Fiat

ogłoszeniaceny używanychwiadomościdealerzyforumczęścioponyksiążkilinkitapetyopiniedekoder VIN
  FAQ    Szukaj    Użytkownicy    Regulamin    Grupy    Czat    Rejestracja 
  Profil    Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości    Zaloguj    iboi - ogłoszenia

( Fiat Grande Punto ) P0234 sygnał ciśnienia doładowania.


Idź do strony 1, 2  Następny
 
postów na stronie: 10 20 50
   Forum FIAT Forum Strona Główna -> ( Fiat Grande Punto ) Silnik Diesel-układ zasilania-układ napędowy i wydechowy.
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
slayerawake

Czytelnik



Dołączył: 20 Kwi 2012
Posty: 6
Skąd jesteś (miejscowość / region): Bielsko-Biała
Posiadane auto: GP 1.3 MJ
Piwa: 0/0
Wysłany: Pią 20 Kwi 2012, 23:08
Temat postu:

P0234 sygnał ciśnienia doładowania.


Nie za bardzo wiedziałem w jaki dział wstawić swój post, ale mam nadzieję, że tutaj będzie pasował. Mam problem z GP 1.3 Mj rocznik 2006.
Mianowicie sprawa wygląda tak. Jadąc do pracy po około 2 km od miejsca startu, naciskając na pedał gazu, auto straciło moc, obroty mozolnie się podnosiły, ale auto nie przyśpieszało i zapaliła się kontrolka Engine Check. Złapało mnie to na wyprzedzaniu.
Podskoczyłem do ASO i tam na egzaminerze pojawił się następujący błąd:
P0234 sygnał ciśnienia doładowania. Mechanik powiedział że przyczyn może być kilka, nie będę wymieniał bo interesuje mnie wasze zdanie bez narzucania wam możliwych odpowiedzi. Skasował błąd i auto do wyjechania z ASO i przejechania około 2 km działało normalnie. Póxniej sytuacja z brakiem mocy się ponowiła. Po pracy dopóki silnik się nei nagrzał auto działało normalnie mimo że cały czas świeciła się kontrolka Engine Check. Po nagrzaniu się silnika i przejechaniu jeszcze jakiegoś kilometra ponowiła się początkowa sytuacja, czyli spadek mocy. Nie bardzo wiem co to możę być i w poniedziałek mam ASO, naczytałem się na necie o tym błędzie ,z tym że w różnych markach i u każdego znaczyło inną awarię, raczej żadna sytuacja nie sprawdzi się u mnie. Proszę o pomoc gdyż wiedząc jak wątły mam w tym miesiącu portfel sam wolałbym spróbować coś z tym zrobić


Ostatnio zmieniony przez slayerawake dnia Sob 21 Kwi 2012, 13:01, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
slayerawake

Czytelnik



Dołączył: 20 Kwi 2012
Posty: 6
Skąd jesteś (miejscowość / region): Bielsko-Biała
Posiadane auto: GP 1.3 MJ
Piwa: 0/0
Wysłany: Pią 20 Kwi 2012, 23:25
Temat postu:

dodam


nie wiedząc kiedy i czy wogóle ktoś odpisze, a mnie raczej się spieszy, dodam, że w ASO mechanik jako możliwości podał m.in. turbinę, intercooler i połaczenie turbiny z silnikiem sugerując jakąś szczelinę i uciekanie ciśnienia, jednakże turbina wg mnie działa skoro przy nie całkiem nagrzanym silniku lub początkowo całkiem nagrzanym wszystko chodzi normalnie. Mam nadzieję, że objawem zepsutej turbiny nie jest jej działanie przez jakiś czas potem :zdychanie" i tak w kółko na zimnym silniku. Na necie widziałem post o jakimś grubym wężyku idącym od turbiny do intercooler'a lub by sprawdzić wszystkie wężyki i rurki, w tym kolektor ssący i wydechowy. Jesli ktoś może poradzcie coś proszę
Powrót do góry
bogd74

Auto Maniak



Dołączył: 02 Sie 2009
Posty: 1123
Skąd jesteś (miejscowość / region): Rybnik/ Wodzislaw Śląski
Posiadane auto: Fiat Stilo Active 1.9JTD 80KM, Mercedes 190 D 2.0 1990r
Piwa: 64/3
Wysłany: Sob 21 Kwi 2012, 09:39
Temat postu:

Re: ( Fiat Grande Punto ) P0234 sygnał ciśnienia doładowania.


