Moim zdaniem problem ze zbyt czułym hamulcem to uszkodzona pompa albo zepsute kompensatory na pompie (takie bolce wkręcone do pompy z których wychodzą przewody hamulcowe)
Dołączył: 27 Sie 2013 Posty: 1 Skąd jesteś (miejscowość / region): Nowy Sącz Posiadane auto: Fiat
Piwa: 0/0
Wysłany: Wto 27 Sie 2013, 07:32
Temat postu:
Re: ( Fiat Seicento ) Niebezpieczne hamowanie Seicento 900
Wiem, że temat start i problem pewnie rozwiązany ale napiszę tak dla innych kto by tu zawitał - taki problem to idealny opis awarii tylnego regulatora hamowania (jest on zamontowany od spodu w tym miejsc co w bagażniku jest kolo zapasowe i jest do niego zamontowana taka długa sprężyna). A przyczyną awarii jest korozja takiej dźwigni która steruje tym regulatorem i zaciera się w jednym położeniu - przeważnie w maksymalnie otwartym przez co występuje takie drastyczne hamowanie jednego koła.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Fiat Seicento ) Zawieszenie-układ hamulcowy-układ kierowniczy-układ jezdny.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.