Dołączył: 20 Kwi 2012 Posty: 6 Skąd jesteś (miejscowość / region): Bielsko-Biała Posiadane auto: GP 1.3 MJ
Piwa: 0/0
Wysłany: Pią 20 Kwi 2012, 23:08
Temat postu:
P0234 sygnał ciśnienia doładowania.
Nie za bardzo wiedziałem w jaki dział wstawić swój post, ale mam nadzieję, że tutaj będzie pasował. Mam problem z GP 1.3 Mj rocznik 2006.
Mianowicie sprawa wygląda tak. Jadąc do pracy po około 2 km od miejsca startu, naciskając na pedał gazu, auto straciło moc, obroty mozolnie się podnosiły, ale auto nie przyśpieszało i zapaliła się kontrolka Engine Check. Złapało mnie to na wyprzedzaniu.
Podskoczyłem do ASO i tam na egzaminerze pojawił się następujący błąd:
P0234 sygnał ciśnienia doładowania. Mechanik powiedział że przyczyn może być kilka, nie będę wymieniał bo interesuje mnie wasze zdanie bez narzucania wam możliwych odpowiedzi. Skasował błąd i auto do wyjechania z ASO i przejechania około 2 km działało normalnie. Póxniej sytuacja z brakiem mocy się ponowiła. Po pracy dopóki silnik się nei nagrzał auto działało normalnie mimo że cały czas świeciła się kontrolka Engine Check. Po nagrzaniu się silnika i przejechaniu jeszcze jakiegoś kilometra ponowiła się początkowa sytuacja, czyli spadek mocy. Nie bardzo wiem co to możę być i w poniedziałek mam ASO, naczytałem się na necie o tym błędzie ,z tym że w różnych markach i u każdego znaczyło inną awarię, raczej żadna sytuacja nie sprawdzi się u mnie. Proszę o pomoc gdyż wiedząc jak wątły mam w tym miesiącu portfel sam wolałbym spróbować coś z tym zrobić
Ostatnio zmieniony przez slayerawake dnia Sob 21 Kwi 2012, 13:01, w całości zmieniany 2 razy
Dołączył: 20 Kwi 2012 Posty: 6 Skąd jesteś (miejscowość / region): Bielsko-Biała Posiadane auto: GP 1.3 MJ
Piwa: 0/0
Wysłany: Pią 20 Kwi 2012, 23:25
Temat postu:
dodam
nie wiedząc kiedy i czy wogóle ktoś odpisze, a mnie raczej się spieszy, dodam, że w ASO mechanik jako możliwości podał m.in. turbinę, intercooler i połaczenie turbiny z silnikiem sugerując jakąś szczelinę i uciekanie ciśnienia, jednakże turbina wg mnie działa skoro przy nie całkiem nagrzanym silniku lub początkowo całkiem nagrzanym wszystko chodzi normalnie. Mam nadzieję, że objawem zepsutej turbiny nie jest jej działanie przez jakiś czas potem :zdychanie" i tak w kółko na zimnym silniku. Na necie widziałem post o jakimś grubym wężyku idącym od turbiny do intercooler'a lub by sprawdzić wszystkie wężyki i rurki, w tym kolektor ssący i wydechowy. Jesli ktoś może poradzcie coś proszę
Dołączył: 20 Kwi 2012 Posty: 6 Skąd jesteś (miejscowość / region): Bielsko-Biała Posiadane auto: GP 1.3 MJ
Piwa: 0/0
Wysłany: Sob 21 Kwi 2012, 11:26
Temat postu:
Re: ( Fiat Grande Punto ) P0234 sygnał ciśnienia doładowania.
wyczyściłem czujnik benzyną, przedmuchałem, jadąc z nieskasowanym błędem check engine po około 5 km znowu spadek mocy. Silnik nie nagrzał się na maxa wtedy. Po postoju na wyłaczonym silniku ok 3 minuty i ruszeniu działało przez chwilę, ale po jeździe na sporych obrotach po jakiś 200 m znowu spadek mocy. Nie wiem już na co patrzeć. Może czujnik jest zepsuty , ale nie wiem jak go sprawdzić , bo odłaczając go nie mam jak stworzyć odpowiedniego ciśnienia
Dołączył: 20 Kwi 2012 Posty: 6 Skąd jesteś (miejscowość / region): Bielsko-Biała Posiadane auto: GP 1.3 MJ
Piwa: 0/0
Wysłany: Sob 21 Kwi 2012, 12:53
Temat postu:
Re: ( Fiat Grande Punto ) P0234 sygnał ciśnienia doładowania.