Wyczyść na początek czujnik doładowania turbiny który jest w kol ssącym, miękkim pędzelkiem w benzynie. Przebieg?
Powrót do góry
slayerawake

Czytelnik



Dołączył: 20 Kwi 2012
Posty: 6
Skąd jesteś (miejscowość / region): Bielsko-Biała
Posiadane auto: GP 1.3 MJ
Piwa: 0/0
Wysłany: Sob 21 Kwi 2012, 09:47
Temat postu:

:(


Jego przebieg to dokładnie 126 tys km

Ostatnio zmieniony przez slayerawake dnia Sob 21 Kwi 2012, 13:02, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
slayerawake

Czytelnik



Dołączył: 20 Kwi 2012
Posty: 6
Skąd jesteś (miejscowość / region): Bielsko-Biała
Posiadane auto: GP 1.3 MJ
Piwa: 0/0
Wysłany: Sob 21 Kwi 2012, 09:53
Temat postu:

Re: ( Fiat Grande Punto ) P0234 sygnał ciśnienia doładowania.


czujnik już dziś wyjmowałem, ale nie czyściłem go pędzelkiem z benzyną zaraz się za to biorę
Powrót do góry
Reklama








Wysłany: Sob 21 Kwi 2012, 09:53
Temat postu:

reklama


Powrót do góry
slayerawake

Czytelnik



Dołączył: 20 Kwi 2012
Posty: 6
Skąd jesteś (miejscowość / region): Bielsko-Biała
Posiadane auto: GP 1.3 MJ
Piwa: 0/0
Wysłany: Sob 21 Kwi 2012, 11:26
Temat postu:

Re: ( Fiat Grande Punto ) P0234 sygnał ciśnienia doładowania.


wyczyściłem czujnik benzyną, przedmuchałem, jadąc z nieskasowanym błędem check engine po około 5 km znowu spadek mocy. Silnik nie nagrzał się na maxa wtedy. Po postoju na wyłaczonym silniku ok 3 minuty i ruszeniu działało przez chwilę, ale po jeździe na sporych obrotach po jakiś 200 m znowu spadek mocy. Nie wiem już na co patrzeć. Może czujnik jest zepsuty , ale nie wiem jak go sprawdzić , bo odłaczając go nie mam jak stworzyć odpowiedniego ciśnienia
Powrót do góry
slayerawake

Czytelnik



Dołączył: 20 Kwi 2012
Posty: 6
Skąd jesteś (miejscowość / region): Bielsko-Biała
Posiadane auto: GP 1.3 MJ
Piwa: 0/0
Wysłany: Sob 21 Kwi 2012, 12:53
Temat postu:

Re: ( Fiat Grande Punto ) P0234 sygnał ciśnienia doładowania.


nic nie pomaga, ja powoli się załamuję. Podjechałem do mechanika typowego powiedziałem jak wygląda sytuacja, stwierdził na 100% że to nie turbina , a któryś z czujników, zaczynając od serwa, które w jakiś sposób tworzy ciśnienie. Nie znam isę na tym na tyle, ale związku nie widziałem. Z kolei póxniej podjechałem do elektromechanika, który powiedział, mówiąc że miał podobny przypadek w innej marce, że to albo turbina, albo zaworek nią sterujący, a jeśli to i tak trzeba wymienić turbinę na nową, bo samego zaworku(dźwigienki) nie można dokupić, więc jestem uwalony, bo raczej mnie na turbinę nie stać, a kupując auto nie zakładałem, że już w niespełna 6 letnim GP może się ona zepsuć
Powrót do góry
bogd74

Auto Maniak



Dołączył: 02 Sie 2009
Posty: 1123
Skąd jesteś (miejscowość / region): Rybnik/ Wodzislaw Śląski
Posiadane auto: Fiat Stilo Active 1.9JTD 80KM, Mercedes 190 D 2.0 1990r
Piwa: 64/3
Wysłany: Sob 21 Kwi 2012, 14:34
Temat postu:

Re: ( Fiat Grande Punto ) P0234 sygnał ciśnienia doładowania.


Ten błąd to jest przeładowanie- może zawór upustowy w turbinie się zacina.... to do sprawdzenie w warsztacie który zajmuje się turbinami po podłączeniu zegara...
Powrót do góry
petarda

Auto Maniak



Dołączył: 28 Lut 2011
Posty: 1360
Skąd jesteś (miejscowość / region): Gdańsk
Posiadane auto: Fiat Bravo 1,9 16V
Piwa: 57/9
Wysłany: Sob 21 Kwi 2012, 23:31
Temat postu:

Re: ( Fiat Grande Punto ) P0234 sygnał ciśnienia doładowania.


