Fiat

ogłoszeniaceny używanychwiadomościdealerzyforumczęścioponyksiążkilinkitapetyopiniedekoder VIN
  FAQ    Szukaj    Użytkownicy    Regulamin    Grupy    Czat    Rejestracja 
  Profil    Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości    Zaloguj    iboi - ogłoszenia

( Fiat Multipla ) Problem po swap silnika 1.6v, iskra paliwo jest, nie odpala.



 
postów na stronie: 10 20 50
   Forum FIAT Forum Strona Główna -> ( Fiat Multipla ) Porady, problemy techniczne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Sikor24

Debiutant



Dołączył: 13 Lut 2008
Posty: 46

Posiadane auto: Clio 1.5 dci 82km
Piwa: 1/0
Wysłany: Sro 02 Maj 2012, 09:51
Temat postu:

Problem po swap silnika 1.6v, iskra paliwo jest, nie odpala.


witajcie, mam taki problem
Samochód fiat multipla, silnik 1.6 16v na sterowniku: IAW49 FB2
samochód przyjechał do mnie na lawecie i w poprzednim warsztacie nie mogli sobie poradzić (nie chciał odpalać).

Ja zobaczyłem że może być coś nie tak z immo, samochód odpalił, lecz zgasiłem go po chwili, bo bez chłodzenia nie mógł długo chodzić, no i problem z odpalaniem był zawsze z rana, albo po jakimś czasie.
Po wnikliwych oględzinach okazało się że kompresja na trzech cylindrach cylindrach wynosi po 5bar na każdym, tylko jeden miał 10.
Po zdjęciu głowicy okazało się blok pęknięty pomiędzy cylindrami 2,3,4.
Wiadomo że w takiej sytuacji silnik do wywalenia, no i tak zrobiłem.
Drugi silnik poszedł od fiata siena 1.6 16v, które różniły się od siebie tylko kolektorem i przesuniętym o ząb kołem pasowym (ale i tak to nie ważne)
Po przekładce silnika, znowu był problem z odpaleniem tym razem silnik nie chciał kręcić, winą było to że stojan jest na zwarciu, wywaliliśmy rozrusznik i wszystko pięknie kręci, ale znowu nie odpala.

I teraz napiszę co się dokładnie dzieje.
Iskra jest, wtryski sikają po wyjęciu listwy.
Map sensor podmieniony na nowy, czujnik wału tak samo wykluczony, na diagnostyce w parametrach widać że potencjometr pracuje.
Jak kręcę silnikiem a kolega zaczyna ręką zatykać przepustnicę i dodaje gazu to samochód zaczyna odpalać. Wałki rozrządu i popychacze sprawdzone, ciśnienie na pompie paliwa 2 bary.
Ja stawiam na przepustnicę (przepustnica jest cała razem z krokowym i potencjonometrem) albo sterownik.
Pozdrawiam
Powrót do góry
gadu-gadu
Wyświetl posty z ostatnich:   
   Forum FIAT Forum Strona Główna -> ( Fiat Multipla ) Porady, problemy techniczne Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1
Ogłoszenia sprzedaży - Fiat Multipla »

Opinie o samochodach Fiat Multipla - testy użytkowników »


 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Popularne dyskusje w dziale: ( Fiat Multipla ) Porady, problemy techniczne


FiatTipo

58 900

2020r.

51 000 km

mazowieckie

FiatDoblo

21 900

2010r.

290 000 km

mazowieckie

FiatQubo

16 900

2009r.

262 000 km

kujawsko-pomorskie

FiatPanda

9 999

2005r.

242 000 km

warmińsko-mazurskie

Fiat500

31 900

2014r.

142 990 km

śląskie





Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group



Partnerskie fora dyskusyjne: Mały Fan Klub    Seicento Fanklub    Barchetta Club Polska   



Serwis partnerski portalu www.auto.plSamochody to nasza pasja
Copyright © Profit 2003 - 2024 Created by idealneT and OM System