nic nie pomaga, ja powoli się załamuję. Podjechałem do mechanika typowego powiedziałem jak wygląda sytuacja, stwierdził na 100% że to nie turbina , a któryś z czujników, zaczynając od serwa, które w jakiś sposób tworzy ciśnienie. Nie znam isę na tym na tyle, ale związku nie widziałem. Z kolei póxniej podjechałem do elektromechanika, który powiedział, mówiąc że miał podobny przypadek w innej marce, że to albo turbina, albo zaworek nią sterujący, a jeśli to i tak trzeba wymienić turbinę na nową, bo samego zaworku(dźwigienki) nie można dokupić, więc jestem uwalony, bo raczej mnie na turbinę nie stać, a kupując auto nie zakładałem, że już w niespełna 6 letnim GP może się ona zepsuć
Dołączył: 02 Sie 2009 Posty: 1123 Skąd jesteś (miejscowość / region): Rybnik/ Wodzislaw Śląski Posiadane auto: Fiat Stilo Active 1.9JTD 80KM, Mercedes 190 D 2.0 1990r
Piwa: 64/3
Wysłany: Sob 21 Kwi 2012, 14:34
Temat postu:
Re: ( Fiat Grande Punto ) P0234 sygnał ciśnienia doładowania.
Ten błąd to jest przeładowanie- może zawór upustowy w turbinie się zacina.... to do sprawdzenie w warsztacie który zajmuje się turbinami po podłączeniu zegara...
Dołączył: 28 Lut 2011 Posty: 1360 Skąd jesteś (miejscowość / region): Gdańsk Posiadane auto: Fiat Bravo 1,9 16V
Piwa: 57/9
Wysłany: Sob 21 Kwi 2012, 23:31
Temat postu:
Re: ( Fiat Grande Punto ) P0234 sygnał ciśnienia doładowania.
Szkoda że mechanik nie wsiadł do samochodu z lapkiem na kolanach i nie zrobiliście jazdy testowej w pomiarem ciśnienia doładowania i różnic pomiędzy oczekiwanym a otrzymanym.
Błąd może wynikać z problemów z zawieszającym się zaworem VGT lub zapiekającymi się łopatkami zmiennej geometrii jeśli Twoja turbina takowe posiada bo nie znam co tam jest włożone.
Na początek wypada sprawdzić ten elektrozawór turbiny:
Jeśli błąd pojawia się w trakcie nagrzewania się silnika to z powodu różnic temperatur turbiny.
Poruszać dźwignią zmiennej ew. użyć preparatu do czyszczenia lub wyjąć turbinę i wyczyścić.
Pogonić do diabła matoła mechanika każącego wymieniać turbinę za kupę kasy. _________________ |
Jak opuścić kopary biedakom?
Zajechać na stację limuzyną BMW 745 full wypas, wysiąść z gracją...
... i zatankować gazu za 50 zeta )
full lans )
|
Dołączył: 25 Wrz 2008 Posty: 254 Skąd jesteś (miejscowość / region): Chrzanów Posiadane auto: GRANDE PUNTO 0'8 1.3 MJET oraz GRANDE PUNTO '08 1.4+LPG
Piwa: 1/1
Wysłany: Sro 25 Kwi 2012, 09:28
Temat postu:
Re: ( Fiat Grande Punto ) P0234 sygnał ciśnienia doładowania.
Kolego nie wymieniaj pochopnie turbiny, najlepiej jest mechanikowi powiedzieć, że to turbina bo zarobi na tym. sprawdź i ewentualnie przeczyścić zawór EGR on jest od recyrkulacji spalin, jeżeli jest zasyfiony to również wtedy wywala check engine, przeczyść kolektor ssący, czujnik ciśnienia doładowania (wkręcony jest w kolektor ssący) oraz elektrozawór overboost (jeżeli występuje w tej wersji silnikowej).
Sprawdź jeszcze przepływomierz, u mnie auto traciło moc i wywalało błąd również m.in. przez to.
Jakiś czas temu przerabiałem to samo ale we fiacie stilo 1.9JTD (bardzo podobna konstrukcja) i miałem ten sam problem, każdy mechanik mi mówił, że turbina do wymiany, na szczęście poczytałem, pogrzebałem, poczyściłem i okazało się, że jednak nie turbina a syf jaki zbiera się w tych częściach, które wyżej wymieniłem.
pozdrawiam _________________ "Lenistwo jest matką wynalazku." :DDD
Dołączył: 23 Wrz 2012 Posty: 1 Skąd jesteś (miejscowość / region): Łódź Posiadane auto: Grande Punto
Piwa: 0/0
Wysłany: Nie 23 Wrz 2012, 21:14
Temat postu:
P0234
Czy ktoś uporał się z tymi dolegliwościami.