Szkoda że mechanik nie wsiadł do samochodu z lapkiem na kolanach i nie zrobiliście jazdy testowej w pomiarem ciśnienia doładowania i różnic pomiędzy oczekiwanym a otrzymanym.
Błąd może wynikać z problemów z zawieszającym się zaworem VGT lub zapiekającymi się łopatkami zmiennej geometrii jeśli Twoja turbina takowe posiada bo nie znam co tam jest włożone.
Na początek wypada sprawdzić ten elektrozawór turbiny:

http://www.ceneo.pl/11018299s

Z fotki na Allegro wynika że masz zmienną geometrię więc jak najbardziej jest możliwe "zasyfienie" łopatek zmiennej i ich zacinanie się.

http://motoallegro.pl/turbina-fiat-grande-punto-mj-1-3-90km-i2224266324.html

Jeśli błąd pojawia się w trakcie nagrzewania się silnika to z powodu różnic temperatur turbiny.
Poruszać dźwignią zmiennej ew. użyć preparatu do czyszczenia lub wyjąć turbinę i wyczyścić.
Pogonić do diabła matoła mechanika każącego wymieniać turbinę za kupę kasy.
_________________
|
Jak opuścić kopary biedakom?
Zajechać na stację limuzyną BMW 745 full wypas, wysiąść z gracją...
... i zatankować gazu za 50 zeta Smile)
full lans Smile)
|
Powrót do góry
czarczar

Auto Maniak



Dołączył: 10 Mar 2007
Posty: 800
Skąd jesteś (miejscowość / region): Olsztyn

Piwa: 32/1
Wysłany: Nie 22 Kwi 2012, 18:32
Temat postu:

Re: ( Fiat Grande Punto ) P0234 sygnał ciśnienia doładowania.


ja wiem ale nie piszę na tym forum , możesz napisać na mejla czarczwp.pl
Powrót do góry
skype status
goofygoofy

Przyjaciel Portalu



Dołączył: 25 Wrz 2008
Posty: 254
Skąd jesteś (miejscowość / region): Chrzanów
Posiadane auto: GRANDE PUNTO 0'8 1.3 MJET oraz GRANDE PUNTO '08 1.4+LPG
Piwa: 1/1
Wysłany: Sro 25 Kwi 2012, 09:28
Temat postu:

Re: ( Fiat Grande Punto ) P0234 sygnał ciśnienia doładowania.


Kolego nie wymieniaj pochopnie turbiny, najlepiej jest mechanikowi powiedzieć, że to turbina bo zarobi na tym. sprawdź i ewentualnie przeczyścić zawór EGR on jest od recyrkulacji spalin, jeżeli jest zasyfiony to również wtedy wywala check engine, przeczyść kolektor ssący, czujnik ciśnienia doładowania (wkręcony jest w kolektor ssący) oraz elektrozawór overboost (jeżeli występuje w tej wersji silnikowej).

Sprawdź jeszcze przepływomierz, u mnie auto traciło moc i wywalało błąd również m.in. przez to.

Jakiś czas temu przerabiałem to samo ale we fiacie stilo 1.9JTD (bardzo podobna konstrukcja) i miałem ten sam problem, każdy mechanik mi mówił, że turbina do wymiany, na szczęście poczytałem, pogrzebałem, poczyściłem i okazało się, że jednak nie turbina a syf jaki zbiera się w tych częściach, które wyżej wymieniłem.

pozdrawiam
_________________
"Lenistwo jest matką wynalazku." :DDD
Powrót do góry
Mikado

Czytelnik



Dołączył: 23 Wrz 2012
Posty: 1
Skąd jesteś (miejscowość / region): Łódź
Posiadane auto: Grande Punto
Piwa: 0/0
Wysłany: Nie 23 Wrz 2012, 21:14
Temat postu:

P0234


Czy ktoś uporał się z tymi dolegliwościami.
Bo niestety ja też mam ten sam problem tyle że nie raz mogę przejechać 400km i nic a nieraz potrafi cztery razy wywalić.
Może już komuś udało się to naprawić .Będę wdzięczny za pomoc
Powrót do góry
tzok

Debiutant



Dołączył: 07 Kwi 2010
Posty: 11
Skąd jesteś (miejscowość / region): Bielsko-Biała
Posiadane auto: FIAT Grande Punto 1.3 MJ '06
Piwa: 1/1
Wysłany: Pią 22 Lut 2013, 21:55
Temat postu:

Re: ( Fiat Grande Punto ) P0234 sygnał ciśnienia doładowania.


Moje Punto też to dopadło po awarii elektryki. Zazieleniła się skrzynka bezpieczników/przekaźników pod maską i pojawiało się zasilanie na światło cofania, sterowanie lusterek i ECU przy wyjętym kluczyku, jak się już udało uruchomić silnik (przez zdjęcie i założenie klemy z kluczykiem w stacyjce, żeby ECU odczytało immobilizer) to nie dało się go zgasić - pracował nawet z wyjętym kluczykiem. Zasilanie nie było "stałe" bo światło cofania "mrugało". W efekcie w ECU skasował się przebieg, kodowanie wtryskiwaczy i chyba immobilizer, bo raz zapalił z włączoną kontrolką CODE. Teraz skrzynka jest wymieniona, wtryskiwacze zakodowane i CODE działa ale od czasu do czasu pojawia się P0234 i auto traci moc a max obroty to 3500rpm. Można jechać ostro, przejechać kilkadziesiąt km i nic się nie dzieje, a potrafi się zaświecić przy powolnej jeździe w mieście.
Na wszelki wypadek wymieniłem przepływomierz (bo miałem stary ale sprawny) ale nic to nie zmieniło. Jak wyczytałem w eLearnie błąd P0234 w tym ECU oznacza przekroczenie różnicy 2 barów pomiędzy ciśnieniem w dolocie a ciśnieniem atmosferycznym. Na wyłączonym silniku MAP podaje ciśnienie ok 1020hPa, natomiast wskazania ciśnienie atmosferycznego są dość niestabilne i wydaje mi się, że zaniżone - ok 760hPa. Niestety czujnik ciśnienia atmosferycznego jest w ECU.
Powrót do góry
gadu-gadu
Adrianwy

Czytelnik



Dołączył: 06 Lut 2015
Posty: 1
Skąd jesteś (miejscowość / region): Wałbrzych
Posiadane auto: Grande Punto 1.3 jtd
Piwa: 0/0
Wysłany: Pią 06 Lut 2015, 19:10
Temat postu:

Re: ( Fiat Grande Punto ) P0234 sygnał ciśnienia doładowania.


Witam,
Mam ten sam problem w związku z tym moje pytanie brzmi czy uporales się już z tym? Jeśli tak to proszę o informację co to może być.
Pozdrawiam
Adrian
Powrót do góry
mikimor45

Debiutant



Dołączył: 07 Wrz 2010
Posty: 21
Skąd jesteś (miejscowość / region): Kalisz
Posiadane auto: Fiat Doblo 1.3 Multijet 2005
Piwa: 0/0
Wysłany: Pon 02 Mar 2015, 11:37
Temat postu:

Re: ( Fiat Grande Punto ) P0234 sygnał ciśnienia doładowania.


Witam,
Od dłuższego czasu jeżdżę po mechanikach i się wkurzam, bo mówię o objawach a oni nie potrafią nic zrobić.
A więc, rano gdy odpalam nie równo pracuje, po 20, 30sekundach i zimniej tym dłużej muszę czekać nagle obroty podniosą się i wracają i auto równo pracuje. Jadąc zanim obroty nagle się podniosą auto nie ma mocy, moc pojawia się w chwili uruchomienia się turbiny. Teraz w weekend objaw był jeszcze gorszy, jak odpaliłem obroty były tak niskie i nie równe że auto nie reagowało na gaz, dopiero po podniesieniu się obrotów auto zaczęło pracować równo i gaz działał.
Jeździłem do mechaników co jeden to kazał co innego wymieniać, wtryki - wymienione, przepływka - wymieniona,
Efekt jeszcze jest taki że jadąc np, na biegu drugim obroty ok 1200 i wciskam pedał gazu reaguje z opóźnieniem1-2 sekund i dopiero.

Jak macie jakiś pomysł lub mechanika z głową na karku w okolicach Kalisza, dajcie zanć.

Dzięki
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
   Forum FIAT Forum Strona Główna -> ( Fiat Grande Punto ) Silnik Diesel-układ zasilania-układ napędowy i wydechowy. Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2
Ogłoszenia sprzedaży - Fiat Grande Punto »

Opinie o samochodach Fiat Grande Punto - testy użytkowników »


 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Popularne dyskusje w dziale: ( Fiat Grande Punto ) Silnik Diesel-układ zasilania-układ napędowy i wydechowy.


FiatPanda

9 999

2005r.

242 000 km

warmińsko-mazurskie

FiatPunto Evo

19 999

2010r.

194 000 km

warmińsko-mazurskie

FiatPanda

22 900

2008r.

169 000 km

wielkopolskie

FiatScudo

34 900

2009r.

306 683 km

mazowieckie

FiatTipo

48 900

2021r.

66 000 km

mazowieckie





Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group



Partnerskie fora dyskusyjne: Mały Fan Klub    Seicento Fanklub    Barchetta Club Polska   



Serwis partnerski portalu www.auto.plSamochody to nasza pasja
Copyright © Profit 2003 - 2024 Created by idealneT and OM System