Bo niestety ja też mam ten sam problem tyle że nie raz mogę przejechać 400km i nic a nieraz potrafi cztery razy wywalić.
Może już komuś udało się to naprawić .Będę wdzięczny za pomoc
Dołączył: 07 Kwi 2010 Posty: 11 Skąd jesteś (miejscowość / region): Bielsko-Biała Posiadane auto: FIAT Grande Punto 1.3 MJ '06
Piwa: 1/1
Wysłany: Pią 22 Lut 2013, 21:55
Temat postu:
Re: ( Fiat Grande Punto ) P0234 sygnał ciśnienia doładowania.
Moje Punto też to dopadło po awarii elektryki. Zazieleniła się skrzynka bezpieczników/przekaźników pod maską i pojawiało się zasilanie na światło cofania, sterowanie lusterek i ECU przy wyjętym kluczyku, jak się już udało uruchomić silnik (przez zdjęcie i założenie klemy z kluczykiem w stacyjce, żeby ECU odczytało immobilizer) to nie dało się go zgasić - pracował nawet z wyjętym kluczykiem. Zasilanie nie było "stałe" bo światło cofania "mrugało". W efekcie w ECU skasował się przebieg, kodowanie wtryskiwaczy i chyba immobilizer, bo raz zapalił z włączoną kontrolką CODE. Teraz skrzynka jest wymieniona, wtryskiwacze zakodowane i CODE działa ale od czasu do czasu pojawia się P0234 i auto traci moc a max obroty to 3500rpm. Można jechać ostro, przejechać kilkadziesiąt km i nic się nie dzieje, a potrafi się zaświecić przy powolnej jeździe w mieście.
Na wszelki wypadek wymieniłem przepływomierz (bo miałem stary ale sprawny) ale nic to nie zmieniło. Jak wyczytałem w eLearnie błąd P0234 w tym ECU oznacza przekroczenie różnicy 2 barów pomiędzy ciśnieniem w dolocie a ciśnieniem atmosferycznym. Na wyłączonym silniku MAP podaje ciśnienie ok 1020hPa, natomiast wskazania ciśnienie atmosferycznego są dość niestabilne i wydaje mi się, że zaniżone - ok 760hPa. Niestety czujnik ciśnienia atmosferycznego jest w ECU.
Dołączył: 06 Lut 2015 Posty: 1 Skąd jesteś (miejscowość / region): Wałbrzych Posiadane auto: Grande Punto 1.3 jtd
Piwa: 0/0
Wysłany: Pią 06 Lut 2015, 19:10
Temat postu:
Re: ( Fiat Grande Punto ) P0234 sygnał ciśnienia doładowania.
Witam,
Mam ten sam problem w związku z tym moje pytanie brzmi czy uporales się już z tym? Jeśli tak to proszę o informację co to może być.
Pozdrawiam
Adrian
Re: ( Fiat Grande Punto ) P0234 sygnał ciśnienia doładowania.
Witam,
Od dłuższego czasu jeżdżę po mechanikach i się wkurzam, bo mówię o objawach a oni nie potrafią nic zrobić.
A więc, rano gdy odpalam nie równo pracuje, po 20, 30sekundach i zimniej tym dłużej muszę czekać nagle obroty podniosą się i wracają i auto równo pracuje. Jadąc zanim obroty nagle się podniosą auto nie ma mocy, moc pojawia się w chwili uruchomienia się turbiny. Teraz w weekend objaw był jeszcze gorszy, jak odpaliłem obroty były tak niskie i nie równe że auto nie reagowało na gaz, dopiero po podniesieniu się obrotów auto zaczęło pracować równo i gaz działał.
Jeździłem do mechaników co jeden to kazał co innego wymieniać, wtryki - wymienione, przepływka - wymieniona,
Efekt jeszcze jest taki że jadąc np, na biegu drugim obroty ok 1200 i wciskam pedał gazu reaguje z opóźnieniem1-2 sekund i dopiero.
Jak macie jakiś pomysł lub mechanika z głową na karku w okolicach Kalisza, dajcie zanć.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Fiat Grande Punto ) Silnik Diesel-układ zasilania-układ napędowy i wydechowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.